Teprve v lednu 1998 byla založena firma Callaway Cars Europe a už o několik měsíců později představila supersportovní automobil Callaway C12 určený pouze opravdovým znalcům. Proto se také vyrábí jen v omezené sérii několika kusů. Firma vznikla z německé IVM Automotive (30 let se věnuje výzkumu a vývoji pro velké německé automobily) a britské Callaway Cars, která má dlouholeté zkušenosti s automobilovým sportem a vývojem vidlicových osmiválců. Společnost IVM Automotive chce tímto způsobem demonstrovat své schopnosti při konstrukci vozu, jako celku.
Na Ženevském autosalonu před dvěma lety mohli návštěvníci obdivovat provedení kupé, o rok později kabriolet a loni na podzim ve Frankfurtu verzi C12 Carbon s karosérií ze stejnobarevných pohledových uhlíkatých vláken.
Vyvinout v dnešní době extrémně výkonný motor je úkol nadmíru odvážný, neboť skloubit dohromady nízké emise a vysoký výkon není vůbec jednoduché. Že je to však možné, ukazuje moderní vidlicový osmiválec objemu 5,7 litru, který s použitím nejnovější řídící jednotky zaručuje rychlost 304 km/h a zrychlení za pouhé 4,3 s. Není ani divu, když točivý moment dosahuje 520 N.m při 5200 otáčkách. Na sto kilometrů se spokojí se 14,5 litry, což v kategorii sportovních vozů představuje senzační hodnotu. Nízké emise bez problému splňují i aktuální normy USA. Navíc osmiválec nepotřebuje takřka žádnou údržbu. Teprve po 56 tis. km je třeba vyměnit olej a filtr.
Taková síla motoru samozřejmě vyžaduje speciální podvozek zaručující jak bezpečnou, tak i dynamickou a pohodlnou jízdu. Odpovídající stabilitu zajišťují dvojitá příčná ramena vpředu i vzadu a stavitelné tlumiče. V kritických situacích pomáhají řidiči výkonná brzdová soustava se čtyřmi vnitřně chlazenými brzdovými kotouči a systémy ABS a ASR. Karosérie takřka pětimetrového a jen o něco málo přes metr vysokého kupé je vyrobena kombinací hybridních materiálů CFK/GFK a kevlaru.
Modely kupé i kabriolet můžeme označit ještě za takřka „běžné“ automobily, ovšem nejnovější provedení C12 Carbon je už něco extra. Jde o první vozidlo s karosérií z pohledových uhlíkových vláken, navíc ještě zbarvených. Tím se jednak snížila hmotnost vozu a zároveň několikanásobně zvýšila bezpečnost cestujících. Jeho karosérie váží o 20 kg méně než konvenční, která je však se svými 65 kg sama o sobě už taky pěkně lehká. Kompozitní materiál z uhlíkových vláken totiž spojuje v sobě řadu výborných vlastností. Vyznačuje se nízkou hmotností, velkou životností, odolností proti korozi a značnou pevností, přímo předurčenou pro použití v exponovaných místech zvýšené ochrany řidiče a spolujezdce. Nevýhodou jsou však enormní náklady na výrobu a těžkosti při zpracování. Proto byla technologie až dosud využívána jen při stavbě závodních prototypů, jejichž karosérie z uhlíkových vláken dokáže aktivně ochránit zdraví jezdců. Taková karosérie je pak při havárii mnohem bezpečnější, neboť uhlíková vlákna se vzájemně vzpříčí a ztlumí tak deformaci.