Bugatti EB 118: Ryzí klenot stáje Volkswagen

Koncern Volkswagen získal letos práva na využívání slavné značky Bugatti. Že nepůjde pouze o „mrtvý skalp“ do firemního depozitáře naznačil hned podzimní autosalon v Paříži, kde se představilo luxusní cestovního kupé nejvyšší třídy Bugatti EB 118.

Tvary fascinujícího kupé zrály v dílnách studia Italdesign designerského mága Giorgetta Giugiara. „Chtěli jsem navrhnout vůz z kategorie snů, který by však byl způsobilý pro sériovou výrobu,“ říká Giorgetto Giugiaro a jeho partner Aldo Mantovani dodává: „Jsme skutečně hrdí, že Volkswagen umožnil stavbu tohoto unikátního vozu.“


Vklad Volkswagenu do projektu Bugatti nebyl nijak symbolický: Čtyřkolový klenot totiž pohání osmnáctiválcový (!) motor, vyvinutý specialisty automobilky Volkswagen. Nečekaně kompaktní agregát, vážící pouze 315 kg, má tři samostatné řady po šesti válcích, které „píší“ písmeno „W“. Tato ojedinělá konstrukce garantuje nejnižší hluk i vibrace.


Motor W18 s přímým vstřikováním benzinu do válců dává ze svého objemu 6255 cm3výkon 408 kW (555 k) a disponuje úctyhodným točivým momentem 650 Nm. Výkon motoru se odvádí z centrální klikové hřídele, která také řídí činnost všech vačkových hřídelí. „Impozantní výkon velkého motoru skvěle navazuje na tradici silných předválečných vozů, které stavěl geniální Ettore Bugatti,“ nadšeně vysvětluje Giorgetto Giugiaro.


Také vnější rozměry Bugatti EB 118 (délka 505 cm, šířka 199 cm, výška 142 m více než důstojně ctí historický odkaz velkých vozů slavné značky. Charakteristickým rysem elegantní karoserie je křivka, kopírující od předního nárazníků a mřížky chladiče boky kapoty motory, pokračující pod spodní linií bočních oken a plynule se spojující až úplně vzadu s padající linií střechy a zadního okna. Přesně stejný výrazně emotivní prvek použil Ettore Bugatti u svého obdivuhodného kupé T50, které se stalo hvězdou pařížského autosalonu ročníku 1932.


Volkswagen přispěl při stavbě kupé Bugatti EB 118 nejenom výkonným motorem, ale i systémem stálého pohonu všech kol a technologií prostorového hliníkového rámu, stejně jako sofistikovaným víceprvkovým zavěšením. Příslušnost do stáje VW Group je patrná i v originálně laděném interiéru, kde je řada doplňků a přístrojů vyvedena v leštěném hliníku, což je pro koncern Volkswagen typický materiál.

převzato z VOLKSWAGEN magazínu podzim/zima ’98
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů VOLKSWAGEN

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R Variant: Více výkonu, více dynamiky, více emocí, více prostoru

Nový Golf R Variant: Více výkonu, více...

Silné kombi: 235 kW (320 k)1, 420 N.m, z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy Výrazný vzhled: Působivý, sportovní design R Vynikající agilita: Pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R přijíždí na start: Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob

Nový Golf R přijíždí na start:...

TSI o výkonu 235 kW (320 k): Golf R zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy R-Performance Torque Vectoring: Golf R sériově s novým pohonem všech kol Nový etalon jízdní dynamiky: Pohon...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět hvězd v testu Euro NCAP

Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět...

Vysoká dílčí hodnocení ve všech typech testů ID.3 excelentně chrání dospělé cestující i děti V nárazovém testu přesvědčil i nový sériově dodávaný centrální airbag ID.31 má za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do Švýcarska na jedno nabití

Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do...

ID.3 v cíli rekordní jízdy ve švýcarském Schaffhausenu Elektrický Volkswagen absolvoval trasu dlouhou 531 kilometrů bez doplňování elektrické energie Oficiální dojezd podle metodiky WLTP byl...