„Pro vstup do světového šampionátu musí být splněny dvě kritéria. Na jedné straně potřebujeme rozdílný charakter soutěží oproti ostatním. Deutschland rallye, jako rallye vinařského kraje, by do seriálu MS skvěle zapadla. Druhý aspekt se týká komerční strany. Protože je však Německo pro výrobce automobilů velmi důležitým trhem, je také tato podmínka splněna“, říká David Richards, člen rallye komise FIA, která v červenci rozhodne o případném udělení statutu mistrovství světa. Gremium tvoří celkem třináct členů, kteří rozhodnou o osudu čtrnácti světových rallye: pět zástupců firem, pět zástupců rallye, předseda komise Shekhar Rehta, FIA president Max Mosley a David Richards.
„Vedle Německa usilují o predikát MS ještě další čtyři až pět soutěží. V USA mají nadšené organizátory, v Japonsku se pojede kandidátský závod v září. Libanon má plnou podporu vlády. Značný tlak vyvíjí také Turecko. Přesto je Německo pro mě na prvním místě“, vysvětluje Richards a dodává: „Mistrovství světa se v posledních pěti letech dost změnilo. A právě teď je ta pravá chvíle pro zařazení nových podniků. Výhodou Deutschland rallye je skutečnost, že pořadatel může plánovat na bílém papíru a nemusí brát ohledy na tradici. Třeba Rallye Akropolis s dlouholetou tradicí nemá jednoduché prosadit změny. Momentálně tvoří světový šampionát čtrnáct rallye, ale ne všechny jsou silné. Musíme zvážit, které mají v MS světa zůstat, přičemž sehraje velkou roli aspekt bezpečnosti. Jde nám hlavně o kvalitu, namísto kvantity“.
Letošní šampionát se skládá z Rallye Monte Carlo, Švédské rallye, Katalánské rallye, Rallye Portugalsko, Rallye Argentina, Rallye Austrálie, Rallye Nový Zéland, Rallye Akropolis, Finské rallye, Rallye San Remo, Rallye Network Velká Británie, Rallye Korsika a Rallye Kypr.