Zatímco v první polovině, tvořené pěti závody, čtyřikrát zvítězil v první divizi Kenneth Hansen s Citroënem Xsara WRC, tak v Belgii a Nizozemsku se jeho pozice pořádně otřásla. V Belgii dojel třetí za Hunsbedtem (Ford Focuc WRC) a Schanchem (Opel Astra 4×4), v sousední zemi pak až čtvrtý, když zvítězil Pailler (Peugeot 206 WRC) před Hunsbedtem a Jernbergem (Ford Focus WRC). Právě po druhém závodě byl Hansen značně rozlobený. V tréninku zajel nejrychlejší čas, vyhrál obě rozjížďky, čímž si zajistil pole-position. Jenže ve finále měl kolizi se Schanchem a tím jeho naděje na vítězství skončily. Oba soupeři pak sváděli vinu jeden na druhého.
Průběžnou tabulku sice zatím vede Hansen, ale už jen se šestibodovým náskokem před Hunsbedtem, třetí Schanche ztrácí sedm bodů. Vzhledem k tomu, že do konce zbývají ještě tři závody a také z druhé poloviny sezóny se započítávají tři výsledky, lze očekávat ještě dramatický souboj o titul rallycrossového krále, v případě Hansena by to byl už devátý titul, Schanche by získal sedmý.
Na čtvrtém místě je zatím Pailler, pátý je Eklund (Saab 9-3), jenž na stříbrnou příčku dosáhl pouze dvakrát. Devátá příčka patří Pavlu Koutnému (Ford Focus WRC), na kterou se posunul hlavně díky pátému místu z Belgie. Tam dokonce zajel v tréninku druhý čas za Hansenem.
Velice vyrovnaná je druhá divize, v níž první tři jezdce dělí od sebe pouhých pět bodů. Vede Belgičan Rony Scheveneels (VW Golf), který už třikrát vyhrál a jednou dojel druhý. Švéd Magnus Hansen (Citroën Xsara) vyhrál dvakrát a dvakrát dojel druhý. Třetí, se ztrátou 4 bodů na prvního, je Nor Guttorm Lindefjell se čtyřmi druhými místy. Ten těží především ze skvělého Peugeota 306, s nímž loni vybojoval titul Francouz Benézet. Zbývající dvě vítězství si připsal Holanďan Marc-Jan Vlassak s Oplem Astra. Ale ten už s největší pravděpodobností na medailové umístění nedosáhne, stejně jako naši reprezentanti – pátý Pavel Novotný (Citroën Xsara) a devátý Vlastimil Boháček i desátý Jan Matušinec (oba Peugeot 306). Všichni tři letos body spíš paběrkují, jedině Novotný dokázal v Rakousku dojet třetí, ovšem ve Švédsku byl diskvalifikován pro neodpovídající píst.
Na stejný prohřešek, resp. vačkový hřídel, byli v Belgii diskvalifikováni také Pavel Nováček (Suzuki Swift) a Jaroslav Marchal (VW Polo). Tím přišli nejen o zlatý a stříbrný věnec, ale tato diskvalifikace se jim také započte do konečného hodnocení. Tím klesli v divizi 2A na 4. a 5. místo. Za titulem kráčí Němec Sven Seeliger (Citroën AX), druhý je Belgičan Michael de Keersmaecher (Peugeot 106) a třetí překvapivě Polák Tomasz Oleksiak (Peugeot 106), jenž si po vyloučení našich připsal 20 bodů za první místo v Belgii. Dvakrát zvítězil Pavel Nováček, jednou pak Jaroslav Marchal, za nimi je v průběžné klasifikaci ještě Václav Veverka. Do konce evropského šampionátu zbývají ještě závody v Norsku, Polsku a Německu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií