Bohemia 2007: Prokop s Citroenem C2 S1600 na stupních vítězů

Posádka Jipocar Racing Teamu Martin Prokop – Jan Tománek obhájila na jedné z nejprestižnějších domácích soutěží – Rally Bohemia loňské třetí místo v absolutní klasifikaci.

Nad její síly byla pouze dvojice produkčních mitsubishi Romana Kresty a Václava Pecha.

Bohemia 2007: Prokop s Citroenem C2 S1600 na stupních vítězů
Bohemia 2007: Prokop s Citroenem C2 S1600 na stupních vítězů
Bohemia 2007: Prokop s Citroenem C2 S1600 na stupních vítězů

Prioritou Martina Prokopa zůstává juniorský šampionát a na domácích tratích se v posledních letech objevuje jen zřídka. Stejně jako loni však nechyběl na startu mladoboleslavské Rally Bohemia, která je optimální přípravou pro asfaltovou část sezony v seriálu mistrovství světa. Na rozdíl od minulého roku však měla posádka jihlavského týmu odjeta na asfaltu mnohem méně (pouze lednovou Rally Monte Carlo), neboť další závody absolvovala na nezpevněném povrchu. To byl také důvod důkladné přípravy a absolvování jednodenního testu na severovýchodě Čech.

Soutěž tradičně začínala na autodromu v Sosnové, kde se v paralelním duelu Martinovi postavil úřadující domácí šampión Josef Peták. Jihlavský pilot ho dokázal pokořit, celkově zaznamenal třetí čas, což byla optimální výchozí pozice do náročné sobotní etapy. Její průběh však výrazně ovlivnil déšť. Handicap „dvoukolky“ na mokrém povrchu je všeobecně znám, což se potvrdilo i v případě dvojice Prokop – Tománek. Jejich citroën figuroval po první sekci (po RZ4) na pátém místě absolutní klasifikace. „Za daných podmínek se nedalo nic moc vymýšlet. Snažili jsme se jet co nejlépe, ale na vodě to není s citroënem optimální. Těžko hledám s C2 limit, proto docházelo ke zbytečným časovým ztrátách. Několikrát jsem nedobrzdil do odbočení, deset až patnáct sekund jsem ztratil po hodinách na RZ4. Přesto jsme se drželi na předních příčkách a doufali jsme, že se podmínky umoudří a postupně se prokoušeme na třetí příčku za Krestu a Pecha,“ přiznal Martin Prokop.Osychající trať v průběhu sobotního dne znamenala pro posádku týmu Jipocar Racing okamžitý posun výsledkovou listinou a rovněž odstartování série třetích časů v řadě (v RZ 5 – 12). Stejné umístění patřilo Prokopovi s Tománkem od RZ7 také v absolutní klasifikace a vydrželo až do cíle v Mladé Boleslavi. V nedělní etapě Martin Prokop zaostal za vítězným Romanem Krestou jen o 21.9 sekundy.

„Kdyby se od začátku jelo v optimálních podmínkách, věřím tomu, že bych s Krestou a Pechem dokázal jezdit podobné časy. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že produkční vozy proti loňsku hodně zrychlily, hodně jim pomohly zejména osmnáctipalcové pneumatiky. Ale mohl to být z naší strany mnohem zajímavější závod, i když asi těžko bychom je dokázali porazit,“ uvedl jihlavský pilot.

Martin Prokop s Janem Tománkem tak na Rally Bohemia obhájili třetí příčku absolutní klasifikace. Stejně jako loni Martin Prokop nešetřil na adresu pořadatelů slovy chvály. „Bohemia má v českém měřítku nadprůměrné tratě. Navíc se pořadatelům podařilo zajistit jejich výtečný stav, takže bylo minimum defektů a osobně se mi svezení velmi líbilo. Zejména sobotní zkoušky byly extrémně náročné, z mého pohledu zcela zastínily navarovskou čtyřicítku.Ta byla spíše rychlejšího charakteru a proti Sardinii či Řecku to byla procházka růžovým sadem. Auto ani já osobně jsem nebyl příliš unavený.Celkově jsem byl s výsledkem maximálně spokojen. Velmi se mi líbí liberecké zázemí v okolí zdejší arény, dokázal bych si tam představit celé dění soutěže. Osobně jsem příznivě nakloněn i divácké zkoušce na autodromu v Sosnové,“ řekl Martin Prokop.

Světová „dovolená“ se v blízké budoucnosti bude týkat i členů jihlavského týmu, neboť dalšími starty budou až srpnová Finská rally a Německá rally. „Určitě budeme inscenovat nějaké testy, abychom byli zejména na asfaltové závody v druhé polovině sezony dobře připraveni. Prozatím nejsem s autem úplně spokojen,“ uzavřel Martin Prokop.

 

Výsledky Rally Bohemia:

  • 1. Kresta – Gross (Mitsubishi Lancer EVO IX)  2:30:31.3
  • 2. Pech – Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX)  + 19.3
  • 3. Prokop – Tománek (Citroën C2 S1600)  + 2:17.1
  • 4. Štajf – Černoch (Subaru Impreza Sti)  + 4:56.7
  • 5. Tarabus – Trunkát (Suzuki Ignis S1600)  + 5:48.6
  • 6. Peták – Benešová (Renault Clio S1600)  + 5:48.7
  • 7. Gavlák – Hůlka (Mitsubishi Lancer EVO IX)  + 5:57.1
  • 8. Hozák – Hršel (Mitsubishi Lancer EVO IX)  + 6:21.8
  • 9. Votava – Chvojková (Mitsubishi Lancer EVO IX)  + 7:13.0
  • 10. Trojan – Řihák (Mitsubishi Lancer EVO IX)  + 7:32.0

Jipocar Racing, www.martinprokop.com

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...