Boháček opět s Peugeotem

Rozhovor s úspěšným českým reprezentantem v rallycrossu Vlastimilem Boháčkem před startem do nové sezóny

Zatímco soutěžním jezdcům klepe sezóna už na dveře, vrchaři a okruhoví piloti se sejdou v polovině dubna, tak rallycrossoví mohou ještě klidně spát. První mistrovský závod česko-rakouského šampionátu se jede totiž až 30. dubna v Sosnové a Evropa začíná ještě o měsíc později v portugalské Lousadě. Obou šampionátů se opět zúčastní Vlastimil Boháček (36) z Lomnice nad Popelkou, který vstupuje do své čtrnácté sezóny. Poprvé si vyzkoušel rallycross se škodovkou v Sedlčanech v roce 1987 a od té doby mu už zůstal věrný. O sedm let přesedlal na Citroën AX, s nímž začal sbírat zkušenosti na evropských tratích. Za dva roky jej vyměnil za Peugeot 106 a ten ho dovezl zatím k největším úspěchům, když v roce 1997 vyhrál společné česko-rakouské mistrovství, skončil třetí v Evropě a přivezl první zlatý věnec z evropského rallycrossu. Třetí příčku pak zopakoval ještě v následující sezóně.


Loni poslal „stošestku“ do světa, pořídil si větší „306“ a přešel do nově vypsané druhé divize určené vozům skupiny N s jednou poháněnou nápravou a objemem motoru do dvou litrů. Dlouhou zimní přestávku si zkracuje alespoň příležitostnými starty v autoskijöringu na nedalekém Kozákově. To aby se alespoň trochu udržel ve formě a zdokonalil v brzdění levou nohou.

Jak jste spokojen s loňským rokem?


Zpočátku mi auto fungovalo velice dobře, až jsem se divil. V posledních čtyřech podnicích jsem si však už ani neškrtl. Až v úplně posledním závodě v rakouském Melku se mi podařilo vyhrát. Ovšem na lepší než třetí příčku v domácím mistrovství to bohužel nestačilo. V Evropě jsem skončil až šestý, což je trochu zklamáním. Ale sport je sport. Překvapilo mě, kolik dobrých jezdců se v druhé divizi hned v prvním roce sešlo. Vždyť v každém závodě se v naší divizi udělovaly plné body, neboť se pravidelně scházel dostatečný počet jezdců.

Peugeot 306 tedy v závěru nejel podle Vašich představ? Jaké úpravy je třeba na voze provést, aby se zvýšila jeho konkurenceschopnost?


Největší problém tkví v tom, že motor šel vlastně až od šesti tisíc otáček, přičemž je nutné aby se rozjel už od 4500 otáček. Jinak hodně ztrácím hned na startu. Při rozebrání loňského motoru jsme zjistili, že je v něm každá vačka jiná, a to mě přišel na čtyřicet tisíc. Výkon měl ucházející, ale je třeba zlepšit hlavně průběh točivého momentu. Teď je na celkové generálce, koupil jsem nové vačky a tak uvidíme. Chystáme taky dvě převodovky – delší a kratší. Ještě zbývá vyřešit problémy se samosvorným diferenciálem. Měl jsem stejný jako autokrosař Hošek a tomu, i když má v bugině daleko větší výkon, držel spolehlivě. Všechno závisí na penězích, abych si mohl dovolit ty správné díly včetně kvalitní řídící jednotky.

Konkurence ovšem nespí!


Určitě ně. V Evropě se určitě v druhé divizi objeví další dobří jezdci, takže se konkurence zcela jistě rozroste. Nebezpečný bude obhájce titulu Švéd Hansen i Nor Biksrud, který se rozjel v druhé polovině roku. Uvidíme jestli Belgičan Scheveneels vyrazí opět s Golfem nebo změní značku. Pokud by jel Fin Kalio celou sezónu, potom bychom museli počítat i s ním. A samozřejmě také naši Kalný (ten staví jednu 306 i na rallye), Novotný a Častoral. U nás přestupují do druhé divize ještě Sýkora a Matušinec, takže by závody mohly být zajímavější.

Dojde k nějakým změnám také v kalendáři?


V domácím mistrovství pojedeme sedm podniků opět společně s Rakouskem, ovšem na místo čtyř závodů tam budeme startovat zřejmě jen pouze dvakrát v Melku, neboť trať v Hornu není právě v nejlepším stavu. Naopak bychom se po mnoha letech měli vrátit do Římova, kde se snaží Honza Macháček oprášit slávu kdysi slavných římovských rallycrossů. Tady se vlastně s tímto sportem u nás začalo. Loni uspořádal volný podnik, letos by se mělo jet už o body. Všichni jsme uvítali, že české mistrovství bude konečně končit na domácí trati, a ne jako v minulých letech v Melku. Z Evropy vypadlo Finsko pro malý zájem soutěžících. Trochu toho lituji, neboť se mi tady dost dařilo (2. a 3. místo). Ani v Rakousku se nepojede, údajně pro finanční problémy. Velkou neznámou bude polský Slomczyn u Varšavy, kde se uskuteční Evropa vůbec poprvé. Zprávy od jezdců, kteří zde jeli zónu, jsou však velice příznivé a tak jsem zvědav. Mistrovství Evropy tvoří celkem devět podniků, včetně Sosnové 18. června.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...