Zatímco soutěžním jezdcům klepe sezóna už na dveře, vrchaři a okruhoví piloti se sejdou v polovině dubna, tak rallycrossoví mohou ještě klidně spát. První mistrovský závod česko-rakouského šampionátu se jede totiž až 30. dubna v Sosnové a Evropa začíná ještě o měsíc později v portugalské Lousadě. Obou šampionátů se opět zúčastní Vlastimil Boháček (36) z Lomnice nad Popelkou, který vstupuje do své čtrnácté sezóny. Poprvé si vyzkoušel rallycross se škodovkou v Sedlčanech v roce 1987 a od té doby mu už zůstal věrný. O sedm let přesedlal na Citroën AX, s nímž začal sbírat zkušenosti na evropských tratích. Za dva roky jej vyměnil za Peugeot 106 a ten ho dovezl zatím k největším úspěchům, když v roce 1997 vyhrál společné česko-rakouské mistrovství, skončil třetí v Evropě a přivezl první zlatý věnec z evropského rallycrossu. Třetí příčku pak zopakoval ještě v následující sezóně.
Loni poslal „stošestku“ do světa, pořídil si větší „306“ a přešel do nově vypsané druhé divize určené vozům skupiny N s jednou poháněnou nápravou a objemem motoru do dvou litrů. Dlouhou zimní přestávku si zkracuje alespoň příležitostnými starty v autoskijöringu na nedalekém Kozákově. To aby se alespoň trochu udržel ve formě a zdokonalil v brzdění levou nohou.
Jak jste spokojen s loňským rokem?
Zpočátku mi auto fungovalo velice dobře, až jsem se divil. V posledních čtyřech podnicích jsem si však už ani neškrtl. Až v úplně posledním závodě v rakouském Melku se mi podařilo vyhrát. Ovšem na lepší než třetí příčku v domácím mistrovství to bohužel nestačilo. V Evropě jsem skončil až šestý, což je trochu zklamáním. Ale sport je sport. Překvapilo mě, kolik dobrých jezdců se v druhé divizi hned v prvním roce sešlo. Vždyť v každém závodě se v naší divizi udělovaly plné body, neboť se pravidelně scházel dostatečný počet jezdců.
Peugeot 306 tedy v závěru nejel podle Vašich představ? Jaké úpravy je třeba na voze provést, aby se zvýšila jeho konkurenceschopnost?
Největší problém tkví v tom, že motor šel vlastně až od šesti tisíc otáček, přičemž je nutné aby se rozjel už od 4500 otáček. Jinak hodně ztrácím hned na startu. Při rozebrání loňského motoru jsme zjistili, že je v něm každá vačka jiná, a to mě přišel na čtyřicet tisíc. Výkon měl ucházející, ale je třeba zlepšit hlavně průběh točivého momentu. Teď je na celkové generálce, koupil jsem nové vačky a tak uvidíme. Chystáme taky dvě převodovky – delší a kratší. Ještě zbývá vyřešit problémy se samosvorným diferenciálem. Měl jsem stejný jako autokrosař Hošek a tomu, i když má v bugině daleko větší výkon, držel spolehlivě. Všechno závisí na penězích, abych si mohl dovolit ty správné díly včetně kvalitní řídící jednotky.
Konkurence ovšem nespí!
Určitě ně. V Evropě se určitě v druhé divizi objeví další dobří jezdci, takže se konkurence zcela jistě rozroste. Nebezpečný bude obhájce titulu Švéd Hansen i Nor Biksrud, který se rozjel v druhé polovině roku. Uvidíme jestli Belgičan Scheveneels vyrazí opět s Golfem nebo změní značku. Pokud by jel Fin Kalio celou sezónu, potom bychom museli počítat i s ním. A samozřejmě také naši Kalný (ten staví jednu 306 i na rallye), Novotný a Častoral. U nás přestupují do druhé divize ještě Sýkora a Matušinec, takže by závody mohly být zajímavější.
Dojde k nějakým změnám také v kalendáři?
V domácím mistrovství pojedeme sedm podniků opět společně s Rakouskem, ovšem na místo čtyř závodů tam budeme startovat zřejmě jen pouze dvakrát v Melku, neboť trať v Hornu není právě v nejlepším stavu. Naopak bychom se po mnoha letech měli vrátit do Římova, kde se snaží Honza Macháček oprášit slávu kdysi slavných římovských rallycrossů. Tady se vlastně s tímto sportem u nás začalo. Loni uspořádal volný podnik, letos by se mělo jet už o body. Všichni jsme uvítali, že české mistrovství bude konečně končit na domácí trati, a ne jako v minulých letech v Melku. Z Evropy vypadlo Finsko pro malý zájem soutěžících. Trochu toho lituji, neboť se mi tady dost dařilo (2. a 3. místo). Ani v Rakousku se nepojede, údajně pro finanční problémy. Velkou neznámou bude polský Slomczyn u Varšavy, kde se uskuteční Evropa vůbec poprvé. Zprávy od jezdců, kteří zde jeli zónu, jsou však velice příznivé a tak jsem zvědav. Mistrovství Evropy tvoří celkem devět podniků, včetně Sosnové 18. června.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií