Rozsáhlá přepracovanost jednotlivých modelů, která začala „kompaktem“, pokračuje nyní ještě důraznější optickou diferencí různých karosářských variant. Sedan i touring dostaly novou příď, kterou se obě provedení nyní výrazně odlišují od kupé i kabrioletu. Všechny verze charakterizuje rovněž sportovně naladěný podvozek včetně řízení, což vzbudilo pozornost odborné veřejnosti už v loňském roce při představení Compaktu a verze 330i/Ci.
Tím se modely roku 2002 vyznačují ještě sportovnějším duchem a patřičnou dávkou agility. Další technickou lahůdkou je možnost řazení jako ve F1. Sedan i kupé 330i a 325i mohou být na přání vybaveny sekvenční manuální převodovkou umožňující řazení tzv. „kolébkovými“ spínači na volantu. Ambiciózním řidičům se tak otevírají nové dimenze v oblasti jízdní dynamiky.
Novinky najdeme také v poháněcím ústrojí, když dynamické vlastnosti dodává vozům nová generace čtyřválcových motorů a časování Valvetronic. Zážehový dvoulitr o výkonu 105 kW (143 k) a točivém momentu 200 N.m pohání nyní sedan 318i, kupé 318 Ci a kabriolet 318 Ci. Jde tak o důsledný krok k rozšíření revoluční techniky Valvetronic v celé modelové řadě.
Vzhledem k mnoha inovacím zážehového motoru nemohl zůstat pozadu ani diesel. Přepracovaný čtyřválec používaný v sedanu 320d, touringu a compaktu 320 td má výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 330 N.m. Výkonové spektrum vznětových motorů rozšiřuje dále sedan 318 d s výkonem 85 kW (115 k) a 265 N.m. Všechny nové modely zůstávají pochopitelně věrny tradici BMW, tzn. poskytují výborné jízdní vlastnosti při současně nízké spotřebě. Tak třeba sedan 318i spotřebuje 7,2 litru benzinu, provedení 320d pak jen 5,5 litru nafty.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií