Blýská se na lepší časy?

Letos pětadvacetiletá Rallye Bohemia prošla za dobu své existence různými podobami. Nejprve nesla jméno značky, pod kterou se v Mladé Boleslavi automobily vyrábějí, soutěž zahajovala rychlostní zkouška na provizorním okruhu vedoucím na příjezdových komunikacích do města, několikrát se spolu s ředitelstvím stěhovala startovní a cílová rampa a samozřejmě se měnili i lidé, kteří ji organizovali. V souvislosti s tím a s více či méně otevřenou dlaní hlavního sponzora, automobilky Škoda, prožívala Rallye Bohemia roky úspěšné a naopak. Několikrát ji dokonce hrozil zánik. Nicméně nadšení a obětavost lidí vždy slavily úspěch.

Blýská se na lepší časy?

Letošní jubilejní ročník však přinesl jednu z největších změn, která se postarala nejen o prodloužení názvu na Auto Štangl Bohemia rallye ´98, ale především o kvalitní zabezpečení přípravy a průběhu soutěže. Firma Auto Štangl se tak stala oficiálním partnerem tohoto motoristického podniku a podle vyjádření jejího majitele by chtěla své jméno v názvu udržet i nadále. Tím by tedy odpověď na titulek mohla vyznít jednoznačně kladně. V kuloárech se dokonce říkalo o tom, že by mohla přes své významné zahraniční partnery dodat do startovního pole kvalitní evropské posádky. Tedy opět důvod k pozitivnímu pohledu na budoucnost této soutěže.

Letošní ročník znovu potvrdil, že by jejich účast přivítali všichni, i když pohled do předběžné startovní listiny dával oproti loňsku určité naděje, že to znovu nebude jen domácí „mistrák“ v evropském balení. Pozornost v ní poutali hlavně mistr Evropy ital Enrico Bertone s Toyotou Celicou GT Four, několikanásobný mistr Německa Dieter Depping, který se svým obstarožním Audi Coupé S2 jel tak výborně na letošní „Šumavě“ a v Českém Krumlově. Se stejným vozem jako Bertone byl přihlášen i maďar Erdi a rakušan Willy Steng měl dokonce přijet s Fordem Escortem WRC. Toyotu Corollu stejné kategorie měl pilotovat Milan Dolák. Rovněž formule dvě slibovala výborné obsazení. Dvěma továrním Octaviím s Pavlem Siberou a Jaroslavem Starým za volanty měly znepříjemňovat život Seat Ibiza Kit Car Evo II řízený mladým španělem Canellasem nebo Renault Megane Maxi s rychlým italem Corradem Fontanou. Jeho krajan Marco Cavigioli se měl objevit se Citroenem Saxo Kit Car, tedy s vozem, se kterým v našem mistrovství jede výborně Jindřich Štolfa. Samozřejmě, že v této společnosti měl své místo i nejzkušenější jezdec naší špičky, Ladislav Křeček s Fordem Escortem.


Oficiální podoba startovní listiny však byla podstatně chudší. Zmizeli z ní Bertone, Depping, Stern, Erdi, překvapivě i Milan Dolák, který už nejel ve Vyškově a Fontana. Přibyl v ní ale polák Gieruszczak s Toyotou Celicou, který se tak zařadil mezi největší favority soutěže. Jevšak třebazdůraznit, že nikdo z diváků kolem trati nudou nezýval, neboť ti, kteří ve startovním poli zůstali, se postarali o zajímavou a dramatickou podívanou.

Blýská se na lepší časy?


V jubilejním 25. ročníku Auto Štangl Bohemia rallye se organizátoři vrátili k zajímavé akci, která před několika lety tradičně předcházela startu soutěže a vždy zaplněná tribuna fotbalového stadionu, kde se konala, svědčila o její oblibě.Byla jí komentovaná veřejná technická přejímka pořádaná letos v místech, kde jsou doma místní hokejisté. I když nebyla tak navštívená jako v předchozích ročnících, diváci spolu s účastníky si ji opět pochvalovali a svorně projevili přání, aby na tradici navázala.


V pátek, před odpoledním startem však museli ti, kteří se kolem soutěží pohybují, přetrpět nejsmutnější chvíli, kterou bylo rozloučení s tragicky zahynulým kamarádem, tiskovým mluvčím továrního týmu Škoda motorsport, Pavlem Bímem. Miloval svět automobilových soutěží jako málokdo a cesta na jednu z nich, Detschland rally, se mu stala osudnou.


Úderem patnácté hodiny, kdy naobleženou startovní rampu přijela tovární Octavia Kit Car s Pavlem Siberou a Petrem Grossem se naplnilo očekávání desetitisíců motoristických fanoušků, kteří užv té době čekali na trati. Hned po prvních stovkách metrů úvodní rychlostní zkouškyvšak zhasly naděje na opakování výborného výkonu z Vyškova, druhému továrnímu jezdci Jaroslavu Starému, kterého zradila převodovka. Urputný boj o vedení v soutěži sváděli mezi sebou Ladislav Křeček s Pavlem Siberou, o jehož jízdě hovořili všichni v superlativech. Však také v cíli prvního dne ztrácel na Ladislava Křečka s mnohem silnějším Fordem pouhé tři vteřiny. Třetí v pořadí španěl Canelas pak jejich souboj sledoval s odstupem skoro dvou minut. Soutěž se však ještě ani pořádně nerozjela a po třetí rychlostní zkoušce už v ní chyběl i polák Gieruszczak, který svou Toyotu poslal na bok a ještě málem přidělal práci přítomným požárníkům.


Souboj mezi Křečkem a Siberou pokračoval i celou druhou etapu, i když se odstup mezi těmito dvěma jezdci a jejich vozy zvětšoval na konečných jednu a třičtvrtě minuty. Diváci rovněž se zájmem sledovali velkou bitvu o vítězství ve skupině N mezi Michalem Gargulákem na Mitsubishi a Janem Trajboldem s Fordem Escortem. Nakonec ji pro sebe rozhodl, rozdílem čtyřiceti vteřin, absolutně pátý Gargulák.


Sedmnáct rychlostních zkoušek o celkové délce skoro 240 km dalo těm, kteří projeli cílem, skutečně zabrat. Všichni se shodli, že letošní Auto Štangl Bohemia rallye patřila mezi nejtěžší ve své historii. Vždyť ji dokončila pouhá polovina ze stodevíti účastníků, kteří v pátek odstartovali. Na každém byla vidět únava z dvoudenní soutěže a zároveň úleva, že už mají nástrahy někde až příliš rozbité tratě za sebou.


K celkovému příznivému dojmu přispěla i vynikající atmosféra, která provázela slavnostní start a cíl Auto Štangl Bohemia rallye ´98. Tolik diváků, kteří srdečně zdravili nejen nejlepší posádky, ale i ty, které tvořily střed a dokonce závěr startovního pole, v posledních letech nepamatujeme.


I tento zájem je důkazem, že Auto Štangl Bohemia rallye letos zaujala a všichni, kteří mají automobilové soutěže rádi by přivítali, kdyby šedivé mraky, které se nad níi letos stahovaly, konečně rozptýlila.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...