BESTDRIVE: 10 LET NA ČESKÉM TRHU POD ZNAČKOU BESTDRIVE

Servisní síť BestDrive patří v současné době k největším auto a pneuservisním sítím v České republice. Má více než padesátiletou tradici. Její prioritou je zejména spokojený zákazník, a proto se neustále vyvíjí – jak její název, tak i zboží a služby, které poskytuje. V tomto roce slaví jedno důležité jubileum, a to desetileté působení na českém trhu pod značkou BestDrive.

Historie sítě

Historické kořeny sahají až k jednomu z nejvýznamnějších českých prvorepublikových podnikatelů – Tomáši Baťovi. Kromě toho, že byl světoznámý obuvník, byl i významným českým výrobcem pneumatik. Jeho cílem bylo nabídnout zákazníkům nejen možnost koupit pneumatiky, ale i odpovídající servis – to vše v blízkosti zákazníkova bydliště. Po znárodnění firmy Baťa v padesátých letech zajišťovalo prodej pneumatik v Československu neuvěřitelných 104 prodejen.

Na začátku 70. let se servisní síť s tehdejším názvem Barum začala podobat té dnešní, jak strukturou, tak náplní své činnosti. Už to nebyly jen prodejny pneumatik, ale téměř 80% provozoven fungovalo i jako pneuservis.

Devadesátá léta byla v naší republice ve znamení ekonomické transformace. Pro firmu byl velmi důležitým mezníkem rok 1993, kdy spojením společností OP Barum Zlín, Barum Otrokovice a koncernu Continental AG vznikl nový společný podnik Barum Continental spol. s r.o. Otrokovice. Součástí nově vzniklé společnosti byla i divize maloobchodu se svou sítí pneuservisů Barum. V dalších letech probíhaly rekonstrukce a modernizace budov i výstavba nových servisních boxů. Zároveň postupně budovali nejen pobočky vlastní, ale i franšízovou síť s cílem být zákazníkovi co nejblíže.

Dalším „organizačním“ milníkem je fúze se sítí servisů Barum Centrum Praha, spol. s r.o. z roku 2008, a následné přejmenování nové společnosti na ContiTrade Services s.r.o. O rok později došlo ke sloučení společnosti Matador Česká republika, s.r.o. a ContiTrade Services. Na začátku roku 2009 pak uvedli v život projekt rebrandingu celé servisní sítě (Barum, Barum Centrum Praha a Pneubox) a v roce 2010 již zákazníci mířili do prodejní a servisní sítě BestDrive.

Proč BestDrive?

Důvodů k upuštění od známého jména Barum a budování nové značky bylo hned několik. Barum je tradiční česká značka představující pro většinu Čechů synonymum pro pneumatiky. Tudíž i servisy s označením Barum byly vnímány především jako pneuservisy. Současný zákazník ovšem hledá komplexní řešení – kromě pneumatik potřebuje i autoservis a tedy partnera, který mu nabídne vše „pod jednou střechou“. Na požadavky zákazníků bylo třeba reagovat v duchu firemního motta „Vy jezdíte, my se staráme“.

Komunikovat na klienty, že pod tradiční českou značkou pneumatik mohou najít i autoservisní služby, by nebylo úplně jednoduché. V potaz se muselo brát i to, že v České republice neexistovaly jen vlastní servisy, ale i rozsáhlá franšízová síť. Ta rovněž potřebovala zastřešit silnou značkou, která by ji jednoznačně odlišila od mnoha nezávislých dealerů a obchodníků s pneumatikami značky Barum.

„Hledání nového jména bylo celkem složité, pracovních variant byla celá řada. Po mnoha diskuzích vyhrál koncept vlastněný centrálou ContiTrade v Hannoveru – BestDrive s typickou siluetou sportovního automobilu v logu. Od globální verze se v první fázi lišil jen v tom, že v zůstala zachovaná žlutomodrá barevnost, typická pro původní značku pneuservisů Barum“, dodává Roman Sabol, obchodní ředitel sítě BestDrive.

Obchodní koncept BestDrive funguje však nejen u nás, ale v mnoha zemích světa na 5 kontinentech – v Asii, Africe, Evropě, Austrálii a Americe. V Evropě funguje maloobchodní síť pod hlavičkou obchodní jednotky ContiTrade, která v současnosti čítá více než 2000 poboček – ať už vlastních nebo franšízových. Všechny pobočky mají společného jmenovatele – kvalitu zboží i služeb, které mohou zaručit napříč celou Evropou.

„Další rozvoj servisních sítě BestDrive po celém světě potvrdil správnost našeho rozhodnutí z roku 2009. Příběh servisní sítě BestDrive začal u nás, v České republice, a pokračoval celosvětovým rozvojem“, uzavírá Roman Sabol.

První fáze rebrandingu sítě na značku BestDrive je hotová, nový název se etabloval v očích zákazníků. Nyní čeká společnost další, náročnější krok – postupná přeměna barevnosti celé servisní sítě do prémiových oranžovo-černých barev, které jsou typické pro mateřský koncern Continental. Druhá fáze rebrandingu započala v roce 2013, kdy byla otevřena první pobočka v oranžovo-černých barvách v Českých Budějovicích.

Rozvoj sítě

Nabídka poskytovaných služeb, prodávaného zboží a samotných servisních míst se neustále vyvíjí a mění s ohledem na vývoj trhu i požadavky zákazníků. V souladu s touto strategií probíhá i další modernizace sítě, kde vstupuje do hry i komfort zákazníků.

„Velmi rychlý rozvoj v automobilovém průmyslu je pro nás výzvou a zároveň nás nutí sledovat moderní trendy v této oblasti. Týká se to například permanentního vzdělávání všech zaměstnanců naší společnosti, neustálé obnovy technologií a vybavení poboček, ale i nových forem komunikace a sdílení informací, jak v rámci společnosti, tak i s našimi zákazníky a obchodními partnery“, uvádí Pavol Červenák, ředitel servisní sítě.

„Většina poboček je už nyní vybavená nejmodernější zařízeními na měření a nastavování geometrie kol vozidel (3D geometrie). Nejmodernější autodiagnostická zařízení, schopné online propojení s OE, jsou běžnou součástí vybavení našich poboček. Mezi prvními jsme vybavili naše pobočky TPMS diagnostickými zařízeními a zároveň zvládli problematiku servisování TPMS systémů (systémy přímého měření tlaku v pneumatikách)“, uvádí Mikuláš Erdelyi, manažer pro rozvoj servisu.

Neustálá potřeba doplňování technologického vybavení poboček se však týká daleko širšího záběru, ať už se jedná o komfortní systémy jako je klimatizace vozidla při přechodu na nový typ chladícího média, nové šetrnější a zároveň účinnější způsoby dezinfekce interiéru vozidla ozónem, ale i bezpečnostních prvků jako jsou brzdové a asistenční systémy.

Kvalitní technické vybavení se netýká pouze kamenných poboček, ale i mobilních servisů, které síť BestDrive provozuje pro smluvní partnery. Mobilní pneuservisy poskytují služby nejen pro nákladní vozidla, ale i pro agro a stavební fleety. Zvládnou ošetřit i ty největší stroje staveništní techniky a některé zajišťují i přezouvání superelastických kol, které najdete např. na vysokozdvižných vozících. Mobilní pneuservis nabízí téměř všechny základní služby servisu kamenného – samozřejmě bez skladového zázemí s pneumatikami.

„Nelehkou úlohou byla pro nás realizace digitalizace procesů na našich prodejnách. Jednalo se o velkou změnu ve způsobu komunikace mezi zaměstnanci, ale hlavně v systému celkového fungování a řízení pobočky. Projekt digitalizace poboček jsme spustili v roce 2017 a jako všechno digitální, vnímáme i tento projekt jako živý organismus, které se neustále vyvíjí. Samozřejmě digitalizace našich poboček má přinášet užitek hlavně našim zákazníkům. Zrychlení procesů je jen jedna stránka věci. Přístup k informacím, jejich archivace a možnost komunikace a sdílení posouvá náš byznys model na vyšší úroveň“, dodává Mikuláš Erdelyi.

„Mezi poslední novinky servisní sítě BestDrive patří uvedení privátní značky pneumatik BestDrive a spuštění nové a moderní online platformy, kde si zákazníci kromě možnosti nákupu zboží mohou online objednat ve vyhovujícím čase servis na konkrétní pobočce. I navzdory výraznému nárůstu online světa zůstávají pobočky hlavními kontaktními body v rámci nákupní cesty našich zákazníků, proto rozvoj a optimalizace maloobchodní sítě jak přes vlastní pobočky, tak přes servisy našich franšízových partnerů je klíčová“, uzavírá Pavol Červenák.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Od hybridních pohonů až po palivové články na vodík: Hyundai slaví 30 let inovací pro ekologickou mobilitu

Od hybridních pohonů až po palivové...

Hyundai se již 30 let prosazuje v čele vývoje ekologických automobilů Hyundai se po svých prvních experimentech s elektromobily v 90. letech a s vozidly poháněnými palivovými články z kraje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT zmenšil od roku 2010 ekologickou stopu výroby o 43 procent

SEAT zmenšil od roku 2010 ekologickou...

Emise CO2 související s výrobou klesly o 65 % Díky opatřením v roce 2019 vzniklo během jednoho roku o 38,5 % méně odpadu Cílem je snížit vliv výrobního závodu Martorell na životní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

Výtěžek sbírky 80 000 Kč věnován neziskové humanitární organizaci Charita Česká republika Podpora lidem v nouzi způsobené koronavirovým opatřením Finanční sbírka skupiny podpořena...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars s nadšením vítá do svého globálního designérského týmu dvě nové posily

Automobilka Volvo Cars s nadšením vítá...

Společnost Volvo Cars v nedávné době přivítala do svého globálního designérského týmu dvě nové posily, kterými jsou Claudia Braun a Thomas Stovicek. Claudia Braun, která přešla pod křídla...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT e-TRAVELLER

NOVÝ PEUGEOT e-TRAVELLER

Nový Peugeot e-Traveller, tento spojenec mobility pro vaše pracovní i soukromé cesty, je nyní k dispozici se 100% elektrickým pohonem. Nový Peugeot e-Traveller je dokonalým představitelem koncepce...