Barum Czech Rally Zlín – pátý podnik letošního kalendáře Citroën Racing Trophy CZ (26. – 28. 8. 2011).

Nejúspěšnějším jezdcem Citroën Racing Trophy CZ byl domácí Miroslav Březík

Mezi účastníky CRT bodovaly naplno posádky ve třídě 6, kde bylo na prémiích vyplaceno 5500 Euro.

Barum Czech Rally Zlín - pátý podnik letošního kalendáře Citroën Racing Trophy CZ (26. – 28. 8. 2011).

Druhou příčkou ve třídě a finančním maximem mezi Citroëny se blýsknula domácí posádka Miroslav Březík – Lukáš Kostka. Naprázdno ze Zlína nevyšli ani Martin Koči, Marcel Svačina a Szymon Kornicki.

Z původně přihlášených osmi vozů Citroën C2 R2 MAX ve startovní listině Barum rally se na start postavila jen sedmička dvojic. Kvůli technickým problémům na poslední chvíli odvolal start Pavel Přibyl. Převaha zahraničních účastníků ale domácí nezaskočila.

Hosté si připsali první ztrátu už na městském prologu. Na trati obsypané davy fanoušků zablokoval test po kolostřešní etudě Maďar Kornél Lukács. Účastníci CRT CZ tak dostali přidělen náhradní čas a v podstatě se začínalo od nuly.

Citroëny se na klasických vložkách seřadily v konkurenci kitové fiesty a fabií na čelních příčkách třídy 6.

Slovák Koči dokonce ve druhém testu zajel nejrychlejší čas třídy a posunul se do čela. Na Trojáku však úřadoval Miroslav Březík, jenž se dostal na první příčku. Po pátém testu sice musel vedení ve třídě 6 přenechat Petru Zedníkovi s kitem, ale na průběh CRT CZ to nemělo žádný vliv. Březík s Kostkou si kontrolovali průběžné vedení mezi „maxíky“ a zaslouženě si do cíle přijeli pro maximální finanční bonus 2 500 Euro. Výtečný závod absolvoval i Martin Koči (2. v CRT CZ). Jak po skončení Barum Czech Rally Zlín 2011 řekl jezdec Martin Koči, byla to doposud jeho nejtěžší rally. „Před soutěží jsme měli testování zaměřené na nastavení podvozku a charakter tratí na Barumce, a to se nám podařilo. Auto fungovalo velmi dobře. Z druhého místa v rámci Citroën Racing Trophy mám velkou radost i proto, že na poslední rychlostní zkoušce se nám uvolnil držák na převodovku. Měli jsme velké štěstí, na rampu jsme sice ještě vyjeli, ale s úplně ohnutým držákem. Opět se potvrdilo, že soutěž končí až v samotném cíli. ,“ zhodnotil soutěž Martin. Marcel Svačina se po sedmém testu posunul před Poláka Kornického a pořadí v jejich duelu zůstalo až do cíle neměnné.

Až za „honorovanou“ čtveřicí skončil Rumun Vlad Cosma, jenž neskrýval překvapení nad náročností zlínského závodu. První start v rámci CRT CZ absolvoval Slovák Marek Špavelko, v cíli nechyběla ani Bulharka Ekaterina Stratieva.

„Od začátku závodu nám vše vycházelo. Na městské vložce jsme zaostali jen o pár sekund za Kouřilem, na klasických sobotních testech jsme patřili mezi nejrychlejší a po Trojáku se dostali do vedení. Troják nám v obou případech vyšel, opravdu jsme jeli na maximum a nějakou rezervu bych tam jen těžko hledal. Díky tomu jsme si vytvořili náskok před konkurenčními citroëny, ve třídě nás však záhy přeskočil Zedník. V RZ5 Semetín jsme totiž v úzké pasáži dojeli hondu estonské dvojice, která měla poškozené pravé přední kolo a 2-3 kilometry jsme pokračovali v jejím závěsu. Zkusili jsme se proti dosaženému času odvolat, ale bez výsledku. Na špičku jsme tím zásadně ztratili, a proto jsem v dalším průběhu rezignoval na atak čela třídy a hlídal si nejbližší soupeře v rámci Citroën Racing Trophy,“ komentoval průběh Miroslav Březík, který je na nejlepší cestě za domácím titulem ve třídě 6.

Ve třídě 6 byly klasifikovány i další dvě „cé-dvojky“ Davida Stavjaníka a Bělorusa Dmitri Yakimakha.

O třídu výše se o čelní příčky ucházelo pět Citroënů DS3 R3T. Cíl nakonec spatřily tři dvojice, jediný účastník splňující pravidla CRT CZ Menyhért Krózser ale na finanční prémie nedosáhnul (10. místo ve tř. 5). Nejvýše klasifikovaným jezdcem byl Jaroslaw Koltun. Polský jezdec obsadil ve třídě osmou příčku. České barvy zastupoval jedenáctý Tomáš Pletka. Rakušan Daniel Wollinger havaroval při prvním průjezdu Trojákem a Egona Smékala vyřadil problém s palivovým systémem, což zlínskému jezdci zhatilo účast v nedělní etapě zlínské soutěže.

„Co dodat k letošní Barum Rally? Nádherná atmosféra, obrovská konkurence, náročné tratě a horko v kokpitu. Citroën C2R2 MAX prokázal svoje kvality a spolehlivost. Poprvé v sezoně, navíc na prestižní české soutěži, byla rozdělena kompletní finanční prémie vypsaná pro třídu 6. Všem posádkám na vozech Citroën blahopřeji k dokončení tak náročné soutěže, jakou Barum rally bezesporu je. Zároveň chci všechny účastníky CRT pozvat do Příbrami, kde se bude v sobotu 24. září konat slavnostní zakončení CRT CZ 2011 ,“ komentoval průběh Barum Czech Rally Zlín promotér CRT CZ a pilot Tomáš Pletka.

Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz. Posledním podnikem CRT CZ 2011 bude Rally Příbram (23. – 24. září).

Výsledky účastníků CRT CZ při Rally Bohemia 2011:

CRT C2 MAX – Tř. 6

Posádka Umístění Prémie
Březík / Kostka 1. místo 2500 Euro
Koči / Ferencz 2. místo 1500 Euro
Svačina / Zámečník 3. místo 1000 Euro
Kornicki / Hundla 4. místo 500 Euro
Cosma / Dorca 5. místo 0
Špavelko /Szenderáková 6. místo 0
Stratieva / Sivov 8. místo 0
Celkem C2 R2 Max 5 500 Euro

CRT DS3 R3T – Tř. 5:

Posádka Krózser / Papp: 8. místo (prémie 0 Euro)

Citroën Racing Trophy CZ zajišťuje společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX i pro nové vozy Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.

Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz)

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...