- Nick Allen ručně navrhuje vzory tkanin pro čalounění nových modelů
- Tento „automobilový krejčí“ použije každý rok 30 km nití na prošívání sedadel, volantů a hlavic řadicí páky
- Také v interiérech automobilů se prosazuje trend barevné individualizace
Zatímco po celém světě dokončují krejčí poslední stehy na módních kolekcích, jež budou představeny na molech v New Yorku, Londýně, Miláně nebo Paříži, v Designérském centru SEAT vznikají nové návrhy, do nichž se „obléknou“ automobily. Mistr krejčovského řemesla Nick Allen rozhoduje o tom, jaký druh prošívání, tkanin a barev bude zdobit sedadla nejnovějších modelů, uváděných na trh. Navštívili jsme ho v jeho ateliéru, kde nám přiblížil všechny aspekty své každodenní činnosti:
Příběh automobilového krejčího: Nick Allen působí ve svém oboru již 35 let. „Interiéry automobilů vytvářím ručně od svých 16 let,“ říká. Ve svém ateliéru navrhuje vzory a snaží se nalézt nejlepší povrchové úpravy sedadel, podobně jako módní návrháři na nejvyšší úrovni.
„Moje ruce jsou moje oči“: Nick vždy zkoumá čalounění tím, že po něm přejíždí rukama, aby cítil povrchovou strukturu, zrnitost a povrchovou úpravu každého materiálu. „Moje ruce jsou jako moje oči. Hmatem mohu posoudit kvalitu každého dílu a také zjistím, jak se bude chovat pod jehlou šicího stroje.“ S každou změnou textury musí Nick změnit tlak na pedál šicího stroje. Silný materiál vyžaduje pomalejší rychlost, zatímco tenčí materiál projde pod jehlou velmi snadno. A s jakým materiálem nejraději pracuje? „Nejraději pracuji s kůží, protože je přírodní,“ přiznává.
30 kilometrů nitě každý rok: Nick spotřebuje každý rok při svém šití 30 000 metrů nití. Tento šikovný krejčí obšívá všechny volanty ručně pomocí zakřivené jehly. Používá německý uzlíkový steh, který ponechává nit nejvíce odkrytou. Vhodnou tloušťku a barvu nitě vybírá z 250 cívek s až 100 různými barevnými odstíny.
30 stylů sedadla: „Style“, „Chic“, „FR“… Náš automobilový krejčí vytvořil až třicet různých variant pro každé sedadlo nového modelu SEAT Ibiza. Čalounění a materiály testoval dva roky před zahájením výroby vozidla. Během fáze testování optimalizuje také tvarové řešení sedacích ploch z pěnového materiálu, aby sedadlo poskytovalo řidiči nejvyšší možnou úroveň komfortu.
Barvy pro každý vkus: „Barvy jsou cestou k odlišení. Každý vůz má svou vlastností osobnost a svou vlastní paletu barev.“ Nick Allen říká, že mnoho zákazníků také nevědomě asociuje barvy s druhem a charakteristikou vozidla. „Například mnoho lidí spojuje zelené a světle hnědé barvy s crossovery, tmavě hnědé barvy s klasičtějšími rodinnými vozy a černou a červenou barvu s rychlostí,“ vysvětluje.
Řemeslník v době Průmyslu 4.0: Na jeho pracovním stole leží místo počítačů a nejmodernější techniky nůžky, cívky s nitěmi a šicí stroje. „Moje řemeslo je tradiční, a proto se příliš nezměnilo.“ Nick však reaguje na nové trendy, jako je individualizace vozidel s rozmanitou nabídkou povrchových úprav a barev.
Nickův „recept“: Přestože automobilový krejčí ve službách značky SEAT nikdy neprozradí svá tajemství, dozvěděli jsme se od něj několik věcí, které jsou zapotřebí k tomu, aby mohl krejčí nejlépe vykonávat své povolání: „Musíte mít dobré oko pro detaily, šikovné ruce… a především hodně trpělivosti. Zbytek získáte zkušenostmi.“ A jeho vlastní heslo: „Nespěchat!“
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií