Audi RS 6/RS 6 Avant přichází na český trh

Prestižní cestovní limuzína se sportovním charakterem – zrychlení 0-100 km/h za 4,7 sekundy a maximální rychlost 250 km/h.

Uvedená maximální rychlost je elektronicky omezena, motor o výkonu 331 kW (450 k) bez elektronického omezení by rychlost 250 km/h značně překročil. Tyto extrémní výkony vykazuje jen málokterý ryze sportovní automobil.

Audi RS 6/RS 6 Avant přichází na český trh
Audi RS 6/RS 6 Avant přichází na český trh
Audi RS 6/RS 6 Avant přichází na český trh


A přitom Audi RS 6 i Audi RS 6 Avant s vysokým jízdním komfortem mají špičkovou funkční i bezpečnostní výbavu a díky rukodělné výroby dosahují i maximální kvalitu. Audi RS 6 je nejvýkonnějším vozem, jaký dosud automobilka Audi sériově vyráběla. Výkony osmiválcového motoru, pohon všech kol quattro, špičkové zavěšení kol a osmipístové kotoučové brzdy jsou zárukou naprosto nevídaných zážitků z dynamické jízdy.


Právě nyní se Audi RS 6 i Audi RS 6 Avant objevují i na českém trhu! Cena Audi RS 6 byla stanovena na 2 800 000 Kč a cena Audi RS 6 Avant na 2 885 300 Kč..


Vidlicový zážehový osmiválcový motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly 4,2 l má maximální výkon 331 k (450 k) v rozmezí otáček 5700 min-1 až 6400 min-1. Točivý moment si drží svoji maximální hodnotu 560 Nm v neuvěřitelně širokém rozmezí otáček 1950 min-1až 5600 min-1. Každý válec má tři sací a dva výfukové ventily. Ventily jsou ovládány vahadly s rolnami, které snižují třecí ztráty rozvodového systému. Účinnost práce motoru zvyšují mezichladiče stlačeného vzduchu zařazené ke každému ze dvojice turbodmychadel.


Audi RS 6 je prvním modelem své značky, který je vybavený inovativním zavěšením kol DRC (Dynamic Ride Control). Vždy dvojice diagonálně postavených tlumičů pérování je spolu hydraulicky propojena. Hydraulické vedení tlumičů se kříží ve speciální centrální ventilové skříni, která zaručuje bleskovou změnu charakteristiky tlumení v závislosti na aktuální situaci – především na propérování toho kterého kola. Tlumiče tak neustále účinně působí proti momentům vyvolávajícím naklánění vozu podél podélné nebo příčné osy a díky tomu se Audi RS 6 i při mimořádně dynamické jízdě prudkými zatáčkami chová klidně a suverénně zvládá všechny manévry.


Do standardní výbavy modelů Audi RS 6 patří také elektronický stabilizační systém ESP poslední generace, který je speciálně naladěný tak, aby sportovně založeným řidičům nekazil požitek z ostré jízdy. ESP zasahuje skutečně až v momentech, kdy se jízda těsně přiblíží hranici stability a teprve potom krátkým řízeným přibrzděním některého z kol účinně stabilizuje jízdu.


Bezpečnost jízdy zvyšují i další elektronické systémy, jako jsou např. protiblokovací systém brzd ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil EBV, elektronická závěra diferenciálu EDS, protiprokluzové zařízení ASR nebo systém MSR, který monitoruje velikost přenášeného točivého momentu motoru a podle okamžité situace přivírá nebo pootvírá škrticí klapku. Také všechny tyto systémy byly naladěny tak, aby umocňovaly požitek z dynamické jízdy. Audi RS 6 i RS 6 Avant mají zcela nový mimořádně výkonný brzdový systém. Kotoučové disky všech čtyř kol jsou vnitřně chlazené, vycházejí z konstrukce brzd závodních automobilů. Hliníkové třmeny brzd snižují hmotnost tzv. neodpružených hmot a tím zlepšují jízdní vlastnosti.


Na osmáctipalcové ráfky z hliníkové slitiny rozměru 8,5 J x 18 devítipaprskového designu se obouvají pneumatiky rozměru 255/40 R18. Na přání mohou zákazníci dostat i lité devatenáctipalcové ráfky rozměru 9 J x 19 originálního pětipaprskového designu s pneumatikami rozměru 255/35 R19. Modely Audi RS 6 jsou standardně vybaveny systémem kontroly tlaku v pneumatikách, který prostřednictvím čidel ve ventilcích kol neustále monitoruje tlak vzduchu uvnitř plášťů. Na jakoukoli změnu tlaku je řidič okamžitě upozorněn varovným signálem.


Vozy Audi RS 6 mají systém stálého pohonu všech čtyř kol quattro. Vysoký výkon motoru se přenáší prostřednictvím pětistupňové samočinné převodovky tiptronic, která je odvozená z převodovky dvanáctiválcových modelů Audi A8 6.0 quattro a nemá tedy s přenosem mohutného točivého momentu žádný problém. Změny, které na převodovce tiptronic konstruktéři provedli, se zaměřily především na zkrácení časů nutných pro přeřazení tak, aby celé naladění převodovky odpovídalo sportovnímu charakteru modelu Audi RS 6.


Při volbě sportovního modu dovoluje tiptronic výraznější vytáčení motoru na jednotlivé rychlostní stupně a naopak převodovka rychleji odřazuje směrem „dolů“. Specialitou převodovky tiptronic v Audi RS 6 je systém sledující zrychlování v zatáčkách – pokud zaregistruje, že řidič vyžaduje i při jízdě zatáčkou plný výkon a maximální zrychlení, pozdrží okamžik přeřazení na vyšší rychlostní stupeň co možná nejdéle. Tímto způsobem se předchází nepříjemnému přerušení trakce při zrychlování v zatáčce. Řidič může samozřejmě řadit rychlostní stupně také manuálně, a to buď ťukáním dopředu a dozadu do páky voliče nebo páčkami pod volantem. Pravou páčkou se řadí „nahoru“, levou „dolů“.


Design extrémně výkonných modelů Audi RS 6/RS 6 Avant je až překvapivě střízlivý. Snad jen nízko položený přední spojler s třemi otvory pro přívod vzduchu, „diamantově“ členěná maska chladiče a zadní spojler naznačují dynamiku těchto vozů. Xenonové světlomety jsou kryté jednodílným čirým sklem. Originálním prvkem jsou dvě oválné koncovky výfuků, umístěné samostatně u levé a pravé strany vozu.


Zájemci mohou vybírat z pěti exkluzivních laků, jejichž pojmenování po známých autodromech evokuje sportovní charakter modelu Audi RS 6: je modrý lak Mugello, šedý Daytona, stříbrný Avus, červený Misano a zelený Goodwood a navíc mohou volit i černý lak Ebony.


Výrazný image modelů Audi RS 6/RS 6 se odráží i ve stylingu jeho interiéru. Anatomicky tvarovaná přední sedadla Recaro s elektrickým vyhříváním poskytují řidiči a jeho spolujezdci dokonalou oporu i dostatek komfortu. Věnec tříramenného sportovního volantu a hlavice páky voliče převodovky jsou potažené perforovanou kůží, kulisa páky voliče je vyvedená v matném hliníku. Zákazníci mohou volit ze dvou barevných ladění interiéru – černé nebo stříbrné barvy. Černá verze dává možnost výběru ze třech druhů koženého čalounění.


Do standardní výbavy vozů Audi RS 6 dále patří např. systém ISOFIX pro upevnění dětských sedaček, vak na lyže, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany se slunečním senzorem, informační systém řidiče. Nechybí ani vnitřní zrcátko s automatickým ztmavováním, kvalitní audiosystém BOSE o výkonu 250 W, akustický parkovací systém pro bezpečné zaparkování nebo alarm včetně vypínatelné ultrazvukové kontroly vnitřního prostoru a ochrany proti odtažení vozidla.


Bezpečnostní výbava vozů Audi RS 6/RS 6 Avant zahrnuje mj. čelní a boční airbagy řidiče a jeho spolujezdce a průběžné hlavové airbagy SIDEGUARD, které po naplnění kryjí oblast bočních oken po celé délce vozu.


Nové Audi RS 6 je po mimořádně úspěšném Audi RS 4 druhým modelem řady RS vyvinutým v těsné spolupráci automobilky Audi a firmy quattro GmbH. Sportovní modely Audi RS 6 se kompletují v duchu nejlepších tradic rukodělné výroby ve výrobních halách společnosti quattro GmbH v areálu závodu Audi v Neckarsulmu. Z výrobní haly vyjíždí denně jen malý počet těchto unikátních, vysoce výkonných modelů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...