Audi R8 se v závodě na 24 hodin Le Mans rozloučilo dalším vítězstvím

230 000 návštěvníků vidělo už páté vítězství vozu Audi R8.

Lepší derniéru supersportovního vozu Audi R8 si značka Audi nemohla přát: Při posledním startu Audi R8 v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans o víkendu 18. a 19. června dokázali Tom Kristensen, J.J. Lehto a Marco Werner dovést svůj vůz Audi R8 startovního čísla 3 vítězně do cíle! To, že Le Mans je považován za nejobtížnější vytrvalostní závod světa, přineslo vítězství Audi další světový úspěch.

Audi R8 se v závodě na 24 hodin Le Mans rozloučilo dalším vítězstvím
Audi R8 se v závodě na 24 hodin Le Mans rozloučilo dalším vítězstvím


Při rozlučkovém startu v Le Mans potvrdily posádky všech tří startujících vozů Audi R8 pravdivost firemního sloganu automobilky Audi „Náskok díky technice“: Ačkoli „er-osmičky“ nebyly absolutně nejrychlejšími vozy v nabitém poli pěti desítek prvotřídních konkurentů, dokázaly v až pětatřicetistupňovém vedru nejlépe udržovat pravidelné vysoké tempo a díky své spolehlivosti se nakonec v cíli srovnaly na první, třetí a čtvrté místo absolutně!


Vítězná posádka Tom Kristensen, J.J. Lehto a Marco Werner startovala v barvách amerického týmu ADT Champion Racing, takže konečný triumf byl zároveň prvním vítězstvím amerického týmu v Le Mans od roku 1967!


Ještě zásadněji se do historie nejtěžší čtyřiadvacetihodinovky světa zapsal dánský pilot vítězného Audi R8 Tom Kristensen – letošní vítězství totiž bylo už jeho sedmým triumfem v Le Mans, takže Kristensen překonal famózního Jackyho Ickxe, který v Le Mans dokázal zvítězit šestkrát. Dlužno říci, že Kristensen udělal pro vítězství opravdu maximum: V momentu, kdy se náskok jeho vozu před druhým v pořadí začal v sobotu v noci zmenšovat, nenechal se Kristensen vystřídat, ale kroužil po dráze dlouhé tři a půl hodiny, takže díky vynechání jedné série střídání pilotů ušetřil týmu cenné sekundy a pojistil čelní pozici.


Opojný pocit z vítězství v Le Mans nebyl ničím novým ani pro finského pilota J.J. Lehta, který v Le Mans zvítězil hned při svém premiérovém startu v roce 1995. Posádka Audi R8 startovního čísla 2 (Frank Biela, Allan McNish, Emanuele Pirro) přišla o šanci bojovat o absolutní vítězství v neděli ráno, kdy jí postihl defekt pneumatiky, se třetím místem jsou ale všichni spokojeni.


Francouzský tým Audi PlayStation Team ORECA (Jean-Marc Gounon, Franck Montagny, Stéphane Ortelli) musel dvakrát měnit závěs pravého předního kola svého Audi R8 startovního čísla 4 a čtvrté místo v cíli je za těchto okolností skvělým výsledkem.


Audi R8 se na startu Le Mans objevilo poprvé v roce 2000 a šest startů proměnilo ve famózní sérii pěti vítězství. „To je bez přehánění fantastický výsledek,“ tvrdí Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva AUDI AG, který měl tu čest v sobotu v 16 hodin letošní závod v Le Mans odstartovat. „Zvítězit v tak silné konkurenci i popáté bylo těžší než kdy předtím. Ale vsadili jsme na nejsilnější stránku modelu R8 – na jeho spolehlivost – a tato taktika přinesla své ovoce!“


Audi R8 se nesmazatelně zapsalo do historie závodu v Le Mans a Tom Kristensen se svým sedmým vítězstvím pasoval na krále tohoto legendárního závodu. „Audi R8 se s Le Mans rozloučilo tím nejlepším možným způsobem, ale my se chceme na tento okruh vracet i v budoucnosti,“ říká Dr. Martin Winterkorn. „Není už žádným tajemstvím, že divize Audi Sport připravuje zcela nový prototyp, který bude nasazen v sezoně 2006. Podrobnosti o našem sportovním angažmá ale zveřejníme až na podzim.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...