Audi Q7 představeno včera – 4. října v české předpremiéře

Stálý pohon všech kol quattro, výkonné motory, maximální komfort a až sedm sedadel.

Do prodeje přijde na jaře příštího roku. Cena dosud nebyla stanovena.

Audi Q7 představeno včera – 4. října v české předpremiéře
Audi Q7 představeno včera – 4. října v české předpremiéře
Audi Q7 představeno včera – 4. října v české předpremiéře


První SUV značky Audi dokonale kombinuje sportovní vlastnosti a sofistikované technologie s mimořádnou flexibilitou a komfortem luxusní limuzíny. Jízdní dynamikou na silnicích se Audi Q7 vyrovná sportovním vozům. Audi Q7 je vozem, který nevyznává kompromisy, ale pouze nekompromisní výkony a kvalitu.

Audi Q7 představeno včera – 4. října v české předpremiéře
Audi Q7 představeno včera – 4. října v české předpremiéře


Audi Q7 má originální design. Pro značku Audi příznačnou dynamiku reprezentuje nový model Q7 výrazně vyklenutou křivkou střechy, která i díky skloněnému D-sloupku karoserie v mnohém připomíná siluetu velkých vozů kupé. Dalšími typickými prvky designu Audi jsou i u tohoto vozu vysoko posazené linie boků, sledované spodními okraji bočních oken. Výjimečné výkony vozu naznačuje i efektní V-prolis kapoty motoru, který plynule přechází v mohutnou předsazenou masku chladiče.


Nové Audi Q7 má moderní samonosnou karoserii. Koeficient aerodynamického odporu má hodnotu pouze 0,34. Silný vizuální dojem podporuje i efektní dvoutónové kontrastní lakování – zákazníci přitom budou moci volit z jedenácti základních laků, přičemž tři jsou určeny exkluzivně pro nové Audi Q7.


Nové Audi Q7 se řadí na špičku SUV segmentu také svými vnějšími i vnitřními rozměry – délka činí 5086 mm, šířka 1983 mm, výška 1737 mm, rozvor je dlouhý přesně 3002 mm. Interiér vozu vyniká nejenom prostorností, ale také variabilitou: Celkem lze vytvořit na 28 různých variant uspořádání sedadel a zavazadlového prostoru.


Audi Q7 nabízí až sedm sedadel uspořádaných do třech řad za sebou, přičemž i sedadla ve druhé řadě jsou samostatně podélně nastavitelná v rozmezí 10 cm. Sedadla druhé a třetí řady lze sklápět, takže vzadu je možné vytvořit prostor pro zavazadla a náklad o velikosti až 2035 litrů, aniž by přitom muselo jediné sedadlo z vozu ven. Dokonce i v maximální sedmimístné konfiguraci sedadel je pro zavazadla stále připraveno 330 litrů prostoru. pětimístném uspořádání má zavazadlový prostor modelu Audi Q7 objem 775 litrů, což je nejlepší hodnota ve třídě SUV.


Zájemci o nový model Audi Q7 budou moci volit ze dvou výkonných motorů. Prvním z nich je nový zážehový osmiválec 4.2 V8 s přímým vstřikováním benzinu FSI o výkonu 257 kW/350 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 440 Nm. Audi Q7 4.2 quattro potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h jen 7,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h. Průměrná spotřeba činí jen 13,8 l/100 km.


Na zájemce o vznětové motory čeká šestiválcový turbodiesel „common-rail“ 3.0 TDI se sofistikovanými piezoelektrickými vstřikovači, který má výkon 171 kW/233 k a točivý moment 500 Nm. Audi Q7 poháněné tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h během 9,1 sekundy a jede až 216 km/h při průměrné spotřebě jen 10,4 l/100 km.


Oba motory jsou standardně propojené se šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.


Všechny verze řady Audi Q7 mají stálý pohon všech kol quattro, jehož mezinápravový diferenciál Torsen rozděluje přenášený výkon podle aktuální trakce jednotlivých kol mezi přední a zadní nápravu, což vozu propůjčuje suverénní jízdní vlastnosti na každém povrchu a zvyšuje bezpečnost cestování. Audi Q7 má (stejně jako např. dravé Audi RS 4) diferenciál Torsen poslední generace s asymetrickým, dynamickým rozdělením hnací síly, který za normálních okolností rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, což se odráží ve vyšší stabilitě jízdy a přesnějším vedením stopy v zatáčkách.


Přední i zadní kola Audi Q7 jsou zavěšena na nápravě s dvojitými příčnými rameny a odpérována vinutými pružinami spolu s dvouplášťovými tlumiči. Skloněná zadní pružina a tlumiče neomezují vnitřní prostor vozu, z čehož těží především cestující na sedadlech ve třetí řadě. Celý podvozek, ve kterém je řada dílů z lehkého hliníku, je naladěný tak, aby umožňoval sportovní a přitom stále vysoce komfortní jízdu, a to i na špatném povrchu.


Audi Q7 vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami 235/60 (osmiválcový model má pneumatiky 255/55), za příplatek si mohou zákazníci zvolit i devatenácti- nebo dvacetipalcová kola.


Velmi důležitým prvkem, dodávaným také na přání, je adaptivní pneumatické pérování, které spolu s elektronicky řízenými tlumiči pérování garantuje špičkové jízdní vlastnosti a nejvyšší cestovní komfort. Pneumatické pérování umožňuje měnit světlou výšku vozu – ze základní výšky 18 cm až na 24cm, což v praxi znamená, že s modelem Q7 může řidič vjet do jakéhokoli terénu. V off-road režimu ovšem podvozek nastavuje světlou výšku 20,5 cm, výška 24 cm se používá jen krátkodobě v extrémních situacích. Možnost měnit světlou výšku zároveň usnadňuje nakládání těžkých zavazadel do prostoru v zadní části vozu.


Dalším technologickým highlightem modelu Audi Q7 je ovládací rozhraní MMI (bylo s úspěchem uvedeno již v modelech Audi A8 a A6), které umožňuje intuitivní ovládání celé řady palubních systémů a funkcí vozu.


Na přání si zákazníci budou moci pro své Audi Q7 objednat řadu mimořádně inovativních prvků, z nichž některé se objevují v sériové produkci vůbec poprvé. Příkladem může být např. radarové zařízení, které řidiči „hlídá“ boční prostor vozu a kompenzuje tak tzv. slepý úhel zpětných zrcátek (Audi side assist). Dalším užitečným zařízením je Audi parking system Advanced se zpětnou kamerou, usnadňující parkování. Mimořádně užitečný je i systém samočinného udržování odstupu od vpředu jedoucích automobilů tzv. adaptivní tempomat, který vůz v případě potřeby zpomalí nebo úplně zastaví.


Do okruhu stabilizačního systému ESP byla přiřazena řada dalších funkcí, jako je např. asistent pro jízdu z kopce. Speciální off-road režim zase přizpůsobuje činnost brzd a motoru měkkému podkladu. Systém stabilizace přívěsu dokáže řízeným zásahem do činnosti brzd efektivně zklidnit přívěs, u kterého hrozí rozkývání.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...