A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra

Po přečtení této podrobné informace vám zbývá jen navštívit prodejce značky SEAT, uskutečnit testovací jízdu, zvolit si motor, převodovku, stupeň výbavy,případně příplatkovou výbavu, novou Alhambru si objednat a pak to hlavní: na výzvu ji převzít.

DESIGN

A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra

Dynamický a působivý

Alhambra má dokonalý formát pro vozidla MPV. S délkou 4,85 metru je o 22 centimetrů delší než předchůdce a šířka vzrostla o devět centimetrů na 1,90 metru, což je největší hodnota v tomto segmentu. Nové proporce přispívají ke sportovnímu charakteru nové Alhambry.

Luc Donckerwolke, šéfdesignér značky SEAT a jeho tým čelili výzvě vytvořit design plný emocí pro MPV s velkým vnitřním prostorem. Tým splnil svůj úkol na výbornou. Moderní a svěží vzhled je tvořen klidnými a vytříbenými plochami. Výrazem technické preciznosti jsou jasně definované linie a dokonale harmonické proporce dodávají designu obrovské napětí s minimem linií.

Příď

A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra

Charakteristickým motivem přídě Alhambry je šípový design, který je neodmyslitelnou součástí expresivního stylu značky SEAT. Lichoběžníková maska chladiče je po obvodu ozdobena jemnou chromovanou lištou a uprostřed nese velké logo SEAT. Vertikální linie jsou zdůrazněny jemně tvarovanými černými lamelami. Maska chladiče vytváří charakteristický šíp značky SEAT společně s typickou kapotou ve tvaru písmene V a nízkými světlomety.

Dominantou výrazného designu nárazníku jsou velké trojrozměrně modelované vstupy vzduchu s jasně definovanými hranami. Ve standardní verzi jsou přední mlhovky umístěny ve vnějších vstupech vzduchu. V kombinaci s hlavními světlomety osazenými halogenovými žárovkami H7 mají navíc integrovanou funkci odbočovacích světel, která osvětlují křižovatky při rychlosti do 40 km/h.

Výbavová linie Style může být na přání vybavena natáčecími bi-xenonovými světlomety, u nichž je funkce potkávacích i dálkových světel zajišťována výbojkami bez obsahu rtuti.

Pro světlomety modelu Alhambra Style nabízí SEAT na přání dvě technické novinky v podobě natáčecích světlometů a asistenta ztlumení dálkových světel. Natáčecí funkce je k dispozici pouze pro bi-xenonové světlomety a zahrnuje dynamické natáčení světlometů do zatáček a funkci statických odbočovacích světel. Asistent ztlumení dálkových světel je možné objednat také pro halogenové světlomety H7. Senzor uložený v patě vnitřního zpětného zrcátka rozpoznává ostatní vozidla a zastavěné oblasti podle jejich osvětlení a automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly.

Boční profil

A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra

Osobitým stylistickým prvkem modelu SEAT Alhambra je jeho boční profil se silně skloněným střešním sloupkem D a homogenním povrchem vnějších panelů. Do jemně tvarovaných blatníků jsou funkčně i vizuálně dokonale integrovány velké zadní boční posuvné dveře. Výrazná horizontální charakterová linie nad bočními prahy ladně navazuje na zřetelně vystouplé podběhy kol. Do krytů vnějších zpětných zrcátek jsou zapuštěny směrové ukazatele s LED diodami.

Spodní linie bočních oken prochází relativně nízko, čímž podporuje dojem průhlednosti a lehkosti a cestujícím nabízí ničím nerušený výhled z vozu. Alhambra Style má na přání chromované lišty kolem bočních oken. Standardně montované černé podélné střešní nosiče, které mohou být u linie Style na přání chromované, jsou nenápadné a útlé a elegantně zapadají do celkové siluety.

Záď

A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra

Záď modelu SEAT Alhambra má jasnou strukturu. Jedním z jejích osobitých prvků je velký střešní spoiler s třetím brzdovým světlem. Registrační značka je umístěna pod velkým logem SEAT a nápisem „Alhambra“ a zapuštěna do spodní části dolů protažených dveří zavazadlového prostoru.

Velké zadní světlomety jsou variací tvarů předních světlometů. Jsou rozděleny do dvou částí. Vnější segmenty jsou na každé straně integrovány do střešního sloupku D a vnitřní do dveří zavazadlového prostoru. Zadní světlomety se směrem k podélné ose vozidla zužují. Vnitřní komponenty mají horizontální strukturu, linii ve tvaru vlny a osobitý vzhled v noci.

KAROSERIE

Tuhá a bezpečná

Navzdory svým rozměrům váží základní verze Alhambry jen 1648 kilogramů.

Posuvné dveře

A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra

Nový SEAT Alhambra je standardně vybaven dvěma posuvnými bočními dveřmi vzadu. Otvírání a zavírání dveří je mimořádně snadné a tiché. Posuvné dveře v porovnání s konvenčně zavěšenými dveřmi výrazně usnadňují nastupování a vystupování na parkovacích místech nebo v garáži s minimem prostoru po stranách. Při otvírání navíc nehrozí nebezpečí náhodného styku s vedle stojícím vozidlem nebo stěnou.

Široký otvor posuvných dveří nabízí velký prostor pro nastupování k zadním sedadlům. Každé dveře jsou vedeny ve třech kolejnicích umístěných v oblasti prahu, v boční stěně nad podběhem zadního kola a ve střešním rámu. Horní kolejnice je vestavěna do samostatného boxu, který ji chrání před vlivem vnějšího prostředí. Posuvné dveře jsou standardně vybaveny elektricky ovládanými okny.

Ve výbavové linii Style mohou mít posuvné dveře na přání elektrické ovládání, které se aktivuje dvěma tlačítky na středové konzole a na střešním sloupku B, nebo prostřednictvím klik dveří. Elektricky posuvné dveře lze také ovládat pomocí dálkového ovladače. Jejich otvírání je blokováno při otevřeném víčku palivové nádrže.

Dokonce i stupeň otevření elektricky ovládaných posuvných dveří může být individuálně naprogramován. Otvírání a zavírání lze kdykoli přerušit a hnací systém s automatickým jištěním drží dveře pevně v dané poloze dokonce i ve svahu. Elektrické dovírání dveře bezpečně uzavře, a to i v extrémní zimě. Elektrické dětské pojistky pro zadní boční dveře jsou součástí sériové výbavy a ovládají se prakticky umístěnými tlačítky vedle sedadla řidiče.

V zájmu bezpečnosti vybavil SEAT Alhambru sofistikovaným systémem proti přiskřípnutí. Tato elektronická funkce začleněná do ovládacího mechanismu porovnává poměr mezi odebíraným elektrickým proudem a rychlostí zavírání dveří. Pokud dveře při zavírání narazí na nějakou překážku, okamžitě se zastaví a znovu otevřou. Jestliže je detekována překážka během otvírání, dveře se zastaví. Než se dveře začnou zavírat, zazní zvukový výstražný signál.

Aerodynamika a akustika

Pozoruhodná hospodárnost nové generace vozů SEAT Alhambra je výsledkem rozsáhlého technického vývoje. Mezi hlavní úspěchy patří dokonale vyvážené aerodynamické vlastnosti. Velké MPV se může pochlubit hodnotou součinitele čelního odporu vzduchu cx = 0,299 – to je rekord v tomto segmentu a představuje zlepšení o pět procent v porovnání s již tak extrémně dobrým předchůdcem.

Odborníci na aerodynamiku začali provádět výpočty proudění vzduchu již ve velmi časném stádiu vývojového procesu a získané výsledky se okamžitě přímo promítly do designu vozidla. Inženýři a designéři se následně pustili do velmi složitého procesu vylepšování celé řady detailů. Například na střešních sloupcích A je vzdušné proudění odkláněno z čelního okna k bočním oknům s minimálními ztrátami optimalizovaným profilem žlábku pro odvod dešťové vody, který také snižuje aerodynamický hluk a za deště pomáhá udržovat čistotu vnějších zpětných zrcátek. Podobným způsobem probíhal vývoj samotných vnějších zpětných zrcátek a jejich spojení s karoserií. Na přání dodává SEAT tmavá okna od sloupku B, pro výbavovou linii Style jsou již standardem.

Aerodynamická kritéria hrála roli také v designu bočních prahů, které zlepšují proudění vzduchu kolem zadních kol a zmenšují tak odpor vzduchu způsobovaný koly. Střecha vozu je zakončena velkým spoilerem, který je zárukou čistého oddělování vzdušného proudění s minimálními turbulencemi za vozidlem. Malé spoilery a velké panely na spodní straně vozidla uklidňují vzdušné proudění pod vozidlem a zároveň přispívají k účinnému chlazení komponentů hnacího ústrojí a brzdové soustavy.

Hmotnost

Karoserie nového modelu SEAT Alhambra používá nejmodernější technologie a svůj vyspělý charakter demonstruje také nízkou hmotností. Struktura karoserie váží necelých 400 kilogramů. Ačkoli je nová Alhambra výrazně větší, tužší a bezpečnější a má dvoje velké boční posuvné dveře vzadu, tak váží méně než její předchůdce. Tohoto pokroku bylo dosaženo díky novým materiálům a výrobním postupům.

Nárazová bezpečnost

Ocelová struktura karoserie Alhambry je z velké části tvořena vysokopevnostní ocelí a 13% podíl v ní mají za tepla tvářené plechy. Zvolené materiály jsou zárukou vynikajících vlastností velkého MPV v oblasti ochrany posádky v případě čelního, bočního nebo zadního nárazu, případně převrácení vozidla.

Při čelním nárazu pohltí velkou část nárazové energie struktury v deformační zóně před bezpečnostní schránkou pro cestující. Příčný nosník nárazníku vyrobený z oceli tvářené za tepla přenáší energii přesazeného čelního nárazu do obou podélných nosníků. Rovněž příčný nosník v podlaze je vyroben z oceli tvářené za tepla, aby účinně ochránil nohy cestujících.

Síly do ostatních oblastí karoserie rozvádí středový tunel a boční prahy. Další kanály pro rozvádění působících sil do struktury karoserie jsou tvořeny podlahou, rámy bočních stěn v motorovém prostoru a rámy dveří. Za tepla tvářený střešní sloupek B, který je protažen až do střešního rámu, dále zvyšuje stabilitu bezpečnostní schránky.

V případě bočního nárazu jsou síly rozváděny primárně do bočních prahů a střešního sloupku B, které jsou také vyrobeny z oceli tvářené za tepla. Příčný nosník sedadel umístěný mezi bočními prahy a středovým tunelem podpírá střešní sloupek B a působící síly odvádí do středového tunelu. Diagonálně umístěné výztuhy ve všech bočních dveřích rozvádí část působící nárazové síly do okolních částí karoserie. Nová Alhambra nabízí také nejvyšší úroveň ochrany v případě zadního nárazu, kde hrají hlavní roli velké zadní podélné nosníky.

Ochrana chodců

Nové MPV značky SEAT s velkou rezervou splňuje také veškeré legislativní požadavky v oblasti ochrany chodců. Jestliže chodec narazí svou hlavou do kapoty, zmírní intenzitu nárazu velká deformační zóna mezi kapotou a tvrdými komponenty v motorovém prostoru. Blatníky zakrývají snadno deformovatelné prvky a deformační zóny se nacházejí také kolem příčného nosníku čelního okna. Pěna za příčným nosníkem nárazníku tlumí náraz nohou chodce. Náraz v nízkých rychlostech, například při parkování, nezpůsobí velké škody, protože technické komponenty vpředu i vzadu jsou dobře chráněny.

V případě vážnější nehody přichází ke slovu přesně definovaná funkce bezpečnostní schránky karoserie ve spolupráci se zádržnými systémy na palubě Alhambry. Mezi ně patří sedm airbagů – airbag řidiče a spolujezdce (deaktivovatelný), boční airbagy vpředu, hlavové airbagy mezi střešními sloupky A a D, které se nafouknou jako záclona, a kolenní airbag řidiče, který se nafoukne pod sloupkem řízení. Speciální design opěrek hlavy na předních sedadlech minimalizuje riziko poranění krční páteře v případě nárazu zezadu.

Senzory hlásí kolizi včas a spolehlivě. Součástí sítě senzorů jsou přední senzory pro velmi rychlé varování umístěné blízko zámku kapoty motorového prostoru. Další senzory se nalézají nedaleko řídicí jednotky airbagů v přední části středového tunelu, zatímco senzory zpomalení pro detekci bočního nárazu byly integrovány do střešních sloupků B a C.

Všechna sedadla Alhambry jsou vybavena tříbodovými samonavíjecími bezpečnostními pásy, vpředu s předpínači a omezovači síly. Dalším standardním prvkem velkého MPV značky SEAT je signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů u řidiče a spolujezdce. Pokud se cestující nepřipoutá bezpečnostním pásem ani za jízdy, přijde na řadu vizuální a akustické upozornění řidiče. V pětimístných i sedmimístných verzích je tento systém k dispozici také pro všechna sedadla. Řidič pak na multifunkčním displeji vidí, zda jsou připoutáni i cestující na zadních sedadlech.

A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra

Sedadla ve druhé řadě a na přání dodávané třetí řadě jsou vybavena systémem ISOfix pro uchycení dětské sedačky včetně přídavného kotevního bodu Top Tether. Zákazníci si mohou pro druhou řadu sedadel objednat také jednu nebo dvě integrované dětské sedačky vhodné pro děti od tří let věku. Airbag spolujezdce lze deaktivovat před instalací dětské sedačky proti směru jízdy na přední sedadlo spolujezdce.

INTERIÉR A ZAVAZADLOVÝ PROSTOR

Velkorysé rozměry a kvalita

Nová Alhambra má velkorysé rozměry, aby mohla nabídnout velký prostor pro cestující i zavazadla. Zcela nová je koncepce sedadel v pětimístném nebo sedmimístném interiéru. Není-li zapotřebí druhá a třetí řada sedadel, lze je snadno složit do podlahy.

A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra

Během vývoje koncepce sedadel a dveří naslouchali designéři a konstruktéři požadavkům a představám budoucích zákazníků. K prototypům měli přístup rodiče a jejich děti ve věku od šesti do 14 let. Jejich poznámky a komentáře se staly opakovaně zdrojem inspirace pro další zlepšení. Jako příklad může posloužit design ovládacích madel na opěradlech.

Sedadla ve druhé řadě

Cestující ve druhé řadě sedí o trochu výš než řidič a jeho spolujezdec, tedy podobně jako v kině nebo divadle. Velká boční okna jim nabízejí ničím nerušený výhled. Druhou řadu sedadel tvoří standardně třímístný modul. Sedadla ve druhé řadě umožňují změnu polohy v podélném směru v rozsahu až 16 cm, a také úhel sklonu jejich opěradel lze měnit v jemných krocích. Sedadla mají delší sedáky a poskytují vyšší úroveň komfortu než u předchozí generace. Zároveň došlo ke zvětšení prostoru nad hlavou a přemístění sedadel do vyšší polohy. Cestující v modelech Alhambra Style se mohou chránit před sluncem manuálně ovládanými roletkami na zadních oknech.

V předchozí generaci vozů Alhambra bylo nezbytné vyjmout zadní sedadla z vozidla, aby bylo možné naložit neskladné předměty, ale v novince mohou zůstat na palubě díky zcela novému systému sklápění zadních sedadel „Easy-Fold“. Skládání sedadel probíhá snadno jedním jednoduchým pohybem.

Opěradlo se sklopí na sedák jednoduchým zatažením madla umístěného na straně opěradla. Složené sedadlo kompaktních rozměrů se následně sklopí do podlahy. Opěrky hlavy zůstávají na svém místě. U nevyužívaných sedadel ve vzpřímené poloze lze opěrky hlavy posunout zcela dolů, aby nepřekážely ve výhledu dozadu vnitřním zpětným zrcátkem. Ve výbavové linii Style je vnitřní zpětné zrcátko automaticky zatmavitelné (se systémem proti oslnění).

Sedadla ve třetí řadě

Sedmimístné modely Alhambry mají třetí řadu sedadel (2 + 3 + 2 sedadla), která je uložena v mírně vyšší poloze než druhá řada. Také přístup k této řadě sedadel je výrazně usnadněn. Boční posuvné dveře vzadu otvírají široký vstup a vnější sedadla druhé řady lze posunout dopředu.

Rozvor 292 cm – o 8 centimetrů více než u předchozího modelu zaručuje velkorysý prostor pro nohy. Během jízdy do vzdáleného cíle mohou na sedadlech třetí řady pohodlně sedět dokonce i dospělé osoby. Sklon opěradla lze upravit ve dvou krocích. Skládání sedadel třetí řady usnadňují pneumatické vzpěry, díky nimž pak leží na podlaze za sebou sedák a opěradlo.

Zavazadlový prostor

A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra

Bez ohledu na to, zda je složeno jedno nebo dvě sedadla, je podlaha ložného prostoru vždy rovná. Zavazadlový prostor čalouněný velmi kvalitním kobercem má při složených sedadlech třetí řady délku ve výši podlahy 130 cm. V tomto uspořádání má pětimístná Alhambra objem zavazadlového prostoru 809 litrů při využití celé výšky až ke krytu zavazadlového prostoru. Díky dělicí síti dodávané na přání, kterou lze snadno namontovat do různých poloh, lze modely Alhambra naložit až ke stropu. V pětimístném uspořádání je pak k dispozici zavazadlový prostor o objemu 1339 litrů.

Složením sedadel ve druhé řadě vznikne nepřerušovaná rovná ložná plocha o délce 210 cm až k opěradlům předních sedadel. V tomto uspořádání je maximální objem zavazadlového prostoru pětimístné varianty 2430 litrů při využití celé výšky interiéru až ke stropu. Sedmimístná verze nabízí 2297 litrů. Přední sedadlo spolujezdce může být na přání sklopné (ve verzi Style standardně), aby bylo možné převážet předměty o délce až 295 cm.

Podobně jako na přání dodávané elektricky ovládané posuvné dveře jsou také elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru vybaveny bezpečnostním zařízením proti přiskřípnutí. Úhel otevření lze naprogramovat, aby se předešlo případnému poškození o nízký strop garáže. Jsou-li dveře plně otevřeny, může pod nimi vzpřímeně stát osoba vysoká 185 cm. Alhambra má velmi nízkou výšku prahu zavazadlového prostoru 67 cm a zcela rovný přechod mezi prahem a ložnou plochou.

Sériová výbava zavazadlového prostoru zahrnuje 12V zásuvku, kotvící poutka, háčky na nákupní tašky, svinovací a odnímatelný kryt a úložné přihrádky v bočních stěnách. Pětimístná verze nabízí navíc dodatečné úložné prostory pod podlahou. Na přání dodává SEAT zcela nový paket „Cargo“, který zahrnuje pohyblivé teleskopické tyče s popruhem ukotvené v kolejnicích v bočních stěnách a odkládací síť v zavazadlovém prostoru.

Řidiči Alhambry, kteří vlastní obytné přívěsy nebo přívěsy pro převoz koní, ocení tažné zařízení s bezpečnostní pojistkou, které se elektricky uvolní tlačítkem v zavazadlovém prostoru a následně se manuálně přemístí do pracovní polohy a zajistí. Verze poháněné motory TDI mohou tahat přívěsy o hmotnosti až 2,2 tuny.

PŘÍSTROJOVÉ DESKY REFERENCE a STYLE

A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra
A ještě podrobně o zcela novém SEATu Alhambra

Elegantní a funkční

Přístrojová deska nové generace vozů SEAT Alhambra přináší novou interpretaci principů ovládání předchozího modelu, přičemž klíčové prvky zůstaly na dobře známých místech. Horizontální členění přístrojové desky vyjadřuje sportovně elegantní charakter nové Alhambry. Inženýři a designéři značky SEAT věnovali plnou pozornost i těm nejmenším detailům.

Kvalita a design

Povrch přístrojové desky je měkký na dotek díky technice povrchového pěnění plastů (slush) se strukturou jemné kůže. Výdechy ventilační soustavy a většina ovládacích prvků má elegantní rámečky ve vzhledu chromu.

Ozdobné prvky na přístrojové desce a ve výplních předních dveří se lesknou v jedné z mnoha nabízených povrchových úprav v závislosti na úrovni výbavy. Všechny ovládací prvky a tlačítka, osvětlené klasickým červeným odstínem značky SEAT, se přesně otáčejí a pohybují v precizně definovaných drahách za doprovodu tichého a zároveň plného zvuku.

Středová konzola

Ladně tvarovaná přístrojová deska je vyrobena z horního a dolního segmentu odděleného ozdobnou lištou. Středová konzola je protažená dopředu, aby zdůraznila svůj sportovně ergonomický charakter. Všechny ovládací panely jsou umístěny ve vyšší poloze s lepší ergonomií než u předcházejícího modelu.

Horní část středové konzoly nese ovládací panely audiosystémů a navigačních systémů dodávaných pro nové modely Alhambra. Navigační systém a nejvyspělejší audiosystém jsou vybaveny dotykovým displejem. Pod monitorem je uloženo velké tlačítko výstražných blikačů, zatímco nad ním je odkládací přihrádka, která má v modelu Alhambra Style uzavíratelný kryt.

Ovládací jednotka klimatizace je v centrální zóně přístrojové desky. Pod ní jsou dvě řady spínačů, které aktivují například na přání dodávané elektricky ovládané posuvné boční dveře vzadu a dveře zavazadlového prostoru. Středová konzola je doplněna druhou odkládací přihrádkou.

Středový tunel

Praktické tlačítko ovládající parkovací brzdu je umístěno na známém místě na středovém tunelu mezi předními sedadly. Nová elektronická parkovací brzda nezabírá v kabině tolik místa a zvyšuje jak komfort, tak bezpečnost. Funkce Auto Hold (výbava na přání) usnadňuje řidiči rozjezd, zejména ve svahu, neboť po určitou dobu udržuje vozidlo zabrzděné i po uvolnění pedálu brzdy.

Přístroje

Pod elegantním obloukem stínítka přístrojového panelu má nová Alhambra dvě velké stupnice rychloměru a otáčkoměru. Díky bílým stupnicím na černém podkladu a červeným ručičkám jsou přehledné a snadno čitelné. K ušlechtilému vzhledu přispívají elegantní stříbrné rámečky. Ukazatele množství paliva v nádrži a teploty chladicí kapaliny jsou integrovány do velkých stupnic hlavních přístrojů.

Uprostřed přístrojového panelu je multifunkční displej palubního počítače, který zobrazuje klíčové informace a funkce. V modelech Alhambra Style je k dispozici verze plus s rozšířenými funkcemi. Ve verzi Style se multifunkční displej ovládá prostřednictvím tlačítek na tříramenném multifunkčním volantu obšitém kůží. Příslušná tlačítka se snadným a intuitivním ovládáním jsou umístěna na horních ramenech. Volant je nastavitelný výškově i podélně.

Sedadla v první řadě

Sedadlo řidiče hraje klíčovou roli ve vyváženém ergonomickém konceptu. Přední sedadla v nových modelech Alhambra jsou především pohodlná a sezení v nich neunaví ani při dlouhém cestování na dlouhé vzdálenosti. Sedadla ve velkém MPV značky SEAT nabízí ovšem také vynikající vedení a podporu těla. Stejně jako u předchozí generace sedí řidič a spolujezdec vpředu příjemně vzpřímeně, ale tentokrát je poloha sedadla o něco sportovnější a nižší. Výška stropu nad sedákem vzrostla o 16 milimetrů.

Sedadlo řidiče je standardně výškově nastavitelné. V linii Style jsou výškově nastavitelná obě přední sedadla a vybavená nastavitelnou bederní opěrkou. Pro modely Alhambra Style nabízí SEAT také vyhřívaná sedadla nastavitelná elektricky ve 12 směrech a čalouněná kůží. Vyhřívání sedadel je pro obě verze Reference a Style k dispozici také v paketu Winter.

Úložné prostory

Nový SEAT Alhambra je koncipován pro život na cestách. Aktivní charakter velkého MPV zahrnuje širokou škálu úložných prostorů, které se nacházejí ve dveřích, ve stropní konzole, pod předními sedadly, před druhou řadou sedadel a v zavazadlovém prostoru. V interiéru jsou navíc jedna nebo dvě 12V zásuvky v závislosti na počtu sedadel.

Velká odkládací přihrádka v horní části přístrojové desky má objem 3,2 litru. Středová loketní opěrka mezi předními sedadly je součástí sériové výbavy a lze ji seřizovat ve sklonu a v podélném směru. Pod loketní opěrkou je další odkládací přihrádka. Ve výplních předních dveří jsou držáky pro lahve o objemu 1,5 litru, zatímco do posuvných dveří lze uložit lahve o objemu 1 litr. Dva držáky nápojů vpředu a dva pro druhou řadu sedadel kompletují možnosti pro ukládání nápojů.

KOMFORTNÍ TECHNOLOGIE Z PRÉMIOVÉ TŘÍDY

SEAT nabízí pro novou Alhambru na přání širokou škálu komfortních technologií, která sahá od třízónové automatické klimatizace Climatronic přes informační a zábavní systémy až po inovativní parkovací asistent. Alhambra tak přináší do segmentu velkých MPV prvky výbavy známé z prémiových vozů, čímž jen podtrhuje svůj charakter luxusního cestovního vozu na dlouhé vzdálenosti.

Klimatizace

Alhambra je sériově vybavena klimatizací Climatic. Zcela nový, manuálně ovládaný systém se může pochlubit vysokým výkonem v kombinaci s vynikající účinností. Klimatizace chladí také velkou uzamykatelnou přihrádku před sedadlem spolujezdce.

Třízónová automatická klimatizace Climatronic je k dispozici na přání a reguluje teplotu vzduchu ve třech samostatných zónách – pro řidiče, spolujezdce na předním sedadle a cestující na zadních sedadlech. Každé sedadlo, včetně sedadel ve třetí řadě, má vlastní výdechy ventilační soustavy. Ovládací panel nové třízónové automatické klimatizace ukazuje veškeré důležité informace na displeji na přání dodávaných audiosystémů a navigačních systémů. Při manuální změně nastavení se krátce zobrazí okno s informací o novém stavu. Systém při své činnosti zohledňuje data ze senzorů polohy slunce a úrovně vlhkosti. Porovnáváním teplot vzduchu a oken může rozpoznat pravděpodobnost mlžení čelního okna. Díky tomu může kompresor klimatizace pracovat jen v nezbytně nutných případech.

Asistenční funkce pro parkování

SEAT nabízí pro novou Alhambru na přání řadu asistenčních systémů pro snadné a bezpečné manévrování a parkování. Základní verzí jsou parkovací senzory vpředu a vzadu. Tento systém pracuje s ultrazvukovými senzory a informuje řidiče akustickými signály. Vyšší úroveň zahrnuje navíc grafické zobrazování vzdálenosti od překážek na monitoru. Třetí verze obsahuje parkovací kameru vzadu, jejíž obraz je promítán na monitor, jakmile řidič zařadí zpětný chod. Vodicí čáry na displeji usnadňují manévrování a jako podpůrnou funkci lze zapnout také grafický displej.

Vrcholná verze v novém modelu SEAT Alhambra patří mezi nejvýkonnější a nejinteligentnější parkovací asistenční systémy na světě. Dvanáct ultrazvukových senzorů s dosahem 4,5 metru registruje volná parkovací místa po stranách vozovky a přeměřuje je ve dvou rozměrech. Řidič aktivuje systém stisknutím tlačítka a zapnutím směrového ukazatele. Rozpoznávání podélných parkovacích míst může probíhat do rychlosti 40 km/h, pro příčná parkovací místa je maximální rychlost 20 km/h.

Je-li prostor dostatečně velký, parkovací asistent převezme řízení během couvání na volné parkovací místo. Řidič musí ovládat jen pedál plynu a brzdy za asistence vizuálních a zvukových signálů. Parkovací asistent dokáže Alhambru zaparkovat na podélná nebo příčná parkovací místa. V prvním případě musí být parkovací místo delší než vozidlo o pouhých 1,1 metru. Je-li to nutné, řídí systém při postupné jízdě dopředu i dozadu. Stejnou úroveň asistence poskytuje i při vyjíždění z parkovacího místa. Parkovací asistent zvládne parkování na podélně umístěné parkovací místo v zatáčkách, na chodnících a mezi stromy nebo jinými překážkami.

Audiosystémy, navigační systémy a zvukové aparatury

SEAT Alhambra přichází s výběrem tří audiosystémů a jednoho navigačního systému. Velké MPV má v sériové výbavě linie Reference SEAT sound systém 1.0, který zahrnuje rádio, přehrávač CD a čtyři reproduktory. Pro linii Style se dodává SEAT sound systém 2.0 s osmi reproduktory, multimediálním portem (vstupy USB/AUX-in) pro externí zařízení a dvojitým tunerem, z nichž jeden přijímá signál zvolené stanice a druhý na pozadí vyhledává silnější frekvence. Oba audiosystémy dokážou přehrávat také soubory MP3.

Cenově výhodný základní navigační systém je součástí nového přístroje SEAT media systém 2.1, který zahrnuje pětipalcový dotykový displej s rozlišením 400 x 240 pixelů, přehrávač CD, čtečku paměťových karet SD a dvojitý tuner. Navigační data pro západní Evropu jsou předinstalovaná a mapy mohou být zobrazovány trojrozměrně. Zadávání cíle a kompletní menu navigačního systému je velmi snadné a logické.

Dalším vrcholným prvkem výbavy se může na přání stát highendová zvuková aparatura SEAT sound systém 3.0 vyvinutá speciálně pro Alhambru. Systém disponuje digitálním zesilovačem 4 x 20 W, který napájí osm reproduktorů, z nichž čtyři jsou dvoupásmové systémy, dva výškové a dva basové reproduktory. Systém nabízí vynikající kvalitu zvuku, který je čistý, vyrovnaný a věrný. Dalším volitelným prvkem pro nový model SEAT Alhambra (ve verzi Style sériově) je multimediální port (USB/AUX-in), který umožňuje snadné připojení externích zařízení. Alternativně je k dispozici přípojka pro iPod, která kompletně integruje do palubního systému ovládání a zobrazování funkcí přenosného přístroje.

SEAT nabízí nejmodernější řešení pro snadné telefonování. Handsfree Bluetooth připojí mobilní telefony k anténě GSM/UMTS, pokud podporují profily Hands Free Profile nebo SIM Access Profile. Konverzace probíhá prostřednictvím palubního audiosystému.

MOTORY

Výkonné a mimořádně úsporné

SEAT Alhambra přichází na trh se čtyřmi nejmodernějšími čtyřválcovými motory – dvěma turbodiesely TDI a dvěma zážehovými jednotkami TSI. Jejich výkony pokrývají rozpětí od 103 kW / 140 k do 147 kW / 200 k a nabízejí točivý moment až 350 N.m. Všechny čtyři poháněcí jednotky kombinují přímé vstřikování s přeplňováním. Výsledkem je sportovní výkon při mimořádně nízké spotřebě paliva.

Motory v nových modelech Alhambra dosahují výrazně vyššího výkonu, ale zároveň spotřebují až o 16 % méně paliva než srovnatelné motory v předchozí generaci. Motor 2.0 TDI CR s výkonem 103 kW / 140 k spotřebuje průměrně jen 5,5 litru nafty na 100 km. To odpovídá emisím CO2 143 gramů na km. Obě jednotky TDI CR jsou vybaveny katalyzátorem SCR (Selective Catalytic Reduction).

Trojice motorů s výkonem až 125 kW / 170 k je sériově vybavena funkcí Start/Stop a systémem rekuperace kinetické energie. Oba systémy pocházejí z paketu technologií SEAT Ecomotive. Na přání dodává SEAT pro kterýkoli ze čtyř nabízených motorů šestistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, jejíž řazení je extrémně rychlé a plynulé a zároveň umožňuje i přepnutí do režimu manuálního řazení. Motor TSI s výkonem 147 kW / 200 k má převodovku DSG sériově.

Funkce Start/Stop a systém rekuperace kinetické energie

Tři ze čtyř motorů nabízených pro nové modely SEAT Alhambra – obě jednotky TDI a TSI s výkonem 110 kW / 150 k – používají nejmodernější technologie pro snižování spotřeby paliva. Funkce Start/Stop vypíná motor u stojícího vozu, pokud je řadicí páka v poloze neutrálu a řidič sešlápl pedál brzdy. Jakmile řidič sešlápne pedál spojky, výkonnější spouštěč okamžitě, tiše a hladce spustí motor.

Funkce Start/Stop, která může být řidičem kdykoli deaktivována, pracuje dokonale také v kombinaci s převodovkou DSG. V tomto případě řidič musí pouze sešlápnout pedál brzdy a poté jej opět uvolnit, pokud chce, aby motor znovu naskočil. Díky velmi výkonnému a odolnému akumulátoru zůstává funkce aktivní i za extrémního mrazu. Funkce Start/Stop snižuje spotřebu paliva až o 4 procenta.

Rekuperace kinetické energie, druhý systém ve vozech Alhambra zaměřený na snižování spotřeby paliva, získává zpět kinetickou energii během brzdění a setrvačné jízdy inteligentní regulací napětí generátoru. Získaná energie se přechodně ukládá do akumulátoru a ve fázích, v nichž MPV akceleruje, napájí palubní elektrickou síť. Tím se zmenšuje zatížení generátoru, který může často pracovat s nízkým napětím nebo být zcela vypnutý. Odpovídajícím způsobem pak klesá výkon odebíraný spalovacímu motoru, a tím i spotřeba paliva. Kromě těchto dvou prvků bylo mnoho dalších technických komponentů optimalizováno z hlediska spotřeby paliva. Například palivové čerpadlo, které odebírá vždy jen tolik energie, kolik vyžaduje příslušný provozní režim. Zlepšené řízení spotřeby energie přineslo další snížení spotřeby paliva.

Motory TDI CR

Obě čtyřválcové jednotky TDI CR pro modely Alhambra mají zdvihový objem 1968 cm3. Čtyřventilové motory common rail se mohou pochlubit vyspělou technikou, vysokým výkonem, kultivovaným během a mimořádnou hospodárností.

V porovnání s dosavadními motory prošly obě jednotky 2.0 TDI CR intenzivním vývojem v mnoha oblastech. Jejich hmotnost se snížila o více než 150 kilogramů, přičemž hlavní úspora pramení z nově optimalizované hlavy válců, zatímco kliková skříň je odlita z šedé litiny. Ozubený řemen pohánějící dva vačkové hřídele a příslušenství je užší, takže jeho běh je mnohem tišší a hladší. Vodní čerpadlo vyžaduje méně energie, olejové čerpadlo pracuje s regulací tlaku a těsnicí kroužky na klikovém hřídeli mají nižší úroveň tření.

Základní TDI ve vozech Alhambra poskytuje výkon 103 kW / 140 k a maximální točivý moment 320 N.m od 1750 do 2500 min-1. Velké MPV dokáže s tímto motorem a mechanickou převodovkou zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,9 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 194 km/h. Průměrná spotřeba paliva je 5,5 litru na 100 km. Emise CO2 jsou 143 g/km. S objemem palivové nádrže 70 litrů má Alhambra dojezd téměř 1300 km.

TDI o výkonu 125 kW / 170 k, který bude k dispozici na českém trhu od listopadu, je sportovním motorem. Mezi 1750 a 2500 min-1 nabízí maximální točivý moment 350 N.m, což je pro Alhambru postačující hodnota pro zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,8 s. Nejvyšší rychlost je 204 km/h. Také vrcholné provedení motoru TDI má střídmou spotřebu paliva s průměrnou hodnotou 5,9 litru na 100 km. Emise CO2 jsou pouhých 154 gramů na km.

Motory TSI

– se zdvihovým objemem 1,4 a 2,0 litru jsou dokonalým příkladem filozofie downsizingu, neboť jako náhradu velkého zdvihového objemu používají přeplňování turbodmychadlem nebo kompresorem. Kompaktní čtyřválcové jednotky dosahují hodnot výkonu a točivého momentu, které byly ještě před několika roky doménou atmosféricky plněných šestiválců, přičemž spotřebují mnohem méně benzinu.

Motor 1.4 TSI s výkonem 110 kW / 150 k spotřebuje pouze 7,2 litru paliva na 100 km a produkuje jen 167 gramů CO2 na kilometr. Mezi 1500 a 4000 min-1 vytváří točivý moment 240 N.m. Alhambra poháněná tímto motorem v kombinaci s mechanickou převodovkou dosáhne z klidu rychlosti 100 km/h za 10,7 s a nejvyšší rychlosti 197 km/h.

Tajemstvím velkého výkonu z malého zdvihového objemu je dvojité přeplňování založené na principu twincharger. V nízkých otáčkách zajišťuje přeplňování s maximálním plnicím tlakem přes 1,0 bar kompresor poháněný mechanicky motorem. Kompresor je vybaven vnitřním převodem a je umístěn proti proudu nad turbodmychadlem poháněným výfukovými plyny. Při 1500 min-1 se začíná připojovat turbodmychadlo.

Nejvýkonnějším motorem v nové modelové řadě SEAT Alhambra je 2.0 TSI, který nabídku doplní koncem roku. Nejvýkonnější zážehový motor pro Alhambru se bude dodávat sériově ve spojení s šestistupňovou převodovkou DSG.

Mechanická převodovka

Se všemi variantami motorů kromě 2.0 TSI je nová Alhambra sériově vybavena šestistupňovou mechanickou převodovkou. Všechny používané převodovky jsou kompaktní a lehké a vyznačují se snadným a precizním řazením a vysokou účinností. Optimálně zvolené převody zaručují vysokou úroveň komfortu a vynikající dynamiku. Dlouhé převody vyšších převodových stupňů snižují otáčky motoru.

Převodovka DSG

Šestistupňovou převodovku DSG lze u nových modelů Alhambra zvolit na přání pro všechny motory s výkonem do 125 kW (170 k) a sériově se bude montovat v kombinaci s motorem 2.0 TSI. Ve všech případech je hnací síla motoru přenášena na přední kola. Dvouspojková převodovka řadí bez citelného přerušení toku hnací síly a v jednom balení poskytuje dynamiku, komfort a účinnost.

Šestistupňová převodovka DSG řadí zcela hladce a extrémně rychle během setin sekundy podle požadavků řidiče v manuálním nebo plně samočinném režimu. Na přání lze řadit manuálně prostřednictvím pádel na volantu. V režimu samočinného řazení má řidič na výběr mezi dvěma programy D (normální) a S (sportovní).

PODVOZEK

Sportovní a komfortní

Silnou stránkou nových modelů SEAT Alhambra je také sportovní podvozek. Velké MPV má pozoruhodně agilní jízdní vlastnosti s vysokou úrovní stability a vynikající charakteristikou naklánění karoserie. Řízení je citlivé a sdílné, takže je možné projíždět zatáčky vysokou rychlostí a na výjezdu z nich akcelerovat s vynikající trakcí. Sériově dodávaný stabilizační systém ESP doplňuje koncept bezpečnosti bez kompromisů.

Zavěšení kol a řízení

Přední náprava vozů Alhambra má klasické uspořádání se vzpěrami McPherson a spodními trojúhelníkovými příčnými rameny, která jsou společně s naklápěcím ložiskem a pomocným rámem vyrobena z hliníku, aby byla snížena hmotnost a část neodpružených hmot. Rozchod kol vpředu měří 157 cm, což je o 4 centimetry víc než u předchozí generace.

Posilovač hřebenového řízení mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy. Řízení poskytuje řidiči přesnou zpětnou vazbu, vynikající směrovou stabilitu a není negativně ovlivněno nerovnostmi povrchu vozovky. Protože elektromechanický posilovač neodebírá žádnou energii během jízdy přímým směrem, snižuje spotřebu paliva Alhambry až o 0,3 litru na 100 km v závislosti na variantě motoru. Elektromechanické řízení úzce spolupracuje s parkovacím asistentem dodávaným na přání.

Elektromechanické řízení také klíčovým způsobem přispívá k bezpečnosti. Ve spolupráci se stabilizačním systémem ESP pomáhá řidiči udržovat zvolený směr jízdy během brzdění na povrchu, který je kluzký jen na jedné straně, a to buď snížením, nebo zvýšením účinku posilovače v odpovídající míře.

Vzadu má Alhambra nápravu se čtyřprvkovým zavěšením uloženou v hliníkovém pomocném rámu. Rozchod zadních kol měří 162 cm, o celých 9 centimetrů více než dosud. Sofistikovaná geometrie zadní nápravy umožňuje oddělené zachycování podélných a příčných sil.

Podélná ramena mají na starosti síly vznikající v podélném směru během akcelerace a brzdění a svými relativně měkkými lůžky zajišťují dobrý komfort. Na druhé straně trojice příčných ramen pro každé kolo je upevněna k pomocnému rámu a rozvádí příčné síly přímo do struktury karoserie. Všechna ramena jsou vyrobena z vysokopevnostní oceli. Vinuté pružiny a tlumiče jsou uloženy odděleně v zájmu větší svobody ve volbě jejich charakteristiky.

Kola a brzdy

Nové modely Alhambra Reference jezdí na ocelových kolech 6,5 J x 16 vybavených pneumatikami 205/60. Mimořádná lehkost kol je zaručena speciálním procesem výroby. Linie Style má kola z lehkých slitin stejných rozměrů s pneumatikami 215/60. Na přání může mít Alhambra Style kola 7J x 17 s nízkoprofilovými pneumatikami 225/50.

Všechny pneumatiky jsou samozacelovací – ContiSeal s ochrannou vrstvou na vnitřní straně běhounu, která okamžitě zacelí otvory způsobené hřebíky, šrouby nebo podobnými cizími předměty. Díky tomu lze opatrně pokračovat v jízdě, aniž by bylo nutné kolo na místě vyměňovat. Součástí sériové výbavy je také systém kontroly tlaku v pneumatikách, který upozorňuje na ztrátu tlaku vzduchu.

Brzdová soustava je tvořena velkými kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením. Přední kotouče mají průměr 312 milimetrů (314 milimetrů s převodovkou DSG), zatímco zadní třmeny svírají kotouče o průměru 282 milimetrů. Zcela nové přední brzdy jsou připraveny na mimořádně vysoké zatížení a jsou zárukou krátké brzdné dráhy, a to i ve velmi zahřátém stavu. Elektronická parkovací brzda působí na kola zadní nápravy.

Nový SEAT Alhambra je sériově vybaven nejmodernějším stabilizačním systémem ESP, který zahrnuje též funkci stabilizace přívěsu. Jestliže hrozí vybočení přívěsu, dochází ke střídavému přibrzďování kol Alhambry na jednotlivých stranách. Součástí systému je asistent rozjezdu ve svahu, který usnadňuje řidiči rozjezd směrem nahoru i dolů. V případě nouzového brzdění se automaticky aktivují výstražné blikače.

BOHATÁ VÝBAVA ZA PŘÍZNIVOU CENU

Sériová výbava linie Alhambra Reference

– s motory 1.4 TSI 110 kW (150 k), 2.0 TDI CR 103 kW (140 k) a 2.0 TDI CR 103 kW (140 k) DSG, má velmi bohatou bezpečnostní výbavu zahrnující sedm airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, předpínače a omezovače síly bezpečnostních pásů na předních sedadlech a vizuální a akustickou signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů u řidiče a spolujezdce. Sériově se montuje také systém ISOfix pro uchycení dětské sedačky ve druhé řadě sedadel. Bezpečnostní paket završuje elektrická dětská pojistka pro zadní boční dveře, kterou lze ovládat ze sedadla řidiče.

Výrazným prvkem exteriéru Alhambry je maska chladiče s chromovanými ozdobnými lištami. Kliky dveří, nárazníky a vnější zpětná zrcátka vybavená směrovými ukazateli LED se dodávají v barvě vozu, zatímco čelní okno má speciální vrstvu, která tlumí přenos hluku do interiéru. Interiér velkého MPV se může pochlubit také celou řadou praktických prvků, které jsou součástí sériové výbavy. Mezi ně patří manuálně ovládaná klimatizace Climatic, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka s LED diodami, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, podélné střešní nosiče černé, ukazatel venkovní teploty, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, palubní počítač s multifunkčním displejem a elektronická parkovací brzda. Elektrickou a elektronickou výbavu doplňují 12V zásuvky v interiéru a SEAT sound systém 1.0 s rádiem, přehrávačem CD/MP3 a čtyřmi reproduktory.

Další silnou stránkou Alhambry jsou pohodlná a velmi variabilní sedadla. V linii Reference je výškově nastavitelné sedadlo řidiče, volant lze seřídit výškově i podélně. U středové loketní opěrky lze nastavit sklon a měnit její polohu v podélném směru. Sedadla ve druhé řadě mají velký rozsah podélného posuvu, jemné seřizování sklonu opěradla a funkci Easy-Fold pro snadné sklápění dopředu. SEAT Alhambra má v sériové výbavě širokou škálu odkládacích prostorů včetně velké uzamykatelné, osvětlené a chlazené schránky před sedadlem spolujezdce.

Výbava na přání pro linii Alhambra Reference

– je k dispozici rozmanitá nabídka. Paket „Lifestyle“ zahrnuje šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, funkci „Auto Hold“ pro parkovací brzdu, multifunkční volant a SEAT sound systém 2.0. Paket „Schránky“ přidává další úložné prostory (uzavíratelná odkládací přihrádka na přístrojové desce, schránka pod sedadlem řidiče, držák nápojů pro druhou řadu sedadel) a sklopné opěradlo předního sedadla spolujezdce, které je navíc také výškově nastavitelné a vybavené bederní opěrkou. Kdo se rozhodne pro paket „Business“, získá multifunkční volant, tempomat, parkovací senzory vpředu a vzadu, handsfree Bluetooth a SEAT sound systém 2.0.

Sériová výbava linie Alhambra Style

– je k dispozici se všemi variantami motorů a má celou řadu dalších prvků výbavy. Mezi ně patří šestnáctipalcová kola z lehkých slitin, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, SEAT sound systém 2.0, nastavitelná bederní opěrka předních sedadel, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko (se systémem proti oslnění), tmavá okna od sloupku B, uzavíratelná přihrádka na přístrojové desce, multifunkční volant a hlavice řadicí páky obšité kůží, schránky pod sedadly řidiče a spolujezdce, kapsy na zadní straně sedadel, schránka na brýle, odkládací schránky v podlaze v druhé řadě sedadel, multimediální port (USB/AUX in), výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, sklopné sedadlo spolujezdce, stolek na zadní straně předních sedadel, roletky na zadních oknech, automatické rozsvěcení světel, dešťový senzor a tempomat.

Výbava na přání pro obě výbavové linie

– je pro exteriér k dispozici celá řada prvků výbavy na přání. Zákazníci si mohou zvolit červený odstín laku Salsa, metalický lak, případně také speciální lak Boal. Další prvky nadstandardní výbavy zahrnují tažné zařízení s bezpečnostní pojistkou, podvozek s automatickým udržováním světlé výšky, alarm, handsfree Bluetooth pro mobilní telefony, integrované dětské sedačky a boční airbagy pro sedadla ve druhé řadě.

Prémiový komfort nabízí třízónová klimatizace Climatronic, která se montuje sériově ve spojení s třetí řadou sedadel. Paket „Winter“ obsahuje vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané ostřikovače čelního skla a vyhřívané ostřikovače světlometů. Paket „Cargo“ zahrnuje fixační sadu s kolejnicemi a popruhem a odkládací síť v zavazadlovém prostoru.

Výbava na přání pro linii Alhambra Style

– zahrnuje sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny, paket „Chrom“ (chromované podélné střešní nosiče, chromované lišty kolem bočních oken), vyhřívané čelní sklo, nezávislé topení, elektrické ovládání posuvných bočních dveří vzadu a dveří zavazadlového prostoru, natáčecí bi-xenonové světlomety a SEAT sound systém 3.0. Ve dvanácti směrech elektricky nastavitelná přední sedadla jsou vyhřívaná a mají paměťovou funkci na straně řidiče. Dodávají se v kombinaci s koženým čalouněním předních a zadních sedadel.

Technický paket zahrnuje funkci Auto Hold pro elektronickou ruční brzdu, asistent ztlumení dálkových světel, parkovací senzory vpředu a vzadu se zobrazením na displeji rádia a zásuvku na 230 V. Technický paket II se skládá z handsfree Bluetooth, SEAT media systému 2.1 s navigačním systémem s dotykovým displejem a zadní parkovací kamery integrované ve dveřích zavazadlového prostoru. V Technickém paketu III jsou obsaženy navíc natáčecí bi-xenonové světlomety.

Další exkluzivní nabídkou pro vozy SEAT Alhambra Style je paket „Sport“, který nabízí sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, sportovní podvozek, elektricky ovládané panoramatické střešní okno, sportovní sedadla, třízónovou klimatizaci Climatronic a specifický interiér.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...