Již pátý díl MMČR se konal ve vinném kraji v extrémně teplém počasí, kde teploty dosahovaly až 33 stupňů Celsia. Tohoto seriálu jsme se zúčastnili standardně s vozem Ford Fiesta S1600 ve složení posádky Petr Zedník a Milan Pražák.
Tato soutěž začala netradičně nočním startem v 20 hod. Noční sekce nám mimořádně vyhovovala, jelo se naplno, jelikož trať byla suchá. Do části nočních erzet byly vloženy pěkné šotolinové úseky, ale start po minutě nebyl tou správnou volbou a na trati se drželo příliš mnoho prachu, který tvořil kouřovou clonu. Přesto jsme si při této noční etapě udělali téměř dvouminutový náskok před třetím ve skupině A, včetně A6. Honza Šlehofer jel velmi rychle a udrželi jsme si za ním malou ztrátu necelých 40 sekund. Přestože noční sekce končila ve 2 hodiny ráno, tak jsme se dobře vyspali na denní etapu.
Start začal v sobotu v parném počasí v 9.30 hod. Čekalo nás osm náročných rychlostních zkoušek v nádherném prostředí uprostřed vinic, kde víno bohužel ještě nedozrálo. Ale sklípek nás zachránil. V extrémních podmínkách bylo zřejmé, že některé posádky s vysokou teplotou budou mít problémy. Po dobu šesti rychlostních zkoušek jsme si udržovali malý odstup za vedoucím Fiatem, kterého potkaly technické problémy. Rázem jsme se dostali na první místo a bylo jen potřeba s chladnou hlavou (což bylo náročné) si toto místo udržet. Ale podařilo se. Fiesta poprvé vybojovala na českých tratích (nebojím se říci, že možná i evropských) první místo. Soutěž byla natolik náročná, že velké množství posádek odpadlo. Probojovali jsme se až na jedenáctou absolutní příčku, což je s autem poháněnou jednou nápravou obdivuhodný výsledek, narozdíl od silných čtyřkolek. Celá soutěž probíhala bez technických problémů, v absolutní pohodě, jen bylo potřeba dodržovat pitný režim.
Velkou pochvalu pořadatelům čtvrtého ročníku Agrotec rally Hustopeče, která připravila pěknou trať v překrásném prostředí. Zvlášť chválím Ing. Martina Radu a Rudu Kouřila. Ať se daří i v následujících ročnících.
Aktuální pořadí MMČR ve skupině A:
- 1, Jan Šlehofer – 50 bodů
- 2, Petr Zedník – 47 bodů
- 3, Antonín Tlusťák – 32 bodů
Vozidlo bylo perfektně připraveno technikem Pavlem Hřibem, patří mu veliký DÍK. Taktéž děkuji mechanikům Petru Janovskýmu a Jiřímu Roštínskýmu.
A všichni se na vás těšíme v následující soutěži, která se koná jí 19, – 21, června 2008 v prostředí Vysočiny v okolí Třebíče. Opět se těším na fanoušky, kteří nás přijdou podpořit. Snad nezklameme.