Citroën chce na 5. Rallye Sardinie vyhrát (15. -18. května 2008)

Citroën Total Sport do tohoto podniku vstupuje s osvědčenými posádkami na vozech C4 WRC ve složení Sébastien Loeb – Daniel Elena a Dani Sordó – Marc Martí.

Na stejných vozech ale pojedou také dvě posádky soukromé stáje PH Sport s technickou podporou Citroënu ve složení Conrad Rautenbach – David Senior a Urmo Aava – Kulda Sikk.

5. Rally d’Italia Sardegna zahajuje dnes 15. května

  • Povrch: šotolina
  • Základna: Olbia a Porto Cervo
  • ?Shakedown: čtvrtek 15. května od 8 do 12 hod. na trati 3,75 km nedaleko Monte Pinu.
  • ?Startovní ceremoniál: čtvrtek 15. května od 20 hodin, Marina Vecchia, Porto Cervo.
  • Trať: celkem 1040,35 km, z toho 344,73 km měřených v 17 RZ na 9 různých tratích.

1. etapa – pátek 16. května: 371,02 km, z toho 131,56 km měřených v 6 RZ. Start ze servisního parku 9.00. RZ 1 (Monte Corvos 1, 16.43 km), RZ 2 (Crastazza 1, 33.96 km) a RZ 3 (Terranova 1, 15.39 km). Seskupení (13.05, 20 minut). Servise A (13.25, 30 minut). RZ 4 (Monte Corvos 2), RZ 5 (Crastazza 2) a RZ 6 (Terranova 2). Servis B (18.00, 45 minut). Cíl kolem 21.00.

2. etapa – sobota 17. května: 410.68 km, z toho 134.60 km měřených v 6 RZ. Start – servis C (8.00, 15 minut). RZ 7 (Punta Pianedda 1, 18.53 km), RZ 8 (Monte Lerno 1, 29.31 km) a RZ 9 (Su Filigosu 1, 19.46 km). Seskupení (12.42, 20 minut). Servis D (13.02, 30 minut). RZ 10 (Punta Pianedda 2), RZ 11 (Monte Lerno 2) a RZ 12 (Su Filigosu 2). Servis E (17.59, 45 minut). Cíl kolem 20.59 hod.

3. etapa – neděle 18. května: 258.65 km, z toho 78.57 km měřených v 5 RZ. Start – servis F (7.00, 15 minut). RZ 13 (Monte Olia 1, 19.28 km) a RZ 14 (Sorilis 1, 18.66 km). Seskupení (9.51, 20 minut). Servis G (10.11, 30 minut). RZ 15 (Monte Olia 2) a RZ 16 (Sorilis 2). Seskupení (13.17, 10 minut). Servis H (13.27, 10 minut). RZ 17 (Lisia Ruja, 2.69 km). Cíl (Porto Cervo) ve 14.30.

Závěrečný ceremoniál: neděle – Marina Vecchia, Porto Cervo 14.30 hod.

Oblíbená Sardinie

Po mnoho let bylo pro italskou soutěž symbolem Sanremo, které bylo v názvu podniku až do roku 2004. Letošní ročník se opět jede na cestách se zpevněným šotolinovým povrchem, který pokrývá většinu z 344,77 km měřené délky. Ta je rozdělená do 17 rychlostních zkoušek. Nový v programu je pouze závěrečný test, jehož trať se vine kolem moře severní Olbií. Ostatní zkoušky mají vnitrozemský charakter a odehrávají se jižně od hostitelského města. Díky čtyřem předcházejícím ročníkům rallye jsou posádky vesměs dobře obeznámeny s místními podmínkami i charakterem tratí, navíc bývá právě Sardinie oblíbeným místem pro testování týmů. Tratě jsou vesměs úzké a točivé, navíc lemované kameny, čemuž se přizpůsobuje rychlost vozů. Obvykle sebemenší chybička pilota může znamenat konec. Na povrch se rovněž dostává i písek, který velmi stěžuje roli prvním jezdcům, resp. „vymetači“ trati. Posádky Citroënu budou vyrážet z druhého a pátého místa a očekává se, že zaútočí hned na úvod.

Loeb přišel o hattrick

Sébastien Loeb a Daniel Elena chtěli po dvou předchozích vítězstvích na Sardinii v letech 2005 a 2006 loni završit nepřetržitou šňůru hattrickem nadepsaným 2007. Libovali si nad optimálním nastavením vozu i tempu, které je vedlo k prvenství. Nakonec o ně přišli díky chybě. I když před letošním startem nehovoří o touze po odplatě za loňský ročník, jejich motivace vyhrát v Porto Cervo právě letos, je zřejmá. „Nejsem z těch, kdo by se k loňské příhodě chtěl neustále vracet, je to už opravdu za námi,“ říká Séb. „Je to opravdu jedna z nejzajímavějších soutěží, na kterou se obzvlášť těším. Letos se ale budeme muset podívat na výkonnost našich pneumatik.“

To také může být jeden z rozhodujících faktorů, který může ovlivnit cestu Loeba za plánovaným vítězstvím. „Naše nehoda v Jordánsku je za námi. Byli jsme na vrcholu a všechno nasvědčovalo tomu, že zvýšíme naše vedení v mistrovství a najednou jsme tady s pětibodovou ztrátou. Budeme útočit na vítězství hned od začátku, abychom ztrátu vymazali už na Sardinii. Konkurence schopnost našich vozů napříč různými druhy povrchů je pro nás velkým povzbuzením, stejně jako přizpůsobivost pneumatik.“

Sordo chce zase pódium

Dani Sordó a Marc Martí se mohli dlouho vyhřívat na čele Jordánské rallye, což naznačilo řadu pozitiv. Mimo jiné i jistotu, že C4 WRC může bojovat se soupeři a že španělský pár je schopen vítězit na všech typech povrchů a nejen na asfaltu.

„Vedení je krásné, ale ne vždy snadné. Měl jsem skvělý pocit z mého auta a časy, kterých jsme dosahovali, mně zvyšovali sebedůvěru. I když pořád cítím nedostatek zkušeností, když se blížím k cíli, snažím se neustále bojovat s nejlepšími na trati. Jordánská rallye byla v tomto směru hodně přínosná,“ řekl Dani Sordó.

Dani vyhrál juniorskou kategorii na Sardinii v roce 2005, nicméně další ročníky soutěže mu nepřinesly příliš dobré výsledky. „Není to moje favorizovaná soutěž, je hodně záludná a pneumatiky mohou hrát rozhodující roli.“ Mladý Španěl se netají touhou bojovat opět o stupně vítězů a přispět značce body do Poháru konstruktérů.

Bilance Citroënu

Sébastien Loeb/Daniel Elena: WRC debut: Katalánsko, 1999 (Saxo Kit-Car, nedokončili).

Dvě vítězství v roce 2006 a 2005 (Loeb/Elena, Xsara).

WRC startů: 103. První WRC vítězství: Německo, 2002 (Xsara). WRC vítězství celkem: 39. WRC světových titulů: 4 (2004, 2005, 2006 a 2007).

Dani Sordo: WRC debut: Katalánsko, 2003 (18.). WRC startů: 49. Juniorských titulů: 2005

(C2 S1600).

Marc Martí: WRC debut: Katalánsko, 1992 (21.). WRC startů: 115. Juniorských titulů: 2005

(C2 S1600).

Sébastien Loeb/Daniel Elena: 5. účast na Sardinii: 2007 (C4, nedok., 2006 (Xsara, 1.), 2005 (Xsara, 1.), 2004 (Xsara, 2.).

Dani Sordo: 4.účast: 2007 (C4, 3.), 2006 (Xsara, 3.), 2005 (C2 S1600, 17. a 1. JWRC).

Marc Martí: 5. účast: 2007 (s Dani Sordo/C4, 3.), 2006 (s Dani Sordo/Xsara, 3.), 2005 (s Dani Sordo/C2 S1600, 17. a 1. JWRC), 2004 (s Carlos Sainz/Xsara WRC, 3.).

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...