Českokrumlovskou soutěž Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye Václav Pech jun bez váhání označuje jako jednu z jeho nejoblíbenějších. Po letošním výkonu, kdy modrožluté Mitsubishi Lancer EVO IX EuroOil teamu sjelo z cílové rampy na druhém místě, se jistě na jeho názoru nic nezmění, ba právě naopak.
Čtvrtý díl seriálu Mezinárodního mistrovství přilákal soutěžící na jih Čech, do malebné kopcovité krajiny kolem Českého Krumlova. Rychlostní zkoušky, které jsou soutěžícími označovány za jedny z nejtechničtějších, byly letos ztíženy velmi proměnlivým počasím, což se pomalu, ale jistě stává pravidlem pro dvoudenní soutěže v rallye. Úřadující mistři republiky Václav Pech jun s Petrem Uhlem chtěli v Českém Krumlově odvést dobrý výkon, což se povedlo, a jejich snažení bylo v cíli rallye korunováno stříbrnými věnci. „Uplynulou Rallye Český Krumlov hodnotím velmi pozitivně, i když to byl asi jeden z nejtěžších Krumlovů, které jsem kdy jel. Na silnici bylo již během seznamovacích jízd vytaháno mnoho bláta, ať už od zemědělských strojů nebo lesáků co likvidují ,,EMU“. A během průjezdů rychlostními zkouškami se to ještě násobilo. Velmi dobře se nám povedla první etapa soutěže, a byl jsem spokojen s autem i sám se sebou. Petra chválím taky, ale ten je skvělý vždy. Od prvních kilometrů jsme nasadili správné tempo a výsledkem bylo, že jsme sekundovali našim největším soupeřům,“ líčí úvod Rallye Český Krumlov Václav Pech jun.
Devíti vteřinová ztráta na první místo dávala celému teamu slušné vyhlídky do druhé etapy. Harmonogram Rallye Český Krumlov byl v tomto roce sestaven tak, že druhý den na soutěžící čekala série velmi těžkých rychlostních zkoušek pojmenovaných podle místních vesnic Kohout, Malonty a Slavkov, doplněná superdiváckou erzetou v Českých Budějovicích.
„Do druhé etapy jsme chtěli jít se stejným tempem jako v pátek, ale hned po ránu následovaly dvě těžké rychlostní zkoušky Kohout a Malonty, ještě pokropené deštěm, a tady zřejmě zaúřadovala velká zkušenost spolu s vyježděností z Mistrovství světa Romana Kresty, a ten si zde na nás vyjel rozhodující náskok. V následujících rychlostních zkouškách již nemělo smysl snažit se náskok stáhnout. Proto jsme se raději soustředili na uhájení druhého místa a vyvarování se chyb. Na tak těžké trati, jakou byl letošní Krumlov to nebylo nic jednoduchého, což dokazuje i velké množství havárií našich dalších soupeřů. Až do cíle rallye jsme se proto soustředili na bezchybnou jízdu,“ popisuje průběh náročné druhé etapy Václav Pech jun.
Slavnostní cíl v Jelení zahradě pod zámkem v Českém Krumlově má neopakovatelnou atmosféru, kterou si posádky vždy náležitě pochvalují. V záři reflektorů a pyrotechnických efektů se po právu mohla radovat i posádka EuroOil teamu Václav Pech jun a Petr Uhel. „Tak pěkný slavnostní cíl, jako zde v Českém Krumlově, nikde jinde není,“ říká Václav Pech jun. a ještě se vrací k samotnému začátku soutěže. „ Při seznamovacích jízdách jsme s Petrem udělali malou rošťárnu, když jsme od místních kde jsme spali, byli pozváni k májce. Tam nás otec jednoho hocha vyzval, abychom společně šli porazit sousední májku. Než přinesl motorovou pilu, vyrazil Petr Uhel jako agent. V příhodnou chvíli dal mobilem znamení a my vyrazili. Májka ležela v cukuletu. Trochu jsme při tom natrénovali i fyzičku, když jsme dali 300 m sprint přes rozmoklé pole, aby nás nikdo neviděl a hlavně nechytl. Druhý den na technické přejímce na nás všichni z májky čekali, ale žádná odveta se nekonala, vzali to sportovně.“
Celý soutěžní tým EuroOil si sotva vydechne a již jej čeká další, tentokrát zahraniční start ve Slovinské Ljubljani. Václav Pech jun s Petrem Uhlem budou na Saturnus rallye zařazené do kalendáře FIA Mistrovství střední Evropy obhajovat loňské prvenství, v tomto seriálu.
Konečné výsledky Rallye Český Krumlov 2008
1. | Kresta-Gross | Mitsubishi Lancer EVO IX | 1h47’35“ |
2. | Pech-Uhel | Mitsubishi Lancer EVO IX | +1’00“ |
3. | Valoušek-Hrůza | Mitsubishi Lancer EVO IX | +2’13“ |
4. | Peták-Benešová | Peugeot 207 S2000 | +3’52“ |
5. | Štajf-Černoch | Subaru Impreza Sti | +4’42“ |
6. | Arazim-Gál | Mitsubishi Lancer EVO IX | +5’19“ |
7. | Orsák-Vajík | Mitsubishi Lancer EVO IX | +5’20“ |
8. | Barvík-Mynářová | Mitsubishi Lancer EVO IX | +6’00“ |
9. | Triner-Achsová | Subaru Impreza Sti | +7’35“ |
10. | Sedláček-Maroušková | Renault Clio R3 | +7’53“ |