Dan Suchý z Brna dvakrát zlatý na maďarském úvodu okruhové sezóny

Na maďarském Hungaroringu, kde o víkendu začala okruhová sezóna 2008, po oba dny vyhrál nově vypsanou třídu D4 do 3500 ccm.

Dan Suchý z Brna dvakrát zlatý na maďarském úvodu okruhové sezóny

Brněnský závodník Dan Suchý navázal výborně na svůj poslední start v loňském roce, při němž s BMW M3 GTR získal zlato a stříbro ve třídě do 3500cm2 na šestihodinovém Epilogu.

Dan Suchý z Brna dvakrát zlatý na maďarském úvodu okruhové sezóny
Dan Suchý z Brna dvakrát zlatý na maďarském úvodu okruhové sezóny
Dan Suchý z Brna dvakrát zlatý na maďarském úvodu okruhové sezóny

Budapešť se o minulém víkendu stala místem konání hned dvou motoristických akcí. Jednak úvodního závodu okruhového šampionátu mistrovství republiky, ale také místem startu Středoevropské rally, čili náhrady za věhlasný Dakar. Mohli se zde tedy potkat vyznavači dvou zcela rozdílných jízdních stylů i jejich fanoušci. Ti pak mohli spojit i „dvě mouchy jednou ranou“.

Okruhový šampionát se pochopitelně jel na Hungaroringu a výjimečně nabídl dva Sprinty, zatímco po zbytek sezony se pojede vždy, jak se osvědčilo v letech minulých, v sobotu tříhodinovka a v neděli kratší Sprint. Letošní novinkou pak byla nově vypsaná třída v rámci D4 do 3500 ccm, po které již delší dobu volala řada závodníků.

„Nová třída je určitě motivací do dalšího závodění! Přes zimu jsme auto (oranžové BMW M3 GTR ) komplet repasovali a kromě motoru, podvozku, tlumičů a podobně jsme  dále udělali drobné aerodynamické úpravy na předním a zadním nárazníku,“ popisuje brněnský jezdec Dan Suchý. Připomeňme, že s nástupem velmi silných, ale také drahých speciálů D4, bylo vloni v českém mistrovství téměř nemožné skončit v rámci první desítky, někdy i dvacítky, pokud jezdec disponoval třeba „jenom“ vozem BMW. Proto jezdci letos zajásali, když jejich volání na FAS bylo vyslyšeno.

„V závodě D4 nad dva litry startovalo celkem 18 aut, z toho bylo v naší třídě do 3500

deset startujících, převážně BMW a jedno Porsche RS Vonky ! Osm aut tedy jelo v silnější třídě přes 3500ccm, z toho byla polovina vozy DTM a další pak GT. Již první tréninky naznačovaly, že jsem se oproti loňsku, kdy jsem na Hungaroringu jel závod ME –zónu, zrychlil o dvě sekundy na kolo, což bylo velmi příjemné i nečekané zjištění,“ radoval se Dan.

Brňan zajel dokonce nejrychlejší tréninkový čas ve třídě a celkově startoval ze 4. řady – tedy ve společnosti právě vozů DTM a GT !!. „V prvním závodě vše probíhalo v pohodě. Hned po pár kolech jsem získal rozhodující náskok před dalším rychlým BMW Roberta Šenkýře a pak jsem již jen udržoval tempo.V cíli jsem byl první ve třídě a celkově šestý. Zároveň je to moje historicky první vítězství v závodě Mistrovství ČR,“ pokračuje spokojeně Dan Suchý.

V nedělním druhém závodě Dan odstartoval „až“ druhý za Robertem Šenkýřem, dalším rychlým Brňanem, ale při vyrovnanosti jejich vozů podle svých slov nechtěl riskovat případný kontakt a tak čekal na případnou chybu. Ta se nakonec dostavila dvě kola před cílem, kdy Šenkýř při předjíždění jezdce o kolo zpět poškodil svůj vůz a Dan Suchý tak mohl v klidu a v pohodě dojet pro další vítězství. Ostatní vozy BMW, ani Porsche modřickéhoVonky na oranžové „gétérko“neměly.

Po čtvrtečním zklamání ze zázemí na Hungaroringu, kde přestavují komplet celé zázemí, a páteční výměně spojky, přišly o víkendu nakonec vítězství. O tom, že získám double vítězství, jsem vůbec ani neuvažoval …….!!,“ směje se spokojeně Dan Suchý.

Další závod se jede za měsíc v Mostě. Brňan se svým oranžovým vozem pojede opět sprint a chybět nebude ani ve tříhodinovém vytrvalostním klání, kde pojede společně s Petrem Kačírkem v novém týmu Duck Racing.

Výsledky na bodovaných místech, 1. ze 7 víkendů MMČR 2008 Divize 4 2000-3500 ccm

1. závod

  • 1Dan Suchý – Duck Racing CZE BMW M3 GTR/D4 – 3500
  • 2Robert Šenkýř – Šenkýř Motorsport CZE BMW M3 GTR/D4 – 3500
  • 3Petr Kačírek – Duck Racing CZE BMW M3 GTR/D4 – 3500
  • 4 Marcel Kusín- K&K Racing Team CZEBMW M3/D4 – 3500
  • 5Jan Vonka – Vonka Racing CZE Porsche 996 GT 3 RS/D4 – 3500
  • 6Matěj KotrbaK&K Racing Team CZEBMW M3/D4 – 3500
  • 7Petr Válek – Duck Racing CZE BMW M3 GTR/D4 – 3500
  • 8Petr Líbal – Šenkýř Motorsport CZE BMW M3 GTR/D4 – 3500

2. závod

  • 1Dan Suchý – Duck Racing CZEBMW M3 GTR/D4 – 3500
  • 2Robert Šenkýř – Šenkýř Motorsport CZE BMW M3 GTR/D4 – 3500
  • 3Petr Kačírek – Duck Racing CZE BMW M3 GTR/D4 – 3500
  • 4Jan Vonka – Vonka Racing CZE Porsche 996 GT 3 RS/D4 – 3500
  • 5Marcel Kusín – K&K Racing Team CZE BMW M3/D4 – 3500
  • 6Matěj Kotrba – K&K Racing TeamCZE BMW M3/D4 – 3500
  • 7Petr Líbal – Šenkýř Motorsport CZE BMW M3 GTR/D4 – 3500
  • 8Patrik Němec – RSI CZEBMW 1-130i/D4 – 3500

Výsledky, 1. ze 7 víkendů MMČR 2008 Divize 4 nad 2000 ccm, ( D4 – vše dohromady)

1. závod

  • 1. Kostka (Audi A4 DTM) 14 kol za 24:31,576
  • 2. Charouz (Mercedes Benz DTM C-Klasse) -1:09,587
  • 3. Nimč (Mercedes Benz DTM C-Klasse) -1:11,029
  • 4. Rosina (SR/Porsche) 1:52,358, -10,443 -1 kolo
  • 5. M. Urban (Lamborghini Gallardo Evo) -1 kolo
  • 6. Suchý (BMW M3 GTR) -1 kolo
  • 7. Herbeck (Pagani Zonda GR) -1 kolo
  • 8. Šenkýř (BMW M3 GTR) -1 kolo

2. závod

  • 1. Kostka (Audi A4 DTM) 14 kol za 24:26,323
  • 2. Charouz (Mercedes Benz DTM C-Klasse) -52,072
  • 3. Nimč (Mercedes Benz DTM C-Klasse) -52,556
  • 4. Maděryč (Audi A4 DTM) -1:42,690
  • 5. Rosina (SR/Porsche) -1 kolo
  • 6. Herbeck (Pagani Zonda GR) -1 kolo
  • 7. J. Urban (Lamborghini Gallardo Evo) -1 kolo
  • 8. Suchý (BMW M3 GTR) -1 kolo

Průběžně: 1. Kostka 20, 2. Charouz 16, 3. Nimč 12, 4. Rosina 9, 5. Herberk 5, 6. Maděryč 5, 7. Suchý 4, 8. M. Urban 4.

MMČR NA OKRUZÍCH 2008

  • 20/04/2008 Hungaroring
  • 18/05/2008 Most
  • 08/06/2008 Most
  • 27/07/2008 Poznaň
  • 10/08/2008 Most
  • 21/09/2008 Brno
  • 25/10/2008 Brno

Pavel Jelínek, Media servis, www.car.cz , www.e-auto.cz

Tisková infomace týmu Duck Racing

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První u nehody – dokážete pomoci ve stresu?

První u nehody – dokážete pomoci ve...

Dopravní nehoda je bohužel často místem se silnými emocemi, a to nejen u postižených účastníků, ale i na straně lidí, kteří se náhle na silnici ocitnou v roli laiků záchranářů. Vliv...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...