Nový první dieselový motor vyvinutý Subarem dosahuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 3600 ot/min a nejvyšší točivý moment 350 Nm při 1800 ot/min.
Legacy v provedení sedan dosáhne rychlost 100 km/h za 8,7 s, kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 5,6 nafty na 100 km, v provedení kombi dosáhne rychlost 100 km/h za 9,2 s, kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 5,7 nafty na 100 km.
Outback dosáhne rychlost 100 km/h za 9,2 s, kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 5,8 nafty na 100 km.
Ceny a podrobné seznamy výbavy najdete na www.subaru.cz.
1. Nejdůležitější rysy
Úroveň pohodlí, sportovní naturel a kultivovaný chod ničím nepřipomínající dieselový motor. Skvělé výkonové parametry bez zvýšení zátěže životního prostředí
Model Subaru Legacy/Outback kombinuje dieselový motor SUBARU BOXER se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD. Může proto nabídnout všechny níže uvedené výhody.
Vzrušení z jízdy
Skvělá jízdní stabilita: výtečné rozložení hmotnosti, nízko položené těžiště a snadná ovladatelnost vozu díky systému pohonu Symmetrical AWD a lehkému kompaktnímu motoru Subaru Boxer s protilehlými válci. Výsledkem umístění veškeré hmoty převodovky a hnacího ústrojí mezi nápravy je skvělá ovladatelnost vozu a lineární chování, díky kterému má řidič vůz vždy dokonale pod kontrolou.
Dieselový motor se sportovním naturelem
Vynikající reakce vozu sportovního charakteru na sešlápnutí plynového pedálu: nový dieselový motor BOXER zaručuje okamžitou reakci vozu na povely pedálu plynu.
Hospodárný a šetrný k životnímu prostředí
Nižší spotřeba paliva: technici snížili veškeré třecí síly v motoru, převodovce a systému pohonu všech kol na minimum, a tím dosáhli lepší spotřeby paliva.
Nižší emise CO2: díky snížení spotřeby paliva je dieselový motor konstrukce boxer nejekologičtějším agregátem v dané kategorii osobních vozů se stálým pohonem všech kol. Vznětový boxer rovněž splňuje evropské emisní normy EURO 4.
Pohodlí a ticho
Významné snížení hladiny vibrací i hluku: díky promyšlené konstrukci plochého motoru s protilehlými válci a instalaci protivibrační hmoty v celém interiéru vozu došlo k významnému snížení úrovně vibrací i hluku, které dieselové motory typicky doprovází.
Klid pro rozhovor cestujících při cestě na dálnici: výjimečné ticho v interiéru vozu znamená, že cestující spolu mohou pohodlně a nerušeně hovořit, a to i při cestovní rychlosti kolem 200 km/h.
Elektrický posilovač řízení a ohleduplnost k životnímu prostředí: Model Legacy je vybaven elektrickým posilovačem řízení, který se podílí na nižší spotřebě paliva. Celý systém řízení byl velmi pečlivě propracován s ohledem na co nejlepší pocity při řízení i snížení hladiny hluku.
2. Převodovka
Speciální pětirychlostní přímo řazená převodovka pro vznětový boxer
Konstruktéři navrhli pro vznětový boxer speciální přímo řazenou převodovku. Převodové poměry byly přizpůsobeny tak, aby dokonale ladily s výkonovou charakteristikou dieselového motoru.
Speciální setrvačník a spojka
Konstruktéři doladili dvojhmotový setrvačník i charakteristiku projevu tlumiče spojkového kotouče, aby odpovídala naturelu dieselového motoru. Dosáhli tak nižší hladiny nepříjemných zvuků vyskytujících se při nízkých otáčkách motoru.
Speciální převodové poměry
Došlo k optimalizaci převodových poměrů, aby lépe odpovídaly nižším maximálním otáčkám a vyššímu točivému momentu v celém spektru otáček dieselového motoru – pro jízdu ve městě i rychlé přesuny na dálnici. Na výjimečně tichém projevu má podíl omezení otáček motoru za jízdy vysokou rychlostí (otáčky motoru při rychlosti 150 km/h dosahují přibližně 3000 ot/min).
3. Podvozek a karoserie
Subaru vyvinulo kvalitní dieselový motor, jehož hladina hluku a vibrací je díky promyšlené konstrukci nižší než u srovnatelných dieselových jednotek. Konstruktéři vyvinuli podvozek a karoserii zajišťující kvalitní jízdní vlastnosti zcela srovnatelné s vozy vybavenými zážehovým agregátem.
Pro tento účel byly ve vozech zesíleny nebo nově instalovány prvky pohlcující hluk i další zvukotěsné materiály. V rámci celé hnací jednotky byly omezeny vibrace i hladina hluku, a tak je úroveň ticha ve voze zcela srovnatelná s automobily vybavenými zážehovým motorem. Výjimečné ticho v interiéru vozu znamená, že cestující spolu mohou pohodlně a nerušeně hovořit i při cestovní rychlosti kolem 200 km/h. Byl vyvinut nový elektrický posilovač řízení s ohledem na nižší spotřebu paliva i co nejlepší pocity při řízení. Doladěny byly i další komponenty vozu, například zavěšení kol vpředu nebo brzdy, z důvodu lepších jízdních vlastností a snížení hladiny hluku.
Omezení vibrací a zvuková těsnění
Blatníky jsou nově doplněny o speciální zvukotěsné materiály. Došlo ke zvětšení plochy spodního krytu, který nyní přesahuje až pod převodovku; podlaha v místě tlumiče výfuku je nyní opatřena dvojitou vrstvou zvukotěsných materiálů. V prostoru mezi čelním oknem a kapotou je nyní použit izolační materiál Thinsulate, který zlepšuje utlumení vysokofrekvenčních zvuků od motoru. Silnější je i materiál v prostoru nohou předních cestujících, což se podílí na ještě lepším utlumení kabiny vozu.
Elektrický posilovač řízení
Z důvodu nižší spotřeby paliva je použito hřebenové řízení s elektrickým posilovačem. Převodová skříň řízení je namontována pomocí čtyř volných pouzder k příčné vzpěře, a tak se omezuje míra přenášených vibrací a současně zvyšuje tuhost. Celý systému řízení byl vyladěn s cílem usnadnit ovládání vozu v celém spektru otáček motoru. Výsledkem jsou takové jízdní a ekologické parametry, které si vozy Legacy a Outback nepochybně zaslouží.
Speciální úprava odpružení
Odpružení vpředu prodělalo speciální úpravy odpovídající změnám zatížení přední nápravy kvůli instalaci dieselového motoru a elektrického posilovače řízení. Vůz díky tomu vykazuje vyšší stabilitu a poskytuje lepší odezvu usnadňující ovladatelnost automobilu.
Nápravy
Velikost vnějších (stejnoběžných) kloubů hnacího hřídele vpředu byla zvětšena kvůli nárůstu točivého momentu u dieselového motoru. Rovněž byl optimalizován průměr hřídele kvůli snížení hladiny vibrací a tiššímu projevu v interiéru za jízdy nízkou rychlostí při zařazení vyššího převodového stupně.
Vyladěná soustava brzd
Z důvodu vyššího zatížení přední nápravy jsou nyní na brzdách vpředu použity kotouče o průměru 16 palců zlepšující celkovou účinnost při brzdění. Dále byl optimalizován posilovač brzd, který zajišťuje spolehlivé brzdění při jakékoli rychlosti a zlepšuje možnosti dávkování brzdné síly.
4. Bezpečnostní prvky
- Standardně dodávané čelní i boční airbagy SRS
- Volitelně dodávané hlavové airbagy SRS
- Standardně dodávaný stabilizační systém (VDC)
5. Výbava vozu
- Manžeta a hlavice řadicí páky speciálně navržené pro dieselový motor. Doplněk luxusního vzhledu se sportovním duchem.
- Řadicí páka byla zkrácena oproti vozům se zážehovým motorem o 10 mm z důvodu celkově lepšího pocitu při řazení rychlostních stupňů a snazší ovladatelnosti vozu.
- Materiál látky použitý na sedadlech vozu je určen výlučně pro vůz s dieselovým motorem. V rámci modelové řady mu tak dodává jedinečný vzhled.
- Do vozů s dieselovým motorem se instaluje speciálně vyvinutá jednotka vytápění a klimatizace schopná vyvinout dostatečný tepelný výkon okamžitě po nastartování motoru i v lokalitách s extrémně chladným klimatem.
- Standardně se dodává balíček zimní výbavy (vyhřívání sedadel a rozmrazování předních stěračů).
- Vozy s dieselovým motorem jsou opatřeny speciální koncovkou výfukového potrubí a označením v zadní části vozu.
Dá se oprávněně předpokládat, že uvedení nového dieselového motoru do modelů Subaru významně zvýší celkový prodej automobilů Subaru na našem trhu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií