Na vině byla časová ztráta vinou havárie z úvodního testu a následně technická závada, která českou posádku definitivně vyřadila ze hry.
Martin Prokop začal od úvodních kilometrů „od podlahy“. Na úvodním mezičasu mu patřil druhý čas pouhé čtyři desetiny na francouzským talentem Ogierem. Bohužel následně jeho citroën opustil trať mexické soutěže. „Určitě jsem očekával, že to vůbec nebude snadné, avšak tak smolný začátek jsem určitě nečekal. Asi na sedmém kilometru jsme byli rychlí do jedné zatáčky. Jednalo se o velké brzdy po dlouhé rovině, bohužel trať klouzala mnohem víc než jsem čekal. Vůbec jsem neměl šanci s autem bojovat, to šlo okamžitě přes střechu. Navíc na ní zůstalo ležel a hodně dlouho nám trvalo, než jsme se vůbec dostali z auta. Nakonec se to podařilo až když jsem vykopnul své okno. Celá situace byla nepřehledná, na nebezpečném místě nás klidně mohlo trefit další auto. Široko daleko nebyli ani žádní lidé, postupně se sbíhali spíše děti, a tak zpět na kola se nám podařilo vrátit citroën asi po šesti minutách,“ vysvětloval Martin Prokop.
Česká posádka pokračovala i přes obrovský handicap způsobený chybějícími okny dále, což bylo samozřejmě znát na dosahovaných časech. „Vlastně zbylo jen přední okno na Jendově straně. Také na čelním byla pavučina, do auta šla hromada prachu, a tak nebylo skoro nic vidět. Bylo to něco strašného, hodně jsme si vytrpěli fyzicky i psychicky. Přesto jsme dokázali následující dva testy dokončit,“ popsal další průběh závodu jihlavský pilot.
Po návratu do servisu mechanici týmu Jipocar Racing předvedli opravdový koncert. Během půl hodiny dali auto do stoprocentního stavu a Martin Prokop s Janem Tománkem vyrazili vstříc dalším kilometrům.
„Při druhém průjezdu úvodní zkoušky sekce, asi dva kilometry za místem naší havárie, se pokazilo čidlo snímání otáček kliky a motor se okamžitě zastavil. Pouť do superally byla nevyhnutelná,“ smutnil Martin Prokop a dodal: „Hodně nás to mrzí. Vlastně jsme odstoupili na banální závadu, která byla posléze opravená během chvíle. Po tom, co jsme podstoupili v první sekci, jsme si to snad ani nezasloužili.“
Martin Prokop s Janem Tománek se zítra vrátí do soutěže zatížení obrovskou penalizací. Opět na ně čeká osm rychlostních zkoušek (157,32 km) na čtyřech úsecích.
Mexická rally – průběžné pořadí JWRC po I. etapě
- 1. Ogier (F – Citroën C2 S1600) 1:32:51.6
- 2. Mölder (EE – Suzuki Swift S1600) + 58.2
- 3. Kosciuszko (PL – Suzuki Swift S1600) + 1:23.9
- 4. Burkart (D – Citroën C2 S1600) + 3:00.6
- 5. Sandell (S – Renault Clio S1600) + 3:11.4
- 6. Gallagher (IRL – Citroën C2 S1600) + 5:49.4
- 7. Fanari (I – Citroën C2 R2) + 14:10.4
- 8. Komljenovič (SCG – Renaull Clio R3) + 23:25.7
- 9. Prokop (CZ – Citroën C2 S1600) + 28:29.9
Jipocar Racing, www.martinprokop.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.