Na tuto dobu abnormálně teplé počasí ve Värmlandu proměnilo tradiční kulisu jediné typicky zimní rallye v seriálu mistrovství světa v hory tajícího sněhu, a tak se na zbytcích ledu ve vyjetých kolejích neopakovaly obvyklé bitvy na ostří hrotů pneumatik. Povrch byl rozměklý, blátivý a ledové „mýdlo“ bylo značně kluzké. Švédskou rallye hodně pilotů vydává za nejoblíbenější, nicméně tentokráte ji viděli ve zcela jiných barvách.
Spokojený Sordo
„Za těchto podmínek to není moc zábavná soutěž. Rychlostní testy byly ale ještě záludnější než kdy jindy,“ říkal Dani Sordo. „Nebylo možné odhadnout, jaký povrch vás čeká za nejbližší zatáčkou. Například v závěrečných šesti zkouškách posledního dne bylo na trati více šotoliny než ledu. Jsem ale spokojený s tím, jak jsme zajeli. Vždyť jsme na startovní rampu přijížděli s pětiminutovou penalizací za výměnu motoru, což mi předem nadiktovalo moje tempo. Moje poznámky byly lepší než před rokem, i když chyběly typicky zimní podmínky. Naše auto šlapalo výborně a mohli jsme tak přispět Citroënu cennými body. Bylo to i díky pneumatikám Pirelli Sottozero, které se osvědčily. Pro mě to byl dobrý víkend a už se těším do Mexika.“
Quesnel optimistou
„Výsledek nám sice nepřinesl mnoho bodů, ale přesto jsme si odnesli něco pozitivního,“ říkal Olivier Quesnel, ředitel Citroën Sport. „C4 WRC se opět ukázal jako konkurenceschopné a odolné auto a Daniho výkon byl dobrým znamením pro další průběh sezony. Navzdory jeho minimálním švédským zkušenostem dokázal, že je schopen jet rychle i na tomto typu povrchu. Obzvláště mě potěšil tím, jak se vyrovnal s pětiminutovou penalizací a jak ji dokázal psychicky překonat. Odvedl přesně to, co jsme od něho očekávali. Doufám, že bude v podobném duchu pokračovat i v Mexiku a dalších závodech a vybojuje další body pro Citroen,“ uvedl dodal Olivier Quesnel. „Sebastienovo páteční odstoupení ukazuje, že v motorsportu není nic dáno předem. Já i celý tým Citroën Sport jsme přesvědčeni o tom, že se s touto situací velmi rychle vyrovná. Pokud jde o další piloty na vozech Citroën, Conrad Rautenbach a David Senior na Xsaře WRC pokračovali v seznamování se s vozem, zatímco Umo Aava a Kuldar Sikk na C4 WRC zaostávali kolem 1 sekundy na kilometr za nejlepšími závodníky. A to při jejich vůbec prvním startu na tomto voze. Nakonec ztráceli jen 0,8 s, což je jistě pozoruhodný výkon.“
Loebova tlustá čára
Úřadující mistr světa Sébastien Loeb absolvoval ve Švédsku svůj jubilejní stý start ve WRC. Už v první etapě měl ale nehodu, když trefil sněhovou bariéru a poškodil vůz. V sobotu se do soutěže vrátil díky pravidlu SuperRally. „Pokusili jsme se ještě poprat o body do šampionátu týmů. Problémy s motorem pokračovaly i v sobotu a vypadalo to, že by se mohl zcela poškodit. Na konci jedenácté zkoušky jsme hodili ručník do ringu a raději skončili. Hodně mě to mrzí, jsem zklamaný. Nevím ale, jestli bych zde dokázal vyhrát. Souboje byly velmi těsné. Jak už je mým každoročním zvykem, začínám sezonu s bodovou ztrátou. Pokusím se ji ale stáhnout už v Mexiku. Nejlepší bude udělat za Švédskou rallye tlustou čáru,“ uvedl Sébastien Loeb.
Nejrychlejší časy:
- 1. etapa – RZ 1: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 2, 3, 4, 5, 6 a 7: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 8: Gigi Galli (Ford Focus).
- 2. etapa – RZ 9: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 10: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 11: S. Loeb – RZ 12 : zrušena – RZ 13: D. Sordo – RZ 14: Mikko Hirvonen (Ford Focus).
- 3. etapa – RZ 15, 16 a 17: Henning Solberg (Ford Focus) – RZ 18: zrušena – RZ 19 a 20: H. Solberg.
Nejlepší časy celkem:
- M. Latvala 6 – H. Solberg 5 – D. Sordo 2 a S. Loeb 2 – P. Solberg, G. Galli, M. Hirvonen po 1.
Vedení v soutěži:
- RZ 1: P. Solberg – RZ 2 až 20: JM. Latvala.
Konečné pořadí:
- 1. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) 2:46:41,2 hod.
- 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 58,3 s
- 3. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 2:23,2 min
- 4. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2:59,4
- 5. A. Mikkelsen/O. Floene (Ford Focus) + 5:46
- 6. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 7:13,1
- 7. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 10:35,3
- 8. J. Hänninen/M. Markkula (Mitsubishi Lancer) + 12:27,5
- 9. M. Ostberg/OK. Unnerud (Subaru Impreza) + 13:28,5
- 10. J. Ketomaa/M. Teiskonen (Subaru Impreza) + 13:50,7
FIA mistrovství světa – Pohár konstruktérů (kolo 2/15):
1. Ford, 26- 2. Subaru, 16 – 3. Stobart, 16 – 4. Citroën Total, 11– 5. Suzuki, 5.
FIA mistrovství světa pilotů (2/15):
1. M. Hirvonen, 16 – 2. S. Loeb, 10 – 3. JM Latvala, 10 – 4. P. Solberg, 9 – 5. G. Galli, 9 – 6. C. Atkinson, 6 – 7. F. Duval, 5 – 8. A. Mikkelsen, 4 – 9. D. Sordo, 3 –10. JM. Cuoq, 2 – 11. T. Gardemeister, 2 – 12. PG. Andersson, 1 – 13 J. Hänninen, 1.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.