Nevyzpytatelné počasí nad legendární tratí Ecce Homo ve Šternberku připravilo všem startujícím jezdcům o uplynulém víkendu dramatické okamžiky, a to nejen na trati. Doslova v pneumatikovou ruletu se proměnila i práce mechaniků v závodním depu. Adam Králík z týmu Rabbit Czech Racing obsadil v těchto náročných podmínkách šesté místo ve skupině 5 klasifikace seriálu FIA EHC.
Již v pátek se zájem celého startovního pole přibližně 180 účastníků slavného závodu Ecce Homo ubíral především k předpovědi počasí, které nakonec skutečně výrazně promluvilo do jeho celého průběhu. Trať o celkové délce 7 800 metrů patří s letošními úpravami a v některých místech i novým asfaltovým povrchem k divácky nejatraktivnějším v Evropě.
Pro říčanského jezdce Adama Králíka z týmu Rabbit Czech Racing byl šternberský závod především již tradiční zastávkou na domácí půdě a letos jediným jeho startem v evropském šampionátu. V sezóně 2024 se totiž tým zaměřuje hlavně na zahraniční účast v seriálu FIA International Hill Climb Cup. Přesto směřovaly Adamovy cíle v závodě Ecce Homo do pětice nejrychlejších ve skupině 5. Za těmito osobními ambicemi však nakonec skončil jen těsně.
Jedna z jeho dvou sobotních tréninkových jízd byla výrazně ovlivněna zásahem traťových maršálů, kteří museli přerušit trénink vlivem havárie jiného jezdce na trati. Každopádně díky vydatným dešťovým přeháňkám použil tým pro obě jízdy na voze Seat Leon FR pneumatiky pro mokrý povrch. Po organizační časové prodlevě na startu druhé jízdy však začala trať rychle vysychat a zvolené obutí se tak ukázalo jako ne zcela vhodné.
Stejný typ pneumatik do mokra nakonec tým použil i pro obě nedělní závodní jízdy v podobných povětrnostních podmínkách, neboť střídající se suché a mokré úseky tratě byly pro použití pneumatik do sucha příliš riskantní volbou. V první závodní jízdě dosáhl Adam Králík času 4:08:07. V následující druhé jízdě zrychlil a svůj čas vylepšil na 4:03:19. Součet těchto časů však nakonec jen těsně odsunul říčanského rodáka právě za pětici nejrychlejší jezdců ve skupině 5, tedy na konečné šesté místo.
„Byl to dramatický závod, až do úplného konce a stěžejní roli v něm pro všechny jezdce sehrálo počasí. V sobotu jsem naplno vyzkoušel auto v pouze jedné jízdě, protože druhá byla přerušena traťovými komisaři při nehodě jiného vozu. S tím se nedalo nic dělat. Průběžně jsme v týmu sledovali předpověď počasí s cílem vymyslet nějakou taktiku ke zrychlení. Proto jsme v neděli dokonce nasadili pneumatiky do sucha, abychom jeli odlišnou strategii. Před startem poslední jízdy jsme se ale museli vrátit na mokré gumy. Na trati už bylo příliš vody,“ popsal Adam v cíli závodu nelehkou situaci s pneumatikami a dodal: „Chtěl jsem ve Šternberku lepší umístění, ale bereme to sportovně. To je prostě motorsport. Na druhou stranu mě udělalo radost mnoho zážitků, které jsme během víkendu zažili. Po roce jsme se zase potkal se svými loňskými soupeři na trati a zbylo trochu času i na společné vzpomínky. Všímal jsem si tady rovněž nových závodních vozů a některé zajímavé diskuze v depu směřovaly i k mé budoucnosti v závodech do vrchu. A když k tomu všemu přidám tradičně zcela ojedinělou diváckou atmosféru Ecce Homo, podpořenou i skvělými organizačními novinkami, byl to prostě parádní víkend!“
Dalším startem týmu Rabbit Czech Racing je již tento víkend třetí podnik seriálu FIA IHC 2024 ve slovinské Gorjanci.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií