I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi vyrovnané. Svojí letošní sbírku pohárů rozšířil o další dva stříbrné za dvě druhá místa ve skupině 5.
Letošní Mistrovství ČR v automobilových závodech do vrchu se nezadržitelně blíží do svého závěru a jeho předposlední dějství na trati Vrbenský vrch naznačilo blížící se velký souboj o zisk titulu v letošní sezóně ve skupině 5. Aktuální lídr průběžného pořadí, říčanský jezdec Adam Králík, přijel do Vrbna pod Pradědem především pro důležité body do celkové klasifikace.
Víkendový závod na trati Vrbenský vrch o celkové délce 3 150 m s převýšením 140 metrů a průměrným stoupáním 4,44 % se konal v sobotním formátu dvou tréninkových a dvou závodních jízd. Naopak v neděli měli všichni jezdci k dispozici pouze jednu tréninkovou jízdu doplněnou o tři závodní. Z těch se však do finálních výsledků započítávaly pouze dva nejlepší výsledky.
Adam Králík nasadil se svým vozem SEAT Leon FR už v sobotu poměrně vyrovnaný výkon a jak v tréninku, tak i v závodě si spolehlivě držel ve skupině 5 pokaždé druhá místa. Neděle však připravila pro celé startovní pole překvapení v podobě dešťových přeháněk, které se přehnaly jen dvacet minut před startem do první závodní jízdy. Na pneumatikách do mokra pak zajel Adam nejrychlejší čas ve skupině s náskokem téměř sedmi vteřin na druhého v pořadí. Těsný souboj o skupinové zlato s Lukášem Müllerem, současně největším rivalem průběžného pořadí MČR skupiny 5, pokračoval na stejných pneumatikách i v druhé nedělní závodní jízdě. O stříbrném stupni na pódiu pro Adama Králíka tak nakonec rozhodla až třetí závodní jízda na převážně suché trati.
„Byly to moc hezké závody a já jsem pro setrvání v čele průběžného pořadí českého šampionátu udělal své úplné maximum. A zatímco sobota proběhla poměrně v klidném módu, neděle mi nabídla šanci v podobě deště na trati. Už od motokár se umím s deštěm na trati poprat velmi dobře a zůstalo mi to i pro závody do vrchu. Proto jsem v první nedělní závodní jízdě zajel super čas a udělalo mi to opravdu radost,“ popisuje rozdílné podmínky na trati Adam Králík a dodává: „Je také pravda, že deštěm na trati se snižuje výkonový hendikep mého auta oproti konkurenci. Proto o mém druhém místě vlastně rozhodla až třetí závodní jízda na suchu, kde byl Lukáš zase hodně rychlý a zlato mu tak náleží právem. Za normální situace bychom nyní zřejmě upřednostnili start na evropském legendárním závodu ve švýcarském St. Ursanne, ale ten je bohužel v termínové kolizi s posledním závodem MČR, ve kterém půjde o zisk mistrovského titulu ve skupině 5. Proto jsme se rozhodli pro souboj o celkové zlato na trati Albrechtický kopec v Lanškrouně. Rozhodně nedáme v obraně dosavadního průběžného vedení ve skupině svoji kůži lacino.“
Příštím startem týmu Rabbit Czech Racing je tedy poslední závod letošního domácího šampionátu, který se koná v termínu 18. – 20. srpna 2023 v Lanškrouně.
FOTO: Czech Hillclimb photographers
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií