Rozvíjením koncepce udržitelné mobility prosazuje Nissan svůj globální firemní cíl – snížit využívání zdrojů a omezit ekologické dopady výroby i provozu vozidel.
Pro dosažení tohoto cíle si společnost Nissan stanovila tři ekologické priority:
- snižování emisí oxidu uhličitého (CO2),
- ochrana ovzduší, vody a půdy dosažením nižších emisí,
- recyklace zdrojů.
Pro každý tento okruh priorit si stanovila konečné, měřitelné cíle a stupňuje úsilí o jejich dosažení. Například snížení emisí CO2 je zdůrazněno jako hlavní priorita střednědobého plánu ekologických aktivit společnosti – Zelený program Nissan 2010.
Snížení emisí CO2
Nissan zastává názor, že spalovací motory (zážehové a vznětové) v krátkodobém až střednědobém horizontu nadále zůstanou hlavním typem pohonu vozidel. Pro snížení emisí CO2 propaguje zavádění technologií ke zvýšení úspor paliva ve spalovacích motorech.
Stupňuje rovněž úsilí při vývoji technologie elektromobilu, aby podpořila v dlouhodobém horizontu jejich širší využití.
Zlepšení ekologických parametrů spalovacích motorů
Systém variabilního otevření a zdvihu ventilů (VVEL – Variable Valve Event & Lift
Systém variabilního otevření a zdvihu ventilů (VVEL) je novou technologií, která významně zlepšuje jak výkon, tak ekologické parametry motoru a nabízí vyšší citlivost škrticí klapky, vyšší točivý moment a současně nižší spotřebu paliva a nižší emise. Zatímco konvenční motory množství nasávaného vzduchu regulují pomocí škrticí klapky, motory vybavené technologií VVEL toto množství řídí přímo prostřednictvím sacích ventilů. Toho je dosaženo plynulou regulací úhlu natočení a zdvihu sacích ventilů podle tlaku na plynový pedál.
Kombinace systému VVEL a systému plynulého časování ventilů (variable valve timing control – C-VTC) umožňuje současně regulovat zdvih ventilu, úhel otevření a fázi a dosahovat tak vysoce flexibilního řízení časování a zdvihu ventilů. Tím se dramaticky zvýší citlivost sání vzduchu a sníží odpor nasávaného vzduchu (ztráty čerpáním), čímž se optimalizuje jak výkon, tak ekologické parametry. Systém VVEL byl uplatněn u motoru VQ37VHR používaného ve vozidle Skyline Coupe v Japonsku a ve vozidle Infiniti G37 Coupe dodávaném na globální trh.
Čisté vznětové motory
Společnost Nissan oznámila, že v rámci svého Zeleného programu Nissan 2010 zahájí od fiskálního roku 2010 zavádění vozidel s čistým vznětovým motorem v Japonsku, Severní Americe a Číně. Na japonském trhu je na podzim 2008 plánováno představení nového čistého vznětového motoru ve vozidle X-Trail. V USA je plánováno uvedení čistého vznětového motoru splňujícího požadavky emisní normy „Tier 2 Bin 5“ ve vozidle Maxima modelového roku 2010.
Technologie elektromobilů použité ve studii Pivo 2
Kompaktní lithium-iontové baterie
Klíčovými prvky podpory širokého uplatnění elektromobilů jsou baterie, motor a měnič, který motor řídí. Technologie kompaktních lithium-iontových baterií Nissan, jedna z tradičně silných stránek společnosti, poskytuje baterie s více než dvojnásobnou energií ve srovnání s konvenčními válcovými bateriemi stejného typu. Díky použití chemicky stabilních páteřních manganových elektrod je přitom zajištěn vysoce bezpečný provoz baterií. V zájmu lepšího využití schopností lithium-iontových baterií byl nedávno založen společný podnik se společností NEC Corporation – s cílem výrazně výšit výkon baterie v budoucnu a snížit její cenu. Společnost Nissan ve fiskálním roce 2010 provede provozní testy elektromobilu a tato vozidla zamýšlí uvést na trh na začátku příštího desetiletí.
Motor 3D
Společnost Nissan vyvíjí nový motor diskového typu, který nabízí markantní zvýšení hustoty výkonu oproti konvenčním motorům. Příčinou tohoto zlepšení je optimalizované rozložení magnetů a elektromagnetů společně s vysoce účinnou regulací vícefázového proudu. Další výhodou motoru 3D je jeho diskovitý tvar, což znamená, že jej lze integrovat do soustavy kola. Tato koncepce napomáhá konstrukci typu „maximum pro člověka/minimum pro mechanické díly“, uplatněné u vyspělých studií Pivo a Pivo 2, která umožňuje maximálně efektivně využít prostor pro cestující.
Kompaktní měnič
Společnost Nissan vyvíjí výrazně menší měnič se značně menšími rozměry, vyšší účinností a s možností zabudování přímo do motoru.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií