Nové generace modelů Škoda Superb a Kodiaq úspěšně prošly intenzivním testováním v mrazech za polárním kruhem. Funkce, kvalita a odolnost vozů byly sledovány při teplotách až -30 stupňů Celsia. Hlavní důraz byl kladen na jízdní stabilitu, komfort cestujících v extrémně chladných podmínkách a celkovou spolehlivost při dlouhé jízdě v zimě.
Vozy musely obstát i v případech, kdy je třeba zvládnout zvýšenou hmotnost způsobenou vrstvou ledu a sněhu. Po dokončení zkoušek v extrémních mrazech vstupuje testování nových modelů do závěrečné fáze. Nový Superb a druhá generace modelu Kodiaq budou mít světové premiéry na podzim 2023.
Rozsáhlá škála testů pokrývající všechny komponenty vozu
Intenzivní testovací jízdy v extrémně chladných podmínkách jsou součástí standardního programu vývoje nových vozidel a škodovka je pravidelně provádí právě za polárním kruhem. Čtvrtá generace modelu Škoda Superb a druhá generace SUV Kodiaq testy prošly. Pod drobnohledem byly všechny části testovaných vozů: podvozek, karoserie, motor, topení i kompletní elektronika.
Výkon vozu na sněhu
Pro posouzení vlastností vozu při jízdě v zimě zkoumá Škoda Auto vliv sněhu na karoserii i možné vnikání sněhu do motorového prostoru a do sání vzduchu. Všechny mechanické funkce vozu a elektronika musí bezchybně fungovat i při teplotách -25 stupňů Celsia. Motor by měl bez problémů startovat i při teplotách blížících se -30 stupňům.
Všechny dveře, kapota a páté dveře, stejně jako víko palivové nádrže a kryt nabíjecí zásuvky u plug-in hybridních modelů musí být možné otevřít i za takto nepříznivých podmínek.
Zkoušky chování vozu a asistenčních systémů
Při jízdě v reálném provozu se hodnotí řada aspektů chování vozu – například jak dobře se vypořádá s rozbředlým sněhem na silnici nebo jak se chovají přední a zadní nárazníky při nárazu do sněhové překážky. Jízda přes velké kusy ledu prověřuje odolnost zavěšení a podvozku jako celku. Testovací jezdci zjišťují, jak se vozidla chovají na zledovatělých a zasněžených vozovkách a jak dobře fungují asistenční systémy. Součástí zkoušek je také hodnocení jízdní dynamiky, účinnosti pohonu všech kol i funkčnosti a jízdního komfortu zavěšení. Testovací jezdci kontrolují, zda převodovka řadí bezchybně nebo zda fungují stěrače a ostřikovače. Testuje se i osvětlení vozidla v noci a akustické vlastnosti zamrzlých částí. Vysokonapěťové baterie vozů s plug-in hybridním pohonem jsou nabíjeny ve zmrzlém stavu a následně se zjišťuje maximální dojezd. Pro přesné posouzení odolnosti vozidel v zimních podmínkách najezdí testovací jezdci desítky tisíc kilometrů.
Testování funkcí interiéru
Testovací program se zabývá také mnoha funkcemi interiéru, například výkonem topného systému při extrémně nízkých venkovních teplotách a úrovní tepelného komfortu. Testovací jezdci rovněž kontrolují, zda se okna mlží a jak rychle je lze odmrazit. Dále vyhodnocují, zda vyhřívání sedadel, volantu, vnějších zpětných zrcátek a čelního a zadního skla funguje podle očekávání. Testují také nezávislé topení, pokud je jím vůz vybaven. Kromě toho zkoumají, jak dobře reaguje centrální dotyková obrazovka, když teplota v interiéru vozidla klesne pod bod mrazu.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”