Podrobně o Citroenu Nemo – novém užitkovém vozidlu malých rozměrů s optimalizovaným vnitřním prostorem

Nemo představuje nový přístup k této skupině vozidel, v níž doplní 3 již existující modely: Berlingo, Jumpy a Jumper.

Tváří v tvář hustotě a náročnosti městské i příměstské dopravy a snižování prostoru, který je v silniční dopravě k dispozici, je Nemo dokonalým užitkovým vozem pro přesuny v moderních městech, který se „vejde všude“.

Podrobně o Citroenu Nemo - novém užitkovém vozidlu malých rozměrů s optimalizovaným vnitřním prostorem
Podrobně o Citroenu Nemo - novém užitkovém vozidlu malých rozměrů s optimalizovaným vnitřním prostorem

Právě díky svým úsporným rozměrům, díky optimalizovanému vnitřnímu prostoru, vynikajícím vlastnostem a všestranné úspornosti tento nový elegantní model plně vyhovuje požadavkům zákaznického segmentu zaměřeného na kompaktní lehké dodávkové automobily.

Kompaktní a zároveň velkoryse řešený model Nemo charakterizují následující vlastnosti:

  • vnější délka 3,86 m a ovladatelnost mu v městském prostředí propůjčují manévrovatelnost vlastní jinak pouze malým osobním vozům,
  • mimořádně zdařilá koncepce, díky níž vůz přes kompaktní rozměry skýtá velkorysé a praktické užitné hodnoty (2,5 m3 užitečného nákladového prostoru a užitečné zatížení 610 kg): zadní asymetrické křídlové dveře a jedny nebo dvoje boční posuvné dveře velkorysých rozměrů,
  • variabilní sedadlo spolujezdce EXTENSO, které umožňuje nejrůznější možnosti nastavení.

Díky svému úspornému charakteru, jak pokud jde o pořizovací náklady, tak pokud jde o provoz, a díky výbavě osvědčenými motory s nízkou spotřebou šetřící i životní prostředí (119 g CO2 na km u dieselové verze), se Nemo ve své třídě stává standardem. Navíc své osádce poskytuje i komfort osobních vozů: moderní design i vnitřní uspořádání, pohodlí ve velkém stylu, ergonomii ovládacích prvků, prosvětlenost vnitřního prostoru i bezpečnost.

Důraz na modernizaci a zvýšení užitné hodnoty

Styl modelu Nemo, který je moderní a užitkově orientovaný zároveň, získává tomuto vozu velké sympatie, které jen podpoří vlastní kvality tohoto nového užitkového modelu značky. Jeho linie vyvolávající dojem robustnosti zdůrazňují velkorysost vnitřního prostoru a jeho výraznou praktickou využitelnost.

Kompletní řada vyhovující nejrůznější škále požadavků

Ve formě modelu Nemo Citroën nabízí vůz kompaktních rozměrů, který zaujímá místo na začátku řady užitkových vozů značky. Tento čtvrtý model završuje již existující řadu tvořenou modely Berlingo, Jumpy a Jumper.

Díky této řadě pokrývající podstatnou většinu potřeb zákazníků tohoto segmentu (až 2 tuny užitečného zatížení a 2,5 až 17 m3 užitečného objemu) má Citroën k dispozici zbraně, jež mu umožní dále posílit jeho roli významného hráče na trhu lehkých užitkových vozidel. Do konce srpna 2007 se podíl značky Citroën na evropském trhu (18 zemí) lehkých užitkových vozidel zvýšil na 10 %.

Vnější rozměry uzpůsobené speciálně městskému prostředí

Se svými vnějšími rozměry – délkou 3,86 m, šířkou 1,72 m a výškou 1,72 m nebo 1,78 m se střešními lyžinami dodávanými jako příslušenství – se Nemo snadno a bez potíží „vejde všude“, k čemuž navíc přispívá jeho poloměr otáčení, který činí pouhých 5,3 m.

Velkorysé vnitřní rozměry

Ruku v ruce s vnějšími rozměry adaptovanými na městské prostředí jde velkorysý využitelný vnitřní prostor. S délkou prostoru pro náklad na podlaze 1,52 m, šířkou mezi podběhy kol 1,05 m a maximální výškou 1,18 m skýtá nákladový prostor modelu Nemo objem, který dosahuje za předními sedadly 2,5 m3. Užitečné zatížení dosahuje u všech verzí 610 kg. Nakládací práh, který je symbolem snadné manipulace s těžkými předměty, se při prázdném vozidle nachází ve výšce 53 cm nad zemí.

Výbava « Pack chantier » pro uspokojení nejrůznějších požadavků zákazníků

Za účelem dalšího posílení své adaptace na městské a příměstské prostředí, ale také proto, že není omezen pouze na tento typ využití, nabízí Nemo výbavu pod označením « Pack chantier ». Tu tvoří zvýšené odpružení, 15 palcová kola, ochranný štít pod motorem a zesílená boční ochrana (rozšířené boční lišty, ochrana spodku karosérie, ochranná lišta předního nárazníku, kryty kol). Tak získává Nemo schopnost zvládat i nebezpečnější terény jak v městě, tak i mimo něho.

EXTENSO : Sklopné a výsuvné sedadlo spolujezdce

Sedadlo spolujezdce modelu Nemo může disponovat dvěma funkcemi, které mu umožňují poskytovat ještě velkorysejší užitné vlastnosti. Sedadlo označované názvem EXTENSO může sloužit jako úložný prostor (opěradlo se sklopí do vodorovné polohy na sedák) a úplně se zasune do podlahy, čímž zvýší délku nákladového prostoru o téměř 1 m. Využitelná délka se tak blíží hodnotě 2,50 m a užitečný objem se zvyšuje o 0,3 m3 na celkovou hodnotu téměř 2,8 m3. Pozn.: Bohužel tato funkce nebude v České republice z legislativních důvodů umožněna.

Zadní asymetrické křídlové dveře

Lehká dodávková vozidla jsou využívána v provozu s častými zastávkami, který vyžaduje snadný a pohodlný přístup do nákladového prostoru. Pro usnadnění tohoto přístupu a manévrování je model Nemo sériově vybaven zadními asymetrickými křídlovými dveřmi. Užší křídlo je umístěno z pravé strany. Tak je v omezených prostorech usnadněn přístup k zadní části vozu. Tyto dveře lze velmi jednoduchým ovládáním otevřít v úhlu 180°. V zemích, kde to předpisy dovolují, lze jezdit s otevřeným pravým křídlem zadních dveří, což umožňuje přepravu velmi dlouhých nákladů. Státní poznávací značka a třetí brzdové světlo umístěné na levém křídle dveří jsou stále viditelné.

Vysoké a široké boční posuvné dveře

Nemo může být na požádání vybaven jedněmi nebo dvěma bočními posuvnými dveřmi, které umožňují nakládání rozměrných předmětů. Užitečná výška je 1041 mm a šířka je buďto 410 nebo 644 mm.

Pohodlí ve velkém stylu

Protože pracovní výkonnost personálu se odvíjí i od optimálního pohodlí při používání služebního vozidla, má Nemo jakožto každodenní společník profesionálů za úkol zajistit osádce i komfort, pohodlí a bezpečí.

Četné užitečné detaily modelu Nemo skýtají vlastnosti moderního osobního vozidla. Patří k nim mimo jiné:

  • Promyšlená ergonomie vyznačující se ovládacími prvky, jež přirozeně padnou do ruky. Řadicí páka je ve vyvýšené poloze blízko volantu a jednotlivé ovládací prvky řízení nebo jeho podpory jsou umístěny s ohledem na ergonomickou optimalizaci;
  • Četné odkládací prostory nezbytné pro užitkové vozidlo. V předním prostoru vozu se nachází až 12 prostorů pro uspokojení nejrůznějších požadavků profesionálů;
  • Četné ovládací prvky stanoviště řidiče jak na volantu, tak na sedadle řidiče, které umožňují pohodlné řízení osobám jakékoliv postavy,
  • Nabídka kvalitního audiovybavení se 4 reproduktory, jejichž 2 vysokotónové reproduktory jsou umístěny ve výztuhách dveří;
  • Možnost využít telefonování za pomoci systému Bluetooth®.

Užitečné a specifické podpůrné prvky řízení

Pro usnadnění využívání v městském, ale i v mimoměstském provozu je Nemo sériově vybaven posilovačem řízení u všech verzí uváděných na trh a četnými podpůrnými funkcemi. K nabízené výbavě patří zadní parkovací asistent, jehož funkce je zajištěna pomocí 4 snímačů integrovaných v zadním nárazníku, a signalizace překročení rychlosti programovatelná prostřednictvím palubního počítače, který opticky i zvukově signalizuje překročení naprogramované rychlosti. V průběhu roku 2008 bude do výbavy zařazen i omezovač rychlosti.

Ekonomické a k životnímu prostředí šetrné motory

Nabízené motory jsou velmi úsporné, benzinový 1.4 l 75 k nebo dieselový 1.4 HDi 70 k. Dieselová verze se spokojí se spotřebou 4,5l/100 km v kombinovaném provozu a emise CO2 nepřesáhnou 119 g/km, což tento model staví na přední místo v segmentu lehkých dodávkových vozů.

Bezpečnost

Kromě sériově dodávaného airbagu řidiče může být model Nemo nadstandardně vybaven čelním airbagem spolujezdce a bočními airbagy pro obě osoby na předních sedadlech. Pokud je vozidlo vybaveno airbagem spolujezdce, může být tento airbag při přepravě malého dítěte na předním sedadle deaktivován.

Bezpečnostní pásy s omezovači a pyrotechnickými předpínači spolupracují s airbagy. Pokud nejsou zapnuté, je na to řidič upozorněn výstražnou signalizací.

Jedním z úkolů uživatelů tohoto segmentu vozidel je zajistit bezpečnost přepravovaných nákladů. Proto stejně jako u předchozích modelů vyšších segmentů může být nákladový prostor odemknut prostřednictvím dálkového ovládání zvenčí a poté zevnitř ovladačem umístěným na palubní desce. Naopak zamykání je automatické a dochází k němu ihned po uvedení vozidla do pohybu. Na nedovřené dveře upozorňuje signalizace na palubním displeji.

Jízdní vlastnosti a přilnavost k vozovce byly propracovány s cílem zajistit bezpečnost jízdy s jakýmkoliv zatížením za současného udržení úrovně komfortu požadovaného cílovým zákaznickým segmentem. Zavěšení je řešeno vpředu nápravou McPherson a vzadu vinutými pružinami. Čtrnáctipalcová kola (na požádání lze dodat kola patnáctipalcová, která jsou součástí výbavy Pack Chantier) jsou obuta pneumatikami Michelin. Brzdovou soustavu standardně vybavenou systémem ABS tvoří vpředu ventilované kotoučové brzdy a vzadu brzdy bubnové.

Zájemci o lehká dodávková vozidla a zejména pak správci firemních vozových flotil přikládají velký význam celkovým nákladům na provoz svých vozidel. Těmto očekáváním vychází model Nemo vstříc v mnoha směrech:

  • Prodejní cena by měla být nižší než tradiční lehká dodávková vozidla nabízená na jednotlivých trzích (záleží na trhu);
  • Koncepce vozu zajišťuje spolehlivost a dlouhou životnost;
  • Náklady na údržbu jsou omezeny díky periodickým intervalům údržby stanoveným na 30 000 km nebo 2 roky;
  • Náklady na opravy jsou rovněž zredukovány díky použití řady spolehlivých a ověřených součástí, ale také díky dimenzování životnosti spotřebních součástí v souladu s plánem údržby,
  • Se svou nízkou spotřebou se Nemo stává ve své třídě novým standardem.

Nemo: estetika, jež se nevylučuje s moderností a výkonem

Díky mimořádnému důrazu na design modelu Nemo bylo dosaženo úrovně, jaká ve světě užitkových vozů nemá obdoby. Jeho linie vyjadřují eleganci i robustnost a zároveň zdůrazňují velkorysost vnitřního prostoru i praktickou využitelnost vozu.

Velkoryse řešená přední partie s důrazem na bezpečnost

Maska modelu Nemo tvoří pozoruhodnou kombinaci elegance a robustnosti, která je v dokonalém souladu se zařazením vozidla. To vše umocňují rozšířené linie kapoty s velkoryse dimenzovanými lomenými šípy, světlomety z hladkého skla řešené tak, aby byly chráněny před slabšími nárazy, a mohutný obepínající nárazník přispívající ke zvýšení bezpečnosti. Čelní sklo dimenzované jak na výšku, tak na šířku, poskytuje optimální prosvětlenost i výhled z kabiny vozu.

Design vyvolává dojem rozměrnosti a robustnosti i při pohledu z boku

Při pohledu z boku působí Nemo dojmem objemnosti a okamžitě vzbuzuje důvěru. Rozměrné vystupující blatníky jsou vybaveny ochrannými bočními lištami, jež jsou dimenzovány tak, aby v případě slabších nárazů skutečně poskytovaly ochranu. Se stylem modelu Nemo dokonale ladí i boční posuvné dveře. Plechové panely neobsahují žádné viditelné spoje ani stopy lisování a poskytují tak ideální plochu pro umístění firemního loga. Velká okna kabiny umocňují komfort optimálního výhledu a velkou světelnost vnitřního prostoru.

Výrazným oddělením kabiny a nákladového prostoru se Nemo razantně hlásí k sounáležitosti se světem užitkových vozů. Díky kubickému profilu nákladového prostoru je optimalizován jak objem vnitřního prostoru, tak praktičnost nakládání.

Zadní partie potvrzující zařazení modelu Nemo

Při pohledu zezadu Nemo jen potvrzuje kvality, které byly vyjádřeny již při bočním pohledu. Zadní partie byla konstruována tak, aby usnadňovala a optimalizovala nakládání i vykládání. Těmto cílům je podřízen kubický design, nízký nakládací práh i asymetrické zadní křídlové dveře, jež jsou praktické zejména v omezených prostorech. Právě tak moderní, výkonné a před nárazy obvyklými v městském provozu chráněné jsou velké zadní reflektory umístěné nad bočními ochrannými lištami.

Styl interiéru sladěný s vnějším designem

Styl interiéru modelu Nemo dokonale ladí s kompaktností a velkorysostí vyjádřenými vnějším designem. Nemo díky tomu nabízí:

  • Moderní interiér s elegantním a funkčním designem palubní desky, jenž umocňuje dojem prostornosti,
  • velkorysý prostor ve všech třech rozměrech. Pokud jde o nákladový prostor, jeho vnitřní užitečný objem v porovnání s venkovními rozměry ohromuje,
  • rozměrné prosklené plochy umožňující vynikající výhled a vyvolávající dojem prostoru umocněný světlem, jež proniká dovnitř.

Nemo: lehké dodávkové vozidlo uzpůsobené trhu

Klientelu segmentu tradičních lehkých užitkových vozidel tvoří z 90 % muži. Z 80 % jsou tyto vozy pořizovány k profesnímu použití. 30% uživatelů tyto vozy používá i k soukromým účelům. Firmy, které tento typ vozidel využívají, mají obvykle maximálně 10 zaměstnanců.

Model Nemo je určen především pro následující obory: maloobchod, služby, zasilatelství, řemesla, místní organizace, dokončovací stavební práce, atd. Klientela z těchto segmentů je charakteristická nejen potřebou praktické využitelnosti a adaptability vozidla, ale i zájmem o ekonomickou optimalizaci.

Lehká užitková vozidla nacházejí své využití především v městském provozu a v běžné silniční síti na kratší vzdálenosti. Využívání v dálniční přepravě a v provozu mimo zpevněné komunikace je pouze okrajové.

Mezinárodní trh

V rámci evropského trhu tvořila užitková vozidla za první pololetí 2007 11,9 % z prodaných vozů. U značky Citroën tento podíl dosáhl 18,2 %.

Značka Citroën má zastoupení v 5 kategoriích, na něž je rozdělen trh lehkých užitkových automobilů. Berlingo náleží do segmentu F1 (lehké užitkové automobily s užitečným zatížením do 800 kg a užitečným objemem do 4 m3), Jumpy do segmentu K1 (do 1 200 kg a 7 m3) a Jumper patří k segmentům K2 až K4 (do 3 000 kg a 22 m3).

Nemo stejně jako Berlingo patří do první kategorie, tj. do segmentu F1.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...