C42, výkladní skříň Citroënu na nejkrásnější ulici Paříže

Obnovou svého legendárního sídla světa Citroën posiluje své historické postavení a upevňuje směr vývoje nastolený již před deseti lety kompletní obnovou výrobní řady.

Pokud je totiž smyslem tohoto výjimečného místa, jež je na Champs-Élysées skutečným architektonickým divem, umožnit co nejširší veřejnosti objevovat, spatřovat a pochopit vizi automobilu ve stylu Citroënu, je C42 zároveň odrazem ambicí značky: překvapovat svět.

Posláním C42 jakožto výkladní skříně know-how značky Citroën je uvést do života dobové tendence v duchu značky s lomenými šípy, její historii, současnost i vizi budoucnosti fenoménu zvaného automobil. Vstoupit do C42, to znamená stanout před působivým obrazem odkazu výtvorů značky Citroën a seznámit se s hodnotami, jež světu dává nadšení, smělost a novátorství značky.

S otevřením C42 na adrese 42, avenue des Champs-Élysées, Citroën znovu investoval do místa nabitého historií. V samém srdci Paříže na jednom z turisticky nejnavštěvovanějších míst světa vytvořila značka prostřednictvím ambiciózního architektonického projektu výkladní skříň svého image, moderní a prestižní…

Osmdesát let po André Citroënovi značka znovu dobývá své symbolické místo prosklenou stavbou, jejíž fasáda po celé své výšce připomíná dvojitý šíp. Tato výjimečná stavba, jejíž tvůrkyní je Manuelle Gautrand, naprosto zřetelně vyjadřuje ducha kreativity a inovace, který odedávna určoval veškerý vývoj značky s šípy ve znaku.

Prostřednictvím prezentace svých vozidel, svých technologických zkušeností a svého know-how toto netradiční místo ztělesňující hodnoty a ducha Citroënu odhaluje historii, jež je hluboce vepsána do francouzské kultury otevřené celému světu, jeho společenskému vývoji, jeho postojům i jeho snům… Značka Citroën si také nikdy nepřipadala tak mladá jako dnes, ani tak dynamická a svižná… C42 je otevřeným oknem těchto změn.

Vstoupit do C42, to znamená odhalit červenobílý svět Citroënu.

V tomto architektonickém bohatství objeví návštěvník život a současnost značky v udivující scénografii, která se rozvíjí v rytmu jednotlivých období, což je novátorská koncepce z autorské dílny Citroënu.

C42 představuje svět automobilů vskutku úžasným způsobem: jako sloup vozidel, což je vskutku sochařské dílo tvořené osmi otočnými plošinami obloženými zrcadly, které se tyčí uprostřed stavby.

Návštěvník, jehož přivítá jeden z posledních automobilových konceptů značky Citroën vystavený v přízemí, je vzápětí uchvácen vertikálními liniemi prostoru. Zároveň stojí před pozváním na originální cestu směrem shora dolů v čase i prostoru.

Vyhlídkový výtah vyveze návštěvníka z atria zalitého světlem do nejvyššího poschodí pod prosklenou kupoli, odkud se mu naskýtá neopakovatelný výhled na Paříž – Eiffelovu věž, Grand Palais, Montparnasse, la place de La Concorde, Champs-Élysées – tak, jak je nikdy neviděl.

Během pěšího sestupu patro po patru kolem sloupu vozidel se návštěvník seznamuje s expozicí od nejstarších modelů až po ty nejmodernější. Zároveň má možnost využít k získání informací dotykové displeje, které jsou u každého vozu skutečně názornou pomůckou, díky níž se lze s jednotlivými modely seznámit podstatně blíže.

suterénu se návštěvník v přítomnosti druhého koncepčního automobilu může do světa Citroënu ponořit ještě hlouběji díky filmům věnovaným tematice expozice i jednotlivým aktualitám značky.

Na konci trasy návštěvník v přízemí vstupuje do obchodu speciálně zařízeného architektem. Tento obchod zaměřený na prodej produktů C42 nabízí nevídané zboží evokující inovace a estetiku tohoto místa – vzpomínky na chvíle prožité u Citroënu.

Uvedení C42 do děje se odvíjí od konceptu „období“. Tento přístup je vyjádřen pravidelným rozmístěním tematických expozic s příslušnou audiovizuální scénografií a obsahem. Návštěvníkovi je tak umožněno seznámit se s osmi vozidly a jejich světem v rytmu příslušných období i s tím, jak příslušné období obohatil rozvoj automobilu a této značky zvlášť…

Právě na tématu „trvalého rozvoje“, které je značce tak drahé, je koncepce C42 postavena. Citroën přece odedávna přichází s novými koncepcemi, novými technologiemi, novými přístupy k bezpečnosti i pohodlí. Značka zároveň dává veškerou svoji kreativitu a fantazii do služeb svým klientům, aby jim byla schopna nabídnout automobily, jež co nejlépe vyhovují jejich představám a potřebám. Inovace, onen pravý leitmotiv Citroënu, už se nepředvádí. Ona inovace se žije!

Prostřednictvím trvalé inovace značka Citroën rovněž potvrzuje své odhodlání přicházet s novými a originálními přístupy i v oblasti momentálně velmi aktuální problematiky ochrany životního prostředí.

Pro ilustraci „Období 1“, trvalé inovace, uvedl Citroën na scénu C42 zásadní modely značky, které tvořily mezníky své epochy díky svým technologickým novinkám a designu.

Veřejnost může obdivovat zejména:

Traction Avant, model z roku 1934. Toto vozidlo má celoocelovou samonosnou skořepinovou aerodynamickou karosérii a ve své době představovalo skutečnou technickou revoluci. Technickou výzvou modelu Traction Avant bylo připojení hnacího a převodového agregátu na přední kola, kdežto u ostatních automobilů té doby byl obvyklý pohon zadní nápravy. Toto vozidlo bylo zároveň jedno z prvních, která André Citroën představil ve svém obchodě na Champs-Elysées. Historie se opakuje…

2 CV, model z roku 1948. Na svoji dobu menší bomba, pokud jde o modernizaci, která přicházela s četnými trumfy: předním pohonem s pružným zavěšením, úsporným dvouválcovým motorem a mimořádným komfortem. Právě tento model vyzařuje snad nejvýrazněji ducha volnosti.

DS, model z roku 1955. Vozidlo revoluční již samotnou svou podstatou s aerodynamickými liniemi a technickými novinkami jako je hydropneumatické zavěšení, posilovač řízení nebo poloautomatická převodovka. Vozidlo, které se stalo nadčasovým symbolem své doby.

C6, model z ledna 2006. Luxusní limuzína v ušlechtilém stylu, která v sobě koncentruje veškeré vymoženosti špičkové technologie jako je například filtr pevných částic, palubní počítač, signalizace neúmyslného přejetí středové čáry…

C4 Picasso, model z března 2007. C4 Picasso, nový velkoprostorový vůz řady Citroën, znamenal uvedení nové koncepce označené jako „visiospace“. Nabízí rozhled a světlost vnitřního modulárního prostoru s komfortními a dalšími doplňky, které v této třídě rozhodně nejsou ničím obvyklým. S četnými oceněními sdělovacích prostředků, odborné i laické veřejnosti z celého světa a se 100000 prodaných vozů (v 5-místné a 7-místné verzi) za prvních šest měsíců roku 2007 je C4 Picasso skutečným úspěchem.

C-Crosser, model uvedený v červenci 2007. První SUV značky s elegantními liniemi, které je typické šetrností vůči životnímu prostředí díky dieselovému motoru HDi vybavenému filtrem pevných částic.

C-Métisse, koncept představený na světovém autosalonu roku 2006. Výrazné coupé, v němž se snoubí vášeň s rozumem díky jeho šetrnosti vůči životnímu prostředí, jíž se pyšní vzhledem k hybridnímu dieselelektrickému pohonu. Se svými štíhlými liniemi, ohnivě červenou barvou karosérie, okázalou výbavou a ušlechtile zpracovanému interiéru toto stylové coupé burcuje ty nejmocnější automobilistické emoce. Svým hybridním dieselelektrickým motorem model C-Métisse demonstruje odhodlání značky Citroën přicházet s novými řešeními problematiky ochrany životního prostředí. C-Métisse je úspěšným spojením vášně a rozumu.

C-Airplay, koncept představený v Ženevě v roce 2006. Tento kompaktní vůz je ukázkou originálního designu, v němž se spojují vnější křivky a ušlechtilost vnitřního prostoru, který preferuje požitek z chování vozu. Mimo jiné je tento koncept vybaven technologií Stop & Start, která díky vypnutí motoru těsně před a během zastavení vozidla (zpomalování, semafory…) umožňuje významné snížení spotřeby paliva. C-Airplay tak řidiči i spolucestujícím nabízí nové vyjádření potěšení z automobilu.

Historie 1927 – 1931

Historie se někdy opakuje. U Citroënu je to historie místa, jež se počítá již od roku 1927 a nikdy neskončila, naopak se znovu zrodila v moderním architektonickém stylu, výrazně současném a s nezaměnitelnou identitou – jako sama doba! Symbol těsného sepětí značky se stylizovanými šípy a prestižní ulice, tj. název C42, byl vybrán zcela přirozeně. « C jako Citroën a 42 jako 42, avenue des Champs-Elysées. » Adresa, která znamenala prestiž v každé době, je oceňována celým světem a díky svému charakteristickému zápisu je i dokonale zapamatovatelná – C42 zkrátka na tomto místě trvale zakotvila…

«Citroën 10 HP na Champs-Elysées »… tak zněly titulky listů Petit Journal, Matin a Echos de Paris 8. února 1919. Titulky trefily do černého. Početné davy se přihrnuly obdivovat zcela nový vůz, o němž závod z nábřeží Javel teprve zcela nedávno uvedl, že bude sériově vyráběn.

Prezentace proběhla na místě velkých pařížských garáží, což byla jedna z prvních koncesí firmy Citroën. Odvážný a vynalézavý André Citroën předběhl dobu. Byl mužem činu a vyznavačem dobrodružství, zároveň mu však nechyběl nevídaný dar komunikace. Tato akce předznamenala začátek veřejných akcí značky s lomenými šípy na „nejkrásnější ulici světa“.

K zakotvení značky v čísle 42 právě na této ulici došlo v roce 1927 : « B14 bude mít od nynějška důstojné sídlo továren Citroën », hlásal s nadšením Bulletin v říjnu 1927. Současně lyricky připomínal « gotické klenby nové stavby, jejichž křivky zjemňují strohost vertikálních linií umocňujících výrazný charakter naší provozovny », a končil opěvováním «všudypřítomného světla… které v neposlední řadě přispívá k dokonalému předvedení výkladu bohatství všech vynikajících hodnot našich elegantních vozů ».

S povinným dobovým avantgardismem jsou do světa vysílány termíny jako „bohatství“ a „výklad“. André Citroën pochopil s předstihem, jaký vliv může mít takovýto prostor na veřejnost i na proslulost značky. Tyto prostory jsou tím pravým místem pro vystavování nových modelů, prezentaci inovací a oslavy velkých úspěchů značky.

1932-2004

O několik let později, v srpnu 1932, se André Citroën rozhodl jít ještě dál a opustit první autosalon na Champs. Pokud má být dosaženo růstu a vzestupu, pak je třeba jít rychle, velmi rychle. Již 1. října měly být hotovy nové prostory o rozloze 370 m2, jejichž vzhled musel reprezentovat ducha značky.

První rekonstrukci této stavby realizoval v exteriérech architekt Maurice-Jacques Ravazé a interiéry vylepšoval Pierre Louys. Počítalo se s tím, že do ulice bude obrácen „velký kovový rám“, do něhož bude zasazena obrovská skleněná výloha, jež bude především symbolem průmyslového avantgardismu. Sedm písmen značky Citroën, která pokryla fasádu a z nichž každé měřilo na výšku 1,75 m, záhy zářilo všemi barvami.

V letech 1932 až 1984 zde Citroën prezentoval celou škálu svých vozidel od modelu Traction Avant, prvního symbolického vozu, až po CX.

A právě tato budova vystavěná ve 30. letech bude 12. listopadu 1984 pojata v naprosto novém duchu. Tímto začíná éra «Hippo-Citroën », která je na Champs opět významnou událostí. V březnu roku 1984 je uzavřena smlouva mezi společností Citroën a skupinou Flo. Jde především o organizaci nebývalých veřejných akcí, o přizpůsobení se poptávce a novým trendům trhu a zájmu veřejnosti.

Tato budova vysoká 15,80 m a vybavená proskleným výtahem se stala sídlem restaurace s barem o rozloze 1 150 m2 s 220 místy otevřené od 10 do 2 hodin sedm dní v týdnu.

Každý den na tato místa zavítalo v průměru 2 800 návštěvníků, a to až do uzavření této provozovny v roce 2004, kdy vypršela partnerská smlouva.

S ukončením předchozí éry pojal Citroën záměr obnovit svoji výkladní skříň na Champs-Elysées a vytvořit zde místo plně zasvěcené značce. Rekonstrukcí došlo k vytvoření «prestižního autosalonu umožňujícího znovu a znovu odhalovat minulost, přítomnost i budoucnost Citroënu a prezentovat tak jeho modernost a kreativitu v oblasti inovací… ». Vyhlášení mezinárodní veřejné soutěže na architektonické ztvárnění autosalonu na konci roku 2001 znamenalo i položení základů budoucnosti adresy C42. Kostky jsou vrženy…

André Citroën – tvůrčí génius (1878-1935)

André Citroën hodně cestoval a již od mládí poznával a pozoroval svět. Již velmi záhy získal ambice proniknout se svou společností na výrobu ozubených kol Citroën na nábřeží Grenelle, kterou budoval 24 let, do celého světa. Bezpochyby právě jeho schopnost vidět dále a posouvat bez ustání své hranice u tohoto talentovaného vynálezce udivují a přivádějí v úžas dodnes.

Vizionář…

Během své cesty do Polska objevil způsob opracování ozubených kol ve tvaru, který se stal jeho emblémem v podobě zalomeného šípu a který je dodnes nezaměnitelným symbolem značky. Po první světové válce založil na nábřeží Javel závod na výrobu automobilů – již tehdy vyráběl denně třicet vozů! Ani to mu však nestačilo. Na základě inspirace taylorismem praktikovaným ve Fordových závodech se jeho továrna stala vzorem produktivity. Podnik Citroën se stal skutečným průmyslovým impériem s vlastní bankou, sítí koncesionářů, pojišťovnou, poprodejním servisem…

Humanista…

Jakožto zapřisáhlý humanista aplikoval André Citroën zásady Saint-Simona a uplatňoval nové pracovní metody: rozhodl se zajistit dětem svých zaměstnanců jesle, zaměstnával osoby se změněnou pracovní schopností a v praxi aplikoval model 13. měsíce. Jeho cílem bylo zpřístupnit automobil co nejširším vrstvám při uchování jeho hodnoty a učinit z něj nástroj běžné každodenní potřeby ať pro práci nebo pro trávení volného času.

… a především mistr komunikace

Právě v zájmu prosazování svého společensko-ekonomického modelu André Citroën uplatňoval originální a odvážnou komunikační strategii. Její tón v revolučních sloganech značky přetrvává stále. Pro jeho snažení jsou atypické veřejné akce jako například trvalé osvětlení Eiffelovky v letech 1925 a 1934… Jeho ambiciózní záměry, talent a odvaha ho přežily až do dnešních dnů.

Architektura ve stylu Citroënu

Architektura „míst“ značky s lomenými šípy ve znaku byla pro jejího zakladatele vždy velice důležitá: André Citroën vytvořil „architektonický styl Citroën“. Tyto impozantní stavby typické moderností a světlostí v zájmu co nejlepší viditelnosti s rozsáhlými prosklenými plochami kombinují sklo, ocel a další příslušenství s maximální rafinovaností. André Citroën uvedl v život skutečný automobilistický sen: vytvoření pravého „ráje vozů“. Dnes jsou některé stavby vybudované na počátku 20. století označovány za historické památky. V průběhu let se „architektonický styl Citroën“ modernizuje jako například v roce 1929 s otevřením koncese v pařížské ulici Marbeuf. Zde je fasáda celá prosklená, vozidla jsou však vystavena jako na italském divadle. Jde o skutečnou „exhibici automobilů“. Od té doby, co se Citroën etabloval v cizině, naučil se přizpůsobovat lokální architektuře, vždy však se „stylem“ značky s lomenými šípy.

C42 : SKLENĚNÝ SEN

Při obnově svých prostorů si André Citroën přál důstojně využít historickou budovu v čísle 42 na Champs-Elysées, báječnou výkladní skříň komunikace značky. Automobilka podnikla mimořádný architektonický počin. Omezení: zachovat fasádě její funkci „originální vitríny“ Cíl: podpořit integraci budovy do městské zástavby, přitom zachovat její výjimečnost a učinit z ní místo vlídné, zároveň však veskrze moderní. Jakožto nutná inovace je výkladní skříň Citroënu od roku 1932 první novou stavbou na Champs-Elysées. C42 je ambiciózní projekt s inteligentní koncepcí realizovaný špičkovými technickými prostředky.

Z mezinárodně pojatého výběrového řízení, v němž se střetli architekti zvučných jmen, byla nakonec v září roku 2002 jednomyslně vybrána Manuelle Gautrand, jejíž projekt měl za úkol stát se interpretací značky a musel se odvíjet od jejích hlavních hesel – kreativity a inovace. Projekt je „reinterpretací historické fasády vytvořené André Citroënem ve 30. letech“, kde jsou ve středu stavby vystavena vozidla v „pohybující se spirále“, na jakémsi stromě z automobilů tvořeném osmi nad sebou umístěnými otočnými plošinami upevněnými na vertikálním hřídeli. Ambicí stavby, jejíž průhledné průčelí se tyčí do výšky 25 metrů, je vytvořit spojení mezi minulostí připomínanou povrchovým vzhledem původní stavby a budoucností symbolizovanou nad ní se rýsujícími lomenými šípy. Projekt vytvořený architektkou se odvíjí od tří základních nosných idejí:

  • inovace, což je charakteristika Citroënu vlastní,
  • vnitřní uspořádání (scénografie), která zdůrazňuje a vysvětluje konstrukci automobilů demonstrovanou osmi vozidly,
  • využití lomených šípů jakožto symbolu značky.

Vertikální brilantnost stavby opět souvisí s historií. Nechť však promluví Manuelle Gautrand: Interiér uvádí na scénu vozidla, exteriér připomíná značku.“ Skulpturální uspořádání plošin s dokonale vertikálním sledem modelů značky dává dokonale vyniknout jejímu kouzlu, přitažlivosti i poetičnosti. Zvenčí pak chodce upoutá vnější plášť s rovnými plochami zvýrazněnými plastičností lomených šípů. Z fasády přímo vyzařují kořeny Citroënu, jeho zakotvení v přítomnosti i směřování do nadcházejícího století.

C42, to je především architektonické hrdinství a mimořádný technický úspěch, jehož bylo dosaženo na místě svazovaném drastickými omezeními. Architektka Manuelle Gautrand dokázala tomuto prostoru vštípit scénografii využívající vertikálních linií na ploše o 12 m na délku a 30 m na šířku.

Podle Manuelle Gautrand „vyřešení této zdánlivě neřešitelné rovnice umožnila optimalizace prostoru i v jeho nejmenších zákoutích a využití materiálů umožňujících průchod světla“.

Právě proto budovu doslova obaluje síť ze skla a oceli o hmotnosti 86 tun. Její prosklený povrch (650 m2) s originálním profilem se nedílně snoubí s liniemi a obrysy konstrukce fasády viditelné z ulice až po zadní dvůr. Každá skleněná plocha, která je součástí pláště budovy, je jiná než ty ostatní a tím i jedinečná. Tato technická a estetická lahůdka je mezi stavbami André Citroëna jedinečná svou samonosností. Nejen že stavba není pevně napojena na okolní nemovitosti, ale skleněná síť je nezávislá na kovové konstrukci točen. Plášť je proto na konstrukci umístěn pomocí ložisek umožňujících boční posun o 6 cm na každé straně, čímž jsou zohledněny i teplotní výkyvy. Skleněná síť je tedy plně posuvná po stavební konstrukci.

Podle Manuelle Gautrand „je C42 alegorií konstrukce automobilu“.

Tento plášť vymyšlený jako karosérie nachází stále více příkladů ve světě automobilů, zvláště pokud jde o propracování plynulosti linií a technickou dokonalost konstrukčních technologií.

„Je to takové velké origami… „ Těmito slovy architektka s oblibou definuje své dílo, jež takto přirovnává k japonským papírovým skládankám. Původně plochá fasáda je složena z 19 skleněných pyramid různých rozměrů rozmístěnýchpo stavbě s přesahy 50-70 cm. Dva symbolické lomené šípy značky se táhnou donekonečna v rozmachu skleněných trojúhelníků. Jednotlivé moduly o hmotnosti čtyř až šesti tun byly vyrobeny v ateliéru a sestaveny vysoce specializovanými týmy. Jedinečný materiál umožňuje lomeným šípům přes den docilovat červeného odstínu a za noci vyzařovat výrazný lesk.

Uvnitř se rozevírá atrium, v němž všechno vyzařuje variabilitou, mobilitou a světelností. Již u vstupu váš zrak zaujme centrální sloup, kovová struktura, na níž jsou uspořádány otočné plošiny s vystavenými vozidly. Návštěvníci putují kolem „této pohyblivé skulptury“ po patrech až do prosklené kupole. Symbolikou celé této sestavy jsou jak hřiště našeho dětství, tak sen dítěte, které si hraje se svou vlastní dílnou… velikost sama! Technika použitá k vystavení vozidel pochází ze světa divadla – automobily jsou rozmístěny na točnách pomocí zdviže, která mizí v suterénu v okamžiku, kdy je vozidlo na svém místě. Celek protkávaný tu a tam přirozeným denním světlem nebo nočním umělým osvětlením vytváří střízlivou šerosvitnou kombinaci červené a bílé. Podle architektky se celá dekorace odvíjí od vlastního cíle: „Objevit, vidět a pochopit automobil podle Citroënu.“ Inteligentní scénografie, dekor elegantní a střízlivě propracovaný.

Manuelle Gautrand, architektka C42, se narodila v roce 1961. Diplom v oboru architektura získala v roce 1985, vlastní kancelář založila v roce 1991 a patří mezi nejvýznamnější francouzské architekty.

Manuelle Gautrand je autorkou řady již dokončených architektonických děl jako je například divadlo v Béthune nebo kulturní středisko v Saint-Louis, bytové domy HQE v Rennes nebo mýtné stanice na mezinárodní dálniční trase A16. Momentálně je několik jejích významných děl rozestavěných. Jde například o obchodní centrum v Saint-Etienne, muzeum moderního umění v Lill nebo přestavbu centra Gaîté-Lyrique v Paříži věnovaného moderní hudbě. Její kancelář se v nedávné době podílela na mezinárodním poradenství k pařížskému projektu la Tour Phare a La Défense a v současnosti pracuje na několika zahraničních projektech mimo jiné v Thajsku, Dánsku a Vietnamu. Manuelle Gautrand je již držitelkou několika ocenění, mezi něž patří: cena mladým architektům Albums de la Jeune Architecture z roku 1992, mezinárodní cena Bénédictus Awards z roku 1999, cena za architekturu a stavební dílo AMO z roku 2000 nebo stříbrná medaile Akademie architektury. Její práci již bylo věnováno několik monografií.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...