Automobilový tým Rabbit Czech Racing vstupuje do své druhé kompletní sezóny v závodech automobilů do vrchu.
Jeho cílem bude v roce 2022 navázat na loňskou, velmi úspěšnou premiéru v Mistrovství ČR, kterou zakončil týmový jezdec Adam Králík celkově druhým místem v kategorii 5b a současně bronzovou příčkou v Trofeji Junior. Sportovní program týmu Rabbit Czech Racing však bude v letošním roce výrazně bohatší vzhledem k tomu, že vedle startů v domácím vrchařském šampionátu se říčanský Adam Králík zúčastní také vybraných podniků prestižního seriálu FIA European Hill Climb Championship 2022. „Již vloni, kdy jsme představili náš nový tým pro závody automobilů do vrchu, jsme naznačili, že naším cílem bude účast také v evropském šampionátu. Původní naše plány směřovaly spíše až k sezóně 2023, ale zisk titulu loňského vicemistra republiky ve skupině 5b myšlenku startů v Evropě významně urychlil. Bude to velmi náročná sezóna, ale o to víc se na ní těším,“ řekl devatenáctiletý jezdec Adam Králík. Tým Rabbit Czech Racing plánuje účast v pěti závodech Mistrovství ČR a šesti podnicích FIA European Hill Climb Championship, včetně společného závodu Ecce Homo ve Šternberku v České republice.
Pro takto náročný program sezóny 2022 však bylo nutné výrazně posílit výkonnost závodního vozu SEAT Leon FR a technicky ho připravit i na částečně odlišné předpisy pro starty v Evropě. V konkrétní podobě se tedy proměnilo brzdové ústrojí, které je nově ve čtyřpístkovém provedení od americké renomované společnosti StopTech. Proměnou v uplynulém zimním období prošla také spojka motoru s převodovkou. Závodní lamelu a setrvačník dodala česká společnost Renovak z Kostelce nad Orlicí. Kompletní technická příprava závodního vozu proběhla v dílnách firmy Autoservis Kohout. V nové sezoně bude tým zkoušet také nové závodní pneumatiky s odlišnými rozměry.
„My jsme určité změny na voze plánovali hned po skončení loňské sezóny, ale nakonec došlo i k některým technickým úpravám, které jsou nezbytné pro start v Mistrovství Evropy. Jako příklad uvedu bezpečnostní palivovou nádrž, jejíž vestavba do vozu se všemi rozvody je poměrně náročná, a to jak technicky, tak i finančně. Problémem byla také horší dostupnost potřebných dílů ze zahraničí, takže první náš start v Brně bude zároveň sbíráním potřebných dat a zkušeností. Ale máme radost, že jsme na novou sezónu připraveni a děkujeme tak všem dodavatelům,“ doplnil informace k vozu SEAT Leon FR Zdeněk Králík, hlavní technik týmu Rabbit Czech Racing.
Prvním startem v nové sezóně bude závod V. GMS PROLOG na Automotodromu v Brně, a to v neděli 3. dubna 2022. V rámci klasifikace MČR je do závodu přihlášena víc než padesátka závodních vozů. Závod se jede na časti Masarykova okruhu v celkové délce 2,4 km. Program závodu počítá od 8 hodin se dvěma tréninkovými jízdami a následně dvěma závodními v průběhu odpoledne.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií