GOODYEAR RADÍ, JAK I V ZIMĚ DOJET S ELEKTROMOBILEM AŽ DO CÍLE

Přechod na osobní dopravu bez škodlivých emisí je v plném proudu. Elektromobily, které nabízejí příjemnou a pohodlnou jízdu díky téměř bezhlučnému pohonu, už na silnicích jezdí a bude jich stále přibývat. Většina baterií elektromobilů pracuje nejlépe při podobných teplotách jako lidské tělo. Stejně jako lidem jim tedy extrémně nízké – nebo naopak vysoké – teploty moc nesvědčí.

Nízké teploty omezují dojezd elektromobilů, takže teoretická vzdálenost, kterou můžete s elektromobilem překonat, je kratší. A přestože strach, zda dojede do cíle (dojezdová úzkost) už pro řidiče elektrických vozidel představuje menší hrozbu než dříve, pomoci mohou i jednoduché kroky, které jim s jistotou pomohou prodloužit dojezdovou vzdálenost. Díky nim budou moci dojet dál i v chladných zimních podmínkách, které jsou pro baterie daleko náročnější.

Zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ jsou vhodné pro mnoho různých elektromobilů a jsou také součástí standardní výbavy celé řady oblíbených elektrických vozidel, jako je například Volkswagen ID.3. Pneumatiky Goodyear si pro své vozy vybrali i další přední výrobci elektromobilů, jako například Audi, Porsche nebo Tesla. Vyjadřují tak značce důvěru, že vyvíjí pneumatiky s užitnými vlastnostmi vhodnými pro elektromobily. Goodyear dnes již spolupracuje se všemi významnými výrobci vozidel v oblasti elektrické a hybridní mobility a celá polovina nově vyvíjených pneumatik Goodyear pro prvovýrobu je v Evropě určena pro elektrické a hybridní vozy.

Pneumatiky zimní řady Goodyear UltraGrip již samy o sobě prodlužují kilometrový výkon, ale pro řidiče elektromobilů má Goodyear i několik dalších tipů, díky nimž mohou v zimě dojet dále.

Dbát na dostatečné nabití

V zimě se baterie elektromobilů se nabíjejí delší dobu. Proto nevybíjejte baterii na minimum, ale snažte neklesnout pod úroveň 20 % nabití. V drsnějších a chladnějších zimních podmínkách se část dostupné energie spotřebuje již na úvodní zahřátí vozu, takže jí méně zbývá na rozjezd. V zimě nabíjejte přes noc, a pokud můžete, parkujte v garáži, aby nebyl vůz a jeho baterie vystaven mrazu.

Připravit se předem

Energii můžete šetřit ještě dříve, než opustíte dům a vydáte se na cestu. Když je vůz připojen k síti a nabíjí se, nastavte ho tak, aby se začal před jízdou sám s předstihem odmrazovat a vyhřívat, je-li skutečně velmi chladno. To lze obvykle zařídit na dálku pomocí aplikace v chytrém telefonu. Protože je přitom vůz připojen k síti, nebude pro vyhřátí spotřebovávat drahocennou energii vaší baterie a vy ji budete moci využít až na cestě.

Jde to i pomaleji

Pro některé řidiče je jedním z největších lákadel pro jízdu elektrickým vozem jeho schopnost okamžitého zrychlení. Rychlé rozjezdy však negativně ovlivňují úroveň nabití baterie, proto je lepší se rozjíždět se pomalu a šetřit tak energii a dojezdovou vzdálenost. To je ještě důležitější v chladnějších zimních podmínkách, kdy je povrch vozovky kluzký. Díky rozvážné jízdě budete také ve větším bezpečí. Technologie Winter Grip pneumatik Goodyear UltraGrip Performance+ obsahuje kombinaci nových směsí, která zvyšuje pružnost pryže při nízkých teplotách a zlepšuje tak přilnavost pneumatik na sněhu. Vzhledem k vysokému výkonu a točivému momentu mohou elektromobily velmi prudce zrychlit, lepší přilnavost pneumatik Goodyear UltraGrip Performance+ je při tom řidičům napomáhá zvládnout a vyvážit tak jejich výkonnost.

Udržovat správné nahuštění

Pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ jsou vybaveny technologií Traction Protect, která díky nové pryskyřici zlepšuje schopnost deformace a návratu pneumatik do původního tvaru. Díky tomu se brzdné síly lépe promítají do přilnavosti. Nicméně důležitou bezpečnostní radou je udržovat při klesající teplotě správný tlak v pneumatikách. V chladu se vzduch smršťuje, proto se tlak v pneumatikách snižuje. Pneumatiky ovšem podávají optimální výkon a poskytují nejlepší trakci jen při správném tlaku. Vinou vyššího valivého odporu se na nedostatečně nahuštěných pneumatikách navíc snižuje i účinnost elektromobilu. Pro dostatečně dlouhou dojezdovou vzdálenost a také pro vaše bezpečí je proto v zimě nezbytné udržovat v pneumatikách správný tlak.

Technologie Mileage Plus

Nové inovace, jako je technologie Mileage Plus, propůjčují nejnovějším zimním pneumatikám Goodyear UltraGrip 9+ a UltraGrip Performance+ pro vozy typu SUV lepší užitné vlastnosti po delší dobu. Nejnovější pneumatiky UltraGrip Performance+ nabízejí navíc nízký valivý odpor a pomáhají tak šetřit energii pohonu. V nedávném skupinovém testu časopisu Auto Express[1] získaly v kritériu valivého odporu působivé skóre 99,6 %.

Laurent Colantonio, regionální technologický ředitel společnosti Goodyear pro osobní pneumatiky v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika, říká: „Ať už jste nový nebo již ostřílený řidič elektromobilu, vysoce hodnocená řada pneumatik UltraGrip společnosti Goodyear je určena pro jakýkoli typ vozu, kterým jezdíte. Vedle lepší trakce, vyšší brzdné účinnosti a vynikajícího kilometrového proběhu nabízí také nízký valivý odpor a tedy i nižší spotřebu energie, takže řidičům elektromobilů zajistí delší dojezd v náročných zimních podmínkách.”

Po kliknutí na tento odkaz je vám v anglickém jazyce k dispozici celý aktuální tiskový balíček Goodyear Winter Press Pack a řada obrázků a infografik ke stažení.

[1] Auto Express Zimní speciál z 5. října 2021

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 VYHRÁLY NEJNOVĚJŠÍ TESTY LETNÍCH PNEUMATIK

GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 VYHRÁLY...

Testovací řidiči Auto Bildu udělili pneumatikám šestkrát hodnocení „vzorné“ Rovněž média Tyre Reviews a Aftonbladet je označily za společného vítěze testu Pneumatiky Goodyear Eagle F1...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear vyvinul unikátní pneumatiky Eagle F1 SuperSport pro Pure ETCR

Goodyear vyvinul unikátní pneumatiky...

Inspirací pro pneumatiky Goodyear Pure ETCR byly silniční Eagle F1 SuperSport Goodyear je výhradním dodavatelem pneumatik pro nejvýkonnější cestovní vozy světa Testování začíná tento týden...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear se vrací do hry o titul na znovuotevřených závodech WEC, které zahájí závod ve Spa-Francorchamps

Goodyear se vrací do hry o titul na...

Partnerské týmy Goodyear jsou druhé a třetí v pořadí LMP2 Minulý víkend využily závod ELMS pro přípravu Třetí „B-spec“ běhounová směs má na WEC premiéru Boj značky Goodyear o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear rozšiřuje silniční řadu o nové návěsové pneumatiky KMAX T GEN-2

Goodyear rozšiřuje silniční řadu o...

Jejich hlavními přednostmi jsou vysoký kilometrový proběh díky delší životnosti a plná shoda s podmínkami označení 3PMSF. Společnost Goodyear doplňuje svou prémiovou řadu nákladních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VZDUCHOLOĎ GOODYEAR SE VRACÍ NAD EVROPU

VZDUCHOLOĎ GOODYEAR SE VRACÍ NAD EVROPU

Ikona se vrací na evropské nebe: poprvé po téměř deseti letech nad kontinentem prolétá legendární vzducholoď Goodyear. Návrat pověstné vzducholodi je zatím poslední v řadě nových investic...