Odpovědi na otázky ohledně hybridních vozů

  • Podle Evropského sdružení výrobců automobilů ACEA mají tři z deseti automobilů prodaných v Evropské unii hybridní pohon
  • Odborník ze společnosti SEAT S.A. odpovídá na dotazy motoristů z celé Evropy, kteří se chtějí o této stále oblíbenější technologii dozvědět více
  • SEAT Tarraco e-HYBRID nabízí celkový dojezd 730 kilometrů díky efektivní kombinaci dvou motorů

Podle dat, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů ACEA, mají tři z deseti automobilů prodaných v Evropské unii hybridní pohon. Údaje organizace ACEA, jež sdružuje 16 významných výrobců automobilů v Evropské unii, potvrzují rostoucí trend prodeje vozidel s alternativními technologiemi pohonu, z nichž nejvýznamnější jsou externě nabíjitelné hybridní vozy (PHEV). Tato stále oblíbenější technologie vyvolává otázky u motoristů z celé Evropy. Níže naleznete odpovědi odborníka společnosti SEAT S.A. na často kladené dotazy o hybridních vozech.

Jaký mají vozy PHEV dojezd na elektrický pohon?

Administrativní asistentka Rita Steves de Matosová uvažuje o koupi externě nabíjitelného hybridního vozu. Rita žije v Portugalsku, které nabízí daňová zvýhodnění, ale nejprve chce vědět, jaký mají vozy kategorie PHEV dojezd. César Méndez, vedoucí výzkumu a vývoje hybridních vozů ve společnosti SEAT S.A., zdůrazňuje, že výhoda vozů PHEV spočívá v tom, že nabíjení jejich akumulátorů není závislé na spalovacím motoru. „Vůz je vybaven nabíjecí zásuvkou, aby mohl být každé ráno před jízdou kompletně nabitý, dodává. Například SEAT Tarraco e-HYBRID má na elektrický pohon dojezd 49 kilometrů. „To postačuje k tomu, aby bylo možné absolvovat každodenní jízdy ve 100% elektrickém režimu, říká César.

Jsou hybridní vozy vhodné pro cestování na velké vzdálenosti?

Tuto otázku položila account manažerka Aleksandra Rekasová z Polska. V této zemi zažívají externě nabíjitelné hybridní vozy prudký nárůst zájmu zákazníků. „Rozhodně ano, odpovídá César. „Díky efektivní kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru lze bez problému překonávat i střední a velké vzdálenosti.“ V případě modelu SEAT Tarraco e-HYBRID je celkový dojezd 730 kilometrů.

Jak dlouho trvá nabíjení?

Alberto González ze Španělska se chce ujistit, že nabíjení akumulátorů nebude trvat příliš dlouho. Španělsko je dalším trhem, na němž došlo k největším nárůstům prodeje automobilů kategorie PHEV. „Všechno závisí na druhu kabelu a maximálním nabíjecím proudu, říká César. Dobrou volbou pro domácí nabíjení je nástěnná nabíječka SEAT Wallbox. „Za optimálních podmínek nabijete svůj vůz za pouhé tři a půl hodiny.“

Jak funguje rekuperace kinetické energie?

Tuto otázku položil Patrick Röschl, rakouský fotograf a specialista na komunikaci, který kvůli práci jezdí každý den 20 kilometrů oběma směry. „Dvěma způsoby, vysvětluje César. Jednak „při uvolnění pedálu plynu začne elektromotor pracovat jako generátor, který využívá setrvačnost vozidla.“ V druhém případě „při sešlápnutí pedálu brzdy funguje elektromotor na prvním úseku jako generátor, a zpomaluje tak vozidlo. Říkáme tomu rekuperační brzdění. Patrick potřebuje hodně prostoru pro přepravu svých pracovních nástrojů a pomůcek nebo vybavení pro cyklistiku, lyžování a windsurfing, které provozuje ve svém volném čase. Proto má zájem o model SEAT Tarraco e-HYBRID s objemem zavazadlového prostoru až 1500 litrů.

Jak hybridní vozy fungují za nízkých teplot?

Jonathan Björkvik je ve Švédsku vedoucím oddělení lidských zdrojů ve společnosti zaměřené na sportovní výbavu. V této severské zemi rostou prodeje externě nabíjitelných hybridních vozů nebývalým tempem. Jonathan chce však vědět, jak budou tyto vozy fungovat v chladných švédských zimách při teplotách hlubokou pod 0 °C. „To není problém, odpovídá César. „I v případě, že teplota vysokonapěťového systému klesne pod -10 °C, zůstane spalovací motor funkční, a elektromotor začne fungovat, jakmile se za jízdy ohřeje,“ říká nakonec.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...