Dani Sordo a Marc Marti, kteří se po poruše vrátili do soutěže díky SupeRally pravidlu, byli klasifikováni na 10. místě z posádek bodujících pro Pohár konstruktérů a pomohli tak Citroënu k zisku bodu.
Závěrečná etapa dlouhá necelých 80 kilometrů připravila pro posádky jako loučení s prvním poločasem šampionátu drsné podmínky a spoustu nástrah. Neděle ale byla o to víc atraktivní pro diváky kolem trati.
„Pěkně to s námi zametlo,“ říkal Dani Sordo u svého vozu v servisním parku ještě před nedělním východem slunce. Navzdory sobotním problémům s převodovkou odstartoval Sordo v neděli do soutěže díky zmíněnému pravidlu. „Nebyla to moc zábava, šance na dobré umístění už nebyla a tak nemělo cenu příliš riskovat. Měnilo se nastavení vozu a já viděl, jak C4 WRC reaguje na všechny změny. To bude velice důležité pro druhou část sezony.“
„Nebylo možné jen tak zaplácnout díru 43 sekund, které jsme ztráceli na Marcuse, v přímém souboji,“ soudil Sébastien Loeb. „Šel jsem ale hodně tvrdě za uhájením svých pozic. Jet rychle také bylo nejlepším prostředkem, jak si udržet patřičnou koncentraci až do konce. Nejsem samozřejmě spokojený s body, které jsme v Řecku získali, protože Marcus jich má opět víc. Ale osm bodů je pořád lepší, než odjíždět od Acropole s prázdnýma rukama.“
Guy Féquelin, sportovní ředitel Citroën Sport: „Byla to jedna z nejtěžších soutěží vůbec. Legenda o Acropolis byla zase jednou pravdivá. Museli jme zdolávat extrémně těžký terén a odměna za to nebyla pro nás příliš vysoká. C4 WRC ukázal svou konkurenceschopnost, nicméně Séb ztratil hodně času hledáním optimálního nastavení a Daniho zase zastavila převodovka. Ale nebylo úplně všechno negativní. Například časy Daniho byly pozoruhodné, tři rallye po sobě jel naplno a ostře. Za dobrý výkon se ale nedočkal odpovídající odměny. Jak se zdá, jeho výkon roste a má na něm zásluhu také lepší spolupráce s techniky. A to je dobrá zpráva pro druhou polovinu sezony.“
Guy Fréquelin ke druhému místu Loeba poznamenal: „Nikdy se nevzdává možnosti zajet co nejlepší výsledek. Spolu s inženýry odvedli Séb a Daniel velký kus práce při nastavování vozu a zdá se, že si teď s autem lépe rozumějí. V polovině sezony není sice naše situace brilantní, ale pořád máme ještě osm soutěží na změnu trendu a na dosažení výsledků, které bychom potřebovali.“
Rallye Acropolis v číslech
Vítězství v rychlostních zkouškách:
- 1. etapa – RZ 1: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 2: Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 3: Chris Atkinson (Subaru Impreza) – RZ 4: C. Atkinson – RZ 5: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 6: M. Grönholm – RZ 7: Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 8: Sébastien Loeb (Citroën C4) – (RZ 9: zrušena).
- 2. etapa – RZ 10: M. Grönholm – RZ 11: S. Loeb – RZ 12 a 13: P. Solberg – RZ 14: M. Grönholm – RZ 15, 16 a 17: S. Loeb.
- 3. etapa – RZ 18: S. Loeb – RZ 19: M. Grönholm – RZ 21: M. Hirvonen – RZ 22: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 23: D. Sordo. (RZ 20: zrušena).
Nejrychlejší časy celkem:
- S. Loeb, 6 – M. Grönholm, 5 – P. Solberg, 3 – C. Atkinson, M. Hirvonen a D. Sordo, 2 – JM Latvala, 1.
Vedení v soutěži:
- RZ 1: M. Hirvonen – RZ 2: M. Grönholm – RZ 3 až 6: C. Atkinson – RZ 7 až 23: M. Grönholm.
Konečné pořadí rallye:
- 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3:49:22,6 hod.
- 2. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 38,6 s
- 3. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 1:34,1 min.
- 4. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 2:41,3
- 5. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4:52,7
- 6. C. Atkinson/S. Prévot (Subaru Impreza) + 6:31,7
- 7. J. Kopecký/F. Schovánek (Škoda Fabia) + 8:15,8
- 8. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 8:56,2
- 9. G. Wilks/P. Pugh (Ford Focus) + 9:53,2
- 10. M. Wilson/M.Orr (Ford Focus) + 10:39,6
Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů (8/16 podniků)
1. Ford, 114 – 2. Citroën, 86 – 3. Subaru, 43 – 4. Stobart, 41 – 5. OMV Kronos Citroën, 27 – 6. Munchis, 1.
Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí jezdců (8/16):
1. M. Grönholm, 65 – 2. S. Loeb, 56 – 3. M. Hirvonen, 49 – 4. D. Sordo, 28 – 5. P. Solberg, 26 – 6. H. Solberg, 24 – 7. C. Atkinson, 15 – 8. JM. Latvala, 12 – 9. M. Stohl, 9 – 10. D. Carlsson, 9 – 11. T. Gardemeister, 8 – 11. G. Galli, 5 – 12. J. Kopecký, 4 – 13. M. Wilson, 1 – 14. J. Hanninen, 1.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií