Citroën na společném jihoamerickém trhu Mercosur: výrazný nárůst prodeje.
Posílen obchodním úspěchem řady C4, jíž se na celém světě od uvedení na trh na konci roku 2004 prodalo přes 530 000 vozů, Citroën pokračuje v rozšiřování své řady v několika zemích Latinské Ameriky modelem C4 Sedan. Tento moderní a současně klasický sedan se vyznačuje charakteristikami a inovacemi, které se staly základem úspěchu řady C4.
Tento model dokonale splňuje požadavky zákazníků z různých latinskoamerických trhů zejména díky prodlouženým tvarům karosérie sedanu. Model C4 Sedan představený 19. dubna 2007 při příležitosti sjetí prvního vozu z výrobní linky se vyrábí v argentinském Palomar nedaleko Buenos Aires.
Tato třetí verze řady C4 se rovněž vyrábí a prodává v Číně pod označením C-Triomphe. Od června 2006 se na tomto trhu prodalo přes 30 000 kusů.
Model C4 Sedan, který bude v červenci uveden na trh v Argentině, posílí šance Citroënu v této zemi, kde se prodej značky v roce 2006 ve srovnání s předchozím rokem zvýšil o 30 %, což odpovídá více než 15 000 prodaných vozidel a podílu na trhu ve výši 3,6 %.
Díky prostornosti své karosérie a svým rozměrům (délka: 477 cm, šířka: 177 cm, výška: 151 cm) se C4 Sedan řadí mezi velké cestovní vozy s výraznou osobností a pozornost si získává dojmem elegance a exkluzívnosti.
Se svými chromovanými stylizovanými šípy a reflektory ve tvaru bumerangu zachovává tento model styl značky, zároveň je však C4 Sedan vizuálně pozoruhodně vyvážený prostřednictvím prvků jako je prodloužená silueta, zvýrazněné podběhy kol, horní linie karosérie a impozantní zadní přesah.
Komfort a uživatelské vlastnosti na nejvyšší úrovni
Kabina vozu se na první pohled odlišuje prostorem, který může být využit osádkou. Díky rozvoru prodlouženému na 271 cm poskytuje C4 Sedan mimořádné pohodlí i významné zvětšení místa pro nohy na zadních sedadlech, čímž vůz výrazně posouvá laťku ve svém segmentu.
Vůz zároveň nabízí pozoruhodně rozměrný zavazadlový prostor o objemu 513 litrů (norma VDA) a praktičnost umocněnou sklopným zadním sedadlem děleným v poměru 2/3-1/3 a četnými odkládacími prostory rozmístěnými po celém interiéru vozu.
Vůz zaměřený na pohodlí a spokojenost
Mezi výrazné prvky ergonomického místa řidiče patří volant s pevným středem, na němž jsou rozmístěny ovládací prvky. Mezi ně patří hlavní ovladače regulace pohodlí interiéru i pomocné prvky řízení umístěné řidiči na dosah ruky. Toto rozmístění zajišťuje ergonomii a jednoduchost používání ovládacích prvků a umocňuje zároveň pohodu řízení a bezpečnost. C4 Sedan nabízí i další výbavu, která je na jihoamerickém trhu novinkou či vzácností: tempomat a omezovač rychlosti jsou součástí sériové výbavy celé modelové řady, nechybí ani oblíbený osvěžovač vzduchu dokonale integrovaný do designu palubní desky.
Jízdní vlastnosti orientované na bezpečnost a potěšení z jízdy
Tento vůz je vybaven podvozkem řady C4, který je uznáván jako standard potěšení z jízdy a bezpečnosti. Součástí sériové výbavy celé řady jsou navíc systém ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku a elektronický brzdový asistent nebo samočinná aktivace výstražných světel při prudkém brždění. Systém ESP je nabízen za příplatek u některých verzí a motorů.
Optimalizovaná bezpečnost cestujících
Model C4 Sedan konstruovaný na platformě řady C4 disponuje stejnými výztuhami a je sériově vybaven čelním airbagem řidiče s optimalizovaným tvarem díky volantu s ovládacími prvky na pevném středu a spolujezdce. Součástí výbavy jsou rovněž boční airbagy řidiče a spolujezdce a průběžné hlavové airbagy cestujících na předních a zadních sedadlech.
Dynamičnost díky velkému výběru motorů
Od uvedení na trh je model C4 Sedan k dispozici se dvěma benzinovými agregáty podle trhu a verze: 1.6i 16V 110k a 2.0i 16V 143k, které budou v Brazílii nabízeny ve verzi Flex Fuel v souladu s výraznou angažovaností značky Citroën v ochraně životního prostředí. Právě tak budou k dispozici dva motory dieselové HDi: 1.6 HDi 110k FAP a 2.0 HDi 110k.
Citroën se na hlavních trzích Jižní Ameriky významný nárůstu výsledků.
V Brazílii Citroën prodal v roce 2006 35 000 vozů a podílel se 30 % na celkovém růstu trhu (+ 12,5 %). Pronikání značky vzrostlo z 1,7 % v roce 2005 na 1,9 % v roce 2006 především díky modelu C3 nabízenému s motorem 1.4 Flex Fuel a modelu Xsara Picasso, který zaujal vedoucí postavení v segmentu jednoprostorových vozů s prodejem 10 000 vozů v roce 2006. V prvním čtvrtletí roku 2007 na trhu VP + VUL značka zaznamenala přes 8 600 prodaných vozů, což představuje podíl na trhu ve výši 1,83 %.
V Argentině Citroën prodal v roce 2006 15 000 vozů, což představuje 30 % z celkového růstu trhu (+ 16,6 %). Značka tak docílila zvýšení pronikání z 3,2 % v roce 2005 na 3,6 % v roce 2006.
Od ledna roku 2007 Citroën registruje nárůst na trhu OV + UV o 26 % oproti prvnímu čtvrtletí roku 2006, kdy byl nárůst 19 %. Podíl značky bylo v prvních třech měsících roku 2007 3,8 % ve srovnání s 3,6 % za stejné období roku 2006.
Citroën v Argentině: upevňování pozic na trhu
Úspěch, který značka Citroën zaznamenává v Argentině, vychází ze strategie tvořené dvěma základními směry orientace: rozšiřování produktové řady a trvalý rozvoj koncesionářské sítě. Tento růst mimoto odpovídá politice kvality služeb, která staví do centra zájmu zákazníka a která je značkou uplatňována již řadu let.
Rozšiřování produktové řady
Citroën nabízí stále bohatší a úplnější řadu vozů. Ta je tvořena vozy vyráběnými přímo v zóně Mercosur. Jde o vozy C3, Xsara Picasso, Berlingo, Jumper. Právě tak do této řady patří i vozy dovážené, ať již jde o C4 Coupé VTS, C5 nebo C6.
Výroba a prodej modelu C4 Sedan v Argentině je pro Citroën zvláště výhodné, protože konsoliduje přítomnost značky na trhu a doplňuje její nabídku o horní segment řady, čímž značce umožňuje získávat ještě významnější klientelu.
Trvalý rozvoj sítě koncesionářů
Síť koncesionářů značky zaznamenala výrazný nárůst z 51 kontaktních míst v roce 2005 na 68 v roce 2006. Aby byli argentinští zákazníci co nejspokojenější a abychom se jim co nejvíce přiblížili, je na rok 2007 počítáno s rozšířením počtu prodejních míst na 80 po celém území.
Soustava těchto prodejních míst poskytuje kompletní nabídku služeb: od prodeje nových i ojetých vozů až po servis, údržbu a opravy, prodej originálních náhradních dílů, prodej příslušenství a služby značky v oblasti úspor a financování.
Navíc jsou u obchodních zástupců pravidelně pořádána školení prodejního personálu, dílenských i odborných techniků, protože záměrem značky je neustálé zvyšování kvality nabídky služeb a co nejdokonalejší uspokojování potřeb zákazníka.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií