Portugalkou rallye totiž vyhráli Sébastien Loeb a Daniel Elena, zatímco Dani Sordo a Marc Martí skončili třetí, obě posádky startovaly na vozech Citroën C4 WRC.
Nejlepší časy:
- 1. etapa – RZ 1: Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 2: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 3: M. Grönholm – RZ 4: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 5: M. Grönholm – RZ 6 a 7: S. Loeb.
- 2. etapa – RZ 8, 9, 10, 11, 12 a 13 Loeb.
- 3. etapa – RZ 14: M. Hirvonen – RZ 15 S. Loeb – RZ 16 a17: M. Grönholm – RZ 18 S. Loeb.
Nejlepší čas celkem:
- S. Loeb 11 – M. Grönholm 5 – M. Hirvonen 2.
Vedení v soutěži:
- RZ 1 až 6: M. Grönholm – RZ 7 až 18: S. Loeb.
Konečné pořadí – po opravě a penalizaci 5 posádek na vozech Ford:
1. Loeb (Fr./Citroën) 3:53:33,1, 2. P. Solberg (Nor./Subaru) -3:13,9, 3. Sordo (Šp./Citroën) -5:05,3, 4. Grönholm (Fin./Ford) – 5:37,1, 5. Hirvonen (Fin./Ford) -7:08,1, 6. Carlsson (Švéd./Citroën) -8:13,2, 7. Galli (It./Citroën) -9:39,6, 8. Latvala (Fin./Ford) -10:44,9, 9. Stohl (Rak./Citroën) 12:46,0, 10. Mikkelsen (Nor./Ford) -13:51,6…
Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí pilotů (po 5 z 16 soutěží):
1. Loeb 38, 2. Grönholm 37, 3. Hirvonen 31, 4. Sordo 19, 5. P. Solberg 16, 6. H. Solberg 11.
Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů:
1. BP Ford WRT 67, 2. Citroën 59, 3. Subaru WRT 27, 4. Stobart VK Ford WRT a OMV-Kronos-Citroën WRT po 21.
Portugalská soutěž se po pěti letech vrátila do seriálu mistrovství světa, navíc i do zcela jiné lokality, než velela dosavadní tradice. Region Algarve se ukázal jako velice správně zvolená varianta. Na tratích s mnoha nerovnostmi oba citroëny bezpečně dokormidlovaly do cíle. Nezastavila je ani sobotní změna počasí, která proměnila do té doby hodně suché a prašné cesty. Posádky Citroën Sport však sobotní ranní déšť vůbec nezaskočil, neboť dokonale fungoval servis Méteo France, od této sezony stálého partnera týmu.
Dani Sordo: Obrovská podpora diváků
Letošní ročník Portugalské rallye vejde do historie a vzpomínek posádek jako jeden z nejnapínavějších v historii vůbec. Hlavní zásluhu na tom měl vyhrocený souboj Loeba s Marcusem Grönholmem. Sébastien Loeb ale dovedl svůj vůz C4 WRC k třetímu prvenství v této sezoně, jeho stájový spolubojovník Sordo vzal jeho filozofii také za svou. Zbytečně neriskoval a stanul na pódiu.
„Byl jsem jedním z mála pilotů, kteří s Portugalskem měli dřívější zkušenost. Vůbec si ale nejsem jistý, byla-li to nějaká výhody pro mě. Kupodivu jsem zajížděl lepší časy v pasážích, které jsou nové, než tam, kde jsem to znal. Znovu se mi potvrdilo, kolik práce je zapotřebí k takovému úspěchu, zejména na pomalejších úsecích. Cítím, že moje znalosti o autě jsou pořád hlubší a mohu tak postupně lépe a lépe využívat jeho potenciálu. Bylo nádherné vidět všechny ty vlajky kolem trati. Španělští diváci mi poskytli obrovskou podporu,“ nechal se slyšet Sordo.
Sébatien Loeb: Vítězství s číslem 31
„Byl to nádherný a perfektní víkend,“ hodnotil v cíli Sébastien Loeb své v pořadí 31. vítězství v kariéře. Všechny dosáhl na vozech značky Citroën specifikace WRC. „Nastavení auta sice zpočátku nebylo úplně ideální, ale po prvním dni se podařilo je vylepšit. Pak už to pro mě bylo mnohem zajímavější. Díky předcházející rallye v Mexiku a testování se nám podařilo odhalit správné hodnoty nastavení C4 WRC. Krok za krokem tak stále víc využíváme potenciálu auta. Počasí nám tentokrát nezpůsobilo větší problémy. Byli jsme dobře informováni o všech jeho změnách, což nám umožnilo vybrat ty nejlepší pneumatiky.“
„Každý z Citroën Sport odvedl vynikající práci po celý víkend,“ hodnotil stájový šéf Guy Fréquelin. „Situace se mohla zkomplikovat s příchodem sobotního deště. Mohli jsme těžit z velmi přesných informací předpovědi počasí a následně správně volit pneumatiky. Na sobotu ráno jsme měli lehčí směs BFGoodrich, na odpoledne pak směs těžší. Byl to veliký skok během jediného dne. Tato rallye tak byla pro nás všechny v Citroën Sport velmi přínosná. Co bych si mohl přát víc? Séb vede šampionát, Dani sbírá velmi cenné zkušenosti…“
Gilles Michel: Rallye odráží hodnoty značky
Spokojený byl také Gilles Michel, generální ředitel Citroën, který byl osobně přítomen slavnostnímu závěru na stadionu ve Faro. „Po šesti týdnech jsme se zase těšil na to, že uvidím podnik WRC na vlastní oči. Bylo příjemné se účastnit oslav přímo v Portugalsku se všemi z Citroën Sport. Potvrdil jsem si, jak populární je tento sport mezi lidmi. Pro nás je rallye odvětvím, které odráží dynamiku a hodnoty naší značky.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií