NOVÁ CELOROČNÍ PNEUMATIKA PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF2

  • Bezpečnější celoroční pneumatika s adaptabilním dezénem, který se přizpůsobí každému ročnímu období a jízdnímu stylu
  • Nejtišší pneumatika řady s kratší brzdnou dráhou za mokra, sucha i na sněhu.
  • Přináší delší životnost a nižší spotřebu paliva s certifikáty TÜV SÜD a Dekra
  • Bezstarostná pneumatika vhodná pro každou sezónu
  • Garantovaná odolnost proti poškození a propíchnutí
  • Pneumatika vhodná pro elektrická a hybridní auta

Pirelli uvádí na trh novou celoroční pneumatiku Cinturato All Season SF2, která je díky adaptabilnímu dezénu bezpečnější a přizpůsobí se každému ročnímu období a jízdnímu stylu. Vyhovuje požadavkům kladeným na zimní pneumatiky a zprostředkovává bezpečný pocit z jízdy za jakýchkoliv podmínek.

BEZSTAROSTNÁ PNEUMATIKA PRO CELÝ ROK

Nové celoroční Cinturato je vybaveno nejnovější technologií nejvyšší úrovně. Poprvé využívá takzvaný adaptabilní dezén − systém, kombinující vlastnosti směsi a konstrukce běhounu s cílem maximalizovat bezpečnost a všestrannost pneumatiky. Kromě toho je pneumatika k dispozici rovněž s technologiemi Seal Inside a Run Flat, které řidičům umožňují pokračovat v jízdě i v případě defektu. A dostupná je také varianta Elect určená pro elektrická a plug-in hybridní vozidla.

Cinturato All Season SF2 je dostupná v 65 rozměrech od 15 do 20 palců. Určena je pro moderní městské automobily od nejnovějších crossoverů až po středně velké sedany. Na bočnici najdete symbol M+S spolu s označením 3PMSF (Three-Peak Mountain Snowflake), prokazující vynikající výkon pneumatiky i v zimních podmínkách.

Nejnovější člen řady Cinturato je ideální pro řidiče, kteří svá auta používají především ve městech, nežijí v horských oblastech, obvykle jezdí za mírného počasí a najedou přibližně 25 tisíc km ročně. Design a směs pneumatiky dosahují rovnováhy, díky které funguje skvěle jak při nízkých a vysokých teplotách, tak i na mokrém a suchém asfaltu. Nabízí výborný celkový výkon a širokou míru všestrannosti.

BEZPEČNOST, DELŠÍ ŽIVOTNOST A NIŽŠÍ SPOTŘEBA PALIVA

Cinturato All Season SF2 zaručuje nejlepší výkon za jakékoliv jízdní situace s ohledem na všechna čtyři roční období – test TÜV SÜD v této oblasti Cinturatu nedávno udělilo ocenění Performance Mark (1). Výsledek potvrdila i další německá organizace Dekra(2). Pneumatika Cinturato All Season SF2 vykazovala ve srovnání se svými přímými konkurenty dokonalou kontrolu díky kratší brzdné dráze za sucha a lepší ovladatelnosti na sněhu − stejně tak prokázalo i vynikající brzdný výkon na mokrém a zasněženém povrchu. Ve srovnání se svým předchůdcem Cinturato All Season Plus je brzdná dráha za sucha kratší průměrně o 3,5 metru a za mokra o dva metry(3). Výkon je ve srovnání s předchozí verzí vylepšen také na sněhu, a to ať jde o ovladatelnost nebo brzdění (zkrácení činí přibližně 1 m(3)).

 Profil a struktura pneumatiky Cinturato All Season SF2, stejně jako nový design dezénu, umožňují optimální jízdní vlastnosti spolu s rovnoměrnou kontaktní plochou, což ve srovnání s předchozím modelem Cinturato All Season Plus zvyšuje životnost pneumatik až o 50 procent. Tohoto působivého výsledku bylo dosaženo použitím nových materiálů ve směsích a zlepšené lokalizované tuhosti dezénu.

Ve srovnání se svými hlavními konkurenty poskytuje směs adaptabilního dezénu nové generace nižší valivý odpor. Speciální složení a dezén přinášejí benefit pro životní prostředí a zároveň umožňují snížit hlučnost na minimální úroveň.

ADAPTABILNÍ PNEUMATIKA PRO VYŠŠÍ BEZPEČNOST

Konstrukce a materiálová směs pneumatiky Cinturato umožňuje vynikající brzdný výkon za různých jízdních a povětrnostních podmínek. Dokáže se automaticky přizpůsobit teplotním špičkám v zimě i v létě a zajistí vždy bezpečnou mobilitu. Při nízkých teplotách zůstávají drážky dezénu otevřené, aby poskytovaly lepší brzdění na sněhu. Za mokra a sucha se naopak uzavírají, zpevňují bloky běhounu a vytvářejí lepší přilnavost k povrchu vozovky.

Adaptabilní systém vychází z 3D technologie drážek dezénu, které rozpoznají, jestli je nebo není na silnici sníh – uzavřením drážek se zimní dezén transformuje na letní a umožní lepší kontrolu nad vozidlem za mokra i sucha. Konstrukce laterálních drážek společně se širokým centrálním kanálkem garantují efektivní odvod vody při deštivém počasí a zlepšují tak bezpečnost a rezistenci vůči akvaplaninku.

Materiálová směs, z níž je pneumatika vyrobena, dokáže přizpůsobovat své dvě hlavní charakteristiky v závislosti na počasí: v zimních podmínkách je měkká a adaptabilní, za sucha zase tuhá a stabilní. Vše je možné díky inovativním složkám samotné sloučeniny, včetně dvoufázových polymerních materiálů chemicky spojených částicemi siliky, ze kterých je pneumatika vyrobena. Zároveň také dosahuje nižšího valivého odporu ke snížení spotřeby paliva nebo delší dojezd baterie elektrických aut.

DOPLŇKY, KTERÉ OCENÍ NEJEDEN AUTOMOBILISTA

Pro elektrické a plug-in hybridní vozidla jsou nyní k dispozici pneumatiky Cinturato All Season SF2 s označením Elect. Kombinace použitých technologií se směsí, strukturou a designem dezénu garantuje nižší valivý odpor pro maximalizaci dojezdu každého vozidla. Pneumatiky jsou zároveň méně hlučné, čímž zvyšují komfort v kabině, poskytují okamžitou přilnavost a dokáží tak využít velkou sílu při nízkém točivém momentu elektrických automobilů.

Větší pocit bezpečnosti zaručí pneumatika Pirelli Cinturato All Season SF2 s technologiemi Seal Inside a Run Flat ve vybraných velikostech. Seal Inside umožní pokračovat v jízdě i v případě propíchnutí pneumatiky až do 4 mm, kdy speciální pěna utěsní vražený předmět, zabrání unikání vzduchu a zachová tlak v pneumatice. Po jeho vyndání místo zase zcela zacelí. Naproti tomu technologie Run Flat díky vyztuženým bočnicím dokáže automobilu s pneumatikami Pirelli poskytnout laterální podporu, a to i v případě ztráty tlaku a umožňuje řidiči pokračovat v jízdě dalších přibližně 80 km při rychlosti do 80 km/h.

K větší podpoře bezpečí přináší Pirelli s novou celoroční pneumatikou Cinturato All Season SF2 také  záruku Tirelife. Pokud dojde k poškozením během prvního roku od zakoupení, může zákazník využít možnost výměny vždy jedné pneumatiky ze setu. Za novou pneumatiku zaplatí pouze servisní náklady a ekologický poplatek.

DLOUHÁ TRADICE PNEUMATIK ŘADY CINTURATO

Již více než 70 let se řada Pirelli Cinturato zaměřuje na bezpečnost a efektivitu. Marketingové oddělení o Cinturatu tehdy psalo jako o „úžasné nové pneumatice s vlastním vnitřním bezpečnostním nárazníkem“, která obouvala nejlepší vozidla 50. let minulého století. Pneumatika musela poskytovat nejvyšší možnou úroveň přilnavosti, aby vyhovovala automobilům jako Ferrari 250 GT, 400 Superamerica, Lamborghini Miura, Maserati 4000 a 5000.

Postupně došlo k představení prvních nízkoprofilových pneumatik ještě s lepším výkonem, které dosáhly velkých úspěchů především v rallyeových soutěžích. Díky těmto skvělým výsledkům došlo k vyvinutí nové verze s inovativním radiálním nárazníkem, které následně vedly až k typu Cinturato P7 − ten přinesl průlom s 0° nylonovým nárazníkem a hlavně s ultra nízkým profilem. Cinturato P7 bylo nadále vylepšováno a nové varianty následovaly – například Cinturato P6 a P6000.

V roce 2000 přišla nová verze pneumatiky Cinturato P7, jejíž hlavní výhodou byla redukce toxických emisí a celkový vliv na nižší spotřebu paliva. Skvělý výsledek této letní pneumatiky umožnila spolupráce s těmi nejlepšími výrobci automobilů. Díky inovativní směsi, obsahující formu tzv. mechanické inteligence, dokáže tato pneumatika změnit své chování podle provozních teplot. Bylo u ní dosaženo vysoké úrovně bezpečnosti za sucha i za mokra. Cinturato Winter následně doplnilo řadu pneumatikou určenou pro dynamické řidiče, kteří v zimě najedou velké množství kilometrů a z tohoto důvodu požadují ten nejlepší možný výkon i za zimních podmínek.

  • Porovnávací test realizovaný TÜV SÜD s pneumatikami o rozměrech 205/55R16 94V: Bridgestone Weather Control A005 eco, Michelin Cross Climate+ a Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3.
  • Z výsledků zprávy 20CPCEXT-181 týkající se srovnávacích testů, provedených společností Dekra v lednu 2021 v testovacím centru Idiada v Barceloně (Španělsko), oddělení výzkumu a vývoje společnosti Pirelli v Miláně (Itálie) a středisku Pirelli Sottozero v Arctic Falls ve Visttrasku (Švédsko) s pneumatikami Bridgestone Weather Control A005 eco, Michelin Cross Climate + a Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3 v rozměru 205 / 55R16 94V.
  • Interní srovnávací testy mezi Cinturato All Season SF2 a předchozím Cinturato All Season Plus.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První hyper-SUV Lotus Eletre dostal 10 typů pneumatik Pirelli

První hyper-SUV Lotus Eletre dostal 10...

Pirelli homologovala 10 typů pneumatik, kterými bude vybaven vůz Lotus Eletre – vůbec první elektrické hyper-SUV této britské značky. Jedná se o 22 palcové a 23 palcové pneumatiky P Zero,...