CITROËN ë-BERLINGO VAN – OCEŇOVANÁ KAPACITA A MODULARITA VOZU BERLINGO VAN A KLID ELEKTRICKÉHO POHONU NAVÍC

  • Citroën představuje ë-Berlingo Van, elektrickou verzi svého lehkého užitkového vozu, která bude v prodeji ve 2. pololetí 2021.
  • ë-Berlingo Van přináší odpověď přizpůsobenou každodenním potřebám firemních zákazníků, kterým nabízí velkou volnost pohybu jak ve stále více regulovaných městských centrech, tak v příměstských nebo venkovských oblastech, a to díky dojezdu až 275 km* (cyklus WLTP). ë-Berlingo Van poskytuje výhody elektrického pohonu a současně nijak nesnižuje oceňované vlastnosti Berlinga – stále je k dispozici ve 4 konfiguracích karoserie, užitečný objem dosahuje až 4,4 m3, nosnost až 800 kg a modularita kabiny Extenso® byla plně zachována.
  • ë-Berlingo Van je propojený s aplikací MyCitroën pro ovládání nabíjení baterie na dálku, a s aplikací Free2Move, která zajišťuje přístup k více než 220 000 nabíjecím stanicím v Evropě. V rámci příplatkové výbavy nabízí ë-Berlingo Van také nové technologie, jako je head-up displej, který se v této kategorii objevuje v premiéře, či přístrojovou desku s novým 10 digitálním displejem s vysokým rozlišením.

Citroën představuje ë-Berlingo Van, elektrickou verzi svého lehkého užitkového vozu, která díky novým technologiím,  příkladné modularitě a užitečné kapacitě nákladového prostoru a výhodám elektrického řízení nabízí profesionálním zákazníkům vyšší produktivitu.

Post-production : Astuce Productions

„Citroën Berlingo Van, reference na trhu s dodávkami, je vyhledávaný pro svou praktičnost, která je předzvěstí mnoha inovací. Osvojením toho nejlepšího z elektrické technologie přináší firemním zákazníkům ještě větší klid. Ve voze ë-Berlingo Van najdou ideálního partnera, který jim umožní plnit jejich každodenní úkoly v nebývalém pohodlí, s velkou volností pohybu, nízkými provozními náklady, to vše bez kompromisů z hlediska zatížení a objemu. Po vozech ë-Jumper v ë-Jumpy, který získal ocenění International Van Of The Year,  je ë-Berlingo Van důležitým článkem naší elektrické ofenzívy a konkrétní odpovědí na nové výzvy mobility pro všechny profesionály.“ Vincent Cobée – generální ředitel Citroënu.

*Hodnota ve fázi schvalování

01 Ë-BERLINGO VAN: KLID V KAŽDODENNÍM PROVOZU DÍKY ELEKTRICKÉMU POHONU

POTŘEBNÝ DOJEZD PRO SPLNĚNÍ KAŽDODENNÍCH ÚKOLŮ

Podle způsobu řízení umožňuje lithium-iontová baterie vozu ë-Berlingo Van podnikatelům cesty v délce až 275 km[1] bez nutnosti dobíjení. Oba tvary vozu ë-Berlingo Van, které přebraly hnací ústrojí z platformy e-CMP skupiny PSA, mají stejnou kapacitu baterie, která zajišťuje dostatečný dojezd pro každodenní jízdy převážné většiny uživatelů tohoto segmentu. Skutečný dojezd závisí na stylu řízení, rychlosti, spotřebě příslušenství zajišťujícího komfort/doplňků, venkovní teplotě, počtu cestujících/nákladu a profilu trati.

K maximalizaci dojezdu rekuperuje hnací ústrojí vozu ë-Berlingo Van energii během fáze brzdění nebo zpomalování vozidla. Pro lepší využití energie je vhodné stisknout tlačítko B na středové konzole. Baterie je umístěna pod sedadly a podlahou nákladového prostoru, a nijak tedy nezmenšuje užitečný objem vozu. Záruka na baterii je 8 let nebo 160 000 km (na 70 % kapacity baterie na konci této lhůty). Certifikát kapacity baterie se vydává po kontrole po 1 roce nebo ujetí 20 000 km a poté při každé prohlídce, tedy každé 2 roky nebo po ujetí 40 000 km.

KLIDNÉ ŘÍZENÍ V ELEKTRICKÉM REŽIMU

S vozem ë-Berlingo Van se každá cesta stává pro posádku chvílí odpočinku. Pohyb vozidla je velmi plynulý díky bezprostředně dostupnému točivému momentu a linearitě zrychlení bez řazení rychlostních stupňů. Elektrické hnací ústrojí nevytváří žádný hluk ani vibrace. Každý pohyb je tedy synonymem klidu. Tyto vlastnosti doplňuje komfort na palubě, který zajišťují vysoko umístěná sedadla, nastavení odpružení s přesným tlumeným vedením, tiché řízení a průměr otáčení 10,8 m.

ë-Berlingo Van je poháněn elektromotorem, který řídí trakci podle zvoleného režimu řízení a jízdních podmínek. Výkon 100 kW (136 k) / 260 Nm mu umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 130 km/h bez ohledu na použitý režim. Jednotlivé režimy lze volit pomocí ovladače na konzoli:

  • Normal– 80 kW/180 Nm.: umožňuje nejlepší kompromis mezi dojezdem a dynamickým výkonem,
  • Eco– 60 kW/190 Nm.: zajišťuje optimalizaci spotřeby energie snížením výkonu vytápění a klimatizace, aniž by však došlo k jejich vypnutí, a omezením točivého momentu a výkonu motoru,
  • Power- 100 kW/260 : dává plně naloženému vozu dynamiku a pohodlí i při maximálním zatížení.

DOBA NABÍJENÍ PŘIZPŮSOBENÁ PROFESIONÁLNÍMU POUŽÍVÁNÍ 

Existují tři možnosti nabíjení od běžné standardní zásuvky až po super rychlé nabíjení, které dokáže nabít 80 % baterie za 30 minut. Jednoduchá zásuvka Green’up vám však umožní dobít velkou část baterie v noci, aby byl vůz provozuschopný po celý pracovní den.

  • Nabíjení přes domácí zásuvku vyžadující kabel Mode 2 (ve Francii součást standardní výbavy) pro použití doma, na pracovišti nebo v garáži. Tento způsob nabíjení je kompatibilní se standardní zásuvkou 8 A nebo se zesílenou zásuvkou 16 A (nabíjecí zařízení + zásuvka Green’Up), což umožňuje nabití za poloviční dobu a získat tak plně nabitou baterii za méně než 15 hodin nebo baterii pro dojezd 100 km za 5,5 hodiny.
  • Soukromé nebo veřejné zrychlené nabíjení vyžadující instalaci zařízení pro zrychlené nabíjení Wallbox 3,7–22 kW a kabel Mode 3 (za příplatek). Doba nabíjení z 0 na 100 % je pak 7,5 hodiny (Wall Box 7,4 kW na jednofázový proud) nebo 5 hodin (Wall Box 11 kW na třífázový proud).
  • Superrychlé nabíjení na veřejné stanici až 100 kW s kabelem Mode 4 zabudovaným do nabíječky. Umožňuje nabít 80 % baterie 50 kWh za 30 minut. Z hlediska zrychleného nabíjení je ë-Berlingo Van na nejlepší úrovni svého segmentu.

EKOSYSTÉM USNADŇUJÍCÍ ŽIVOT S ELEKTRICKÝM POHONEM

ë-Berlingo Van nabízí funkci nabíjení odloženého na dobu, kdy je elektřina nejlevnější, a funkci přednastavení teploty ve voze na dálku, dokud je ještě vůz připojen k síti, takže se při ní baterie nevybíjí.

Díky aplikaci Můj Citroën je možné ovládat nabíjení baterie na dálku, zjistit, jaký je stav nabití a dojezd vozu, nastavit předem teplotu v kabině a konečně i nastavit odložené nabíjení prostřednictvím chytrého telefonu, tabletu nebo přímo na dotykové obrazovce vozidla, a to prostřednictvím navigace v nabídce „Energie“. Tato operace funguje pro domácí nabíjení (Mode 2) nebo zrychlené nabíjení (Mode 3). Odložené nabíjení lze kdykoliv změnit.

Další dostupnou aplikací je Free2Move, která usnadňuje dobíjení a parkování (ve Francii) tím, že nabízí přístup k více než 220 000 terminálům nebo umožňuje naplánovat nejlepší trasu podle dojezdu vozidla a umístění dobíjecích stanic na trase (zařazení dobíjecích přestávek, kalkulaci celkové dobíjecí doby, typy zásuvky na konkrétní stanici, způsob přístupu k terminálu…).

SPECIFIKA VOZU Ë-BERLINGO VAN

ë-Berlingo Van je plnohodnotná verze řady Berlingo, která je zvenku vizuálně odlišena monogramem „ë“ symbolizujícím elektrický pohon před názvem vozu na levých zadních dveřích a nabíjecí zásuvkou na místě víčka palivové nádrže.

Uvnitř je vše navrženo tak, aby bylo používání nového Citroënu ë-Berlingo Van co nejjednodušší. Na středové konzole je umístěn ovladač převodovky ë-Toggle s funkcemi Park, Rear, Neutral, Drive a Break a také volič 3 režimů řízení: Eco, Normal a Power. Dotykový 5″ displej vozu ë-Berlingo Van má v menu položku „Energie“, odkud je přístup k elektrickým vlastnostem vozu: tok energie (který zobrazuje informace o fungování elektrického hnacího ústrojí v reálném čase, s uvedením aktivního režimu řízení, elektrického motoru, úrovně nabití baterie), statistika spotřeby, aktivaci odloženého nabíjení nebo přednastavení teploty.

Za příplatek může být vůz opatřen přizpůsobitelným přístrojem s digitálním 10″ displejem s vysokým rozlišením a systémem promítání informací na čelní sklo (Head-up displejem), které se v tomto segmentu objevují poprvé. Výsledkem je optimální kvalita displeje a moderní a rychlé zobrazování užitečných informací o řízení a navigaci.

Post-production : Astuce Productions

02 VŠECHNY VÝHODY VOZU BERLINGO VAN, NAVÍC ELEKTRICKÝ POHON

Berlingo Van, významný zástupce segmentu dodávek, který existuje již ve 3. generaci, je nyní dostupný i v elektrické verzi. Tento model se neustále vyvíjel, aby splnil očekávání trhu. Právě vůz Berlingo Van poprvé představil kabinu zabudovanou do vozu, dieselový motor, tři sedadla vepředu, elektrickou parkovací brzdu nebo nedávno ukazatel přetížení nejnovější generace. Je tak ideálním partnerem pro firemní zákazníky, od roku 1996 se po celém světě prodalo více než 1,6 milionu kusů.

VLASTNOSTI NA NEJLEPŠÍ ÚROVNI

Nový Citroën ë-Berlingo Van má všechny přednosti tvaru verze se spalovacím motorem. Tento užitkový vůz nabízí kompaktní rozměry, ale zároveň modularitu, ergonomii, vnitřní prostor, odkládací přihrádky a optimalizovanou kapacitu nákladového prostoru, což z něj činí ideální pracovní nástroj.

Do vozu ë-Berlingo Van se vejdou dvě až tři osoby a je k dispozici ve dvou délkách: M 440 cm a XL 475 cm. Řadí se do dvou skupin užitkových vozů: ve velikosti M a XL mezi standardní dodávky a ve velikosti XL mezi dodávky s prodlouženou kabinou. Díky výšce 184 cm má vůz zaručený přístup na všechna parkoviště.

S vozem se díky jeho kompaktnosti velmi dobře manévruje, ve verzi s kabinou Extenso® lze sklopit sedadlo spolujezdce, čímž se nákladová délka prodlouží na 309 cm ve verzi M a na 344 cm ve verzi XL.

Užitečná šířka mezi podběhy kol 123 cm umožňuje naložit do vozu ë-Berlingo Van dvě europalety za sebou. Užitečný objem, který se oproti verzi se spalovacím motorem nezměnil, dosahuje od 3,3 m3 (XS bez kabiny Extenso®) do 4,4 m3 (XL s kabinou Extenso®). Užitečné zatížení až 800 kg a hmotnost přívěsu do 750 kg u všech verzí splňuje většinu potřeb profesionálních řidičů v této kategorii.

MODULARITA A ODKLÁDACÍ PŘIHRÁDKY

Elektrický pohon nemá žádný dopad na modularitu a odkládací přihrádky. V nabídce je i kabina Extenso®, což je inovace značky Citroën, která nabízí tři plnohodnotná sedadla vpředu se středovým sedadlem, které je širší, a velkou modularitu, díky níž vůz poskytuje různé konfigurace podle potřeb uživatelů. Přepážka oddělující nákladový prostor je opatřena otvorem pro přepravu dlouhých předmětů, což usnadňuje i sklopitelné sedadlo spolujezdce. Sedadlo spolujezdce lze také sklopit, aby se uvolnilo více prostoru pro náklad, a opěradlo středového sedadla funguje po složení jako mobilní kancelář se zabudovaným otočným stolkem. V kabině vozu ë-Berlingo Van je ergonomicky rozmístěna celá řada důmyslných odkládacích přihrádek o celkovém objemu 113 litrů.

UŽITEČNÉ TECHNOLOGIE PRO KLIDNÉ KAŽDODENNÍ ŘÍZENÍ

ASISTENČNÍ SYSTÉMY ŘÍZENÍ A MANÉVROVÁNÍ

Best In Class – ë-Berlingo Van nabízí 18 užitečných technologií, které profesionálním řidičům zajišťují bezpečnou a klidnou jízdu. Pro snadnou jízdu je v nabídce vozu ë-Berlingo Van především systém hands-free odemykání a startování, barevný head-up displej (v segmentu novinka), asistent pro rozjezd ve svahu, přední, boční a zadní parkovací asistent, zpětná parkovací kamera, systém surround rear vision, automatické přepínání dálkových světel, elektrická parkovací brzda nebo ukazatel přetížení (v segmentu novinka). Pro větší bezpečnost je vůz vybaven systémem nouzového automatického brzdění Active Safety Brake, aktivním systémem varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, varováním před snížením pozornosti řidiče, systémem varování při riziku srážky, kontrolou stability při jízdě s přívěsem, systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent, rozšířeným rozpoznáváním dopravního značení s doporučenou rychlostí či systémem sledování mrtvého úhlu.

KONEKTIVITA

Nový Citroën ë-Berlingo Van nabízí 3 služby konektivity pro bezpečnost a pohodlí všech. Tato nabídka služeb je součástí programu Citroën Advanced Comfort®, jehož cílem je rychlý a intuitivní přístup zákazníka ke službám konektivity.

CONNECT ASSIST

Pro bezpečnost řidiče a posádky je Nový Citroën ë-Berlingo Van vybaven systémem Assistance & SOS.

Automatické volání nebo manuální stisknutí tlačítka „Asistance“: tato služba umožňuje propojit řidiče se specializovanou asistenční platformou. Connect Assist umožňuje přístup k údajům o voze, jako je stav nabití baterie, dojezd, odložené nabíjení, přednastavení teploty, místo parkování, počet najetých kilometrů, chystaná údržba. Propojení a zobrazení informací probíhá prostřednictvím aplikace My Citroën.

CONNECT NAV

Dotyková navigace Connect Nav může být rovněž ovládaná prostřednictvím systému hlasového ovládání a umožňuje komunikovat s navigací, telefonem a rádiem. Je spojena s webovými službami, včetně TomTom Traffic, které poskytují informace o dopravě v reálném čase, aby bylo možné co nejlépe plánovat trasu. K dispozici jsou rovněž informace o umístění a cenách čerpacích stanic a parkovišť, informace o počasí a o vyhledávání místních bodů zájmu.

CONNECT PLAY

Technologie Mirror Screen kompatibilní se systémy Apple CarPlay™ a Android Auto, umožňuje připojit chytrý telefon a replikovat jeho obsah na displej vozu. Řidič tak získává přístup k jeho multimediálnímu obsahu a svůj telefon včetně aplikací může přímo a snadno ovládat přes dotykový displej vozu.

Citroën ë-Berlingo Van přináší řešení výzev mobility profesionálních řidičů a větší klid do jejich každodenních činností. Do prodejen Citroën dorazí v druhé polovině roku 2021.

[1] Hodnota ve fázi schvalování

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...