SEAT investuje více než 30 milionů eur do průkopnického jihoevropského centra pro testování motorů

  • Nové centrum je vybaveno devíti zkušebními stolicemi pro testování všech druhů motorů na rozmanitá paliva, resp. energie, od vývojové fáze až po jejich homologaci
  • Vše je v Martorellu, od Kavkazu až po Údolí smrti: klimatická komora simuluje extrémní podmínky s teplotami mezi -40 °C a +65 °C a nadmořskou výškou až 5000 metrů
  • V provozech, umístěných v technickém centru SEAT, testuje motory pro několik značek koncernu Volkswagen 200 zaměstnanců 24 hodin denně

SEAT v uplynulých letech investoval více než 30 milionů eur do nejvyspělejšího centra pro testování motorů v jižní Evropě. SEAT tak pokračuje ve svém nepřetržitém úsilí o inovace a zajištění své budoucnosti založené na elektrifikaci. Nové centrum je vybaveno devíti zkušebními stolicemi pro různé druhy testů spalovacích motorů na rozmanitá paliva včetně CNG, elektromotorů i hybridních pohonů. Cílem testů je zajištění souladu s požadavky na kvalitu, emise CO2, ostatní emise, odolnost, spolehlivost a provozní vlastnosti po celou dobu životního cyklu.

Investice byla realizována v průběhu uplynulých pěti let a jejím výsledkem je centrum s kapacitou 14 300 testů motorů ročně, od časných fází vývoje až po testy vyžadované pro následnou homologaci pohonu. Součástí centra je také klimatická komora, která simuluje extrémní provozní podmínky s teplotami mezi -40 °C a +65 °C a nadmořskou výškou až 5000 metrů, a automatizovaný věžový parkovací systém s kapacitou pro 27 vozidel. Ta jsou udržována v optimálním stavu pro testování při stabilní teplotě 23 °C.

Centrum pro vývoj poháněcích ústrojí je umístěno v technickém centrum a pracuje v něm 200 zaměstnanců ve 3 směnách, 24 hodin denně, 6 dnů v týdnu. Jimi realizované testy probíhají v rámci projektů nových motorů pro různé značky koncernu Volkswagen.

Dr. Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj, zdůraznil, že „tento projekt potvrzuje, že SEAT má jedno z nejvyspělejších zázemí pro vývoj automobilů v Evropě. Nové zkušební centrum disponující rozsáhlým technickým know-how svých týmů umožňuje testování a kalibrování nových motorů během jejich vývoje, aby byly zajištěny optimální výkonové parametry a provozní vlastnosti pro značky SEAT a CUPRA i pro další koncernové značky, a to se zvláštním zaměřením na hybridní pohony a elektromotory.“

Nejmodernější zařízení

Centrum pro vývoj motorů je vybaveno devíti zkušebními stolicemi, které umožňují testování a kalibrování pro příslušný typ vozidla, do něhož se bude příslušný motor montovat. Během vývoje se v extrémních jízdních simulacích sledují provozní vlastnosti motorů ve výjimečných situacích a současně probíhá optimalizace mnoha aspektů, například vstřikování paliva, sání nebo výkonové charakteristiky.

Centrum má navíc emisní laboratoř, která uskutečňuje u každého vozidla více než 80 různých druhů testů ve fázi před schválením do výroby a v souladu s homologačními požadavky různých globálních předpisů. K dispozici je rovněž PEMS, přenosný systém pro měření emisí, který dokáže monitorovat data vozidla i za jízdy. PEMS se používá k realizaci testů RDE (Real Driving Emissions), které jsou v rámci homologačního procesu požadovány pro analýzu spotřeby paliva a emisí osobních automobilů v reálných jízdních situacích.

Centrum pro poháněcí ústrojí má také stolice pro testování odolnosti a životnosti. Prototypy a vozidla na nich ujedou bez přerušení až 200 000 km, za průběžné analýzy provozních vlastností a výkonových charakteristik testovaného motoru. SEAT navíc instaloval systém rekuperace energie z válců stolice. Takto získávaná elektrická energie se používá k pozdější spotřebě.

Od Kavkazu až po Údolí smrti, aniž by bylo nutné opustit Martorell

Mezi opravdu jedinečná zařízení centra pro testování poháněcích ústrojí patří také klimatická komora, v níž jsou simulovány extrémní teploty a atmosférické tlaky. Přechod z podmínek Kavkazu do kalifornského Údolí smrti je otázkou několika hodin. Komora tak umožňuje testování výkonové charakteristiky motorů a simulovat jízdu za podpory robotů v extrémních podmínkách. Díky těmto simulacím je možné analyzovat, jak vozidla s různými motory reagují na tyto podmínky. SEAT tím zaručuje optimální provozní vlastnosti vozů, s nimiž budou jezdit zákazníci.

Kromě centra pro vývoj motorů začal SEAT ve svém pokračujícím úsilí o elektrifikaci budovat v Martorellu také budoucí testovací centrum TCE (Test Center Energy), svou novou akumulátorovou laboratoř. Nové centrum, které si vyžádá investice více než 7 milionů eur, bude vyvíjet a testovat různé energetické systémy pro elektromobily a hybridní vozy. Výstavba TCE je zahrnuta do investičního plánu společnosti SEAT ve výši
5 miliard eur. Dokončení TCE je plánováno na duben 2021. Centrum s plochou 1500 metrů čtverečních bude mít různé zóny pro testování a ověřovací zkoušky modulů akumulátorových článků s lithium-iontovou technologií, sad akumulátorů se středním a vysokým napětím a různé nabíječky používané v celé produktové řadě elektrifikovaných vozidel.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...