Za své 12. míst inkasoval Sordo důležitý bod, který v konečném součtu znamená právě jednobodový náskok Citroënu v Poháru konstruktérů.
Konečné pořadí 56. Švédské rallye:
- 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3:08:40,7 hod.
- 2. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 53,8 s
- 3. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 1:41,5 min.
- 4. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 2:09,8
- 5. D. Carlsson/D. Giraudet (Citroën Xsara) + 3:37,8
- 6. T. Gardemeister/J. Honkanen (Mitsubishi Lancer) + 3:54,2
- 7. M. Stohl/I Minor (Citroën Xsara) + 5:12,5
- 8. C. Atkinson/G. McNeall (Subaru Impreza) + 6:14,7
- 9. J. Östberg/K. Unnerud (Subaru Impreza) + 7:47
- 10. J. Kopecký/P. Schovánek (Škoda Fabia) + 7:52,5
- …/…
- 12. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 10:49,2
Mistrovství světa FIA Pohár konstruktérů (po 2 ze 16 podniků):
- 1. Citroën 27
- 2. Ford 26
- 3. Subaru 10
- 4. OMV Kronos Citroën 9
Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů:
1. S. Loeb 18 – 2. M. Grönholm 16– 3. M. Hirvonen 10 – 4. D. Sordo 8 – 5. C. Atkinson 6 – 6. T. Gardemeister 5 – 7. H. Solberg 5 – 8. D. Carlsson 4 – 9. P. Solberg 3 – 10. M. Stohl 2 – 11. J. Kopecky 1
I když posádky Citroën Sport skončily v úvodu letošního mistrovství světa ruku v ruce na 1. a 2. místě na Rallye Monte Carlo, vládla v jejich táboře před švédským pokračováním seriálu nervozita.
Nové auto je konkurenceschopné
Nový C4 WRC byl sice rychlý na asfaltu, ale velkou neznámou bylo jeho chování na sněhu a ledu. Bude nový citroën konkurenceschopný v severských podmínkách?
Stájový šéf Citroën Sport Guy Fréquelin byl dobře naladěn zprávami z první etapy: „Celý páteční den strávil Séb na trati jako první a vymetal ostatním trasu. Viděli jsme, že je schopný s C4 WRC na sněhu a ledu vyhrávat. To je pro další část šampionátu nejdůležitější zpráva.“
Sébastien Loeb souhlasil: „Tahle rallye nemá vůbec nic společného s Monte Carlem. S novým autem jsme vlastně začínali na nepopsaném papíře a byli jsme značně nervózní z toho, jak si vůz povede v jiných podmínkách. Musím přiznat, že jsem byl se svými časy spokojený. To, že můžeme vyrovnaně bojovat s nejlepšími jezdci právě v těchto podmínkách, mě uklidnilo. Rozdíl v nastavení vozů pro sníh a šotolinu nebyl u nikoho velký, takže jen kvůli tomu jsme se nemohli moc propadnout.“
Švédská mise Dani Sorda byla dost složitá. Sám mladý Španěl si uvědomoval, že se zkušenostmi, které dosud nastřádal, to ve Švédsku zrovna na poklidný rodinný výlet nevydá. Navíc hned v úvodu chytil menší časovou ztrátu. „Na RZ 2 jsem udělal chybu v menší rychlosti. Ještě nemám úplně dokonale osahané brzdné a akcelerační body. Je vidět, že se stále potřebuji učit. Maximálně se soustředím na to, abych udržel auto na tomto podkladu na cestě. Musím se na sněhu ještě co nejvíc zdokonalovat.“
Důležité body pro náskok
Sébastien Loeb začínal druhý den hned na RZ 9 nejlepším časem, svým třetím v pořadí, a naznačil, že je schopen zaútočit na vítězství. O něco později ale trojnásobný mistr světa ztratil, když jeho největší soupeř měl šťastnější ruku při výběru pneumatik. Loeb se pak raději soustředil na uhájení druhé pozice a přípravu na další rallye, která se jede v Norsku.
„Bylo mi jasné, že Marcus je právě tím člověkem, který tady má vyhrát. My jsme dali přednost jiným pneumatikám, což se nám nevyplatilo. Je to sice stresující, být předstižen kvůli něčemu takovému, ale jedeme dál a mých osm bodů na náskok v Poháru konstruktérů stačí. Nejcennější ale je poznání, že C4 WRC je konkurenceschopný vůz i na sněhu a ledu.“
Guy Fréquelin opouštěl Švédsko v pozitivní náladě. „Nevěděli jsme, jak se bude C4 WRC chovat v odlišných podmínkách, než při jakých vyhrála v Monte Carlu. Séb a Daniel jsou spokojeni s chováním auta, které je podle nich dobře vyvážené a snadno ovladatelné. Osm bodů, které získali za druhé místo, je důležitých stejně jako bod Daniho a Marca za dvanáctou příčku. Všechno je vyrovnané a otevřené. Dani tady nemohl dosáhnout víc s tak málo zkušenostmi. Odvedl to, co jsme od něho očekávali. Aby člověk uspěl ve Švédsku, musí být perfektní úplně ve všem. Chceš-li vyrovnaně bojovat s Marcusem, každý detail hraje roli.“
Dani Sordo se cítí se svou rolí smířen: „Jsem rád, že jsme dojel až do cíle. Nemohu ale říci, že jsem úplně spokojený s výkonem. Byl jsem dost váhavý. Na trati je mnoho míst, kde jsem ztrácel. Získal jsem ale nové zkušenosti, nicméně pořád se mám co učit.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií