Rally Monte Carlo: Vítězem Loeb na Citroën C4 WRC

Naši Martin Prokop s Janem Tománkem na Citroënu C2 S1600 na 18. místě, v klasifikaci soukromníků čtvrtí!

V klasifikaci soukromníků (Classement Promotion) skončili za Francouzi Romeyerem, Rouxem a Švýcarem Burrim čtvrtí. Chuť si přesto vylepšili senzačním devátým časem na nedělní speciálce v ulicích Monte Carla.>

 

Pro Martina Prokopa bylo Monte Carlo výtečným testem a přípravou na letošní sezonu:

Rally Monte Carlo: Vítězem Loeb na Citroën C4 WRC

Konečné pořadí Rally Monte Carlo:

  • 1. Loeb – Elena (F/MC – Citroën C4 WRC) 3:10:27.4
  • 2. Sordo – Marti (E – Citroën C4 WRC) + 38.2
  • 3. Grönholm – Rautiainen (FIN – Ford Focus RS WRC) + 1:22.8
  • 4. Atkinson – Macneall (AUS – Subaru Impreza WRC) + 2:28.1
  • 5. Hirvonen – Lehtinen (FIN – Ford Focus RS WRC) + 2:28.3
  • 6. P. Solberg – Mills (N/GB – Subaru Impreza WRC) + 3:12.0
  • 7. Gardemeister – Honkanen (FIN – Mitsubishi Lancer WRC) + 3:38.1
  • 8. Kopecký – Schovánek (CZ – Škoda Fabia WRC) + 4:39.4
  • 9. Cuoq – Marty (F – Peugeot 307 WRC) + 5:59.7
  • 10. Stohl – Minorová (A – Citroën Xsara WRC)+ 6:37.3
  • 18. Prokop – Tománek (CZ – Citroën C2 S1600) + 24:40.7

Martin Prokop si Rally Monte Carlo zamiloval a po loňském vítězství v klasifikaci soukromníků přijel do Valence, staronového centra soutěže, prvenství obhájit. Ani letos nebyla soutěž zařazena do juniorského šampionátu, přesto se na startu objevil „starý známý“ Luca Betti, počítat se muselo i s rychlými jezdci produkčních aut Olivierem Burrim a Andreasem Aignerem. Letos však do této klasifikace byli připuštěni i soukromníci s vozy specifikace WRC, jmenovitě Frédéric Romeyer (Peugeot 206 WRC) a Philippe Roux (Peugeot 307 WRC).

Předpoklady vývoje pořadí se začaly naplňovat od úvodních kilometrů. V netradičním nočním úvodu se ujal vedení Romeyer následován Rouxem, následovali „enkaři“ Burri a Aigner. Martin, pro kterého nebývá noc tím pravým ořechovým („moc toho nevidím“) podlehl i domácímu veteránovi Pellereyovi s kitovým saxem. „Úvodní vložky mě příliš nenadchnuly. Byly extrémně rychlé. Prostě tradice je pryč. Ještě štěstí, že nebylo proměnlivé počasí, jinak mohlo dojít k řadě havárií. S odstupem hodnotím bývalé Monte určitě výše,“ komentoval start spolujezdec Jan Tománek.

Ani na rychlých pátečních i sobotních zkouškách nenašlo české duo recept na své konkurenty. Aigner sice ztratil čtyři minuty po defektu a Pellerey odstoupil vinou převodovky, takže se Prokop s Tománkem posunuli na čtvrtou příčku za dvojici Francouzů a Burriho, ale na souboj s nimi neměli. „Srovnávat se s vozem specifikace WRC je nemožné. Navíc řada produkčních vozů již vyrukovala s osmnáctipalcovými pneumatikami a to bylo na rychlých úsecích znát. I když jsem se snažil, třeba na druhém průjezdu nejdelší vložky soutěže (RZ6 St. Pierreville, 46,02 km) sebevíc, dostali jsme od Aignera přes dvacet vteřin,“ komentoval průběh Martin Prokop. „To jsme navíc mohli jet po trojce, po výletu mimo trať domů. Měli jsme obrovské štěstí, že jsme dostali C2 zpět na trať,“ dodal.

Nejlepšího výsledku nakonec posádka jihlavského týmu Jipocar Racing dosáhla na speciálce v Monte Carlu, kde se devátým časem vklínila mezi speciály WRC.

„I přes minimum rovnocenných soupeřů (kontrolovali jsme si hlavně Bettiho) hodnotím start na Monte Carlu pozitivně. Osobně jsem se rozjel, vzhledem k podmínkám jsme otestovali řadu nastavení, které můžeme využít v průběhu roku. Celkově mi však chybělo Monte Carlo, trochu jsem si připadal jako na francouzském mistráku,“ uvedl Martin Prokop.

Dalšími světovými starty budou v rychlém sledu únorové Švédská a Norská rally, kde se Martin Prokop s Janem Tománkem objeví v kokpitu Mitsubishi Lancer Evo IX.

Jipocar Racing, www.martinprokop.com

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...