- Nový SEAT Ateca 2020 sází na evoluci vzhledu kompaktního SUV emocionálnějším designérským stylem u exteriéru a modernizovaným interiérem
- Díky aplikaci SEAT CONNECT je SEAT Ateca nyní kompletně síťově propojený a jeho konektivita zahrnuje internetové funkce a služby, využitelné uvnitř vozu i mimo něj
- Vyspělé zážehové (TSI) a vznětové (TDI) motory pro modernizovaný SEAT Ateca snižují emise a zajišťují vynikající jízdní dynamiku
- Mimořádné zážitky z jízdy zaručuje vyspělá konstrukce podvozku s progresivními technologiemi včetně adaptivních tlumičů a pohonu všech kol 4Drive
- Vyspělé asistenční a komfortní systémy posouvají bezpečnost modelu SEAT Ateca 2020 na novou úroveň
- Nový stupeň výbavy XPERIENCE dodává kompaktnímu SUV ještě robustnější charakter terénního vozu
SEAT představuje modernizovanou verzi úspěšného modelu Ateca. Důsledně vylepšená Ateca 2020 přebírá od svého předchůdce všechny přednosti kompaktního SUV a na první pohled zaujme svěžím a ještě emocionálnějším vzhledem exteriéru i interiéru. Řidiči a jeho spolucestujícím navíc nabízí komplexní konektivitu a více bezpečnosti i komfortu. Mezi významné přínosy modernizace patří také vyšší hospodárnost a nižší emise.
SEAT Ateca obohatil při svém uvedení na trh segment kompaktních SUV o novou dimenzi. Jako prostorné, praktické a všestranné SUV s jedinečným stylem se skvěle osvědčil v roli dokonalého partnera pro městský život. A nová verze k tomu přidává ještě vytříbenější charakter, emocionálnější design a podmanivější dynamiku.
SEAT Ateca pomáhá svými mimořádnými úspěchy a oslovováním nových zákazníků upevňovat postavení značky SEAT na trhu. Nový SEAT Ateca 2020 nyní převezme štafetu od svého předchůdce, aby způsobil ve svém segmentu další průlom.
SEAT Ateca byl navržen a vyvinut v Barceloně a vyrábí se v Kvasinách (Česká republika). Jeho modernizovaná verze představuje významný impulz pro další rozšiřování produktové řady SEAT v segmentu SUV, jehož význam je pro pokračování úspěšného rozvoje značky SEAT zásadní.
Výroba nového modelu SEAT Ateca byla spuštěna v srpnu 2020 a jeho uvedení na trh proběhne v září 2020.
Nejdůležitější vlastnosti: Nová kapitola úspěšného příběhu
SVĚŽÍ EVOLUCE
Nový SEAT Ateca 2020 přináší do segmentu kompaktních SUV evoluci designu. Jeho emocionálnější vnější design a modernizovaný interiér mu dodávají silnější charakter, umocněný odhodlanější tváří, která je typická pro nový designérský styl značky SEAT.
Nový SEAT Ateca disponuje vyspělou osvětlovací technikou včetně předních FULL LED světlometů a zadních svítilen z LED diod v sériové výbavě, jakož i dynamických ukazatelů směru dodávaných standardně pro verze XPERIENCE a FR.
OPTIMALIZOVANÉ POHONY PRO VŠECHNY POŽADAVKY
Modernizovaný SEAT Ateca je nabízen s řadou nových nebo optimalizovaných zážehových (TSI) a vznětových (TDI) motorů, které mají nižší emise v porovnání s předchůdcem. Všechny jednotky TDI jsou vybaveny novým systémem SCR „Twindosing“, který zahrnuje dvojité vstřikování AdBlue. Tím se výrazně snižují emise NOx v porovnání s předchozí generací vznětových motorů.
DYNAMICKÝ PODVOZEK PŘINÁŠÍ POTĚŠENÍ Z JÍZDY
Kompaktní SUV přebírá od svého předchůdce základní uspořádání podvozku, jehož konstrukce zaručuje podmanivou jízdu. Kromě základní verze podvozku je k dispozici systém adaptivních tlumičů. Samozřejmostí je strmé řízení s bezprostředními reakcemi a na výběr je také technologie pohonu všech kol 4Drive.
KOMPLEXNÍ KONEKTIVITA PRO SPOJENÍ S DIGITÁLNÍM ŽIVOTEM
Modernizovaný SEAT Ateca je zcela síťově propojeným automobilem. Jeho konektivitu lze využívat uvnitř vozu (internetové funkce a služby; systém Full Link s přístupem k uživatelským rozhraním Android Auto a CarPlay i mimo něj díky systému SEAT CONNECT. Hlasové ovládání (prostřednictvím aktivačního zvolání „Hola Hola“) umožňuje navíc uživatelům vstupovat do interakce s novým informačním a zábavním systémem vybaveným 9,2“ displejem pomocí hovorového jazyka.
ZÁKLADEM JE BEZPEČNOST A KOMFORT
Nový SEAT Ateca kombinuje nejvyspělejší asistenční systémy, mezi něž patří prediktivní adaptivní tempomat, přednárazový asistenční systém (Pre-Crash Assist), asistent pro stav nouze (Emergency Assist), asistent pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist), asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) a asistent pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist). Modernizované kompaktní SUV tak nabízí posádce optimální ochranu v jakékoli jízdní situaci. Nový SEAT Ateca se díky tomu řadí mezi nejbezpečnější a nejkomfortnější vozidla ve svém segmentu.
SEAT Ateca je navíc vybaven novými komfortními prvky, jakými jsou vyhřívaný volant, vyhřívané sklo čelního okna s neviditelnou povrchovou úpravou Climacoat pro nepříznivé povětrnostní podmínky nebo asistent pro jízdu s přívěsem (Trailer Assist).
STUPNĚ VÝBAVY PRO ROZMANITÉ ŽIVOTNÍ STYLY
SEAT Ateca 2020 přichází se svěží nabídkou výbav. Novinkou je stupeň výbavy XPERIENCE, který doplňuje výbavové linie Reference, Style a FR. Nový stupeň výbavy XPERIENCE dodává novému modelu SEAT Ateca více robustnosti a terénního charakteru.
ÚSPĚŠNÝ PŘÍBĚH S MNOHA OCENĚNÍMI
SEAT Ateca je i na velmi konkurenčním trhu úspěšným modelem. V roce 2019 se prodalo téměř 100 000 vozů. Byl to zatím nejlepší rok pro toto kompaktní SUV. Od jeho představení v roce 2016 předali prodejci zákazníkům více než 300 000 vozů.
STVOŘEN V BARCELONĚ
Nový SEAT Ateca byl navržen a vyvinut v Barceloně (Martorell) a vyrábí se v Kvasinách (Česká republika).
Úspěchy v segmentu kompaktních SUV pokračují
„SEAT s modelem Ateca úspěšně vstoupil do segmentu SUV, který se stal základem dlouhodobé strategie značky společně s ostatními pilíři, modelovými řadami Ibiza a Leon,“ řekl Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodeje a marketing. „Prodeje v segmentu SUV se velmi pozitivně podílely na úspěšných výsledcích společnosti v roce 2019. Celkem 44 % vozů SEAT, prodaných v loňském roce, neslo modelové označení Ateca, Arona nebo Tarraco. Jsme přesvědčeni o tom, že s novým modelem Ateca 2020 se nám podaří navázat na dobré výsledky v tomto segmentu.“
Všechna vozidla SEAT sdílejí stejné základní hodnoty a nabízejí dynamiku, nezaměnitelný vzhled, komfort, bezpečnost a konektivitu. SEAT Ateca již osvědčil své kvality a stal se na trhu důležitým hráčem, který od své premiéry v roce 2016 vykazuje každoroční nárůsty prodeje. Dosud bylo prodáno více než 300 000 vozů.
Představení modernizovaného modelu SEAT Ateca rozšiřuje segment kompaktních SUV o novou dimenzi. SEAT tím také upevňuje postavení modelu Ateca na trhu a předkládá zákazníkům ještě atraktivnější nabídku.
Nově navržený design kombinuje nový designérský styl značky SEAT. Vylepšený vzhled umocňuje sebevědomý charakter tohoto všestranného modelu, určeného k provozu ve městě i za jeho hranicemi.
Mezi klíčové přednosti i nadále patří optimální nastavení podvozku, řízení s bezprostředními reakcemi a široký výběr motorů a převodovek pro dynamickou jízdu, kterou si nový SEAT Ateca získá i velmi náročné řidiče.
SEAT Ateca 2020 je nabízen s řadou nových spalovacích motorů vyspělé konstrukce, která minimalizuje emise. Součástí nabídky jsou zážehové (TSI) a vznětové (TDI) motory s výkony od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k).
Ateca je díky novým funkcím vozidlem, které nejenže odpovídá současnému stavu techniky, ale v mnoha ohledech ukazuje cestu do budoucnosti.
SEAT reaguje také na neustále rostoucí poptávku po konektivitě. Nový SEAT Ateca proto umožňuje zákazníkům brát si svůj digitální život s sebou do vozidla, s nímž mohou být navíc ve spojení i na dálku. Kompaktní SUV nabízí konektivitu založenou na nejmodernějších technologiích informačních a zábavních systémů. Systém Full Link umožňuje přístup k uživatelským rozhraním Android Auto a Apple CarPlay. Zážitky z jízdy rozšiřují také internetové funkce a služby s aplikacemi využitelnými uvnitř vozu.
Výbava modelu SEAT Ateca nyní zahrnuje nejvyspělejší asistenční systémy včetně prediktivního adaptivního tempomatu ACC, přednárazového bezpečnostního systému (Pre-Crash Assist), asistenta pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist) a asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist). Uvedené technologie zvyšují úroveň bezpečnosti a komfortu tohoto kompaktního SUV bez ohledu na jízdní situaci.
Design: Kombinace robustnosti a emocionality pro moderní svět
Exteriér
Design modelu SEAT Ateca kombinuje dynamiku a funkčnost. Každá část vozidla byla pečlivě navržena s cílem vytvořit sebevědomý vzhled, který je okamžitě rozpoznatelný. U verze pro rok 2020 byly jednotlivé detaily kompaktního SUV optimalizovány nebo nově doplněny. Ateca tak ve svém stylu kombinuje emocionální vnější design s ještě větší robustností.
Ateca si zachovává svalnatou postavu s proporcemi, které zdůrazňují šířku vozu. Vnější délka SUV mírně vzrostla na 4381 mm (+18 mm) – v důsledku nového designu nárazníku vpředu i vzadu. Vnější šířka (1841 mm) a výška (1615 mm) jsou stejné jako u předchůdce.
Příď s novou tváří ztělesňuje nový designérský styl značky SEAT, na němž se zčásti podílí nový nárazník a Full LED přední světlomety. Charakteristický design značky SEAT zůstal zachován. Silueta vozu s precizními liniemi a ladnými tvary tak vyjadřuje sebevědomý styl a dynamiku. Vůz vítá řidiče a cestující po odemknutí vozidla světelným promítáním pozdravu „Hola!“ na vozovku.
Optimalizovaný design zádě, v níž se skrývá zavazadlový prostor pozoruhodného objemu 510 litrů (4Drive: 485 l), zvýrazňuje vzhled kompaktního SUV. Nový zadní nárazník a zadní světla z Full LED diod pro všechny osvětlovací funkce včetně dynamických ukazatelů směru završují celkový vzhled vozu a zvyšují jeho atraktivitu. Naznačené koncovky výfukové soustavy dodávají designu zádě ještě větší emocionální náboj. Záď také zdobí nápis Ateca v novém stylu ručně psaného písma.
Ještě sportovnější vzhled dodává vozu stupeň výbavy FR s ozdobnými prvky v matném odstínu šedá Cosmo včetně nového designu masky chladiče, ozdobných lišt na nárazníku vpředu i vzadu, rámečků mlhových světlometů, krytů vnější zpětných zrcátek, bočních ochranných lišt a rámečků naznačených koncovek výfukové soustavy.
Nejnovější stupeň výbavy nese označení XPERIENCE a kompaktnímu SUV dodává pořádnou porci terénního charakteru, který vyvolává dojem všestrannosti, svobody a sebevědomí. Tento charakter je umocněn černými nárazníky vpředu a vzadu, bočními prahy a lemováním podběhů kol. Ozdobné lišty na bocích, přídi a zádi mají povrchovou úpravu se vzhledem hliníku.
Nový SEAT Ateca se dokáže přizpůsobit životnímu stylu zákazníků, kteří mají na výběr nejen stupně výbavy Reference, Style, sportovní FR nebo zcela nový XPERIENCE, ale také 14 různých druhů kol z lehké slitiny včetně aerodynamických s průměrem ráfku od 16“ do 19“ a širokou paletu 10 barev karoserie – včetně nového laku Dark Camouflage.
Interiér
S exteriérem modelu SEAT Ateca dokonale ladí vnitřní design, který vytváří elegantní, ušlechtilý interiér s dynamickou atmosférou. Modernizovaná verze nabízí cestujícím ještě vyšší úroveň vnímané kvality, robustnosti a bezpečnosti, a to od okamžiku usednutí do vozu.
Na přání dodávaný digitální panel přístrojů, SEAT Digital Cockpit, s 10,25“ displejem, poskytuje řidiči vylepšené uživatelské rozhraní. Kompletně digitalizovaný interiér zahrnuje také vylepšený informační a zábavní systém s větším, 9,2“ displejem (standardně: 8,25“). Na větším displeji se snadněji ovládají vyspělé technologie a funkce v oblasti konektivity. Toto řešení však také vylepšuje design interiéru modelu Ateca.
Kvalitu řemeslného zpracování nového modelu SEAT Ateca zvyšují nové materiály výplní dveří s naznačeným prošíváním. Nová čalounění jsou ještě odolnější. Řidiči ocení také příjemnější držení nově navrženého volantu, který jim poskytuje pocit intenzivnějšího spojení s vozem. Úroveň komfortu za chladného počasí zvyšuje vyhřívání volantu.
Vyhřívání volantu přitom není jediným zlepšením, které zpříjemňuje cestování s modelem Ateca v chladném ročním období. Kompaktní SUV je vybaveno rovněž vyhřívaným sklem čelního okna, které má neviditelnou povrchovou úpravu s označením Climacoat.
Sklo čelního okna lze díky této technologii rozmrazit za pouhé 2 až 3 minuty, aniž by byl ovlivněn výhled řidiče, například nežádoucími odrazy.
Sedadlo řidiče je nyní elektricky nastavitelné v 12 směrech. Polohu sedadla a vnějších zpětných zrcátek si může řidič uložit do paměti, aby měl kdykoli rychle k dispozici ideální polohu za volantem.
Design interiéru je umocněn matnou povrchovou úpravou rámečků výdechů ventilační soustavy, řadicí páky a informačního a zábavního systému. Nový rozměr dodává interiéru vícebarevné ambientní osvětlení.
Poháněcí ústrojí a podvozek: Zážehové a vznětové motory pro maximální hospodárnost
Nabízené motory poskytují ještě vyšší hospodárnost, ať si zákazníci zvolí pohon na benzin (TSI), nebo naftu (TDI). Všechny motory dosahují nejvyšší úrovně výkonových parametrů a provozních vlastností, a to při současném snížení emisí. Díky širokému výběru si zákazníci mohou sestavit kombinaci vozidla a motoru, která odpovídá jejich požadavkům.
Nabídkou vyspělých pohonů to však nekončí. Podvozek modelu SEAT Ateca kombinuje technologie, díky nimž si kompaktní SUV poradí s jakýmikoli výzvami na silnici. Řidič se může těšit na mimořádné zážitky z řízení, jeho spolucestující na maximální komfort.
Zážehové motory
K dispozici jsou čtyři zážehové motory. Tříválcová jednotka TSI 1,0 litru dosahuje nejvyššího výkonu 81 kW (110 k) a maximálního točivého momentu 200 N.m. Tento motor se dodává ve spojení s mechanickou převodovkou. Přeplňovaný tříválec používá spalovací proces na základě Millerova cyklu a výfukové turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Výsledkem je nová úroveň hospodárnosti mezi motory této objemové třídy.
Millerův cyklus optimalizuje časování ventilů. Brzké uzavření sacích ventilů je kombinováno s vyšším kompresním poměrem a přeplňováním. Účinnější řízení tvorby směsi paliva a vzduchu zvyšuje hospodárnost až o 10 %.
Větší čtyřválec TSI se zdvihovým objemem 1,5 litru poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) a maximální točivý moment 250 N.m a může být kombinován s mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor je vybaven aktivním systémem deaktivace válců ACM (Active Cylinder Management). Za určitých provozních podmínek běží motor jen na dva válce, čímž se snižuje spotřeba paliva a maximalizuje účinnost.
Nejvýkonnější zážehovou jednotkou je čtyřválec TSI 2,0 litru s nejvyšším výkonem 140 kW (190 k) a maximálním točivým momentem 320 N.m, dodávaný výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG a systémem pohonu všech kol 4Drive.
Vznětové motory
Vznětové motory hrají i nadále klíčovou roli v nabídce pohonů pro model Ateca. S představením nové verze modelu Ateca byla paleta vznětových jednotek optimalizována z hlediska dynamiky a hospodárnosti.
Všechny jednotky TDI jsou vybaveny novým systémem SCR „Twindosing“ s dvojitým vstřikováním AdBlue, který v porovnání s předchozí generací vznětových motorů výrazně snižuje emise NOx. Díky tomu splňují všechny vznětové motory nejpřísnější limity emisní normy Euro 6AP.
Dosud nabízené jednotky 1.6 TDI s výkonem 85 kW (115 k) byly nahrazeny motory 2.0 TDI. Jejich výhodou je kromě lepších výkonových parametrů (dostupnost vyššího točivého momentu a maximálního výkonu v širším rozsahu provozních otáček) také výrazné snížení emisí.
Vznětové motory se zdvihovým objemem 2,0 litru, nejvyšším výkonem 85 kW (115 k) a maximálním točivým momentem 300 N.m se dodávají s šestistupňovou mechanickou převodovkou.
K dispozici je také výkonnější jednotka vyladěná na 110 kW (150 k) a 340 N.m a nabízená jak s mechanickou převodovkou, tak i s dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor o výkonu 110 kW (150 k) se dodává také s pohonem všech kol 4Drive (výhradně s převodovkou DSG). V tomto případě je maximální točivý moment 360 N.m.
Výkonům i hospodárnosti poháněcího ústrojí se vyrovná podvozek. Nový SEAT Ateca díky tomu nabízí podmanivou, dynamickou jízdu v jakýchkoli provozních podmínkách.
Vpředu používá Ateca vzpěry McPherson, zatímco vzadu jsou vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. U verzí 4Drive je však nahrazuje víceprvkové zavěšení. Podvozek má vždy specifické nastavení pro příslušný systém pohonu. Kompaktní SUV se tak vyznačuje mimořádně dynamickými jízdními vlastnostmi ve městě, na dálnici i silnicích nižších tříd, a to ve spojení s vynikající jízdní stabilitou, která dodává řidiči důležitý pocit jistoty.
U verzí vybavených systémem adaptivních tlumičů DCC (Dynamic Chassis Control) se mohou jízdní vlastnosti vozidla měnit v závislosti na provozních podmínkách a požadavcích řidiče. Vůz je tak celkově ještě komfortnější.
Technologie adaptivních tlumičů průběžně sleduje stav vozovky, ale zohledňuje také úhel otočení volantu, brzdění nebo akceleraci. Na základě toho optimalizuje tlumení každého kola. Výsledkem je nepřekonatelná úroveň komfortu a jízdní dynamiky.
U variant s pohonem předních kol může řidič změnit charakter vozidla otočným voličem jízdních režimů, který nabízí výběr režimů Eco, Normal, Sport a Individual. Verze 4Drive s pohonem všech kol disponuje dalšími dvěma režimy – Offroad a Snow.
Ateca s pohonem předních kol nabízí mimořádné zážitky z jízdy. Systém pohonu všech kol 4Drive k tomu přidává řadu dalších výhod, které zvyšují jistotu řidiče při řízení v náročnějších podmínkách.
Systém 4Drive patří mezi nejvyspělejší pohony všech kol. Jeho mezinápravová spojka je uložena na konci spojovacího hřídele před vstupem do rozvodovky zadní víceprvkové nápravy. Tato konstrukce optimalizuje rozložení hmotnosti mezi nápravy a zrychluje reakce systému, protože spojovací hřídel je vždy propojen s motorem.
Kovové třecí prstence vícelamelové kapalinové spojky jsou umístěny po dvojicích střídavě za sebou. Jedna lamela z každého páru je trvale spojena se spojovacím hřídelem, který má stejné otáčky jako výstup z převodovky. Druhá lamela otáčí výstupním hřídelem, který přenáší hnací sílu do rozvodovky zadní nápravy. Sadu lamel ovládá změnami tlaku oleje píst hydraulického systému v závislosti na pokynech elektronické řídicí jednotky.
Nový SEAT Ateca nabízí jedinečnou kombinaci mimořádného potěšení z jízdy a kultivovaných jízdních vlastností. K tomu přispívá také precizní řízení, vybavené elektrickým posilovačem s pohotovými reakcemi. Zákazníci mají na výběr rychle řadící dvouspojkovou převodovku DSG nebo šestistupňovou mechanickou převodovku s přesným řazením.
Konektivita: Komplexnější propojení pro větší soulad s moderním životem
Současný svět je jiný než v době, kdy byl SEAT Ateca poprvé představen. Lidé jsou intenzivněji síťově propojeni a ještě více odkázáni na digitalizované zážitky, takže mají potřebu brát si svůj digitální svět s sebou do svých vozidel. Nová verze kompaktního SUV značky SEAT proto posouvá konektivitu na novou úroveň.
Centrálou konektivity je digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit s uživatelsky konfigurovatelným 10,25“ displejem o vysokém rozlišení. Panel přístrojů je standardně propojen s informačním a zábavním systémem Media, který nabízí 8,25“ displej a konektivitu pro chytré telefony. Systém Connect s větším, 9,2“ displejem nabízí funkce navigace a hlasového ovládání hovorovým jazykem, jež usnadňuje uživatelské interakce. Nový model Ateca je navíc vybaven osvětlenými vstupy USB typu C, které umožňují bezproblémové připojení přenosných zařízení a jejich nabíjení.
Hlasové ovládání je patrně jedním z nejsnadnějších a nejpřirozenějších způsobů interakce se zařízeními, a to zejména pro uživatele, kteří jsou již zvyklí na domácí asistenty ze světa spotřební elektroniky.
Hlasové ovládání rozpoznává hovorový jazyk. Uživatel tak může vstupovat do interakce s informačním a zábavním systémem pomocí hovorového vyjadřování. Systém reaguje i na opravy a odkazy na předchozí příkazy. Vyhledávání informací pro navigaci nebo hudby je díky tomu ještě snadnější a rychlejší. Systém se aktivuje jednoduchým zvoláním „Hola Hola“.
Zákazníci budou mít také přístup ke svým digitálním životům bez ohledu na jimi používané zařízení, a to díky systému Full Link, jehož součástí jsou uživatelská prostředí Android Auto a Apple CarPlay.
Systém Full Link je bránou do světa konektivity. Uživatelé si mohou jeho prostřednictvím propojit svá přenosná zařízení s informačním a zábavním systémem vozidla, a přenést tak svůj digitální „ekosystém“ do vozidla, ať se jedná o seznam kontaktů, hudební doprovod pro jízdu nebo mapové systémy. Vše je k dispozici a vše se ovládá intuitivně a bezpečně pomocí informačního a zábavního systému nebo ovládacích prvků na volantu, aniž by řidič musel odvracet svou pozornost od řízení.
SEAT CONNECT s integrovanou kartou eSIM zajišťuje uživatelům nepřetržité spojení s digitálním světem. Budoucí verze systému dokonce zpřístupní uživatelům nejnovější informační a zábavní aplikace, které bude možné kdykoli aktualizovat. To znamená, že v průběhu životnosti vozidla se bude digitální „ekosystém“ rozšiřovat a s ním i počty internetových služeb. Funkce „Vzdálený přístup“ SEAT CONNECT bude nabízena bezplatně na dobu jednoho roku bez ohledu na zákazníkem zvolenou verzi nebo stupeň výbavy.
Integrovaná karta eSIM poskytuje také službu eCall. Jejím prostřednictvím lze přímo přivolat záchranné služby v případě nehody. To znamená ještě vyšší úroveň bezpečnosti pro všechny členy posádky. Ti mají k dispozici nejen možnost nouzového volání (aktivuje se manuálně nebo automaticky), ale také odeslání důležitých dat z vozidla záchranným službám. Jedná se například o polohu vozu, typ motoru, barvu karoserie nebo počet cestujících. Uvedené údaje usnadní poskytnutí účinné pomoci. Integrovaná karta eSIM navíc umožňuje kontakt se servisními službami SEAT prostřednictvím tlačítka „soukromého volání“. Řidič se díky této asistenční službě může spojit s operátorem servisních služeb SEAT ve svém rodném jazyce bez ohledu na zemi, v níž právě cestuje.
Služby SEAT CONNECT, poskytované prostřednictvím integrované karty eSIM, umožňují některým informačním a zábavním funkcím používat v reálném čase informace z cloudu, které posouvají tradiční navigační systém do nové dimenze. Mezi tyto informace patří například internetové dopravní zpravodajství nebo poloha parkovacích míst.
Aplikace SEAT Connect zpřístupňuje nový svět možností pomocí služeb s dálkovým přístupem. Uživatelé si stáhnou aplikaci do svého chytrého zařízení a mohou na dálku ovládat řadu funkcí svého zaparkovaného vozu.
Uživatelé mají vzdálený přístup k datům svého vozu, od provozních údajů přes polohu zaparkovaného vozu a jeho stav až po stav zámků dveří a osvětlení. Upozornění na rychlost informují majitele o tom, že řidič, jemuž vůz zapůjčil, jede příliš rychle. Jiná upozornění hlídají pohyb vozidla v definované oblasti nebo informují majitele o pokusu o vloupání do vozidla. Další služby umožňují na dálku odemknout nebo uzamknout dveře vozu či aktivovat houkačku a ukazatele směru pro snadnější nalezení vozu, například na velkém obsazeném parkovišti.
Bezpečnost: Jedno z nejbezpečnějších a nejinteligentnějších kompaktních SUV na trhu
„Nový SEAT Ateca nejenže si zachovává výjimečnou robustnost, ale také nabízí novou dimenzi bezpečnosti a komfortu. Toho bylo dosaženo mnoha integrovanými systémy, díky nimž se toto kompaktní SUV řadí mezi nejbezpečnější a nejvyspělejší na trhu,“ řekl Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj. „Nový SEAT Ateca usnadňuje našim zákazníkům život a zvyšuje úroveň jejich bezpečnosti vyspělými asistenčními systémy od částečně automatizované jízdy v některých jízdních situacích až po podporu při vyjíždění z parkovacího místa.“
Nový SEAT Ateca je bezesporu jedním z nejbezpečnějších vozidel ve svém segmentu, které nabízí řadu nových vyspělých asistenčních systémů ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Nové kompaktní SUV dokáže ještě lépe vnímat své okolí a reagovat na překážky na vozovce. SEAT Ateca díky těmto technologiím rozpoznává okolní dění a nabízí optimalizovanou ochranu v jakékoli situaci.
Systémy, mezi něž patří přednárazový asistent (Pre-Crash Assist), prediktivní adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist), asistent pro stav nouze (Emergency Assist), asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) a asistent pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist), vzájemně spolupracují, aby ochránily vozidlo i jeho posádku.
Přednárazový asistent (Pre-Crash Assist) připraví vozidlo i cestující na nejhorší v případě bezprostředně hrozící kolize. Systémy vozidla přitom vzájemně spolupracují. Tato funkce přitáhne bezpečnostní pásy na sedadlech vpředu, uzavře okna dveří a střešní okno a aktivuje výstražná světla, aby minimalizovala důsledky nehody.
Prediktivní adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) zjišťuje polohu kompaktního SUV pomocí dat GPS z navigačního systému a na základě toho upravuje rychlost jízdy s ohledem na další průběh trasy – zatáčky, kruhové objezdy, křižovatky, úseky s omezením rychlosti a zastavěné oblasti. Adaptivní tempomat používá také přední kameru k rozpoznávání dopravních značek a v případě změny rychlostního limitu přizpůsobí rychlost jízdy vozidla.
Funkci částečně automatizované jízdy rozšiřuje technologie Travel Assist. Řidič ji aktivuje stisknutím tlačítka na volantu. Vyspělý systém využívá informace ze systémů ACC a Lane Assist k aktivnímu udržování vozidla uprostřed jízdního pruhu a přizpůsobování rychlosti jízdy dopravní situaci. Řidič může využívat funkci asistovaného řízení při rychlosti jízdy až 210 km/h.
Z důvodů bezpečnosti a dodržování legislativních požadavků musí řidič na systém neustále dohlížet, sledovat dopravní situaci a také držet volant alespoň jednou rukou. Pokud vozidlo detekuje, že řidič pustil volant po dobu několika sekund, aktivuje zvuková a vizuální upozornění, podpořená krátkým přibrzděním. Jestliže řidič ani pak nereaguje, zasáhne asistent pro stav nouze (Emergency Assist) a Ateca bezpečně zastaví.
Novou dimenzi asistence přináší řidičům nového modelu SEAT Ateca asistent pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist). Vozidlo řidiče při opouštění parkovacího místa zvukově a vizuálně upozorňuje na přibližující se vozidla, cyklisty nebo chodce z obou stran a v případě potřeby automaticky zabrzdí.
SEAT Ateca bude vybaven také asistentem pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), který detekuje vozidla vzdálená až 70 metrů a upozorňuje na ně řidiče rozsvícením LED diody na vnějším zpětném zrcátku.
Nová Ateca nabízí také technologii Trailer Assist pro zákazníky, kteří často jezdí s přívěsem. Tento systém podporuje řidiče při couvání nebo parkování s přívěsem. Precizní manévrování se soupravou usnadňuje obraz ze zadní kamery a informace z parkovacích senzorů.
Trailer Assist je uživatelsky velmi přívětivý. Řidič musí jen zařadit zpětný chod, stisknout tlačítko parkovacího asistenta a ovládacím prvkem pro nastavování polohy vnějších zpětných zrcátek zvolit požadovaný směr jízdy soupravy s přívěsem a pak už jen ovládat pedály plynu a brzdy, resp. i řazení ve vozidlech s mechanickou převodovkou. Systém se postará o všechno ostatní.
Technické údaje
Zážehové motory
Motor | 1.0 TSI s mechanickou převodovkou (EU6 AP) |
Počet válců/ventilů | 3 válce/12 ventilů |
Zdvihový objem | 999 cm3 |
Vrtání x zdvih | 74,5 x 76,4 mm |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Max. výkon | 81 kW/110 k |
Max. točivý moment | 200 N.m |
Emise CO2 | WLTP: 143-162 g/km |
Spotřeba paliva | WLTP: 6,3-7,2 litru/100 km |
Motor | 1.5 TSI s mechanickou převodovkou (EU6AP) |
Počet válců/ventilů | 4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem | 1498 cm3 |
Vrtání x zdvih | 74,5 x 85,9 mm |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Max. výkon | 110 kW/150 k |
Max. točivý moment | 250 N.m |
Emise CO2 | WLTP: 139-163 g/km |
Spotřeba paliva | WLTP: 6,1-7,2 litru/100 km |
Motor | 1.5 TSI s převodovkou DSG (EU6AP) |
Počet válců/ventilů | 4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem | 1498 cm3 |
Vrtání x zdvih | 74,5 x 85,9 mm |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Max. výkon | 110 kW/150 k |
Max. točivý moment | 250 N.m |
Emise CO2 | WLTP: 146-162 g/km |
Spotřeba paliva | WLTP: 6,4-7,1 litru/100 km |
Motor | 2.0 TSI s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive (EU6DG) |
Počet válců/ventilů | 4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem | 1984 cm3 |
Vrtání x zdvih | 82,5 x 92,8 mm |
Kompresní poměr | 11,65:1 |
Max. výkon | 140 kW/190 k |
Max. točivý moment | 320 N.m |
Emise CO2 | WLTP: 180-196 g/km |
Spotřeba paliva | WLTP: 7,9-8,7 litru/100 km |
Vznětové motory
Motor | 2.0 TDI s mechanickou převodovkou (EU6AP) |
Počet válců/ventilů | 4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem | 1968 cm3 |
Vrtání x zdvih | 81,0 x 95,5 mm |
Kompresní poměr | 16,0:1 |
Max. výkon | 85 kW/115 k |
Max. točivý moment | 300 N.m |
Emise CO2 | údaje nejsou k dispozici |
Spotřeba paliva | údaje nejsou k dispozici |
Motor | 2.0 TDI s mechanickou převodovkou (EU6DG) |
Počet válců/ventilů | 4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem | 1968 cm3 |
Vrtání x zdvih | 81,0 x 95,5 mm |
Kompresní poměr | 16,2:1 |
Max. výkon | 110 kW/150 k |
Max. točivý moment | 340 N.m |
Emise CO2 | WLTP: 138-156 g/km |
Spotřeba paliva | WLTP: 5,3-5,9 litru/100 km |
Motor | 2.0 TDI s převodovkou DSG (EU6DG) |
Počet válců/ventilů | 4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem | 1968 cm3 |
Vrtání x zdvih | 81,0 x 95,5 mm |
Kompresní poměr | 16,2:1 |
Max. výkon | 110 kW/150 k |
Max. točivý moment | 340 N.m |
Emise CO2 | WLTP: 142-162 g/km |
Spotřeba paliva | WLTP: 5,4-6,2 litru/100 km |
Motor | 2.0 TDI s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive (EU6DG) |
Počet válců/ventilů | 4 válce/16 ventilů |
Zdvihový objem | 1968 cm3 |
Vrtání x zdvih | 81,0 x 95,5 mm |
Kompresní poměr | 16,2:1 |
Max. výkon | 110 kW/150 k |
Max. točivý moment | 340 N.m |
Emise CO2 | WLTP: 158-177 g/km |
Spotřeba paliva | WLTP: 6,0-6,7 litru/100 km |
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií