Po úspěšném uvedení (sedmimístného) modelu Grand C4 Picasso pokračuje Citroën v rozšiřování své řady jednoprostorových vozů o druhý model C4 Picasso (pětimístným) specifického tvaru.
Tento nový kompaktní jednoprostorový vůz se na první pohled odlišuje svým dynamickým a atraktivním stylem. Jeho výrazný vzhled je příslibem radosti z řízení při současném využití předností MPV, kterými jsou příkladný objem vnitřního i zavazadlového prostoru či zvýšená pozice řidiče. Nabízí však i výhody dosud nevídané, které přináší koncept Světla a prostoru – výjimečný výhled do stran i vynikající světelné poměry, velice snadnou modularitu, volný vnitřní prostor a vysokou úroveň komfortu na palubě.
Značka vytvořila podobně jako u limuzín skutečnou modelovou řadu MPV s rozlišenými styly a specifikacemi. Řada zahrnuje tři kompaktní jednoprostorové vozy Xsara Picasso, C4 Picasso (pětimístné) a Grand C4 Picasso (sedmimístné) a dále velký jednoprostorový vůz C8.
Design vozu C4 Picasso se velice jasně vyznačuje svými originálními dynamickými liniemi. Jeho promyšlený styl je současně kompaktní, uvolněný a elegantní. Nový vůz je ze všech úhlů pohledu nesmírně atraktivní a dynamický.
Přední strana dodává novému vozu dynamický výrazný vzhled, a to díky nárazníku s velkými vstupy vzduchu za černou mřížkou, připomínajícími sportovní vozy. Panoramatické širokoúhlé čelní sklo a velká postranní okénka podtrhují jeho příslušnost k rodině visiospace Citroën. Tím, že jsou zadní sloupky schované za zadním okénkem, získává střecha na vzdušnosti a vůz působí dojmem nepřerušeného prosklení.
Ochranný pás karoserie evokuje robustnost, zatímco výklenek ve tvaru vlny přináší boční zadní linii karoserie rytmus a celé karoserii přidává na plynulosti a lehkosti. Dolů splývající střecha, prodloužená spojlerem, přináší vzhledu vozu ještě více elegance.
Zadní část vozu C4 Picasso a jeho zadní světla horizontálního designu ve tvaru hokejky se inspirovala limuzínami. Zdůrazňuje vzhled a šířku vozu a zakotvuje ho ve třídě dynamických vozů.
Visiospace je kombinací výjimečného výhledu („visio“ – světlo) a velkého vnitřního prostoru („space“ – prostor).
C4 Picasso nabízí
- výjimečný výhled a světelné poměry, které zajišťuje především širokoúhlé panoramatické čelní sklo, velká přední boční okénka vsazená do jemných sloupků a panoramatická prosklená střecha (k dispozici za příplatek);
- ve své kategorii příkladný vnitřní prostor a objem zavazadlového prostoru – od 500 litrů VDA pod zadním platem při běžném použití zavazadlového prostoru za sedadly ve 2. řadě, po maximální objem 1 734 litrů VDA za předními sedadly;
- tři stejná samostatná sedadla ve 2. řadě a rovná podlaha, díky které mají všichni tři cestující v zadní řadě stejný komfort;
- modularita sedadel, jejichž manipulace je obzvlášť snadná a rychlá, kdy se všechny tři zadní sedadla velice snadno přiklopí k podlaze vozu.
C4 Picasso drží všechny sliby, plynoucí z jeho dynamického designu, a poskytuje skutečnou radost z řízení.
Od uvedení na trh jsou k dispozici čtyři výkonné motory s nízkou spotřebou, jež jsou navíc šetrné i k životnímu prostředí:
- v benzínové verzi je to motor 1.8i 16V 127 k DIN, spojený s pětistupňovou mechanickou převodovkou a motor 2.0i 16V 143 k DIN nabízený s šestistupňovou pilotovanou převodovkou nebo – podle konkrétního trhu – se čtyřstupňovou automatickou převodovkou;
- v dieselové verzi jsou to dva motory sériově vybavené filtrem pevných částic, tzn. motor HDi 110 FAP, spojený s pětistupňovou mechanickou převodovkou nebo s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou a motor HDi 138 FAP s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
Automatickou šestistupňovou pružnou a citlivou převodovku, která může být spojena s motorem HDI 138 FAP, používají již limuzíny C4, C5 a C6. Systém je využit i u vozu Grand C4 Picasso. Vozy vybavené automatickými převodovkami mají stejně jako vozy s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou inovované místo řidiče se všemi ovládacími prvky (volič a pádla) seskupenými na volantu.
Každodenní řízení usnadňuje automatická elektrická parkovací brzda a pomoc při startování ve svahu (hill assistance), kterými je vůz vybaven sériově.
C4 Picasso, který byl vyvinutý na stejné platformě jako Grand C4 Picasso, jež získal v testech EuroNCAP 5 hvězdiček, vyhovuje rovněž nejnáročnějším kritériím, pokud jde o ochranu cestujících v případě nárazu (7 sériových airbagů včetně kolenního airbagu řidiče, inovační zesílená struktura, 4 sedadla Isofix, akustická signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech, atd.).
C4 Picasso je k dispozici s mnoha prvky výbavy, které jsou v tomto segmentu vzácné a přispívají ke komfortu a pohodě na palubě:
- Kromě tradičních odkládacích prostorů jsou vozy s šestistupňovou manuální pilotovanou převodovkou nebo s automatickou převodovkou vybaveny čtyřmi uzavíratelnými přihrádkami v palubní desce, z nichž velká centrální přihrádka je chlazená.
- V zavazadlovém prostoru může mít C4 Picasso navíc uložen nový Modubox, odnímatelný vozík, který usnadňuje rozdělení zavazadlového prostoru nebo manipulaci s nakládanými věcmi mimo vůz.
- Komfort odpružení je na vynikající úrovni, zejména díky pneumatickému odpružení zadní nápravy (k dispozici u všech verzí kromě vozu s motorem 1.8i 16V).
- K vynikajícímu akustickému komfortu přispívají vrstvená boční akusticky izolovaná skla (příplatková výbava), která jsou v tomto segmentu velice vzácná, a akusticky izolované čelní sklo.
- V nabídce jsou užitečné prvky nočního osvětlení jako jsou automatická boční světla zabudovaná pod bočními vnějšími zpětnými zrcátky, přenosná svítilna v zavazadlovém prostoru a lampičky ke čtení v zadní části opěradel předních sedadel. K vytváření útulného prostředí navíc napomáhají i signální proužky světla rozmístěné ve vnitřním prostoru.
- Zvláštní pozornost byla věnována zajištění příjemné atmosféře na palubě, zejména pomocí individuální regulace přívodů vzduchu v zadní řadě a možnosti připlatit si přídavnou klimatizaci (podle konkrétního trhu), a dále díky čidla kvality vzduchu a parfémovaného osvěžovače vzduchu.
- V nabídce je i kompletní hi-fi systém a obrazovky pro video zasunovatelné do opěradel předních sedadel.
Zvláštní pozornost byla dále věnována i kvalitě interiéru, což se projevilo zejména použitím ušlechtilých materiálů příjemných na dotek (použití chrómu a lesklého černého materiálu, laku příjemného na dotyk, jemně zrnité palubní desky a dveřních panelů…).
Svým unikátním, velice dynamickým a vyhraněným stylem, rozměry (délka 447 cm, šířka 183 cm a výška 166 cm), prvky zpříjemňujícími řízení a zajišťujícími funkci „visiospace“ se C4 Picasso přirozeně řadí do modelové řady kompaktních jednoprostorových vozů Citroën mezi vozy Xsara Picasso a Grand C4 Picasso.
Modelová řada MPV Citroën podle délky vozu
- Xsara Picasso – 427 cm
- C4 Picasso (5 míst) – 447 cm
- Grand C4 Picasso (7 míst) – 459 cm
- C8 – 472 cm
Citroën dnes tedy nabízí díky svým třem kompaktním MPV a velkému MPV C8 nejbohatší a nejširší modelovou řadu ve své historii, se čtyřmi vozy naprosto rozdílného stylu, jejichž specifikace na navzájem doplňují.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.