Sébastien Loeb: Potřetí mistrem světa

Byla neděle 5.30 hodin ráno a Sébastien Loeb se ve Francii dozvěděl, že se potřetí v řadě stává mistrem světa v rallye.

Titul získal i přesto, že na 14. podniku seriálu WRC v Austrálii pro zranění vůbec nestartoval.

Nesledoval jste Australskou rallye v noci ze čtvrtka na pátek…

„Pozorně jsem sledoval Tureckou rallye od startu do cíle a výkon Marcuse Grönholma tam mě tak trochu srážel dolů. Dívat se na jeho létání v autě a nemít žádnou možnost něco udělat. To bylo pro mě hodně kruté. Nebyl to zkrátka dobrý pocit a už jsem ho nechtěl zažít.“

Jaký jste měl pocit, když vám v pátek ráno zazvonil mobilní telefon?

„SMS zprávy mi chodily po každé rychlostní zkoušce a hromadily se mi v telefonu celou noc. Přečetl jsem si je najednou. Když jsem je četl, věděl jsem, že Marcus má odstup deset minut na čelo závodu. Měl jsem samozřejmě dobrou náladu a hned jsem zavolal Marku Van Dalenovi, stájovému šéfovi Kronosu, který mi celou situaci popsal.“

Netrápilo vás, že jste situaci svým soupeřům poněkud ulehčil?

„Je to možné. Začátek soutěže naznačil, že by se ještě něco mohlo stát. Ale větší část toho nejtěžšího už byla za námi a udělána. Pro Marcuse bylo deset minut ztráty velkou dírou na jeho cestě na pódium, které on nutně potřeboval dosáhnout. Po poslední rychlostní zkoušce jsem mu poslal textovou zprávu a poděkoval mu. Odpověděl mi, že všechno bylo opravdu fair a že si titul zasloužím. A také mě varoval před příští sezonou!“ (smích)

Co cítíte, když se vše povedlo?

„Zrovna nyní je těžké říci, jak se cítím, když je ve Francii hodně brzo ráno. Byl jsem na sebe naštvaný, když se mi to stalo, protože mě to vyřadilo ze soutěže. Nyní cítím úlevu. Myslím, že mnoho lidí nevěřilo, že bych mohl získat titul s privátním týmem, i kdyby to bylo s podporou od Citroën Sport. Jsem hodně rád za Kronos a naše partnery, zvláště BFGoodrich. Také díky jejich bezchybné práci jsme byli schopni si vytvořit během prvních dvanácti soutěží dostatečný náskok, který nám dnes pomohl dosáhnout našeho cíle.“

Nyní se asi můžete mnohem lépe koncentrovat na vaši rehabilitaci?

„Určitě teď půjdou věci mnohem snáze. Nejsem už pod tlakem, abych se vrátil co nejdříve. Neznamená to ale, že bych si dopřál větší pohodu při rehabilitaci. Tu to samo o sobě neurychlí. Čeká mě ještě mnoho práce. Rentgen ukázal, že ruka srůstá dobře. Další kontroly u lékaře mě čekají do dvou týdnů. Ještě si to asi vyžádá hodně času. Zlomenina je dost komplikovaná. Potřebuji zapracovat na rozsahu a pohyblivosti celé paže a posílit ji. Některé dny si připadám, jako by se ani nic nestalo, ale vím, že všechno musí postupovat krok za krokem.“

A kdy budete opravdu zpátky?

„Už mohu jezdit svým autem v běžném provozu. Pokud jde ale o návrat za volant Xsary WRC, nemohu říci přesné datum a neřeknou ho ani lidé, kteří se o mě starají. Minimum, ve které mohu doufat, jsou seznamovací jízdy před Novým Zélandem, kde se tratě dost změnily. I kdybych nemohl letos jet, alespoň bych si tratě kompletně prostudoval před příštím ročníkem. Musím být trpělivý. Alespoň mám teď více času na to, abych si vychutnal třetí titul mistra světa.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...