Na 14. podniku letošního serálu WRC totiž na vozech Citroën Xsara WRC 2006 pojedou Xevi Pons – Carlos Del Barrio a Dani Sordo – Marc Marti.
Pojedou opět v Perthu, který však hostí světový šampionát naposledy, když v programu byl jako hostitelské město nepřetržitě od roku 1989. Langley Park na řece Swan, nedaleký Gloucester Park a dostihová dráha, kde se mj. pojede superspeciálka a v průběhu soutěže se tu jezdci otočí ještě šestkrát, poprvé při zítřejším středečním shakedownu. To vše zůstane jezdcům pouze ve vzpomínkách.
Trať je prakticky stejná jako loni, tedy i s návštěvou Dwellingup regionu kolem Heleniny řeky s pověstnými vysokými skoky aut. Trať a její povrch je charakteristický malými kameny, které připomínají mramorové úlomky. Hrají odstíny od žluté po tmavě okrovou barvu. Jejich vymetání prvními jezdci bude pro kvalitu tratě hodně důležité. Kameny nedovolí vyšší průměrnou rychlost než mezi 105 a 110 km za hodinu. Pro jezdce však představují největší nebezpečí stromy, které jsou velice blízko stopy.
Xsara se do Austrálie poprvé vydala v ročníku 2002, o rok později už tu vyhrála a stejně tak i v dalších letech 2004 a 2005.
Letošní australské jaro zatím nehrozí přílivem srážek, tratě se očekávají suché, a tak se mladí Španělé pokusí o zisk maxima bodů pro hodnocení Poháru konstruktérů.
Jean Pierre – Mondron a Marc Van Dalen z týmu Kronos: Boj proti osudu
Proč jste pro Austrálii vybrali oba mladé Španěly?
Marc van Dalen: „V Turecku jsme se pokusili riskovat, ale nic nešlo tak, jak jsme si přáli. Nám ani Colinovi. Stav trati byl nejhorší možný pro jeho návrat do soutěží, protože je nutná perfektní znalost pneumatik BFGoodrich. V Austrálii by byla situace jiná, Colin má se soutěží bohaté zkušenosti a nahrávala by nám i jeho startovní pozice. Museli jsme ale na tento vzdálený a drahý podnik nominovat pouze dva vozy. Nicméně Xevi je stále silným členem našeho týmu, opět našel svou sebedůvěru a v Turecku zajel dobře. V Austrálii startoval již dvakrát, v roce 2004 zde dosáhl ohromného výsledku a i v loňském roce zajel několik dobrých časů. Podle mě si nominaci zaslouží.“
Vaše Xsary pojedou opět v tradičních barvách Citroënu. Proč?
Jean Pierre Mondron: „Na začátku sezony jsme uzavřeli s Citroën Sport dohodu o pronájmu několika Xsar pro všech šestnáct soutěží mistrovství. Díky tomu jsme mohli vstoupit jako tým do Poháru konstruktérů. Naše smlouva se sponzorem Gauloises se týkala pouze třinácti podniků. Ty jsme odjeli. Myslím, že panuje oboustranná spokojenost. Navíc není vyloučeno, že se do konce sezony neobjeví nový partner. Mimo to si myslím, že za tu obrovskou technickou podporu, kterou nám Citroën poskytl, je správné oplatit jim jejich víru v nás tímto způsobem.“
Přišli jste o vedení v mistrovství světa značek. Jak vidíte další vývoj šampionátu?
Marc van Dalen: „Vedli jsme šampionát od Mexika. Bylo to hlavně díky Sebovi a Danimu. Fakt, že Kronos dokázal vzdorovat extrémně kvalitním protivníkům přispěl k vyššímu zájmu diváků o celé mistrovství. Před Austrálií ztrácíme 8 bodů z 54 možných, které jsou do konce sezony ve hře. Nic není ztraceno! Věřím našim mladým, kteří v Turecku prokázali své kvality. Nejsem žádný snílek ani pesimista, jedno je ale jasné – bude to těžké. Musíme ale bojovat. Osud byl nedávno proti nám, uvidíme, na čí straně bude nyní.“
Pons: Loeb je nenahraditelný
Xevi Pons: „Turecko byla moje nejlepší rallye. V Austrálii startuji potřetí. Poprvé jsem tu byl s produkčním vozem v roce 2004 a dojel jsem druhý. Loni v týmu Kronos s Xsarou WRC jsem bohužel měl poruchu. Mám sice jedničku po Sébovi, ale dobře vím, že on je nenahraditelný. Číslo jedna patří jemu. To si uvědomuji a necítím větší tlak na mou osobu. Hodně jsem se letos naučil, nedělám už staré chyby. Snad to bude platit také v Austrálii. Chtěl bych splatit důvěru, kterou mi dali Marc Van Dalen a Guy Fréquelin tím, že přivezu co nejvíc bodů do Poháru konstruktérů.“
Dani Sordo: „Já naopak velký tlak cítím. Všichni říkají, jak je australský terén obtížný, dokonce je to jedna z největších výzev celého seriálu mistrovství. Chtěl bych zajet tak, jako obvykle, chytit správné tempo hned od startu a dobře si přečíst terén. Pak bych mohl mít šanci na důležité body pro náš tým.“
Austrálie v kostce
17. ročník Rally Australia měří celkem 1334,41 km, z toho je 348,51 km měřených ve 26 rychlostních zkouškách na 12 odlišných trasách. Rallye má centrum v Perthu, hlavním městě západní Austrálie.
Asistenční park je v Langley Parku na řece Swan, seznámení s tratí se koná dnes a zítra – tj. v úterý a ve středu 24. a 25. října od 8 do 18 hodin. Shakedown využívá trati superspeciálky v Gloucester Parku v Perthu. Jede se zítra – ve středu 25. října mezi 19:00 a 22:00 hodin. Startovní ceremoniál j ve čtvrtek 26. října v 18:45 hod. v Gloucester Parku.
– Citroën Xsara vyhrála Rallye Australia díky posádce Sébastien Loeb/Daniel Elena (2004) a dvojici François Duval/Sven Smeets (2005).
– Kronos Racing se představil v roce 2005 s dvěma vozy Citroën Xsara WRC -Manfred Stohl/Ilka Minor (3.) a Xavier Pons/Carlos Del Barrio (nedokončili).
– Dani Sordo je tu nováčkem. Jeho spolujezdec Marc Martí poprvé startoval v roce 1997 s Oriol Gómez (Seat Ibiza GTi 16V/17./2. A7) a Carlos Sainz v roce 2003 (Citroën Xsara WRC, 5.).
– 3. účast pro Xevi Ponse – v roce 2004 (Oriol Juliŕ/Mitsubishi Lancer Evo VIII/6. diskvalifikováni, 2. ve sk. N) a v roce 2005 (Carlos Del Barrio/Citroën Xsara WRC/nedojeli).
– Třetí účast pro Carlose Del Barria – poprvé 1996 (Jesús Puras/Seat Ibiza GTi 16V/nedokončili) a 2005 (Xevi Pons/Citroën Xsara WRC/nedokončili).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.