Podrobně o novém Dacia Loganu MCV představeném na současně probíhajícím autosalonu v Paříži

Pohodlné kombi až se 7 místy s velkou kapacitou zavazadlového prostoru náleží Loganu MCV všechny výhody úspěšného Loganu sedan včetně výhodné ceny.

Podrobně o novém Dacia Loganu MCV představeném na současně probíhajícím autosalonu v Paříži
Podrobně o novém Dacia Loganu MCV představeném na současně probíhajícím autosalonu v Paříži
Podrobně o novém Dacia Loganu MCV představeném na současně probíhajícím autosalonu v Paříži

Se svými 7 místy k sezení pro dospělou osobu působí Dacia Logan MCV na trhu vozů kombi stejný rozruch, jaký způsobil Logan u rodinných sedanů. Již tento měsíc se začne prodávat na rumunském trhu a začátkem roku 2007 v dalších zemích Evropy. Stejně jako sedan i s osvědčeným dieselovým motorem 1,5 dCi, což je s ohledem na potěšení z jízdy a spotřebu ten správný odkaz, poskytovaná záruka přitom bude 3 roky nebo na 100 000 km.

Jednoduchá a robustní koncepce zděděná po sedanu

Stejně jako Logan sedan i Logan MCV byl vyvinutý tak, aby odpovídal rozmanitým podmínkám často velmi extrémního použití. Technický výběr byl opětovně veden vůlí po robustní a jednoduché konstrukci. Tak se pro schopnost eliminovat stykové spáry obložení a záruku dlouhověkosti převzal monoblok palubní desky sedanu. Také dveře se skládají z jednoho kusu. Materiály a tkaniny byly zvoleny s cílem potvrdit vnímání kvality a pevnosti, které známe u Loganu sedan. V exteriéru se znovu setkáváme s ochrannými prvky, které se ve smyslu spolehlivosti a robustnosti řady Logan zasloužily o dobré jméno: ochrana plechů vstřikováním vosku do prohloubených částí, důsledné zatmelení vnějších spojení kabiny vozu vodotěsnou izolací nebo například zesílená ochrana podvozku proti štěrkovým nárazům. Každopádně vzhledem k určení Loganu MCV k ještě více účelovějšímu a proměnlivějšímu použití, než má sedan, si inženýři Dacie přáli nabídnout zvýšenou úroveň ochrany. Logan MCV je vybavený novými širšími ochrannými postranními lištami na bočních dveřích, což je prvek, který má vliv i na design vozidla a vyjadřuje jeho robustnost. Dále je Logan MCV vybavený ochrannými lyžinami, které jsou umístěné pod hnací motorovou jednotkou, a zcela novým zařízením, které chrání převodovku proti prachu. Mechanická část vozu je tudíž dokonale chráněna proti nejrůznějším vnějším agresivním činitelům. V kombinaci se vzdáleností od země (155 mm), která je v poměru k evropským normám vyšší o 20 mm a pérování s vysokými pérovacími zdvihy, umožňují tato zařízení, aby Logan MCV bezstarostně čelil všem typům vozovek po celém světě, i těm nejpoškozenějším. Tepelný komfort nezůstává nijak pozadu a vyprojektován byl tak, aby odpovídal teplým i chladným klimatickým podmínkám. Oproti sedanu jsou technické možnosti převedeny do tepelného komfortu, který je díky optimalizovaným vzduchovým výdechům a zvýšenému průtoku vzduchu 40 kg/h stejný pro všechna místa.

Řada s moderní motorizací

Logan MCV přejímá motorizaci, která se zasloužila o úspěch sedanu a která už je prověřena u řady vozidel výrobní řady Renault. Díky třem benzínovým motorům (1,4 a 1,6 MPI; 1,6 16v) a jednomu dieselovému (1,5 dCi) nabízí řada Logan MCV široký výběr vlastností, které odpovídají očekávánímu jednotlivých trhů a jednotlivým zákazníkům.

1,4 MPI a 1,6 MPI: dva motory, které odpovídají postavení Loganu

Dva benzínové motory s 8 ventily o objemu 1,4 l a 1,6 l dokonale odpovídají kritériím na náklady, robustnost a jednoduchost údržby, která je charakteristická pro všechny Logany. Motory se vzájemně liší výrazným točivým momentem v nízkém režimu, který je k dispozici v širokém rozpětí využití od 3000 do 4500 ot./min.

Výkon motoru 1,4 je 55 kW (75 k) při 5500 ot./min a nabízí točivý moment 112 Nm při 3000 ot./min. Motor o objemu 1.6 l má výkon 64 kW (90 k) při 5500 ot./min a točivý moment 128 Nm při 3000 ot./min. Tyto dva motory jsou spojené s mechanickou 5stupňovou převodovkou používanou u Logana II a Mégana II.

U každého z těchto motorů jsou první tři rychlostní stupně krátké a upřednostňují startování a akcelerační pružnost při nízké rychlosti nebo při naloženém vozidle. Dvě zbývající rychlosti se zaměřují na spotřebu a akustiku. Pokud jde o spotřebu 7,6 l/100 km u verze 1,4 l, o výkonu 75 k v kombinovaném provozu, řadí tato skutečnost Logan MCV do čela pelotonu své třídy.

Benzinový motor 1,6 16v navržený nedávno pro sedan nabízí Loganu MCV nevšední výkony. S výkonem 105 k (77 kW) při 5750 ot./min s maximálním točivým momentem 148 Nm při 3750 ot./min umožňuje Loganu MCV 1,6 16v zrychlit z 0 na 100 km/h za 11,8 sekund a dosáhnout maximální rychlosti 174 km/h.

Volba motoru 1,6 16v do výbavy Loganu MCV je však dána zejména jeho poddajností a potěšením z řízení, které poskytuje. S 90% maximálním točivým momentem od 2000 ot./min se tento motor jeví jako živý a příjemný, velmi přímočarý a bez snižování činnosti a středního režimu. Tyto výsledky přitom nejsou dosaženy na úkor spotřeby, protože tato 16ventilová verze motoru 1,6 spotřebuje pouhých 7,5 l/100 km v kombinovaném provozu.

Motor 1,6 16v je spojený s 5stupňovou převodovkou typu JR, která disponuje zlepšenou synchronizací a kabelovým ovládáním. Tyto dvě vlastnosti umožňují snížení dráhy a zvýšení přesnosti volby ve prospěch radosti z řízení.

Benzínové motory Loganu MCV vyžadují výměnu olejů pouze každých 30 000 km.

Naftový motor 1,5 dCi s výkonem 70 k je vybaven špičkovou technologií vybavenou systémem přímého vstřikování common rail druhé generace, která poskytuje služby na vysoké úrovni zároveň spojené s nízkou spotřebou. S pouhými 5,3 l na 100 km a emisemi limitovanými na 140 g/km CO2 se řadí Logan MCV 1,5 dCi mezi ostatní dieselové vozy kombi na trhu s vysokou mírou konkurenceschopnosti.

Kompaktní motor 1,5 dCi je zároveň charakterizován nízkou váhou (127 kg). Plněný turbokompresorem s nízkým setrvačným odporem ve snížené reakční době v sobě sdružuje uživatelské pohodlí a pružnost. Při vyvinutí 50 KW (70 k) při 4000 ot./min dosahuje maximálního točivého momentu 160 Nm od 1700 ot./min, z čehož 85 % je k dispozici v rozmezí 1500 a 3500 ot./min. Mechanická 5stupňová převodovka je doživotně promazána. Využití točivého momentu motoru 1,5 dCi je vývojově uzpůsobeno protažením převodových stupňů. Důraz se klade na spotřebu a akustiku při zachování dynamické výkonnosti vozu. Jeho nízká spotřeba spojená s nádrží o objemu 50 l nabízí Loganu MCV dojezd, která hraničí s 1000 km.

V oblasti bezpečnosti náleží Loganu MCV znalecké uznání uznávané společností Renault. Logan i Logan MCV je konstruován na základě platformy B Alliance. Aktivní bezpečnostní prvky této platformy má tudíž zcela přirozeně i Logan MCV. Přední náprava, která je odvozena z nápravy Clio II, je typu Mac Pherson s trojúhelníkovým ramenem. Zesílená zadní náprava přejímá koncept H nápravy s programovaným deformačním a čistitelným profilem, který je společný i pro ostatní vozy platformy. Náprava je spojená s šroubovitými pružinami a svislými tlumiči se zvětšeným podvěsovým zdvihem z důvodu uzpůsobení vozidla na těch nejhorších silnicích. Důkladná studie pevnosti předního a zadního pérování omezuje pohyby karosérie, zejména kolébání vozidla. To vše zajišťuje Loganu MCV jisté a vyvážené chování při každé příležitosti. Stejně jako sedan má i rám Loganu MCV sériově dodávané tyče proti překlopení.

Brzdění zajišťují přední kotoučové a zadní bubnové brzdy. Verze opatřené ABS jsou vybaveny systémem Bosch 8.0 poslední generace s elektronickým posilovačem brzd EBV, který lze nalézt také u Méganu II. Tento systém plně využívá brzdný potenciál zadní nápravy.

Ve oblasti pasivní bezpečnosti odpovídá Logan MCV evropským normám. Může být vybaven celkem čtyřmi airbagy. Dva čelní airbagy jsou k dispozici sériově a jsou vybavené větracím otvorem, který reguluje vnitřní tlak vaku a v případě nárazu omezuje sílu působení na cestující. Dva přední boční airbagy budou k dispozici na objednávku ve druhé fázi. Airbagy doplňují deformační zařízení konstrukce karosérie pro případ bočního nárazu. Systém zabezpečení přirozeně obsahuje tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlavy na všech místech včetně míst ve třetí řadě u sedmimístné verze. Současně s tím náleží Loganu MCV znalecké uznání uznávané inženýry společností Renault v oblasti odolnosti proti nárazům a přeměny kinetické energie. Při čelním nárazu upřednostňuje uspořádání oddělení motoru překrývání mechanických prvků. Dalším důležitým ochranným prvkem je palubní deska. Její voštinová konstrukce z polypropylénu, vysoce absorpčního materiálu, snižuje v případě nárazu důsledky dopadu na kolena. Její zakřivení v dolní části a dvířka odkládacího prostoru se přizpůsobuje tvaru končetin a rozděluje síly na nohy a kotníky. Konstrukce sedadel udržuje pánev cestujících v poloze uzpůsobené pro případ nárazu. Dolní končetiny cestujících chrání vycpávky podnožek vedle řidiče a spolujezdce. Při bočním nárazu chrání patní konstrukce nohy a uprostřed pánev a doplňuje ochranu boční odolnosti na sedadle a dveřních vycpávkách. Stejná pozornost je věnována zadnímu nárazu. Nádrž je například umístěna pod podlahou a vzdálená od zadní nápravy, což omezuje možnost jakéhokoliv proražení podvozku nebo otáčejících se náprav.

A konečně umožňuje Logan MCV instalovat univerzální dětské sedačky (systém Isofix) čelem a zády ke směru jízdy na bočních sedadlech ve druhé řadě. Vypínač umístěný v palubní desce umožňuje odpojit airbag a světelná kontrolka připomíná dezaktivaci této funkce.

Moderní design zdůrazňující prostorovost

Logan MCV vyjadřuje svou kvalitu a robustnost zřetelně podtrženým rozchodem kol, karoserií s vypnutými boky, pěkně tvarovanou kapotou a nenechává tak nikoho na pochybách o „zřetelných“ genech vozidla Logan. Logan MCV však využívá i poučení ze stylu Loganu Steppe Concept, který byl představen na Ženevském autosalónu v roce 2006. Od sedanu se Logan MCV odlišuje předním nárazníkem, jehož kresba se znovu opakuje v dolní části. Rozšířený otvor pro nasávání vzduchu a nové otvory pro usazení mlhových světel dodávají vozidlu ještě výraznější osobitost. Také obrys masky chladiče má viditelně širší okraje, které zdůrazňují identitu značky Dacia. Široce dimenzované boční ochranné lišty chrání Logan MCV na cestách a podtrhují pocit robustnosti. Sevřená linie karoserie je dynamicky završena zaobleným tvarem skla bočních oken. Jakmile nastoupíme na palubu vozu, umožní nám zdvižená střecha, která spočívá na střešních sloupcích, vnímání výjimečně příjemného prostředí a pocitu prostornosti. Kresba zadních světel snoubí svislost se zaoblenými tvary a spolu s praktičností vzhledu, který souvisí s oběma dveřmi s možností otevírání 1/3, 2/3, potvrzuje modernost celého designu Logan MCV.

Rekordní prostor, do kterého se vejde až 7 dospělých osob

Interiér potvrzuje, že příslib, který napovídají vnější linie Loganu MCV, byl plně dodržen. Oproti sedanu zvětšený rozvor kol o 27 cm posunuje již tak rekordní meze obyvatelnosti, které nabízí jeho mladší bratříček, ještě dál. To nejlepší, co Logan MCV nabízí, je však umístěno vzadu. U 7místné verze umožňuje Logan MCV pohodlné cestování třem dospělým ve druhé řadě a dvěma dalším ve třetí řadě. Z 95 procent (>1,90 m) obě dvě místa ve třetí řadě plně vyhovují dospělým osobám, což je úspěch, který umožnila jedině stylistická volba, která stála v čele při kreslení zadní části automobilu. S šířkou 1421 mm a 1287 mm k mřížkám a poloměrem ke kolenům 170 mm a 174 mm umožňuje spolujezdcům ve druhé a třetí řadě pohodlné sezení. Díky naprosto výjimečnému rozměru střechy, který ve druhé řadě dosahuje až 934 mm, budou mít také možnost ocenit výšku vozu. Logickým důsledkem jsou prosklené plochy velkorysých rozměrů, které v kabině poskytují příznivou světelnost a vzájemnou blízkost. Pootevřením postranních oken se mohou i spolujezdci ve třetí řadě těšit ze svého proudu vzduchu. Z hlediska přístupnosti je sezení ve třetí řadě velmi pohodlné. Spolujezdci nastupují zadními dveřmi a díky jedinečnému ovládání umístěnému na horní straně opěradla velmi snadno sklopí sedadlo ve druhé řadě. Opěrka hlavy je výklopná, aby se s ní dalo snadno manipulovat.

Bezkonkurenční kapacita nákladu

Také kapacita naložení vozu poskytuje rekordní hodnoty. Uvádí se 700 litrů u 5místné verze až do 2350 litrů při dvousedadlové konfiguraci. Posledně uvedenou variantu umožňuje výrazná tvárnost Loganu MCV. I když v Loganu MCV cestuje 7 osob, zachovává si zavazadlový prostor stále kapacitu pro náklad 200 litrů. Jednotlivé odkládací prostory v kabině vozu mohou totiž nabídnout celkovou kapacitu, která dosahuje až 54 litrů. Odkládací schránky v centrální konzole a předních a zadních dveřích, kapsy na opěradlech sedadel nebo prostor pro umístění lahví o objemu 1,5 litru ve třetí řadě, jsou nezbytné odkládací prostory na dosah ruky bez ohledu na to, v jakém místě vozu se ocitneme. Podle jednotlivých verzí mohou spolujezdci v zadních řadách využít také široký prostor ve stropě. Ani zadní dveře nezůstávají pozadu, protože obsahují odkládací schránku o objemu 2,15 litrů a na vnitřních stranách síťku, jejíž použití je „zřejmé“, jestliže jsou dveře otevřené.

Tvárnost a víceúčelovost použití

Nejen vzájemnou pohodou při rodinném cestování, ale také svou velkou tvárností, která umožňuje řadu využití, se bude Logan MCV v každodenním životě odlišovat. 7místná verze umožňuje sklopení zadního sedadla ve třetí řadě (na 1/1 nebo 1/2 -1/2 podle verze). Celá sedačka (sedák + opěradlo) se dá také zcela opřít proti sedačce ve druhé řadě. V této poloze je také díky ergonomickým úchytům a limitované váze (pouhých 16,7 kg) možné sedák ve třetí řadě velmi snadno vyjmout.

Tvárností se vyznačují samozřejmě i sedáky ve druhé řadě, jejichž sklopení je možné na 1/3 – 2/3 podle jednotlivých verzí a které lze rovněž přisunout k předním sedákům tak, aby se maximálně zvýšila kapacita nakládního prostoru. Všechny tyto kombinace dělají z Loganu MCV velmi praktické vozidlo pro každodenní použití, protože v jakémkoliv okamžiku umožňují snadný přechod od převozu osob k převozu velkých předmětů.

Nakládání zavazadel nebo nákupů je usnadněno uzpůsobeným řešením zadních dveří. Asymetrické rozčlenění obou dveřních křídel na 1/3-2/3 umožňuje otevření pouze jedněch dveří podle potřeby. Dále lze každé z těchto dvou dveří otevírat ve třech různých úhlech 40°, 90° a 180°. Úhel 40° umožňuje nakládání ve stísněném prostoru v garáži nebo jestliže hned za Loganem MCV parkuje další vůz. Úhel otevření 180° se projeví jako zvláště užitečný při nakládání těžkých, dlouhých nebo objemných předmětů. Bez ohledu na použitý úhel otevření se s dveřmi Loganu MCV snadno manipuluje díky jejich váze. A právě tento „váhový“ faktor vedl konstruktéry Loganu MCV k tomu, že dali přednost volbě tohoto řešení před klasickými zadními dveřmi. Tuto víceúčelovost doplňují podélné střešní lyžiny, které se zapisují zvýšením přitažlivosti celého designu Loganu MCV. Unesou náklad dosahující až 100 kg (oproti 80 kg podle evropských norem).

Od okamžiku zavedení Loganu MCV na trh lze jeho tvárnost zvýšit i díky široké škále možných příslušenství, které obsahuje zejména tažné zařízení, nosič lyží, příčné střešní lyžiny, zástěrky, alarm….

Nový vůz, který plnohodnotně zapadá do výrobní řady Dacia

Logan MCV je druhým vozem programu Logan, který v horizontu plánu Smlouvy Renault 2009 zahrne celkem šest vozů. Logan MCV se bude vyrábět v Pitesti v Rumunsku, továrně, kde celé dobrodružství jménem Logan začalo. Výrobní kapacita Loganu MCV se odhaduje na 360 vozů/den. K zajištění výroby Loganu MCV v Piesti dosáhly průmyslové investice 100 milionů eur. Řízení rozpočtů bylo zachováno díky důslednému uplatňování principů, jako je „carry-over“ (opětovné používání technických řešení z jednoho projektu na druhý) a „design to cost“ (převaha hodnotového pojmu pro zákazníka ve všech technických a koncepčních volbách). Po celou dobu projektu a pod záštitou zásadní myšlenky zůstával v platnosti zásadní princip, totiž kvalita.

V tomto měsící – v říjnu bude Logan MCV uveden na trh v Rumunsku a pak postupně od začátku roku 2007 ve zbývajících zemích Evropy od Španělska až po Turecko a dále na některých trzích v Africe a Latinské Americe. Pro klientelu Dacie na národním trhu bude Logan MCV představovat silný věrnostní faktor, který již nyní představuje téměř polovinu trhu. Na ostatních evropských trzích bude po vzoru sedanu dobývat racionální, pragmatickou klientelu, která si všímá ceny, ale jistě zaujme i řidiče citlivé na vysokou úroveň funkčnosti a víceúčelovosti.

LOGAN AMBIANCE LAURÉATE
1,4 MPI 1,4 MPI 1,6 MPI1,5 dCi 1,6 MPI1,6 16v1,5 dC
Brzdy systém ABS Bosch 8.0 S S S
Elektrický posilovač brzd S S S
Centrální uzavření dveří S S
Elektrický paket (dálkové ovládání rádia + elektrické otevírání předních oken) 0 S
Elektrické otevírání zadních oken 0
Tónovaná boční skla, zadní sklo a přední ochranné sklo S S
Osvětlení zavazadlového prostoru S S
Lampička na čtení S
Osvětlení schránky v palubní desce S
SEDADLA
Přední sedadla s podélným nastavením S S S
Sedadlo řidiče s výškovým a bederním nastavením S
Sklopení opěradla 2. řady sedadel 1/1 S
Sklopení opěradla 2. řady sedadel 1/3, 2/3, zasunutí S S
Sklopení opěradla 3. řady sedadel 1/1, zasunutí (7místná verze) S
Sklopení opěradla 3. řady sedadel 1/2 1/2, zasunutí 1/1 (7místná verze) S
VYBAVENÍ INTERIÉRU
Harmonie interiéru Carbon / sedadla Durance S
Harmonie interiéru Muscade/sedadla Oska S
Harmonie interiéru Muscade/ sedadla Pilul S
Centrální konzole karbon střední S
Centrální konzole z tmavého kovu S
Centrální konzole hliníková S
Rámečky měřících přístrojů hliníkové S
Ozdobné kryty dveřních prahů S
Textilní povrchová úprava předních a zadních panelů dveří S S
Odkládací schránka v palubní desce (8 litrů) S S S
Odkládací prostor v předních dveřích S S S
Odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel S
Odkládací prostor na dolní straně centrální konzoly S
Odkládací prostor v krytu zadního kola (7místná verze) S S
Držák na nápoje na přední/zadní straně centrální konzoly S/- S/S S/S
Zakrývací roleta zavazadlového prostoru (5místná verze) S S
AUDIO
Částečná příprava na rádio S
Příprava na rádio S S
Kódované rádio s kazetovým přehrávačem 2x15W 0
Kódované rádio CD 2x15W 0
Kódované rádio CD 4x15W 0
Kódované rádio CD 4x15w s přehrávačem MP3 0

Objem zavazadlového prostoru:
Objem zavazadlového prostoru:- 5místná verze- 7místná verze litrů:700198
Rozměry mm
Rozvor kol 2905
Délka 4450
Šířka (se zpětnými zrcátky) 1993
Výška prázdného vozu / se střešními lyžinami 1640 / 1674
Výška prahu při prázdném vozu 564
Maximální délka nákladu 1500
Výška zavazadlového prostoru 906

Technické údaje:

Počet míst 5 5 (7) 5 (7) 5 (7)
MOTOR 1,4 l benzin 1,6 l benzin 1,6 l benzin 1,5 l nafta
Emise Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4
Zdvihový objem (cm3) 1 390 1 598 1598 1 461
Vrtání x zdvih (mm) 79,5 x 70 79,5 x 80,5 79,5 x 80,5 76 x 80,5
Počet válců 4 4 4 4
Komprese 9,5 9,5 9,8 17,9
Celkový počet ventilů 8 8 16 8
Maximání výkon kW / k 55 / 75 64 / 90 77 / 105 50 / 70
Při ot/min 5500 5500 5750 4000
Maximální točivý moment Nm 112 128 148 160
Při ot/min 3000 3000 3750 1700
Typ vstřikování Vícebodové Vícebodové Vícebodové PříméCommon Rail+ Multi-injection
Napájení Vzduch Vzduch Vzduch Turbokompresor + výměník vzduch – vzduch
Převodovka JH1 JH3 (JR5) JR5 JR5
Počet rychlostí 5 5 5 5

AERODYNAMIČNOST 0,36 Cx

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz