V expozici automobilky Nissan bude kromě toho k vidění také hybridní studie postavená na bázi modelu Cabstar, celá řada nových motorů pro lehké užitkové vozy Atleon a vylepšené modely řad Primastar a Interstar.
Nissan má v segmentu lehkých užitkových vozů vysoké ambice – globální koncentrace na lehké užitkové modely je jednou ze čtyř oblastí, na kterých stojí plán zásadního ekonomického rozvoje automobilky, příznačně nazvaný „Value-Up“. V rámci tohoto programu chce společnost Nissan v horizontu fiskálního roku 2007 v porovnání s fiskálním rokem 2004 zvýšit celosvětové prodeje o 40 % až na 434 000 automobilů.
Nový Nissan Cabstar byl vyvinut na nové firemní podvozkové platformě, která se bude využívat po celém světě. Základní koncepce nového modelu Cabstar navazuje na předchozí provedení – konstruktéři opět využili koncept trambusové kabiny COE (Cabin-Over-Engine).
Nový Cabstar se od počátku vyvíjel jako globální projekt, na kterém pracovali specialisté automobilky Nissan v Evropě i v Japonsku. Nový Nissan Cabstar se chlubí nejvyšší užitečnou hmotností ve třídě a propracovanou konstrukcí v kombinaci s moderními technologiemi, které mu zaručují perfektní ovladatelnost a nejdelší ložnou plochu ve třídě.
Nejzřetelnější změnou vnějšího vzhledu nového modelu Cabstar je jeho přestylizovaná kabina, která se nabízí buď v překlápěcím jednoduchém provedení „Single Tilt Cab“ nebo jako pevná zdvojená kabina „Double Cab“. Kabina nového provedení je o 80 mm vyšší, o 100 mm delší a o 70 mm širší než u předchozí modelové verze, což se samozřejmě pozitivně projevuje na velikosti vnitřního prostoru.
Nový model Nissan Cabstar, který patří do kategorie lehkých užitkových vozů celkové hmotnosti 2,8 až 4,5 t, dále rozvíjí nejsilnější stránky předchozího provedení, mezi které patřily především nízké povozní náklady, vysoký cestovní komfort, snadné ovládání, velké přepravní schopnosti a mimořádná míra bezpečnosti.
V nabídce pohonných jednotek se objevují tři zcela nové agregáty. Turbodiesel o objemu 2,5 l se systémem přímého vstřikování „common rail“ se vyrábí ve dvou výkonových verzích: 81 kW/110 k a 96 kW/130 k, přičemž točivý moment těchto motorů vrcholí na hodnotě 250 Nm, resp. 270 Nm. Třetím novým agregátem je třílitrový turbodiesel ZD30 o výkonu 110 kW/150 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 350 Nm. Všechny motory plní emisní limity normy Euro IV.
Hybridní koncept Cabstar
Automobilka Nissan a společnost ZF, německý specialista na pohonné systémy, společně demonstrují potenciál hybridních technologií pohonu v segmentu užitkových vozidel. K přednostem hybridního prototypu, postaveného na bázi modelu Cabstar, patří především nižší spotřeba paliva, nižší emise škodlivin a nižší provozní náklady. Společně vyvinutý hybridní koncept je poháněný konvenčním turbodieselem o objemu 3,0 l, ke kterému se připojuje výkonný elektromotor. Základním zadáním konstruktérů automobilky Nissan a firmy ZF bylo vyvinout technologicky vyspělý hybridní automobil, aniž by utrpěly jeho přepravní výkony, jízdní komfort nebo ovladatelnost v běžném provozu.
Specialisté firmy ZF připravili koncept s paralelně propojeným výkonným elektromotorem, který je napájený ion-lithiovým akumulátorem, a konvenčním vznětovým motorem. Hybridní koncept je postavený na bázi modelu Nissan Cabstar s třílitrovým turbodieselem „common-rail“ o výkonu 110 kW/150 k. Hybridní Cabstar se chlubí až o 30 % nižšími provozními náklady a mnohem menší produkcí škodlivin, což je vítané především při nasazení vozu v hustém městském provozu.
Vylepšený Nissan Atleon
Model Atleon prošel výraznou modernizací – řada vylepšení se projevila na jeho vnějším designu, výbavě a především na pohonných jednotkách. Pro nové modely řady Atleon je připravena celá škála nových motorů, které plní emisní limity normy Euro IV. Celková užitečná hmotnost modelů Atleon sahá od 3,5 do 15 t.
Nejzásadnějším přírůstkem pod kapotou nového modelu Atleon jsou nové motory řady Nissan ZD30 a Cummins ISBe.
Základní pohonnou jednotkou modelové řady Atleon je čtyřválcový vznětový motor Nissan ZD30, který pohání také nejvyšší verze modelů řady Cabstar. Motor ZD30 dává výkon 110 kW/150 k a jeho točivý moment neklesá v rozmezí otáček 1600 ot/min až 3000 ot/min pod hodnotu 350 Nm.
Vysoce ceněné čtyř- a šestiválcové agregáty řady Cummins ISBe jsou určené pro vyšší verze řady Atleon, kterým propůjčují lepší dynamické parametry a díky nižší spotřebě, dlouhým servisním intervalům a mimořádné spolehlivosti také mimořádně nízké provozní náklady.
Pro modely Nissan Atleon jsou připraveny celkem čtyři provedení motorů řady ISBe: Dva čtyřválce o výkonech 140 k a 185 k (točivý moment 550 Nm, resp. 700 Nm) a dva šestiválce o výkonech 221 k a 250 k (točivý moment 850 Nm, resp. 970 Nm).
K nejzřetelnějším stylistickým vylepšením nových modelů Cabstar patří především široká maska chladiče s černou výplní a nové přední deflektory pod směrovými světly, který umocňuje image robustného užitkového vozu. V interiéru se objevují sedadla s novým čalouněním, přístrojový štít nese přepracované sdružené přístroje.
Primastar a Interstar
Nabídku motorů pro modely Nissan Primastar obohatil jeden zážehový a tři vznětové motory, přičemž všechny jsou produktem společného vývoje s aliančním partnerem – automobilkou Renault. Nejnovějším agregátem je dvoulitrový turbodiesel 2.0 dCi, který se dodává ve dvou výkonových verzích: 66 kW/90 k a 84 kW/115 k, přičemž obě provedení plní emisní limity normy Euro 4. Vedle výkonů se vylepšil i točivý moment obou motorů: Agregát o výkonu 90 k nabízí točivý moment až 240 Nm, zatímco agregát o výkonu 115 k dokonce až 290 Nm. Třetí „naftovou“ nabídkou je turbodiesel 2.5 dCi, který ze svého objemu 2,5 l dává výkon 107 kW/150 k, točivý moment vrcholí při otáčkách 1500 ot/min na hodnotě 320 Nm. Tento agregát je vybavený částicovým filtrem DPF, díky kterému plní emisní limity normy Euro 4. V nabídce je také zážehový motor, který rovněž plní emisní limity normy Euro 4 – jde o šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 2,0 l, který je odvozený od populárního motoru používaného v mnoha osobních modelech automobilky Renault. Tento agregát dává výkon 88 kW/120 k, jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 190 Nm.
Všechny tyto nové motory jsou propojeny s novými šestistupňovými převodovkami. Nová šestistupňová převodovka je k dispozici v konvenčním manuálně ovládaném provedení nebo jako poloautomatická sedmistupňová rychlostní skříň, která se montuje na přání do modelů poháněných vznětovým motorem o výkonu 150 k.
V zájmu maximálního jízdního komfortu se ve výbavě vylepšených modelů Primastar objevují prvky, které až dosud byly k dispozici většinou jen pro osobní modely. Jde například o stěrače, které přizpůsobují svoji činnost rychlosti jízdy a intenzitě deště nebo komfortní dotykové ovládání elektricky ovládaných oken či systém samočinné aktivace světlometů.
Nejvýraznější změnou modelů Interstar, připravených pro modelový rok 2007, je revidovaná řada motorů, stavící na aliančním turbodieselu 2.5 dCi, který pohání i modely Primastar. Pro modely Interstar je tento agregát k dispozici ve třech výkonových verzích. Všechny motory určené pro nové modely Nissan Interstar plní emisní limity normy Euro 4.
Základní agregát disponuje výkonem 100 k a točivým momentem 260 Nm, točivý moment motoru o výkonu 120 k vzrostl až na 300 Nm. Pro tyto motory je také na přání k dispozici částicový filtr DPF.
Výkon nejsilnějšího provedení motoru 2.5 dCi vzrostl ze 136 k až na 150 k, nejvyšší točivý moment zůstal zachován: 320 Nm. Částicový filtr DPF je standardním příslušenstvím tohoto agregátu.
Expozice Nissanu na letošním autosalonu IAA v Hannoveru je umístěna v hale číslo 16. Tisková konference se koná zítra – ve středu 20. září v 10 h, hlavní slovo bude mít Andy Palmer, vicepresident společnosti Nissan Motor Co., Ltd. odpovědný za segment lehkých užitkových vozů.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií