Společnost Honda Motor Europe Ltd 1. září představila zcela novou, třetí generaci modelu CR-V, jehož předchůdců se za posledních 11 let po celém světě prodalo téměř 2,5 miliónu kusů. Nová Honda CR-V má komfortnější a luxusnější interiéru, který odráží rostoucí požadavky zákazníků na kvalitu a úroveň produktů v segmentu kompaktních SUV.
Velkorysá výbava je doplněna nejmodernějšími technologiemi včetně dvou systémů, které jsou v daném segmentu zcela unikátní: adaptivního tempomatu řízeného radarem, který dokáže udržovat nastavenou vzdálenost od vozidla vpředu, a systému pro zmírňování následků kolize, jenž v případě zkrácení vzdálenosti od vozidla v předu pod přijatelnou úroveň několika různými způsoby upozorní řidiče na hrozící nebezpečí. Pokud se situace stane kritickou, systém začne silně brzdit a přitáhne přední bezpečnostní pásy. Oba tyto systémy jsou volitelné a jejich dostupnost závisí na úrovni výbavy.
Sportovní styling je charakterizován posunutím kabiny směrem vpřed a zkoseným profilem bočních oken připomínajícím kupé, který odráží vylepšenou dynamiku vozu. Také příď vozu je nyní odvážnější s výraznou kapotou, charakteristickou dvojitou mřížkou chladiče ohraničenou projektorovými světlomety a s větším nárazníkem. Příslušnost modelu CR-V ke kategorii SUV zdůrazňují nižší, svalnaté proporce, široký rozchod kol a standardně nabízená 17-palcová kola. Nejvýraznějším prvkem na zádi vozu je zaoblené sklo víka zavazadlového prostoru, které se otevírá směrem vzhůru, a zajímavě tvarovaný spodní ochranný kryt nárazníku. Rezerva je nyní umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru.
Dlouhý seznam standardně nabízených prvků pasivní bezpečnosti zahrnuje přední airbagy s dvoustupňovým plněním, boční airbagy na předních sedadlech, okenní airbagy po celé délce vozu a upozornění na nezapnutý bezpečnostní pás pro všechna sedadla. U většiny úrovní výbavy jsou v nabídce také aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech.
Nové CR-V je dále vybaveno pomocným systémem pro jízdu s přívěsem, který spolu se stabilizačním systémem VSA při jízdě s přívěsem neustále monitoruje a koriguje úroveň bezpečnosti. Hmotnost přívěsu navíc vzrostla u benzínové verze s manuální převodovkou z 1500 na 1600 kg a u dieselové může namísto původních 1500 kg vléct až 2000 kg.
Poprvé jsou u modelu CR-V k dispozici také aktivní přední světlomety, které zajišťují lepší osvětlení silnice před vozidlem díky potkávacím světlometům, jež se natáčejí ve směru jízdy.
Stejně jako všechny ostatní moderní vozy Honda, také CR-V je vybaveno konstrukcí karosérie Advanced Compatibility Engineering, která je zárukou vynikající bezpečnosti v případě nárazu. Polygonální konstrukce přídě přispívá ke snížení následků srážky s menším vozidlem, zatímco horní a spodní dráhy pro pohlcování energie optimalizují přenos energie karosérií. Skořepinová karosérie je nyní z 58 % vyrobena z vysokopevnostní oceli. Honda očekává, že vůz v testech Euro NCAP získá 5 hvězdiček za ochranu posádky, 4 hvězdičky za ochranu dětí a 3 hvězdičky za ochranu chodců.
Prostor v interiéru si zachoval svou velkorysost a jeho rozměry jsou v porovnání s předchozím modelem CR-V v podstatě stejné, přičemž prostor pro zavazadla se směrem dozadu výrazně zvětšil díky místu uvolněnému přesunutím rezervy ze zadních dveří pod automobil. Cestující si mohou stále vychutnat vyšší pozici sezení a vylepšený přístup do vozidla díky větším dveřím, které se otevírají pod větším úhlem, a nižším prahům.
Nový, luxusnější interiér je vybaven kovovým obložením palubní desky a panelů dveří, které kontrastuje s jemně texturovaným černým čalouněním. Přední sedadla jsou větší a komfortnější, sloupek řízení je nastavitelný výškově i v podélném směru. Řadicí páka byla přemístěna do spodní části středové konzoly, takže je nyní blíže k volantu a uvolnil se tak prostor na podlaze.
Příplatkové doplňky (v závislosti na úrovni výbavy) zahrnující sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v osmi směrech, kožené čalounění, 18-palcová kola z lehkých slitin, přední a zadní parkovací senzory a parkovací kameru řadí model CR-V do horní části segmentu.
Podobně jako model Civic, také CR-V nabízí volitelnou panoramatickou skleněnou střechu sahající od předního skla až za zadní sedadla, která výrazně zvyšuje světlost a vzdušnost kabiny. Je také možné zatáhnout dvě elektricky ovládané clony, které jsou vyrobeny ze stejného materiálu jako obložení stropu.
Zadní sedadla – sedák dělený v poměru 60:40 a opěradlo 40:20:40 – je možné posouvat a podle potřeby tak zvětšit místo pro nohy nebo prostor pro zavazadla. Opěradla zadních sedadel mají pro větší komfort nastavitelný úhel sklonu a středovou část je možné sklopit směrem vpřed, čímž vznikne prostor pro přepravu delších předmětů a zůstanou zachována dvě místa k sezení. Posunutím sedadel zcela vpřed a napřímením opěradel vznikne rozměrný zavazadlový prostor, do kterého se vejdou dvě horská kola bez nutnosti rozložení.
Vyšší flexibility je dosaženo díky novému dvouúrovňovému uspořádání zavazadlového prostoru, který je velkou policí umístěnou ve výšce 330 mm nad jeho dnem rozdělen na dvě části. Tato výška je dostatečná k tomu, aby bylo pod polici možné uložit skládací dětský kočárek. Zavazadla tak mohou být rozdělena, přičemž i ta vespod jsou snáze přístupná. Celá police je pro snazší použití sklopná. Pokud se nepoužívá, je možné ji z vozu vyjmout nebo pohodlně uložit ve výklenku v podlaze zavazadlového prostoru.
O pohon vozu se stará 2-litrový benzínový motor nebo dieselový 2,2 litru. Moderní 2,2-litrový dieselový motor i-CTDi s výkonem 140 k byl beze změn převzat z předchozího modelu; díly zlepšení aerodynamiky nového CR-V o 12 % je tento motor ještě úspornější.
Benzínový motor je zcela nová jednotka vycházející z 1,8-litrového motoru SOHC i-VTEC z řady Civic, která využívá nemodernějších technologií VTEC a technologie pro snižování tření; tento motor však přichází s další inovací: zpožděným uzavíráním sacích ventilů v kombinaci s široce otevřenou škrticí klapkou při ustálené jízdě, čímž se snižují tlakové ztráty a klesá spotřeba paliva.
Vozy s benzínovým motorem jsou dále vybaveny zcela novými převodovkami: buď šestistupňovou manuální, nebo pětistupňovou automatickou.
Benzínový motor disponuje výkonem 110 kW/150 k při mírně nižších otáčkách (6 200 ot./min.) a točivým momentem 190 Nm při 4 200 ot./min. Jeho vyšší účinnost spolu s vylepšenou aerodynamikou karosérie a novými převodovkami se společně podílejí na dosažení nízké spotřeby paliva. Zlepšila se také jízdní dynamika, kdy doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h poklesla z 10,8 na 10,2 sekundy s manuální převodovkou a z 13,1 na 12,2 sekundy s automatickou převodovkou.
Systém pohonu všech kol Real Time 4WD zahrnuje tichý a z hlediska spotřeby paliva úsporný systém se dvěma čerpadly a jednosměrné vačkové zařízení, které významně zrychluje reakci systému na prokluz předních kol – to vše v lehkém a kompaktním provedení. Systém bleskurychle přenáší výkon – až o 20% více točivého momentu v porovnání se stávajícím modelem – na zadní kola a výrazně tak zlepšuje stabilitu při rozjezdu a při průjezdu zatáčkou na zasněžených vozovkách nebo za jiných náročných podmínek.
Jízdní vlastnosti nového CR-V se svým charakterem nyní více blíží osobnímu automobilu. Mezi hlavní změny patří snížené těžiště, širší rozchod kol a větší, 17-palcová kola. Řadu úprav prodělalo také řízení a geometrie zavěšení kol. Výsledkem těchto změn jsou větší kontrola nad vozidlem, lepší směrová stabilita a dynamika.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.