Rozmary počasí a hustý provoz konce prázdnin provázely černý SEAT León FR 2.0 TDI/170 k během týdenní nonstop jízdy na 10 000 km, která měla prokázat, že i sportovní a velmi výkonný vůz může být zároveň velmi úsporný. Přes obtížné podmínky vykázal León v konečném účtování mimořádně nízkou průměrnou spotřebu pouze 4,7 l/100 kilometrů.
Celkem sedm dnů a nocí kroužil sportovní León FR mezi Prahou, Hradcem Králové, Olomoucí a Brnem. Za jeho volantem se střídali motorističtí novináři, jelo se za plného prázdninového provozu a stanovený rychlostní průměr alespoň 75 km/h rozhodně nedovoloval žádné loudání. Každá posádka měla na svou trasu, vedoucí většinou po silnicích I. třídy a po dálnici, časový limit 7,5 hodiny, do kterého se započítávala i půlhodinová přestávka u prodejce SEAT Autocentrum Olomouc.
Absolutně nejnižší spotřeby nakonec dosáhla dvojice Leoš Kána – Autohit a Zbyšek Pechr – Sport, kteří dokázali León FR protáhnout úskalími trati za neuvěřitelných 3,93 litru. „Tak dobrý výsledek nás oba překvapil,“ komentoval jízdu Zbyšek Pechr, šéfredaktor deníku Sport. „Přece jen León FR je sportovní vůz a jeho výkonová charakteristika je podobná silnému benzinovému motoru – to znamená víc řadit a jezdit ve větších otáčkách. To pro eko jízdu není právě ideální, tím víc nás dosažená spotřeba těší.“ Testovaný SEAT León FR poháněl nejvýkonnější vznětový motor 2.0 TDI/125 kW, který má SEAT v současné době k dispozici. Díky němu je nedávno představený SEAT León FR výjimečně dynamickým modelem – dosahuje nejvyšší rychlosti až 214 km/h a z nuly na 100 km/h akceleruje za 8,2 s při průměrné spotřebě jen 6 l nafty na 100 km.
Kromě pravidelného doplňování paliva Shell V-Power Diesel, kontroly hladiny oleje Shell Helix Diesel Plus VA 5W – 40 a kontroly tlaku v pneumatikách Pirelli Zero Rosso 225/45 ZR 17 nepotřeboval vůz žádnou zvláštní péči. Vedle nízké spotřeby tak zcela sériový SEAT León, který měl před startem najeto 4050 km a do provozu byl uveden 20.7.2006, prokázal i vysokou spolehlivost. Posádky jely podle navigačního programu Navicore v telefonu Nokia N70 s navigačním modulem LD-3W, o jejich dobrou kondici během únavného testu se starala cateringová firma Golem. Ceny pro vítěze ekojízdy věnovala ČSOB Pojišťovna.
Akce importéra vozů značky SEAT byla pokračováním tři předchozích ročníků ekojízd, z nich první se jela v roce už v roce 1994 – tehdy s vozem SEAT Cordoba 1.9 TD o výkonu 75 koní. „Naším cílem bylo dokázat, že přestože oba modely od sebe dělí téměř 100 koní výkonu, výsledek spotřeby nebude o mnoho vyšší, než před 12 lety,“ říká Filip Stoulil, marketingový manažer SEATu. „Jsme velmi rádi, že díky opravdu sportovnímu úsilí soutěžících se nám to podařilo.“
Novinkou letošního ročníku akce 10 000 km NONSTOP byla „sprintetapa“, která proběhla hned následující den po ukončení ekojízdy. Během ní se novináři na testovací dráze nedaleko Mladé Boleslavi mohli přesvědčit o dynamických vlastnostech Leonu FR, s nímž právě absolvovali náročný desetitisícový maraton. Na téměř tříkilometrové testovací dráze novináři Leon FR nijak nešetřili a namodralá barva brzdových kotoučů napovídala, že se jezdilo opravdu na doraz. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Petr Hanke z Lidových novin a titul nejuniverzálnějšího pilota, tedy toho, kdo prokázal nejlehčí nohu při ekotestu a zároveň nejrychlejší reakce ve sprintu si odnesl Leoš Káňa z Autohitu.
Výsledky eko jízda
Posádka | Ujeto | Tank. | Spotřeba (l/100 km) | Pořadí |
Leoš Káňa – Autohit/Zbyšek Pechr – Sport | 521 | 20,5 | 3,934 | 1 |
Michal Busta – GRAND Auto-moto/Pavel Pachman Tyres and Equip. | 515 | 20,58 | 3,996 | 2 |
Libor Hlisnikovský – SM/Martin Machala – SM | 524 | 22,07 | 4,211 | 3 |
Martin Javurek – Automix/Robert Vašíček – Auto Bazar | 534 | 23,97 | 4,488 | 4 |
Jiří Kaloč – 4×4 Auto /Jaroslav Vavera – Autoforum | 523 | 23,87 | 4,564 | 5 |
Karel Beránek – Economia/ Jana Beránková – Auto Bazar | 522 | 23,85 | 4,568 | 6 |
Martin Smolík – ČT1/Petr Hanke – LN | 544 | 25,54 | 4,694 | 7 |
Ladislav Čermák – idnes/Michal Šlajs – IVG | 529 | 25,04 | 4,733 | 8 |
Miroslav Hájek – MFD/Jaroslav Vít – Sport | 523 | 25,09 | 4,797 | 9 |
František Dočkal – Rádio Impuls/Jan Hamza – Periskop | 518 | 25,14 | 4,853 | 10 |
Erich Handl – Profit/Otakar Gregora – Automobil revue | 531 | 25,78 | 4,854 | 11 |
Jan Říha – ČRO Motožurnál/Miroslav Hlaváč – Autoannonce | 523 | 26,02 | 4,975 | 12 |
Michal Fokt – Auto 7/Jiří Říha – Čro Regina | 525 | 26,36 | 5,020 | 13 |
Radek Vrtal TV Prima/Monika Vérostová – TV Prima | 522 | 26,64 | 5,103 | 14 |
Jiří Krenar – DaS/Jan Kučera – TT | 523 | 27,29 | 5,217 | 15 |
Ondřej Láník – auto.cz/Ondřej Šuch – auto.cz | 524 | 27,75 | 5,295 | 16 |
Ondřej Horský – AutoProfi/Luboš Tonhauser – AutoProfi | 541 | 29,15 | 5,388 | 17 |
Jiří Pitrof/Andrea Feherová – Deník Šíp (neklasifikováni) | 543 | – | – | – |
Celkem | 9485 | 4,747 |
Výsledky sprint
Jezdec | Čas ve sprintu | Pořadí |
Petr Hanke – LN | 1,06237 | 1 |
Leoš Káňa – Autohit | 1,07025 | 2 |
Petr Prokopec – Metro | 1,07228 | 3 |
Miroslav Hlaváč – Autoannonce | 1,08513 | 4 |
Jiří Říha – Čro Regina | 1,08809 | 5 |
Ladislav Čermák – idnes | 1,10781 | 6 |
Martin Vaculík – Auto moto speciál | 1,10991 | 7 |
Zbyšek Pechr – Sport | 1,11315 | 8 |
Ondřej Láník – auto.cz | 1,11329 | 9 |
Miroslav Hájek – MFD | 1,11521 | 10 |
Martin Žemlička – Nedělní svět | 1,1222 | 11 |
Jaroslav Vavera – Autoforum | 1,12658 | 12 |
Jiří Kaloč – 4×4 Auto magazín | 1,12751 | 13 |
Karel Beránek – Economia | 1,13613 | 14 |
Robert Vašíček – Auto Bazar | 1,1378 | 15 |
František Dočkal – Rádio Impuls | 1,21343 | 16 |
Výsledky kombinace
Jezdec | Pořadí v eko | Pořadí ve sprintu | Pořadí v kombinaci |
Leoš Káňa – Autohit | 1 | 2 | 1 |
Petr Hanke – LN | 7 | 1 | 2 |
Zbyšek Pechr – Sport | 1 | 8 | 3 |
Ladislav Čermák – idnes | 8 | 6 | 4 |
Miroslav Hlaváč – Autoannonce | 12 | 4 | 5 |
Jaroslav Vavera – Autoforum | 5 | 12 | 6 |
Jiří Říha – Čro Regina & Region | 13 | 5 | 7 |
Jiří Kaloč – 4×4 Auto magazín | 5 | 13 | 8 |
Miroslav Hájek – MFD | 9 | 10 | 9 |
Robert Vašíček – Auto Bazar | 4 | 15 | 10 |
Karel Beránek – Economia | 6 | 14 | 11 |
Ondřej Láník – auto.cz | 16 | 9 | 12 |
František Dočkal – Rádio Impuls | 10 | 16 | 13 |
Celá akce byla všemi novináři vysoce hodnocena. Dosažená průměrná spotřeba 4,7 l/100 km u tak výkonného vozu je velmi nízká.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií