SEAT León FR 2.0 TDI/170 k – 10 000 km nonstop

Celkový průměr 4,7 litru/100 km – nejlepší posádka dokázala jet za 3,9 l/100 km

Rozmary počasí a hustý provoz konce prázdnin provázely černý SEAT León FR 2.0 TDI/170 k během týdenní nonstop jízdy na 10 000 km, která měla prokázat, že i sportovní a velmi výkonný vůz může být zároveň velmi úsporný. Přes obtížné podmínky vykázal León v konečném účtování mimořádně nízkou průměrnou spotřebu pouze 4,7 l/100 kilometrů.

SEAT León FR 2.0 TDI/170 k - 10 000 km nonstop
SEAT León FR 2.0 TDI/170 k - 10 000 km nonstop
SEAT León FR 2.0 TDI/170 k - 10 000 km nonstop

Celkem sedm dnů a nocí kroužil sportovní León FR mezi Prahou, Hradcem Králové, Olomoucí a Brnem. Za jeho volantem se střídali motorističtí novináři, jelo se za plného prázdninového provozu a stanovený rychlostní průměr alespoň 75 km/h rozhodně nedovoloval žádné loudání. Každá posádka měla na svou trasu, vedoucí většinou po silnicích I. třídy a po dálnici, časový limit 7,5 hodiny, do kterého se započítávala i půlhodinová přestávka u prodejce SEAT Autocentrum Olomouc.

Absolutně nejnižší spotřeby nakonec dosáhla dvojice Leoš Kána – Autohit a Zbyšek Pechr – Sport, kteří dokázali León FR protáhnout úskalími trati za neuvěřitelných 3,93 litru. „Tak dobrý výsledek nás oba překvapil,“ komentoval jízdu Zbyšek Pechr, šéfredaktor deníku Sport. „Přece jen León FR je sportovní vůz a jeho výkonová charakteristika je podobná silnému benzinovému motoru – to znamená víc řadit a jezdit ve větších otáčkách. To pro eko jízdu není právě ideální, tím víc nás dosažená spotřeba těší.“ Testovaný SEAT León FR poháněl nejvýkonnější vznětový motor 2.0 TDI/125 kW, který má SEAT v současné době k dispozici. Díky němu je nedávno představený SEAT León FR výjimečně dynamickým modelem – dosahuje nejvyšší rychlosti až 214 km/h a z nuly na 100 km/h akceleruje za 8,2 s při průměrné spotřebě jen 6 l nafty na 100 km.

Kromě pravidelného doplňování paliva Shell V-Power Diesel, kontroly hladiny oleje Shell Helix Diesel Plus VA 5W – 40 a kontroly tlaku v pneumatikách Pirelli Zero Rosso 225/45 ZR 17 nepotřeboval vůz žádnou zvláštní péči. Vedle nízké spotřeby tak zcela sériový SEAT León, který měl před startem najeto 4050 km a do provozu byl uveden 20.7.2006, prokázal i vysokou spolehlivost. Posádky jely podle navigačního programu Navicore v telefonu Nokia N70 s navigačním modulem LD-3W, o jejich dobrou kondici během únavného testu se starala cateringová firma Golem. Ceny pro vítěze ekojízdy věnovala ČSOB Pojišťovna.

Akce importéra vozů značky SEAT byla pokračováním tři předchozích ročníků ekojízd, z nich první se jela v roce už v roce 1994 – tehdy s vozem SEAT Cordoba 1.9 TD o výkonu 75 koní. „Naším cílem bylo dokázat, že přestože oba modely od sebe dělí téměř 100 koní výkonu, výsledek spotřeby nebude o mnoho vyšší, než před 12 lety,“ říká Filip Stoulil, marketingový manažer SEATu. „Jsme velmi rádi, že díky opravdu sportovnímu úsilí soutěžících se nám to podařilo.“

Novinkou letošního ročníku akce 10 000 km NONSTOP byla „sprintetapa“, která proběhla hned následující den po ukončení ekojízdy. Během ní se novináři na testovací dráze nedaleko Mladé Boleslavi mohli přesvědčit o dynamických vlastnostech Leonu FR, s nímž právě absolvovali náročný desetitisícový maraton. Na téměř tříkilometrové testovací dráze novináři Leon FR nijak nešetřili a namodralá barva brzdových kotoučů napovídala, že se jezdilo opravdu na doraz. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Petr Hanke z Lidových novin a titul nejuniverzálnějšího pilota, tedy toho, kdo prokázal nejlehčí nohu při ekotestu a zároveň nejrychlejší reakce ve sprintu si odnesl Leoš Káňa z Autohitu.

Výsledky eko jízda

Posádka Ujeto Tank. Spotřeba (l/100 km) Pořadí
Leoš Káňa – Autohit/Zbyšek Pechr – Sport 521 20,5 3,934 1
Michal Busta – GRAND Auto-moto/Pavel Pachman Tyres and Equip. 515 20,58 3,996 2
Libor Hlisnikovský – SM/Martin Machala – SM 524 22,07 4,211 3
Martin Javurek – Automix/Robert Vašíček – Auto Bazar 534 23,97 4,488 4
Jiří Kaloč – 4×4 Auto /Jaroslav Vavera – Autoforum 523 23,87 4,564 5
Karel Beránek – Economia/ Jana Beránková – Auto Bazar 522 23,85 4,568 6
Martin Smolík – ČT1/Petr Hanke – LN 544 25,54 4,694 7
Ladislav Čermák – idnes/Michal Šlajs – IVG 529 25,04 4,733 8
Miroslav Hájek – MFD/Jaroslav Vít – Sport 523 25,09 4,797 9
František Dočkal – Rádio Impuls/Jan Hamza – Periskop 518 25,14 4,853 10
Erich Handl – Profit/Otakar Gregora – Automobil revue 531 25,78 4,854 11
Jan Říha – ČRO Motožurnál/Miroslav Hlaváč – Autoannonce 523 26,02 4,975 12
Michal Fokt – Auto 7/Jiří Říha – Čro Regina 525 26,36 5,020 13
Radek Vrtal TV Prima/Monika Vérostová – TV Prima 522 26,64 5,103 14
Jiří Krenar – DaS/Jan Kučera – TT 523 27,29 5,217 15
Ondřej Láník – auto.cz/Ondřej Šuch – auto.cz 524 27,75 5,295 16
Ondřej Horský – AutoProfi/Luboš Tonhauser – AutoProfi 541 29,15 5,388 17
Jiří Pitrof/Andrea Feherová – Deník Šíp (neklasifikováni) 543
Celkem 9485 4,747

Výsledky sprint

Jezdec Čas ve sprintu Pořadí
Petr Hanke – LN 1,06237 1
Leoš Káňa – Autohit 1,07025 2
Petr Prokopec – Metro 1,07228 3
Miroslav Hlaváč – Autoannonce 1,08513 4
Jiří Říha – Čro Regina 1,08809 5
Ladislav Čermák – idnes 1,10781 6
Martin Vaculík – Auto moto speciál 1,10991 7
Zbyšek Pechr – Sport 1,11315 8
Ondřej Láník – auto.cz 1,11329 9
Miroslav Hájek – MFD 1,11521 10
Martin Žemlička – Nedělní svět 1,1222 11
Jaroslav Vavera – Autoforum 1,12658 12
Jiří Kaloč – 4×4 Auto magazín 1,12751 13
Karel Beránek – Economia 1,13613 14
Robert Vašíček – Auto Bazar 1,1378 15
František Dočkal – Rádio Impuls 1,21343 16

Výsledky kombinace

Jezdec Pořadí v eko Pořadí ve sprintu Pořadí v kombinaci
Leoš Káňa – Autohit 1 2 1
Petr Hanke – LN 7 1 2
Zbyšek Pechr – Sport 1 8 3
Ladislav Čermák – idnes 8 6 4
Miroslav Hlaváč – Autoannonce 12 4 5
Jaroslav Vavera – Autoforum 5 12 6
Jiří Říha – Čro Regina & Region 13 5 7
Jiří Kaloč – 4×4 Auto magazín 5 13 8
Miroslav Hájek – MFD 9 10 9
Robert Vašíček – Auto Bazar 4 15 10
Karel Beránek – Economia 6 14 11
Ondřej Láník – auto.cz 16 9 12
František Dočkal – Rádio Impuls 10 16 13

Celá akce byla všemi novináři vysoce hodnocena. Dosažená průměrná spotřeba 4,7 l/100 km u tak výkonného vozu je velmi nízká.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...