Elegantní prostorná karoserie s nízkou přídí, s vystouplými blatníky a 16 palcovými pneumatikami vyjadřuje sportovní charakter tohoto sympatického kombiku.
Rozšířený rozchod kol (146 cm) a delší rozvor (252 cm) umožnily konstruktérům nejen vytvořit pro cestující prostorný interiér pro pohodlné cestování, ale i zabezpečit velmi dobré jízdní vlastnosti na silnici. K těm rozhodující měrou přispívá především stálý pohon všech kol se třemi diferenciály a nízké těžiště vozu. To spolu s celkovou konstrukcí podvozku vybaveného s protiblokovacím systémem ABS, účinným posilovačem řízení a kotoučovými brzdami (vpředu s vnitřním chlazením) mně umožňovalo bezpečné, rychlé a spolehlivé projíždění ostrých zatáček i na nekvalitních silnicích i za nepříznivých povětrnostních podmínek. Pětirychlostní manuální převodovka je dobře odstupňovaná. Impreza je vybavena i redukční převodovkou. Jízda s Imprezou v těžším terénu je však omezena nižší světlostí vozu především předku vozu i bočními elegantními prahy.
Benzinový motor boxer s protiběžnými písty pro Subaru typický objemu 2,0 l s 16ti ventily má variabilní časování sacích ventilů a mikroprocesorové řízení motoru. Maximální výkon 118 kW (160 k) dosahuje motor při 6400 ot/min a maximální točivý moment 186 Nm dosahuje již při 3200 ot/min. Motor ochotně zrychluje i z nižších otáček. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny.
Snažil jsem se jezdit hospodárně i při dosahování vyšších rychlostních průměrů, a tak jsem dosáhl kombinované spotřeby 8,5 l/100km. To znamená o 0,5 l méně než uvádí výrobce – jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Výrobce uvádí maximální rychlost 203 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 8,8 sekundy.
Ocenil jsem ergonomicky řešenou palubní desku s dobře čitelnými sdělovači a vhodně rozmístěnými sdělovači i ovládači. Přední sedadla jsou anatomicky tvarovaná s dobrým bočním vedením. Sedadlo řidiče je i výškově stavitelné. Volant je též výškově seřiditelný. Dvoustupňové vyvíječe plynů jsou pro SRS airbagy na předních sedadlech standardem. Přední bezpečnostní pásy mají předepínání, omezovače zátěže a reduktory tahu, všechna zadní sedadla tříbodové pásy, aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech.
Subaru Impreza Kombi je dlouhé 447 cm, široké 170 cm a vysoké 149 cm. Zavazadlový prostor má objem 356 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší až na 1286 l.
Cena Imprezy s motorem 2,0 l a pětirychlostní manuální převodovkou ve stupni výbavy Active je včetně DPH 608 800 Kč. Cena verze N1 (bez DPH) je 532 438 Kč. Cena obsahuje mimo výše uvedené prvky bohatou výbavu: mimo jiné elektrické ovládání předních i zadních oken, elektrické ovládání vnějších zrcátek, elipsoidní reflektory, mlhovky, pylový filtr, tonovaná skla, automatickou klimatizaci, stereo rádio s CD, disky kol z lehkých slitin, střešní ližiny a další. Příplatek za metalický lak je 14 800 Kč.
Záruka na celý vůz je 3 roky (omezení na 100 000 km), na prorezavění karoserie 12 roků, proti povrchové korozi 3 roky a 2 roky na originální díly a příslušenství.
Pro informaci uvádím, že Imprezu je možné zakoupit i s čtyřrychlostní automatickou převodovkou. Její cena je pak o 40 000 Kč vyšší (včetně DPH).
Vyšší výbava Comfort obsahuje navíc boční airbagy vpředu, elektricky ovládané střešní okno, vyhřívání vnějších zrcátek, HID světlomety (xenony) a vysouvací ostřikovače světlometů. Cena s mechanickou převodovkou je 658 800 Kč včetně DPH, s automatickou převodovkou o 40 000 Kč vyšší.
Subaru Impreza Kombi WRX s motorem 2,5 l s výkonem 169 kW (230 k) se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,1 sekund je za cenu 908 800 Kč. Mimo jiné má přední kapotu z lehké slitiny a spoiler, její výbava obsahuje mimo jiné samosvorný zadní diferenciál a 17 palcové disky kol z lehkých slitin. Tentýž model s výbavou WRX SUN má navíc elektricky ovládané střešní okno – cena je o 35 000 Kč vyšší.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií