Po dvou mexických kolech seriálu FIA World Touring Car Championship (WTCC), které se jely tento víkend na mexickém okruhu Puebla, si tým SEAT upevnil svoji pozici ve vedení šampionátu ve značkách a v klasifikaci jezdců se tovární jezdec SEATu James Thompson po vyrovnaném výkonu vyhoupl do čela v průběžné klasifikaci.
Radost Rickarda Rydella z pole position v prvním závodě nemělo dlouhého trvání. Poté co museli mechanici týmu na jeho závodním Leónu po warm-up měnit motor, odsunuly ho pravidla seriálu o 10 míst zpátky na nezáviděníhodnou jedenáctou příčku na roštu. Po opakovaném startu se sice Rickard statečně prodíral jezdeckým polem vpřed ale na lepší než osmé místo to nestačilo. V závodě nakonec z týmu SEAT Sport dojel nejlépe James Thompson, který se taktickou jízdou vyhnul řadě problémů svých kolegů z týmu a výsledné páté místo jej posunulo až na samou špičku pořadí jezdců. „Byl to rozhodně z řady důvodů těžký víkend a určitě jsem si to moc neužíval, ale jsem samozřejmě rád, že jsem se dostal do vedení,“ komentoval po závodě jeho průběh Thompson. „Místy to tu připomínalo spíš rallyecross než normální závod. Navíc při tom množství zátěže, které jsem vezl, člověk nejede na vítězství ale na co nejlepší umístění. A to se mi v obou závodech podařilo.“
Ve druhém závodě díky umístění v prvním podniku dne sice Rickard Rydell startoval z pole position, ale vzhledem ke 35 kg „zátěže úspěchu“ neměl šanci mnohem lehčím Alfám s Morbidellim a Farfusem za volanty dlouhou odolávat. Oba jezdci na italských strojích jej skutečně zakrátko předjeli, takže Rydell se usadil na třetí příčce a tu si udržel po zbývajících 15 kol. Výsledkem tedy byly další stupně vítězů pro SEAT. „Při zpětném pohledu je sedm bodů poté, co jsem byl penalizován za výměnu motoru posunutím o deset míst na roštu fajn, a celkově jsem dosáhl dobrého výsledku,“ zhodnotil svůj výkon Rickard Rydell. „Samozřejmě mě to pěkně štvalo přijít o pole position a startovat z 11. místa, to život určitě neusnadní! Alfy tady byly pořádně rychlé, ale musíme vzít v úvahu pořádnou porci zátěže, kterou jsme vezli. Získali jsem víc bodů než BMW, James vede šampionát a já jsem čtvrtý, takže konec konců to tak špatný víkend nebyl.“ Jaime Puig, ředitel týmu SEAT Sport dodává: „Jsem velmi rád, že vedeme šampionát značek, ale byl bych ještě radši, kdybychom měli víc jezdců na stupních vítězů. Alfy ale tady byly velmi lehké a my naopak velmi těžcí, takže jsem si jist, že v příštím závodě, který se jede v Brně 3. září, se všechno vrátí do normálu!“
Světový šampionát cestovních vozů WTCC je po seriálu F1 a rallyovém mistrovství WRC nejdůležitější motoristickou sportovní disciplínou. V jeho letošním ročníku si tým SEAT Sport se speciálně upravenými vozy SEAT León vede velmi dobře a pravidelně obsazuje přední pozice. Po úspěšné účasti na mexickém okruhu Puebla je nyní v čele šampionátu ve značkách i v jezdcích.
Pořadí jezdců SEAT Sport v prvním a druhém závodě:
- 1. James Thompson – 5/5
- 2. Rickard Rydell – 8/3
- 3. Gabriele Tarquini – 10/8
- 4. Jordi Gené – 11/9
- 5. Peter Terting – 9/odstoupil
- 6. Yvan Muller – 14/odstoupil
Pořadí značek v šampionátu WTCC (body):
- 1. SEAT Sport – 148
- 2. BMW – 139
- 3. Alfa Romeo – 111
- 4. Chevrolet – 67
Pořadí jezdců v šampionátu WTCC (body):
- 1. James Thompson/SEAT León – 49
- 2. Andy Priaulx/BMW 320si – 46
- 3. Augusto Farfus/Alfa Romeo – 46
- 4. Rickard Rydell/SEAT León- 41
- 5. Gabriele Tarquini/SEAT León – 41
- 6. Dirk Müller/BMW 320si – 40
- 7. Yvan Muller/SEAT León – 33
- 8. Peter Terting/SEAT León – 32
- 9. Jörg Müller/BMW 320 – 30
- 10. Jordi Gené/SEAT León – 24
Sedmý podnik letošního ročníku desetidílného seriálu šampionátu cestovních vozů WTCC se pojede ve dnech 2. a 3. září na Masarykově okruhu v Brně
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií