Nyní její vozidla perfektně splňují požadavky zákazníků a automobilka očekává výrazný růst prodejů. Velmi slibné jsou zejména trhy střední a východní Evropy.
Společnost Scania představila novou řadu autobusů. Na současném trhu je to nejširší produktová série, která zahrnuje městské, příměstské i dálkové autobusy. „Nová řada je výsledkem pětiletého úsilí. Během této doby jsme se soustředili na specifické požadavky našich zákazníků a nyní nabízíme přesně takové autobusy, jaké vyžadují,“ popisuje Hans Hansson, viceprezident společnosti Scania, divize Autobusy. Důraz podle něj kladou dopravci zejména na komplexnost služeb. „Proto nabízíme vedle samotných autobusů také kompletní servis, non-stop podporu Scania Assistance nebo třeba pomoc s financováním.“
Rozšiřování a inovace sortimentu mají v budoucnu zvednout počet prodaných autobusů Scania až na 10 000 kusů ročně. „Jde o dlouhodobý plán a zatím vše nasvědčuje tomu, že jej Scania naplní. Už v loňském roce jsme překonali rekord v prodejích autobusů, na světové trhy jsme dodali bezmála 6000 kusů,“ upřesňuje Hansson.
Kromě nového přístupu k výrobě, má prodejům pomoci i expanze na další trhy. Scania má velmi silnou pozici v severských zemích, Španělsku či Velké Británii, velký potenciál vidí také v Německu a Francii. „V rámci starého kontinentu si ale nejvíce slibujeme od zemí střední a východní Evropy. V mnoha z nich už Scania svůj stabilní podíl na trhu má,“ dodává Hansson.
Strategie prodeje autobusů značky Scania ale zahrnuje také mnoho míst mimo evropský region. V latinské Americe patří mezi velmi nadějné trhy například Brazílie a Mexiko a to zejména z pohledu využití městských autobusů. Ty již několik let spokojeně využívají také obyvatelé mnohamilionového Hong Kongu a Singapuru.V příštích letech se autobusy Scania objeví i v ulicích Číny a Indie.
První autobusy Scania začaly z montážních linek automobilky vyjíždět už v roce 1911. Dohromady jich firma za necelých sto let dodala na 150 tisíc, což je zhruba 10 procent veškerých jejích prodejů.